Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

3 hours ago, Gunners68 said:

Hvem er det som egentlig har bestemt at disse landskampene skal få ødelegge  PL helgene. Er jo ikke noe liv uten PL i helgene 🙂

-----

ja disse intetsigende landskampene er frustrerende. Og lagene kommer jo helt ut av rytmen. Det er bare klubber ute av form som har noe å tjene på dette. Og egentlig taper alle, på grunn av risikoen for skader under landslagsoppholdet.  

Link to comment
Share on other sites

Noen ord om treningsoppholdet i Dubai samt skadde spillere.

Nå i landslagspausen så har de spillerne som ikke spiller kamper for sine respektive landslag tatt turen til Dubai for å få trene i litt mer "behagelige" temperaturer.

Som tidligere nevnt så skal Arsenal spille en treningskamp mot et lokalt lag tirsdag 26. mars kl 14.10 norsk tid, og for de som er interessert så vises denne kampen på Arsenal.com. For å se kampen så må man ha et medlemskap i klubben eller være et digitalt medlem (sistnevnte er gratis, men krever registrering).

Med på reisen til Dubai er også langtidsskadde Welbeck. ut fra de bildene og videoen jeg har sett så har han kun bedrevet løpetrening og ikke vært med i trening med ball, men det er hyggelig å se at han er på rett vei.
 

Bellerin er  tilbake på London Colney, klar for å forsette rehabiliteringen. Video av dette ligger på Arsenal.com og viser litt av det som skjer når det gjelder opptreningen (medlemskap kreves for å se video, men nom nevnt så er digitalt medlemskap gratis)

welbz.jpg

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Marius- said:

De er vel med for sol og varme samt restituering der nede istedenfor kalde London. De er vel alle langt fra noe klare til spill 

Du har rett i det. Jeg antydet ikke at de var klare for spill - men det er nok godt for dem å være en del av miljøet også. 

 

PS! Håper Jenkinson og Welbeck får ett års forlengelse på kontrakte deres

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Monreal er ikke med på turen grunnet strekkskade. 

Mye skader på Monreal i år

Han drar på åra, som en viss annen i Forsvaret 😕 Må fornyes!

 

ang welbeck/jenk, så kan de godt få ett år til for min del. Men da på SAMME lønn som nå. Krever de mer: rett ut

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Apropos Monreal så går hans kontrakt ut etter denne sesongen, men ryktene sier at den nåværende kontrakten gir Arsenal opsjon på å forlenge kontrakten med ett år. En eventuell frist for når Arsenal må benytte seg av denne opsjonen sier ryktene ikke noe om,. Personlig så ville jeg tro at en logisk frist for å tiltre en slik opsjon burde være senest seks måneder før kontrakten går ut, men jeg antar at en slik frist vil være stipulert i kontrakten.

Ryktene sier videre at Barcelona skal være interessert i Monreal, ikke for å spille fast på backen, men som en backup for deres faste venstreback Jordi Alba. Sannsynligvis er dette bare typiske fantasirykter som det florerer mange av ute på nettet.

Personlig så hadde jeg gjerne sett at Arsenal benyttet seg av en eventuell opsjon på ett år til med Monreal. Jeg innser at en aldrende skadeutsatt spiller skal man være forsiktig med å "resignere", men som en backup så kan han være verdifull enda en sesong.

Når det gjelder Welbz og Jenk så er det forsåvidt greit med et års forlenging av kontraktene, men jeg føler meg sikker på at de begge forsvinner til sommeren sammen med Monreal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også alle tre forsvinner - dessverre. Er ikke så sinnsykt begeistret for endringer (tipper vi ikke får hentet inn 3 nede erstattere til disse likevel)

 

@Marius - vil tro at en Jenks forlengelse ville ha betydd en lønnsreduksjon. Ryktes St en av grunnene til at vi ikke har klart å selge ham tidligere er fordi han tjener godt

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg tror også alle tre forsvinner - dessverre. Er ikke så sinnsykt begeistret for endringer (tipper vi ikke får hentet inn 3 nede erstattere til disse likevel)

 

@Marius - vil tro at en Jenks forlengelse ville ha betydd en lønnsreduksjon. Ryktes St en av grunnene til at vi ikke har klart å selge ham tidligere er fordi han tjener godt

Da har ikke jeg voldsomme innvendinger BE ;)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder erstattere til de tre nevnte spillerne så spørs det hvor stort behovet egentlig er? 

Monreal bør erstattes via kjøp. Kolasinac er det klare førstevalget på back når/hvis Monreal forsvinner, men jeg ser ikke et naturlig alternativ til Kola i dagens tropp. 

Uansett hva man mener om Jenkinson, så er han pr dato i realiteten det man kan kalle "overskuddsmateriell". Det er ikke noe behov for en erstatter. 

