Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Jeg har to ønsker for Arsenal til sommeren:

Mitt nest største ønske for sommeren er at vi henter en DM som kan gå rett inn på laget og gjøre en god jobb.

Mitt største ønske er at Wenger ikke gjør slik han har gjort om sommeren siste årene. Selge, eller gi bort (Pires/Flamini) ,noen av de aller beste spillerne. Fortsetter det slik blir vi aldri bedre, men blir stående i gjørma under topp 3. Vær så snill, Wenger - ikke selg viktige spillere i sommer!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hugo Lloris og Jeremy Toulalan tror jeg kunne vært spillere som kunne forsterket Arsenal. Har ikke sett dem hver helg i kamp, men en del kamper har jeg sett. + en del skrytevidoer på nett, uten at man skal legge så alt for mye vekt på dem. Toulalan hadde et svakt mesterskap med Frankrike, men led vel kanskje under at Frankrike generelt underpresterte så det rakk. Men kanskje Miguel Veloso inn i stedet for Toulalan? Men siden han er aktuell og ble nesten signet av Bolton, så er vel kanskje i ferdighetene helt i toppklasse da? Kunne gjerne sett løpsmaskinen Mathieu Flamini tilbake i Arsenal trøye, men ikke for en hver pris. Tror mannen angret litt da han stakk til Milan, og jeg tror Arsenal angret litt da de ikke strakk seg litt lengre og jobbet litt hardere med å få i stand en god kontrakt for Flamini.

 

Så har jeg et lite ønske om at Gallas drar til sommeren, ikke for at han nødvendigvis ikke er god nok, men tror det er så mye annet som følger den mannen, det har vært uro rundt hans person i alle klubbene han har vært i. Så er Gallas en grunn til at det kanskje er litt uro og dårlig karma i klubben, så selg gjerne Gallas eller gi han bort for den del. Er det prisen for å få sammholdet og lagmoralen tilbake, så er det en relativt liten pris å betale.

 

Men en keeper og en defensiv midtbanespiller burde stå høyt på lista over spillere som skal kjøpes.

Link to comment
Share on other sites

Hugo Lloris og Jeremy Toulalan tror jeg kunne vært spillere som kunne forsterket Arsenal. Har ikke sett dem hver helg i kamp, men en del kamper har jeg sett. + en del skrytevidoer på nett, uten at man skal legge så alt for mye vekt på dem. Toulalan hadde et svakt mesterskap med Frankrike, men led vel kanskje under at Frankrike generelt underpresterte så det rakk. Men kanskje Miguel Veloso inn i stedet for Toulalan? Men siden han er aktuell og ble nesten signet av Bolton, så er vel kanskje i ferdighetene helt i toppklasse da? Kunne gjerne sett løpsmaskinen Mathieu Flamini tilbake i Arsenal trøye, men ikke for en hver pris. Tror mannen angret litt da han stakk til Milan, og jeg tror Arsenal angret litt da de ikke strakk seg litt lengre og jobbet litt hardere med å få i stand en god kontrakt for Flamini.

 

Så har jeg et lite ønske om at Gallas drar til sommeren, ikke for at han nødvendigvis ikke er god nok, men tror det er så mye annet som følger den mannen, det har vært uro rundt hans person i alle klubbene han har vært i. Så er Gallas en grunn til at det kanskje er litt uro og dårlig karma i klubben, så selg gjerne Gallas eller gi han bort for den del. Er det prisen for å få sammholdet og lagmoralen tilbake, så er det en relativt liten pris å betale.

 

Men en keeper og en defensiv midtbanespiller burde stå høyt på lista over spillere som skal kjøpes.

Enig med mye av det du sier. At Gallas kanskje burde komme seg videre er jeg enig med deg i. Han er i stand til å skape krangel i en tom garderobe. Men han er kanskje vår beste midtstopper, så viss vi kvitter oss med han til sommern så må vi ut og handle en stopper som er av samme kaliber som Galls. Og da mener jeg ER og ikke kommer til å bli.

Mitt ønske ville da vert Richards. Men blir nok vanskelig å få kjøpt noen som helst fra pengesterke City.

Link to comment
Share on other sites

At Gallas kanskje burde komme seg videre er jeg enig med deg i. Han er i stand til å skape krangel i en tom garderobe. Men han er kanskje vår beste midtstopper, så viss vi kvitter oss med han til sommern så må vi ut og handle en stopper som er av samme kaliber som Galls. Og da mener jeg ER og ikke kommer til å bli.

Mitt ønske ville da vert Richards. Men blir nok vanskelig å få kjøpt noen som helst fra pengesterke City.

