Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

I sommer tror / håper jeg Wenger kommer til å hente inn flere med rutine. Wenger fikk mye kritikk i starten av sesongen og han har selv senere vært ute i media og sakt at ungdomspolitikken hans kan ha vært med på å koste Arsenal gullet i år.

Spillere som Song, Denilson og Gibbs har forbedret seg sterkt, men vi ser dessverre ofte i de store kampene at det er noe som mangler, spesielt i den defensive delen. Her er min ønskeliste:

 

Midtstopper: Senderos forsvinner nok i sommer og da tror jeg Hangeland kan være en god erstatter.

 

Def.midt: Denilson og Song kommer fortsatt bare til å bli bedre men Barry hadde helt klart vært en god forsterknig her, siden Villa ikke klarte å kvalifisere seg til CL er han nok også et mulig alternativ.

 

Kunne også ønsket meg en giftigere makker til van Persie, vi kan drømme om David Villa eller Benzema men hvis vi tenker realistisk, Eduardo får ristet av seg skadene og Ade skjerper seg så burde vi være godt rustet der fremme.

Dessverre var det dette vi sa i fjor også. Da KVITTET vi oss med MYE rutine i Gilberto, Lehmann, Hleb og Flam. I år MÅ vi ha mer rutine inn, men er langt fra sikker på at vi får det...

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Mine 3 favoritter der ute er nå Barry fra Villa, Benzema fra Lyon og D.Villa fra Valencia. Hvis Adebayor går så blir bare Wenger å satse mer på Bendtner og Van Persie på topp så tvilsomt med ny spiss. Benzema er nå bare aktuell i en fiksjon verden men Barry er mulig da han sa tidligere i sesongen at han går hvis ikke Villa kvalifiserer seg til Champions league. Men sjansen er stor for at han fyller Liverpool stallen til sommeren. Valencia har store økonomiske problemer, men David Villa er såpass god at de fint får solgt han til noen som er villige til å betale mer enn det arsenal ville gjort. Noe spenende hadde det vært hvis både Adebayor og Van Persie går..Men da blir det sikkert Bendtner og Vela for full rulle..kunne funket..

 

Så klarer ikke helt se for meg at arsenal styrker stallen med rutine og kvalitet, for Wenger fortsetter nok da bare å kjøre videre med spillere som Diaby, Denilson, Ramsey, Bendtner etc enn å kjøpe nye. Meget viktig at vi ikke mister noen i sommer! Men frykter at Adebayor, Van Persie og Walcott kan finne på å forlate oss.. Og da er vi nok en gang tilbake til startstreken igjen. Men vi har Fabregas og Arshavin så vi kan fint oppleve mye bra komende sesong, men noe storlag er vi ikke helt enda. Spenende blir det uansett :)

 

-Har ikke peiling på hvem vi kunne hentet for å fikse forsvaret men et lag jeg skulle likt å sett fra midtbanen og opp er:

 

 

Walcott - Fabregas - Gareth Barry - Nasri

 

-----------------------Arshavin---------------

-----Benzema-------------------------------

 

Edit: Ser nå at Adebayor bekrefter 100% at han er her neste sesong så da får vi se.

Link to comment
Share on other sites

 

Faktisk enig i absolutt alt han skriver med unntak av RvP. Han trenger bare en bedre makker. I mine øyne er han en spiss nr.2. Adebayor vil jeg gjerne at vi kvitter oss med, da han går foran som ett dårlig eksempel, og det virker ikke som han vil være her heller. Hvis Wenger skulle finne på å kjøpe noen i sommer, håper jeg de har samme killer-instinktet som Arshavin. Selv ser jeg utelukkende på PL og CL, så hvem det måtte bli har jeg ingen anelse om. Jeg vil også ha en tidligst mulig avklaring på hvem som skal selges og kjøpes, slik at det blir ro i spillergruppen og at gutta får blitt mest mulig samspilte før neste sessong starter.