Welbeck har klare kvaliteter, men heller ikke han er en spiller som MÅ erstattes. Vi har kvaliteter blant de unge i klubben som kan erstatte Welbz. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Forferdelig trist at Holding mistet denne sesongen. Skulle gjerne sett han utvikle seg sammen med Sokartis. Kolasinac er også en mann for kommende sesonger. Monreal og Mustafi sliter på forskjellige måter og der må det gjøres noe. 

Det er flere sesonger siden det ble konstatert at årsakene til at vi ikke fikk solgt flere spillere var lønningene de fikk i Arsenal. Debuchy  , Chambers og Jenkinson var av disse som ble nevnt. De var ikke villige til å gå ned i lønn og dermed ble de i Arsenals eie. 

Det er folk på vei opp i systemet som kan bli bra. AMN fikk et oppsving de siste ukene. Nesten synd den internasjonale pausen kom nå. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at det er meget delte meninger om Chambers fremtid i klubben. Jeg har markert meg som relativt skeptisk til Chambers, andre her på forumet er relativt positive til Chambers.

Gunners68 nevner Chambers, som har kontrakt med Arsenal til sommeren 2022, blant de som er vanskelig å selge grunnet lønningene de har i Arsenal.
Hvis jeg skal tro denne oversikten  så er ikke Chambers en av de som har en unaturlig stor lønn. En påstått lønn på £25000 (pr uke) er ikke det jeg kaller stor sett i PL-sammenheng. Hvis dette tallet stemmer så er det egentlig småpenger og ikke noe som bør være i veien ved et eventuelt salg.

Link to comment
Share on other sites

Mens jeg venter på at denne påtvungne "PL-ferien" skal bli ferdig, så må jeg innrømme att ryktebørsen blir et slags substitutt for den virkelige fotballen. Spillerryktene er like ekstreme som vanlig så de forsvinner like lett ut som de kommer inn, men det er ett rykte jeg vil dvele litt med (og det gjelder ikke spillere).

Arsenal skal som de fleste vet skape en ny stilling i klubben som i realiteten vil være en sportsdirektør. Monchi var sterkt tippet som den som skulle ta denne stillingen, men han drar nå "hjem" til Sevilla. Marc Overmars var også en sterk kandidat, men han har nylig forlenget sin kontrakt med Ajax.
Dagens rykte er at denne stillingen nå vil bli besatt av en person som allerede befinner seg i Arsenal-systemet. Kilden er rett nok ikke den mest pålitelige (Daily Star), men ryktet er likevel av interesse. Den utvalgte skal være vår tidligere spiller og nåværende sjef for "youth scouting" (beklager fant ikke den rette oversettelsen) Steve Morrow.

Etter litt googling så ser jeg at dette ryktet ikke er helt nytt, på ryktebørsen var han også en av kandidatene før Monchi og Overmars ble uaktuelle.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjaldt de tre jeg nevnte over her Polljen , så var saken den at det var forespørsel fra flere klubber. Hva spillerne forlangte vet jeg ikke , men det ble vist til at ingen av de var villige som sagt til gå ned i lønn.

Det som i en lengre tid var et faktum var jo at ingen av de spilte for førstelaget vårt. De satt på benk i lange tider. Jenkinson er vel den som har spilt mest , da han har vært på lån i WHU og Birmingham.

Link to comment
Share on other sites

Du er egentlig ikke god nok for en klubb på arsenal sin størrelse med pga Kroenke så har du vært heldig :) 

Granit Xhaka har forøvrig kommet med antydninger overfor sveitsiske media om at han ønsker seg til en enda bedre klubb enn Arsenal.

– Arsenal bør ikke være siste stopp for meg, sa Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Du er egentlig ikke god nok for en klubb på arsenal sin størrelse med pga Kroenke så har du vært heldig :)

Granit Xhaka har forøvrig kommet med antydninger overfor sveitsiske media om at han ønsker seg til en enda bedre klubb enn Arsenal.

– Arsenal bør ikke være siste stopp for meg, sa Xhaka.

Nå kan slike sitater tas ut av sammenheng, men stemmer konteksten og at han faktisk mener dette: selg! Arsenal er nok ikke verdens beste klubb nei, men det er absolutt ikke Xhaka heller. Men hvis agent og spiller mener det, så fiks klubb som betaler 500 mill eller mer. 

Om sitatene igjen stemmer også, burde Emry fjerne han over kapteinsbærer

Link to comment
Share on other sites

Arsenal bør ikke være....... Står det i oversettelsen av det som Xhaka skal ha sagt. 

Når jeg går til den originale artikkelen i den sveitsiske avisen, som er på tysk, tar det aktuelle sitatet og oversetter det, via min skoletysk og i tillegg verifisere min tolkning via å oversette det på Google translate, så blir oversettelsen på norsk: Arsenal behøver ikke være min siste..... 

Forskjellen mellom ordene bør og behøver, er stor i denne sammenhengen. 

Jeg tolker det slik at nok en gang er en uttalelse tolket i værste mening. 

Det kan også nevnes at Xhaka tidligere har nevnt at han har "ambisjoner" om en gang å komme tilbake til "barndomsklubben" Basel og få suksess med de. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...