 

Richards KAN kanskje bli like god som det Gallas ER, men han ER langt fra det nivå per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

At Gallas kanskje burde komme seg videre er jeg enig med deg i. Han er i stand til å skape krangel i en tom garderobe. Men han er kanskje vår beste midtstopper, så viss vi kvitter oss med han til sommern så må vi ut og handle en stopper som er av samme kaliber som Galls. Og da mener jeg ER og ikke kommer til å bli.

Mitt ønske ville da vert Richards. Men blir nok vanskelig å få kjøpt noen som helst fra pengesterke City.

 

Richards KAN kanskje bli like god som det Gallas ER, men han ER langt fra det nivå per dags dato.

Han har kanskje ikke helt på nivået med Gallas iår. Men ifjor var Richards vannvittig bra, noe som også gjorde at han kjempet om en av midtstopperplassene på det engelske landslaget. I kamp med spillere som Ferdinand og Terry med flere. Så at han allerede har vist at han har potensialle til å spille på øverste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Jimmy Bullard ville vært en god tilvekst på midtbanen.

Ikke bare er han skadeutsatt, han er ikke god nok for Arsenal. Dessuten gikk han jo til Hull i Januar...

Og nettopp det beviser vel bare at han ikke har noe i Arsenal å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Dere undervurderer tydligvis J Bullard sine egenskaper. Han har kansje ikke den stjernestatusen som fansen skriker etter, men det hentet vi vel med Arsjavin. Vi trenger ikke en stor stjerne, men en ryddegutt ved siden av Fabregas som kan jobbe defansivt og skape rom slik at Cesc kan gjøre sitt offansivt og styre pasningsspillet, slik han kunne med Flamini. Han er et dyktig anker som tar ansvar der alt for få har tatt ansvar denne sesongen, dessuten er han britisk, billig og har masse erfaring og rutine. Derfor mener jeg han ville vært en nyttig tilvekst i Arsenal.

 

Og han er vel skadefri nå, så ser ingen grunn til at han skal få øyeblikkelige skader. Skulle dog hentet han før Hull gjorde det i januar, men om viljen er der tviler jeg på at det er store problemer å hente han i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Dere undervurderer tydligvis J Bullard sine egenskaper. Han har kansje ikke den stjernestatusen som fansen skriker etter, men det hentet vi vel med Arsjavin. Vi trenger ikke en stor stjerne, men en ryddegutt ved siden av Fabregas som kan jobbe defansivt og skape rom slik at Cesc kan gjøre sitt offansivt og styre pasningsspillet, slik han kunne med Flamini. Han er et dyktig anker som tar ansvar der alt for få har tatt ansvar denne sesongen, dessuten er han britisk, billig og har masse erfaring og rutine. Derfor mener jeg han ville vært en nyttig tilvekst i Arsenal.

 

Og han er vel skadefri nå, så ser ingen grunn til at han skal få øyeblikkelige skader. Skulle dog hentet han før Hull gjorde det i januar, men om viljen er der tviler jeg på at det er store problemer å hente han i sommer.

Er veldig enig i det du skriver her. Bullard virker som et veldig godt kjøp, bæde med tanke på nasjonalitet, pris og rutine. Har også vært en av de som har ønsket seg Miguel Veloso, men etter de pinlige kampene mot Bayern begynner jeg å tvile på hvor god han er (uten at jeg forøvrig så den kampen). Var det forresten noen som så denne kampen og som isåfall kan si noe om hvordan han spilte?

Link to comment
Share on other sites

Dere undervurderer tydligvis J Bullard sine egenskaper. Han har kansje ikke den stjernestatusen som fansen skriker etter, men det hentet vi vel med Arsjavin. Vi trenger ikke en stor stjerne, men en ryddegutt ved siden av Fabregas som kan jobbe defansivt og skape rom slik at Cesc kan gjøre sitt offansivt og styre pasningsspillet, slik han kunne med Flamini. Han er et dyktig anker som tar ansvar der alt for få har tatt ansvar denne sesongen, dessuten er han britisk, billig og har masse erfaring og rutine. Derfor mener jeg han ville vært en nyttig tilvekst i Arsenal.

 

Og han er vel skadefri nå, så ser ingen grunn til at han skal få øyeblikkelige skader. Skulle dog hentet han før Hull gjorde det i januar, men om viljen er der tviler jeg på at det er store problemer å hente han i sommer.

 

Etter å ha vært skadet i opp mot 1 år kom han tilbake for Fulham og spilte godt. Deretter altså solgt til Hull hvor han ble skadet med en gang. Han har ikke spilt siden 28 januar, og jeg syns jeg hørte noe om at han ikke kom tilbake denne sesongen, uten å være sikker på det. Synes Bullard kunne vært en spennende tilvekst, men jeg mener vi ikke bør ta risken i å hente skadeutsatte spillere når vi sliter så forbanna mye med skader fra før av.

