Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Ikke hopp av Per. Vi trenger deg til å lage kamptråder.

 

BE

Les siste linjen i mitt innlegg :gimme: :gimme:

 

PS!! Kamptråder, det fikser hvem som helst :shy:

 

PS!! PS!!! Det er noe som kalles et sammentreff når man slår på TV'n ser en kamp fra "Highbury Stadium" der hjemmelaget spiller i drakter som til forveksling er like de Arsenal spiller i :lol: :lol: :lol:

 

 

 

 

devante_cole_of_fleetwood_town_in_action

 

46EC0A3900000578-5139519-image-a-201_151

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens vi venter.....

 

Så sitter jeg her på nattskift og funderer litt på ryktene som florerer og hvordan bruke de antatte spillerne som er på vei inn.

 

Jeg tar ikke ryktene for gitt, men man kan jo likevel drive litt tankespinn.

 

Walcott er ganske sikkert en gonner, men han har uansett ikke vært førstelagsmateriale.

Det er en stor sjanse for at Sanchez også snart er vekk, han har ikke vært i nærheten av fjordårsformen men har forsvart startposisjonen.

 

Utenom grekeren bak så ryktes det at Aubameyang og Mkhitaryan er på vei inn. Jeg er ikke godt nok kjent med disse to og da minst kjent med armeneren, men jeg har da Google litt.

 

Aubameyang er vel en ren spiss som vil kjempe om spissplassen med Laca og Giroud, Mkh er vel en ren erstatter for Sanchez.

 

Både Laca og Giroud har slitt på topp, men for begge så mener jeg spillestilen ikke har vært så mye til hjelp.

Jeg tipper Giroud er nær ved å forsvinne fra klubben.

 

Det store spørsmålet for meg er om Aubameyang og Laca kan spille sammen på topp eller om de er for like, eller vil en av de fungere bra på kant.

 

Det er egentlig mye jeg lurer på hvis disse to kommer, ikke minst om spillestilen ala Wenger anno 2018 vil gjøre begge spillerne dårlige (slik som Med Laca og Giroud)?

 

Hvordan vil en lagoppstilling med de to potensielt nye se ut sammen med Laca og Özil på banen?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil iallefall se dette laget hvis Aubameyang kommer.

 

Cech

Debuchy-Koscielny-Mustafi-Kolasinac

Wilshere-Niles-Xhaka

Özil

Lacazette-Aubameyang

 

Med Giroud som et alternativ til de på topp(om ikke han også forsvinner).

Syns det er på tide at Bellerin tar et par kamper på benken og at Niles får sjansen på midten. Hvis salget av Coq var for å gi Niles flere muligheter som midtbanespiller er det på tide at han får spille der.

Link to comment
Share on other sites

På pressekonferansen idag bekrefter Wenger både den aktuelle byttehandelen og mer eller mindre at Auba kan være på vei inn.

Selv også veldig spent på hva Wenger ser for seg hvis Aubameyang skulle komme inn dørene.

Det begynner å bli lenge siden vi stilte til start med to rene spisser, som vell både Laca og Auba må sies å være(?)

Selv når vi trenger mål kvier AW seg for dette.

 

Jeg har ikke sett nok av Auba til å bedømme hvorvidt han kunne bekledd en kantrolle.

Lacazette mener jeg ikke passer til dette. Han er ikke typen til å ta tunge løp bakover og virker heller ikke helt

å være en spiler som drar av en mann og skaper ting for andre. Men det er klart jeg kan ta feil.

Kanskje er Aubameyang bedre skodd for en slik rolle, men samtidig ville det vært rart å sette en av de giftigste midtspissene i Europa ute på kanten?

 

Auba og Mkhitaryan inn for Sanchez og Walcott. Trenger ikke være dårlig business dèt. Kanskje bør vi være opprømte over at en spiller av hans kaliber

er på vei inn. Men personlig er jeg MØKK lei av å miste våre beste spillere, og spesielt til andre toppklubber i England. Lei av at vi må "begynne på nytt"

fremfor å bygge på det vi har. Wenger gjorde meget gode signeringer i 13` og 14` med Øzil og Sanchez.