Link to comment
Share on other sites

Selg Djourou, Van Persie, Diaby, (Denilson), Adebayor i sommer.

Kjøp inn. En slem jugoslav (som noen skrev i kamptråden) som stopper, gjerne en kloning av Vidic. En defensiv anker som kan avlaste Song (evt ta hans plass). Gjerne en kloning av Essien. En super spiss ala Eto'o og en ving ala Ribery.

 

Neste årsstall:

 

Keepere: Fabianski/Almunia

Forsvar: Sagna/Eboue/Gallas/ny tøff jævel/Silvestre/Senderos/Clichy/Gibbs

Midtbane: Walcott/Rosicky/Song/Essien lookalike/Ramsey/Cesc/Nasri/Arsjavin/Ribery playalike

Spiss: Eduardo/Vela/Bendtner/Eto'o lookalike

 

De med uthevet skrift er førstevalg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Selg Djourou, Van Persie, Diaby, (Denilson), Adebayor i sommer.

Kjøp inn. En slem jugoslav (som noen skrev i kamptråden) som stopper, gjerne en kloning av Vidic. En defensiv anker som kan avlaste Song (evt ta hans plass). Gjerne en kloning av Essien. En super spiss ala Eto'o og en ving ala Ribery.

 

Neste årsstall:

 

Keepere: Fabianski/Almunia

Forsvar: Sagna/Eboue/Gallas/ny tøff jævel/Silvestre/Senderos/Clichy/Gibbs

Midtbane: Walcott/Rosicky/Song/Essien lookalike/Ramsey/Cesc/Nasri/Arsjavin/Ribery playalike

Spiss: Eduardo/Vela/Bendtner/Eto'o lookalike

 

De med uthevet skrift er førstevalg.

 

BE

Greit nok at Toure hadde en trøblete start på året, men etterhvert har han vist seg som en av de eneste som faktisk vil vinne kampene. Han vil du altså ha vekk?? Håper du bare har utelatt han ved en feiltagelse...

Link to comment
Share on other sites

Selg Djourou, Van Persie, Diaby, (Denilson), Adebayor i sommer.

Kjøp inn. En slem jugoslav (som noen skrev i kamptråden) som stopper, gjerne en kloning av Vidic. En defensiv anker som kan avlaste Song (evt ta hans plass). Gjerne en kloning av Essien. En super spiss ala Eto'o og en ving ala Ribery.

 

Neste årsstall:

 

Keepere: Fabianski/Almunia

Forsvar: Sagna/Eboue/Gallas/ny tøff jævel/Silvestre/Senderos/Clichy/Gibbs

Midtbane: Walcott/Rosicky/Song/Essien lookalike/Ramsey/Cesc/Nasri/Arsjavin/Ribery playalike

Spiss: Eduardo/Vela/Bendtner/Eto'o lookalike

 

De med uthevet skrift er førstevalg.

 

BE

Greit nok at Toure hadde en trøblete start på året, men etterhvert har han vist seg som en av de eneste som faktisk vil vinne kampene. Han vil du altså ha vekk?? Håper du bare har utelatt han ved en feiltagelse...

 

roblemet med toure er at han er en pusekatt. vi trenger en tiger. Vi kan ha han som backup.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

problemet med toure er at han er en pusekatt. vi trenger en tiger. Vi kan ha han som backup.

 

BE

 

Men hvis vi har en stor stygg jævel i forsvar så fungerer det når Touré er en blanding av pus og tiger.

 

Forøvrig er jeg enig i den store stygge forsvarsspilleren du snakker om, en Vidic type hadde vært høyt ønskelig :)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ May 8 2009, 04:24 PM) 167887[/snapback]

problemet med toure er at han er en pusekatt. vi trenger en tiger. Vi kan ha han som backup.

 

BE

 

Men hvis vi har en stor stygg jævel i forsvar så fungerer det når Touré er en blanding av pus og tiger.