Link to comment
Share on other sites

Dere undervurderer tydligvis J Bullard sine egenskaper. Han har kansje ikke den stjernestatusen som fansen skriker etter, men det hentet vi vel med Arsjavin. Vi trenger ikke en stor stjerne, men en ryddegutt ved siden av Fabregas som kan jobbe defansivt og skape rom slik at Cesc kan gjøre sitt offansivt og styre pasningsspillet, slik han kunne med Flamini. Han er et dyktig anker som tar ansvar der alt for få har tatt ansvar denne sesongen, dessuten er han britisk, billig og har masse erfaring og rutine. Derfor mener jeg han ville vært en nyttig tilvekst i Arsenal.

 

Og han er vel skadefri nå, så ser ingen grunn til at han skal få øyeblikkelige skader. Skulle dog hentet han før Hull gjorde det i januar, men om viljen er der tviler jeg på at det er store problemer å hente han i sommer.

Såvidt jeg vet så er vel Bullard kneskadet og vært ute i rundt en måned nå?

Link to comment
Share on other sites

Ser poenget i å ikke hente en skadeforfulgt spiller, men om vi henter han i sommer går jeg ut ifra at han er frisk og spilleklar. Og hvor stor risk er det egentli å kjøpe en spiller til maks £5 mill i den posisjon og rollen vi har mest behov, og savner mest?

 

Og hente feks en 24åring til midtbanekrigerrollen er vel og bra det, om han kan utfylle oppgavene sine ( er god nokk), men tenk på hva all rutinen til Bullard også kan tilføye resten av laget.

 

Han er billig og har det som absolutt er nødvendig for at vi skal kan kjempe om gull igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jimmy Bullard? Da vil jeg mye, mye heller ha Per Ciljan. Mye av den samme typen som Flamini, og en herlig fyr. Tror han vil ha godt av å komme seg ut av Norge og gjerne til Premier League snart.

Link to comment
Share on other sites

Jimmy Bullard? Da vil jeg mye, mye heller ha Per Ciljan. Mye av den samme typen som Flamini, og en herlig fyr. Tror han vil ha godt av å komme seg ut av Norge og gjerne til Premier League snart.

 

Vi trenger ikke en unggutt uten Premiel League-erfaring som bruker minst et pr for å komme inn i rollen, vi trenger en som kan komme å ta ansvar idag ( eller til seriestart august).

Det mener jeg Bullard vil være riktig man for.

Link to comment
Share on other sites

Dere undervurderer tydligvis J Bullard sine egenskaper. Han har kansje ikke den stjernestatusen som fansen skriker etter, men det hentet vi vel med Arsjavin. Vi trenger ikke en stor stjerne, men en ryddegutt ved siden av Fabregas som kan jobbe defansivt og skape rom slik at Cesc kan gjøre sitt offansivt og styre pasningsspillet, slik han kunne med Flamini. Han er et dyktig anker som tar ansvar der alt for få har tatt ansvar denne sesongen, dessuten er han britisk, billig og har masse erfaring og rutine. Derfor mener jeg han ville vært en nyttig tilvekst i Arsenal.

 

Og han er vel skadefri nå, så ser ingen grunn til at han skal få øyeblikkelige skader. Skulle dog hentet han før Hull gjorde det i januar, men om viljen er der tviler jeg på at det er store problemer å hente han i sommer.

 

Nei, Bullard er ikke skadefri nå! Han er skadet ut sesongen etter å ha spilt en kamp for Hull.

Det med nasjonaliteten skjønner jeg ikke? Hadde jeg vært Engelsk hadde jeg kanskje likt flere engelskmenn i stallen, men det bryr jo ikke meg som ikke er engelsk. Dessuten er han litt for offensiv til å være ryddegutt for Cesc, og i den rollen har vi allerede Denilson og Song som er på vei oppover, kontra en snart 31 åring som har flere måneder på skadebenken enn på banen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal det være så viktig at spillerne er under 25 år? De siste 4 trofèløse sesongene har vel vist at vi bør satse litt mer på rutine enn det vi har gjort i det siste. Det med Denilson syns jeg nesten er dårlig gjort av Wenger, på vegne av Denilson, å gi såpass stort ansvar på en tenåring som enda, før sesongen, har til gode å spille fast.

 

Det er utrulig bra og lovende for fremtiden, men de fleste Arsenalfans forventer vel også å være en særiøs utfordrer til ligagull idag.

Perry Groves skrev noe lignende i spalten sin for ca en måned siden også, hvor han nevnte J Bullard som en god løsning, så er ikke helt alene med den meningen.