Likevel har vi ikke klart å nærme oss toppen. Det er mange grunner til det og langt fra bare spillerlogistikk, men

tenk om vinduene i 15, 16 og 17 hadde vært brukt bedre.. Om vi hadde signert de rette spillerene og hatt sportslig fremgang

er det grunn til å tro at Sanchez og Øzil ikke hadde hatt de samme betenkelighetene med å fortsette med kanon på brystet.

 

Welbeck, Perez, Xhaka, Elneny, Mustafi er blant signeringen gjort etter signeringene av Øzil og Sanchez. Her har vi brukt nærmere en milliard.

Har noen av dem styrket oss? Jeg heller mot et nei. Selvfølgelig kan en ikke vite om en spiller slår ut for fullt eller ikke. Mange hadde

vell sett for seg at Xhaka og Mustafi skulle levere bedre, meg selv inkludert. Men spesielt spisskjøpene mener jeg har vært kritikkverdige.

Og i forsvar fortsetter vi å slite. Gabriel var ingen bauta for oss kan man vell trygt si, men å slippe han uten å hente inn noen andre fremstår

som et merkelig valg for meg. Spesielt med skadehistorikken til Kosci og en BFG over middagshøyden.

Holding imponerte tidvis i våres, men å sette sin lit til en så urutinert og ung spiller i så stor grad som vi har måttet, ja det også

fremstår som en svak vurdering.

 

Nei, det blir forsåvidt spennende med nye spillere, men det er trist og frustrerende at vår soleklart beste spiller forsvinner i prosessen.

Så det legger en solid demper på min entusiasme hvertfall. (Spesielt når han går til uspiselige Mou & co)

Jeg er klar over at det har blitt en nødvendighet. Og det er nettopp her problemet mitt ligger...

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

 

Auba og Mkhitaryan inn for Sanchez og Walcott. Trenger ikke være dårlig business dèt. Kanskje bør vi være opprømte over at en spiller av hans kaliber

er på vei inn. Men personlig er jeg MØKK lei av å miste våre beste spillere, og spesielt til andre toppklubber i England. Lei av at vi må "begynne på nytt"

fremfor å bygge på det vi har. Wenger gjorde meget gode signeringer i 13` og 14` med Øzil og Sanchez.

Likevel har vi ikke klart å nærme oss toppen. Det er mange grunner til det og langt fra bare spillerlogistikk, men

tenk om vinduene i 15, 16 og 17 hadde vært brukt bedre.. Om vi hadde signert de rette spillerene og hatt sportslig fremgang

er det grunn til å tro at Sanchez og Øzil ikke hadde hatt de samme betenkelighetene med å fortsette med kanon på brystet.

 

Ja tenk om de vinduene hadde blitt brukt til å finne spillere av kvalitet som kunne dekket opp "flaskehalsene" i laget, men Wengers politikk når det gjelder spillerkjøp har jeg slit med å forstå de siste årene. Som du skriver så gjør han så absolutt noen gode kjøp (Sanchez/Özil), men han vegrer seg for å ta de siste skrittene for å finne spillere som kan fungere sammen med de "gode kjøpene". Enten så har det kommet inn spillere som gir håp, men som viser seg ikke å fungere i Wengers spillesystem eller så kommer det noen "billige" spillere for å fylle opp troppen.

Wenger sier ved hvert bidige vindu at han kan komme til å kjøpe hvis han finner DEN RETTE SPILLEREN, men når vinduene stenger så var det vinst nok ikke så lett å finne den rette spilleren og så blir det ingen kjøp eller et panikkjøp. Det er også litt merkverdig at når det kommer et "panikkjøp" så er det en spiller de (han og speiderne) har fulgt lenge, f.eks. Perez var en slik spiller. Hvis han/de hadde fulgt Perez lenge og så ikke gir spilleren tillit da er det noe som skurrer.

 

Vi kan gjerne sende mange "stygge tanker" til en spiller som Sanchez for å ville komme seg bort fra Arsenal, men selv om jeg på ingen måte liker at han går til ManUre, så har jeg få problemer med å forstå at en spiller med ambisjoner ikke vil være i en klubb der ledelsen mangler ambisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå så. Men det er nå vi får se om det er noe ambisjoner igjen i klubben. Både Özil og Jack burde egentlig vært signert på nye kontrakter for lengst, Sanchez burde vært solgt og Aubameyang og Mkhitaryan burde vært hentet inn.