 

Forøvrig er jeg enig i den store stygge forsvarsspilleren du snakker om, en Vidic type hadde vært høyt ønskelig :)

 

Problemet til Toure er at han ikke er halvparten så god som Gallas.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Selg Djourou, Van Persie, Diaby, (Denilson), Adebayor i sommer.

Kjøp inn. En slem jugoslav (som noen skrev i kamptråden) som stopper, gjerne en kloning av Vidic. En defensiv anker som kan avlaste Song (evt ta hans plass). Gjerne en kloning av Essien. En super spiss ala Eto'o og en ving ala Ribery.

 

Neste årsstall:

 

Keepere: Fabianski/Almunia

Forsvar: Sagna/Eboue/Gallas/ny tøff jævel/Silvestre/Senderos/Clichy/Gibbs

Midtbane: Walcott/Rosicky/Song/Essien lookalike/Ramsey/Cesc/Nasri/Arsjavin/Ribery playalike

Spiss: Eduardo/Vela/Bendtner/Eto'o lookalike

 

De med uthevet skrift er førstevalg.

 

BE

Selge van Persie? synes heller vi burde prøve å få tak i en bedre partner til gutten, da tror jeg han vil vokse igjen. Adebayor og Bendtner er jeg mer i tvil om, en som sliter med motivasjon og holdninger og en som sliter med avslutninger.

Wenger på intervjuet i dag: "If you look at our team on Tuesday night, our oldest player in midfield was 22. They are in the best four in Europe, so why should we panic?"

Virker som at han har samme holdning i år som han hadde i fjord :(

 

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=644394&&cc=5739

Link to comment
Share on other sites

Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Det er helt sykt å selge Van Persie spør du meg for jeg kan være enig at han ikke passer inn i spillestilen men han gjør spektakulære ting og scorer viktige mål som vi trenger og jeg tror at vi trenger en som kan gjøre spesielle ting og det har vi bare to i vår stall som jeg syntes kan det og det er Walcott og Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Er nok veldig viktig å beholde de spillerne vi allerede har. Skal vi begynne å selge bort viktige spillere i sommer må jo de nye begynne å tilpasse seg, noe som man ikke er garantert vil skje med en gang.

 

Likevel er det viktig å forsterke laget vårt nå. Klarer vi å forsterke laget samtidig som at vi klarer å beholde på nøkkelspillerne våre skal vi ikke se bort i fra at vi sloss om en pokal eller to neste vår.

 

Akkurat nå har vi store spørsmål ved flere av de defensive spillerne våre. Gallas er vår klart beste midtstopper, og Kolo er god. Men begge er "lave" og ikke noen skikkelige krigere. Gallas har vinnerviljen, og Kolo kan også sloss. Likevel føler jeg vi trenger en skikkelig kriger her. Det er ikke Djourou, selv om han er bedre enn de to andre i luftdueller. Kan Senderos bli "vår Vidic"? Har ikke helt troen, og det er heller ikke sikkert han fortsatt er Arsenalspiller til høsten.

 

Almunia begynner å bli en ok solid keeper for oss, men det fins helt klart bedre keepere der ute. Spørsmålet er om vi trenger en ny, eller om vi skal satse på at Fabianski tar steget opp etterhvert og gjør seg fortjent til den plassen.

 

På midtbanen er vi OK bemannet, men vi mangler flere av typen Song. Jeg tror Song kan bli en defensiv midtbanemann i verdensklasse. Men bak ham er vi ganske dårlig dekket. Denilson er mer en box to box spiller, mens Cesc og Diaby er best offensivt. Nå er Nasri brukt i en defensiv rolle i et par kamper og han har klart seg greit. Men mener vi bør satse på en 4-er på midten i fremtiden fremfor en 5-er. Tror ikke Nasri er god nok defensivt til å kunne bekle en slik rolle. Ei heller Denilson. Ramsey, Wilshere og Bischoff er store talenter, men ser ikke på disse som defensive spillere i samme kategori som Song.