 

Og så det er sagt; at jeg nevnte at Bullard er engelsk var vell bare en liten del av innlegget mitt. Det er selvfølgelig ubetydlig så lenge vi finner en som er god nokk spiller, og kan ta det ansvaret.

Jeg legger ikke vekt på nasjonalitet, men stor Premier League-erfaring er særdelse nyttig!

Link to comment
Share on other sites

Jimmy Bullard? Da vil jeg mye, mye heller ha Per Ciljan. Mye av den samme typen som Flamini, og en herlig fyr. Tror han vil ha godt av å komme seg ut av Norge og gjerne til Premier League snart.

 

Vi trenger ikke en unggutt uten Premiel League-erfaring som bruker minst et pr for å komme inn i rollen, vi trenger en som kan komme å ta ansvar idag ( eller til seriestart august).

Det mener jeg Bullard vil være riktig man for.

 

 

Bullard er for dårlig, nuff said!

Link to comment
Share on other sites

Jimmy Bullard? Da vil jeg mye, mye heller ha Per Ciljan. Mye av den samme typen som Flamini, og en herlig fyr. Tror han vil ha godt av å komme seg ut av Norge og gjerne til Premier League snart.

 

Vi trenger ikke en unggutt uten Premiel League-erfaring som bruker minst et pr for å komme inn i rollen, vi trenger en som kan komme å ta ansvar idag ( eller til seriestart august).

Det mener jeg Bullard vil være riktig man for.

 

 

Bullard er for dårlig, nuff said!

 

Du mener han er dårlig, det betyr ikke at han nødvendigvis er det. Jeeg mener han er undervurdert, og har mange flere år igjen.

Link to comment
Share on other sites

De fleste er enige om at det er den sentrali midtbanenen vår som må forsterkes, men Jimmy Bullard? Hadde kanskje vært en grei løsning på kort sikt, men han er 30+, har en skadeliste som overgår de fleste Arsenal spillerne, og er etter mitt syn en tanke for offensiv til å balansere en midtbane ved siden av Cesc. I tillegg begynner spillere som Song (troen har begynt å komme tilbake) og Denilson å vise prov på at de har det som skal til for å spille for en "topp-fire" klubb.

 

Jeg sier glem Bullard, glem Ciljan, glem Veloso. Disse er knapt, om noe bedre enn det vi allerede har. Skal vi forsterke, noe jeg mener må til, må vi kjøpe noe i Alonso, Arteta, Flamini klassen. Helst mer defensivt anlagt enn de to førstnevnte. Da får vi tiltrengt klasse og økt konkuranse. Er de gode nok slår de igjennom uansett. Husk at Cesc slo igjennom da vi hadde Vieira, Edu, Gilberto og Parlour. Da det er disse som forventes å ta ansvar, er det litt enklere å være up, and coming...

 

On topic: Hadde lett tatt Flamini tilbake. Ellers hadde ikke Mascherano, Toulalan, Alonso, Arteta, Barry, Cambiasso, Essien elller De Rossi vært å forrakte ;)

Link to comment
Share on other sites

De fleste er enige om at det er den sentrali midtbanenen vår som må forsterkes, men Jimmy Bullard? Hadde kanskje vært en grei løsning på kort sikt, men han er 30+, har en skadeliste som overgår de fleste Arsenal spillerne, og er etter mitt syn en tanke for offensiv til å balansere en midtbane ved siden av Cesc. I tillegg begynner spillere som Song (troen har begynt å komme tilbake) og Denilson å vise prov på at de har det som skal til for å spille for en "topp-fire" klubb.

 

Jeg sier glem Bullard, glem Ciljan, glem Veloso. Disse er knapt, om noe bedre enn det vi allerede har. Skal vi forsterke, noe jeg mener må til, må vi kjøpe noe i Alonso, Arteta, Flamini klassen. Helst mer defensivt anlagt enn de to førstnevnte. Da får vi tiltrengt klasse og økt konkuranse. Er de gode nok slår de igjennom uansett. Husk at Cesc slo igjennom da vi hadde Vieira, Edu, Gilberto og Parlour. Da det er disse som forventes å ta ansvar, er det litt enklere å være up, and coming...

 

On topic: Hadde lett tatt Flamini tilbake. Ellers hadde ikke Mascherano, Toulalan, Alonso, Arteta, Barry, Cambiasso, Essien elller De Rossi vært å forrakte ;)

Ville selv aldri hatt en spiller som De Rossi til klubben, ville heller ikke hatt Arteta fordi han blir for offensiv, av de spillerne der står det mellom Cambiasso og Mascherano, ellers kunne det gått an å hente Mamodou Diarra fra Real Madrid som ikke kommer til å få mye spilletid når de har Van der vaart, Sneijder, Robben, Diarra, Gago, Guti osv

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...