 

Pr nå står det litt på stedet hvil.

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger sier ved hvert bidige vindu at han kan komme til å kjøpe hvis han finner DEN RETTE SPILLEREN, men når vinduene stenger så var det vinst nok ikke så lett å finne den rette spilleren og så blir det ingen kjøp eller et panikkjøp. Det er også litt merkverdig at når det kommer et "panikkjøp" så er det en spiller de (han og speiderne) har fulgt lenge, f.eks. Perez var en slik spiller. Hvis han/de hadde fulgt Perez lenge og så ikke gir spilleren tillit da er det noe som skurrer.

 

Vi kan gjerne sende mange "stygge tanker" til en spiller som Sanchez for å ville komme seg bort fra Arsenal, men selv om jeg på ingen måte liker at han går til ManUre, så har jeg få problemer med å forstå at en spiller med ambisjoner ikke vil være i en klubb der ledelsen mangler ambisjoner.

----

 

Nettopp. Utrolig frustrerende og utrolig vanskelig å forstå at han ikke gir seg selv og klubben bedre muligheter for å lykkes. Spillerkjøp og penger er ikke alt,

men man ser tydelig hva noen kvalitetsspillere fra og til gjør i forskjell på banen.

 

Skjønner Sanchez veldig godt, han fortjener å være i en klubb som kjemper om gjeve titler. Synes det er noe ordentlig herk at han skal gå til United, som har vært

et stykke unna både PL og CL-tittelen de siste årene de også, men der har man i det minste lyst til å gi det et realt forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Sanchez hadde gått til en klubb som kjemper om gjeve titler, så hadde han gått til City og ikke til United som tydeligvis betaler best.

 

Beste ligaplasseringen til United etter Ferguson er fjerdeplass. Det er ikke å kjempe om gjeve titler.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez sin "drømme" overgang var til City. Var dit han ville, men når United kastet mer penger på bordet så viste han sin ordentlige side.

 

Det var penger det gjaldt. Hadde vi tilbudt han like mye penger som Manure, så hadde han blitt i klubben. Ikke at jeg mener det ville vært noe vi burde ha gjort.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Sanchez hadde gått til en klubb som kjemper om gjeve titler, så hadde han gått til City og ikke til United som tydeligvis betaler best.

 

Beste ligaplasseringen til United etter Ferguson er fjerdeplass. Det er ikke å kjempe om gjeve titler.

Korrekt dette. Samtidig er United fremdeles verdens største klubb. De er mestvinnende i England, og virker til å satse mer enn hva vi gjør. De har flere svake år, men stammen i laget begynner nå å bli meget god. De vant også EL ifjor.

Dessverre har de nok ett forsprang på oss mtp å utfordre om de jeve trofeer nærmeste år.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Sanchez hadde gått til en klubb som kjemper om gjeve titler, så hadde han gått til City og ikke til United som tydeligvis betaler best.

 

Beste ligaplasseringen til United etter Ferguson er fjerdeplass. Det er ikke å kjempe om gjeve titler.

Selvsagt så er det mange faktorer i slike saker.

 

Personlig så er det to klubber jeg kan si at jeg virkelig "hater". Den ene er Tottenham og dette "hatet" er et institusjonelt "hat" som jeg er opplært til gjennom godt over førti år som gooner.

Den andre klubben jeg hater er ManUre og til forskjell fra Tottenham så er dette et "hat" som har kommet helt naturlig for meg gjennom min fotballsupporterkarriere.

Siden dette "hatet" er så ektefølt så burde jeg i denne saken kommet med alle mulige både saklige og usaklige uttalelser når/hvis Sanchez nå går til denne møkkaklubben, men det er et annet fenomen jeg har opplevd de siste årene og det er en slags evne til å trekke meg ut av "hatet" når jeg prøver å vurdere ting på en slags objektiv måte. Kanskje kommer denne "kvasiobjektiviteten" av min stadig større voksende frustrasjon med det som skjer i min egen klubb.