 

Jeg mener altså at vi iallefall bør forsterke to plasser i laget. Først og fremst få inn en skikkelig hardhaus av en midtstopper, gjerne også med rimelig god fart, i tillegg til en kriger/jordfreser av en defensiv midtbanespiller som gjerne kan rotere litt med Song om plassen.

 

Får vi inn dette føler jeg vi er kapable til å kunne sloss mot Pool, Chelskij og Manure. Men som sagt, det viktigste er å beholde de viktigste spillerne vi allerede har.

Link to comment
Share on other sites

Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Det er helt sykt å selge Van Persie spør du meg for jeg kan være enig at han ikke passer inn i spillestilen men han gjør spektakulære ting og scorer viktige mål som vi trenger og jeg tror at vi trenger en som kan gjøre spesielle ting og det har vi bare to i vår stall som jeg syntes kan det og det er Walcott og Van Persie

Noen som har glemt at vi har en Cesc Fabregas og en Andrei Arshavin i laget? Hvis ikke de kan gjøre spesielle ting, så vet ikke jeg....

Link to comment
Share on other sites

Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Det er helt sykt å selge Van Persie spør du meg for jeg kan være enig at han ikke passer inn i spillestilen men han gjør spektakulære ting og scorer viktige mål som vi trenger og jeg tror at vi trenger en som kan gjøre spesielle ting og det har vi bare to i vår stall som jeg syntes kan det og det er Walcott og Van Persie

Noen som har glemt at vi har en Cesc Fabregas og en Andrei Arshavin i laget? Hvis ikke de kan gjøre spesielle ting, så vet ikke jeg....

 

Stemmer ganske bra ja.. men du glemmer også Samir Nasri!

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ May 8 2009, 09:30 PM) 167915[/snapback]
Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Det er helt sykt å selge Van Persie spør du meg for jeg kan være enig at han ikke passer inn i spillestilen men han gjør spektakulære ting og scorer viktige mål som vi trenger og jeg tror at vi trenger en som kan gjøre spesielle ting og det har vi bare to i vår stall som jeg syntes kan det og det er Walcott og Van Persie

Noen som har glemt at vi har en Cesc Fabregas og en Andrei Arshavin i laget? Hvis ikke de kan gjøre spesielle ting, så vet ikke jeg....

 

Stemmer ganske bra ja.. men du glemmer også Samir Nasri!

Ja, det er sant! Tar på meg den. Konklusjonen er i hvertfall at det ikke bare Theo og RvP som kan gjøre spesielle ting! :(

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 8 2009, 09:30 PM) 167915[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Det er helt sykt å selge Van Persie spør du meg for jeg kan være enig at han ikke passer inn i spillestilen men han gjør spektakulære ting og scorer viktige mål som vi trenger og jeg tror at vi trenger en som kan gjøre spesielle ting og det har vi bare to i vår stall som jeg syntes kan det og det er Walcott og Van Persie

Noen som har glemt at vi har en Cesc Fabregas og en Andrei Arshavin i laget? Hvis ikke de kan gjøre spesielle ting, så vet ikke jeg....

 

Stemmer ganske bra ja.. men du glemmer også Samir Nasri!

Ja, det er sant! Tar på meg den. Konklusjonen er i hvertfall at det ikke bare Theo og RvP som kan gjøre spesielle ting! :(

Har sett mindre av det i det siste, men det er klart at Adebayor også kan gjøre spektakulære ting. Se for eksempel bare på målet mot Villareal. Det er ikke mange i verden som kunne ha kopiert det på sin eneste sjanse i en match.

 

Når det gjelder det mange sier om at Van Persie ikke passer inn i spillestilen, må jeg si meg uenig. Man har jo med tiden forstått at Van Persie ikke kommer til å bli toppscorer i klubben, men sammen med Dudu, har jeg virkelig troen på at han kan spille jevnt på et godt nivå.

 

Jeg forestiller meg Van Persie og Eduardo som førstevalgene på topp neste år. Bendtner er en rimelig grei back-up for Van Persie, mens jeg tror det kommer til å være jevnt mellom Vela og Ade i kampen om å ta Dudu's plass.

Link to comment
Share on other sites

:) --><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 8 2009, 09:30 PM) 167915[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Van Persie scorer fine mål og slår gode cornere. that's it. Han er god, ingen tvil om det, men han passer ikke veldig godt inn i vår spillestil. Dessuten har han kun ett år igjen av kontrakten.

 

BE

Det er helt sykt å selge Van Persie spør du meg for jeg kan være enig at han ikke passer inn i spillestilen men han gjør spektakulære ting og scorer viktige mål som vi trenger og jeg tror at vi trenger en som kan gjøre spesielle ting og det har vi bare to i vår stall som jeg syntes kan det og det er Walcott og Van Persie

Noen som har glemt at vi har en Cesc Fabregas og en Andrei Arshavin i laget? Hvis ikke de kan gjøre spesielle ting, så vet ikke jeg....

 

Stemmer ganske bra ja.. men du glemmer også Samir Nasri!

Ja, det er sant! Tar på meg den. Konklusjonen er i hvertfall at det ikke bare Theo og RvP som kan gjøre spesielle ting! :(

Har sett mindre av det i det siste, men det er klart at Adebayor også kan gjøre spektakulære ting. Se for eksempel bare på målet mot Villareal. Det er ikke mange i verden som kunne ha kopiert det på sin eneste sjanse i en match.

 

Når det gjelder det mange sier om at Van Persie ikke passer inn i spillestilen, må jeg si meg uenig. Man har jo med tiden forstått at Van Persie ikke kommer til å bli toppscorer i klubben, men sammen med Dudu, har jeg virkelig troen på at han kan spille jevnt på et godt nivå.

 

Jeg forestiller meg Van Persie og Eduardo som førstevalgene på topp neste år. Bendtner er en rimelig grei back-up for Van Persie, mens jeg tror det kommer til å være jevnt mellom Vela og Ade i kampen om å ta Dudu's plass.

Ok kan være enig med at Nasri,Fabregas og Arsavhin og gjør spesielle ting men vist vi ser på spissplassen så syntes jeg absolutt ikke at vi bør selge Van Persie for han er en ekstremt viktig spiller for Arsenal fordi han scorer mål og han setter opp mål.

Link to comment
Share on other sites

Er spent å se hva som skjer med Newcastle de neste kampene.

Skulle de rykke ned så håper jeg Wenger prøver å sikre seg Taylor,der kan vi få en god stopper som samtidig kan spille på backen,og det trenger slett ikke å bli så dyrt heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er det ekle svinet, Steven Taylor, du snakker om, så vil jeg helst aldri se han i en Arsenal-trøye. Det at han er god i forsvar kompanserer ikke ut det faktum at han er en ufyselig spiller på banen.

 

Hvis det er den andre Taylor, nemlig Ryan, håper jeg ikke Wenger kjøper han heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er det ekle svinet, Steven Taylor, du snakker om, så vil jeg helst aldri se han i en Arsenal-trøye. Det at han er god i forsvar kompanserer ikke ut det faktum at han er en ufyselig spiller på banen.

 

Hvis det er den andre Taylor, nemlig Ryan, håper jeg ikke Wenger kjøper han heller.

 

Kunne godt tatt et rasshøl på banen så lenge han var en knallgod spiller, men var vel Steven Taylor som ga Arshavin den albuen forrige gang vi spilte mot Newcastle? Sånne ting vil jeg ikke se i Arsenal, men en spiller som Cana, Vidic osv. som takler knallhardt og klokkerent, ja takk!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...