 

Tilbake til Sanchez, så ja det er ingen tvil om at pengene er en jævla stor drivkraft for han, men akkurat som med min frustrasjon så tror jeg den frustrasjonen han føler også er en drivkraft når han for ca et år siden startet å vise klare signal på at han var frustrert med det som skjer i Arsenal.

Jeg tror nok at Sanchez ville foretrukket ManC, samtidig så har ikke ManC det samme behovet for Sanchez som det behovet Sanchez har for en ny klubb. ManC ville nok gjerne ha Sanchez men de ville ikke betale så mye for en spiller de ikke har behov for å hente fem måneder før sesongen er over, de er heller ikke så trengende at de vil betale den syke lønnen som ManU tydeligvis vil betale. Jeg er faktisk ikke hundre prosent sikker på at ManC ville hentet Sancez til sommeren heller hvis men ser på at han rent sportslig har stagnert denne sesongen.

Så når ManU kommer på banen, og de kanskje er i en litt panisk situasjon der de er villige til å betale en relativ bra overgangssum og i tillegg vil gi Sanchez er totalt syklig lønn, så er det fra et objektivt synspunkt lett å forstå at Sanchez hopper på en sikker overgang nå enn en mulig overgang til City til sommeren.

 

Man U er en av verdens største klubber (uansett hvor mye jeg hater de) og pr dato så er de så jævla mye nærmere en tittel enn det Arsenal er eller vil komme denne sesongen (eller under det nåværende regimet i klubben)

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på nye spillere inn så lurte jeg litt på om det finnes regler for "gjenbruk" av draktnummer i sesong.

 

Det er jo blitt slik at en spiller har et fast draktnummer gjennom sesongen, men når noen drar så blir det ledige draktnummer

Med Sanchez, Walcott og Coq ut så blir det noen ledige nummer som tildels har en tradisjon i klubben.

 

 

I mitt hode så er der to potensielle scenarioer.

 

Det "enkle" problemet er å gi spillere som kommer inn i sesong et passende nummer. Hvis Aubameyang kommer så er vel nr 14 som Henry gjorde berømt og som Walcott fikk låne et aktuelt draktnummer.

Spørsmålet mitt er rett og slett om det er noe "problem" at to spillere bruker det samme draktnummer i en og samme sesong?

 

Min andre problemstilling er noe mer usannsynlig . Da Kolasinac kom så var nummeret hans allerede opptatt (av Coquelin). Rent hypotetisk vil det være et problem at en spiller i løpet av en sesong, i samme klubb, benyttet to forskjellige draktnummer?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det er nok fritt frem så lenge nummeret blir 'fritt' eller den som allerede har nummeret går med på å bytte.

 

De fleste klubbene bytter som oftest ikke hvis da draktnummeret ikke blir ledig pga draktsalg og inntekter.

 

Det eneste forbundet krever er at navn og draktnummer registreres riktig på kampdag.

Link to comment
Share on other sites

Burde kanskje vært postet i Santi Cazorlatråden, men jeg tenkte det var en fin compilation å se 'mens vi venter' på neste PL-kamp.

 

Jeg håper virkelig vi får se vår lille spanjol i Arsenaldrakt igjen, men skadene han har slitt med de siste årene har nok gjort sitt for å hindre ham.

Men jeg må si jeg er utrolig glad for at jeg har fått oppleve Santi som Arsenalspiller. Klassespiller som til og med gjorde jobben eksepsjonelt bra som sentral midtbanespiller da han ble flyttet lenger ned i banen. Alltid et smil på lur. En spiller som man kan se synes det er gøy å spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla har så absolutt vært en av mine favorittspillene i Arsenal, men skadeproblemer kombinert med at Santi er i ferd med å bli en godt voksen mann, gjør at jeg ikke tror at vi kommer til å få se han spille så mye for Arsenal igjen.

Kontrakten går ut til sommeren, men klubben har opsjon på å forlenge kontrakten ett år til.

 

Av rent sentimentale årsaker, så ville jeg ikke hatt noe i mot at opsjonen ble brukt, men realistisk sett så frykter jeg at vi har sett det siste av Santi på banen i Arsenal drakta.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...