Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Hva om Wenger ikke er her til sommeren da? Eneste årsaken til at Mourinho ikke liker Wenger, er fordi Wenger ikke godtar all drittslengingen til Mourinho. Han er faktisk en av de få som svarer tilbake. Ikke bare svarer han tilbake, men han backer opp påstandene sine med konkrete fakta, i motsetning til Mourinho som bare lirer ut av seg masse piss. Kommentaren hans om at Wenger er en ekspert i å feile, kan det kanskje være noe i, men det er så fullstendig mangel på respekt å komme med en slik uttalelse om en annen manager, og viser bare hvilken utrolig ufyselig fyr Mourinho er.

 

Om Wenger er her eller ikke vet vi ennå ikke, men usikker på om Mourinho fortsatt vil selge Lukaku. Chelsea er drømmeklubben hans og jeg er rimelig sikker på at hvis Mourinho vil beholde Lukaku så blir han på Brua.

 

Når det gjelder Mourinho så er han en kødd og en hykler av über dimensjoner. Et rasshøl av en mann for å si det mildt. En grunn til at jeg var uenig med alle som ville ha han inn som ny manager. Tåler han virkelig ikke.

Link to comment
Share on other sites

Missliker Mourinho selv, men hvis han hadde tatt over Arsenal i sommeren som var, og hadde penger tilgjenglige... Da tviler jeg på at vi hadde kjempet med nebb og klør om 4 plassen.. Men så er det noe med at man heller dropper djevelen og ofrer resultater. Klopp er den ultimate signeringen i mitt hode, desverre tviler jeg sterkt på at det vil skje.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg minimum tre spillere. En spiss av skikkelig verdensklasse, á la Benzema, Costa eller lignende. I tillegg vil jeg gjerne ha inn en spiss/ving med høy fart, vilje til å gå i bakrom og ok avslutningsteknikk. Drmic, Draxler?

Deretter vil jeg ha en defensiv midtbanemann i verdensklasse som kan ta over for Arteta, samt gi Flamini skikkelig kamp om plassen.

 

Så, hvis Sagna, Fabianski og Vermaelen går vil det selvfølgelig være ønskelig med nye inn som er like gode/bedre enn dem.

 

Aller helst savner jeg/skulle jeg ønske at Wenger hadde prøvd å gjøre om Vermaelen til anker på midtbanen. Han har mer enn god nok teknikk og pasninger til å spille der, samt at han ikke ville være like utsatt for utrusninger i den posisjonen som han er som midtback. Dessverre ser det ut som om dette aldri vil skje.

Det betyr med stor sannsynlighet at han forsvinner i sommer. Det at Sagna ikke har signert ny kontrakt tyder også på at han forsvinner. Jenko er langt fra god nok pr dags dato. Spørsmålet er om han noen gang blir det? Uansett vil vi da trenge en ny høyreback. Coleman tror jeg ville være et godt alternativ her., men Everton vil nok ikke slippe ham. Fabianski vil (i mine øyne) ikke være noe stort tap, men vi trenger da en backup som er minst like god som ham, eller aller helst en som er bedre enn Szczesny. Vil Casillas være tilgjengelig i sommer? Har Valdes fått seg en ny klubb? Vet han er ute og vil misse VM, men han har jo uttalt at han vil forlate Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Alle disse signeringene avhenger nok av om vi kommer til CL eller ei. Kommer Everton forbi oss, hvorfor skulle vi da få kjøpt spillere av de?

Sålenge vi har Wenger ved roret skjer det neppe store ting på overgangsmarkedet, det bør vi ha lært oss nå. Detter vi utenfor top4, frykter jeg mye ukjent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg minimum tre spillere. En spiss av skikkelig verdensklasse, á la Benzema, Costa eller lignende. I tillegg vil jeg gjerne ha inn en spiss/ving med høy fart, vilje til å gå i bakrom og ok avslutningsteknikk. Drmic, Draxler?

Deretter vil jeg ha en defensiv midtbanemann i verdensklasse som kan ta over for Arteta, samt gi Flamini skikkelig kamp om plassen.

 

Så, hvis Sagna, Fabianski og Vermaelen går vil det selvfølgelig være ønskelig med nye inn som er like gode/bedre enn dem.

 

 

De tre ønskene bifalles. Min eneste endring i det du skriver er at det ikke bare er ønskelig at erstatninger er like gode/bedre, erstatninger være like gode bedre

Link to comment
Share on other sites

Alle disse signeringene avhenger nok av om vi kommer til CL eller ei. Kommer Everton forbi oss, hvorfor skulle vi da få kjøpt spillere av de?

Sålenge vi har Wenger ved roret skjer det neppe store ting på overgangsmarkedet, det bør vi ha lært oss nå. Detter vi utenfor top4, frykter jeg mye ukjent.

Selvsagt vil markedet for "stjernespillere" skrumpe hvis vi misser CL neste sesong, men det vil fremdeles være mange spillere tilgjengelig som ville styrke Arsenal. At det ikke kommer til å skje store ting med Wenger ved roret er jeg enig i (uavhengig av CL eller ikke-CL), men jeg er ikke så altfor bekymret over hva som vil skje med om vi får en ny manager som må styrke laget for ikke-CL spill. Andre lag som ikke er "fast" deltaker i CL klarer å styrke sine lag, så hvorfor skal ikke Arsenal kunne klare det (hvis Arsenal virkelig ønsker å styrke laget)

Link to comment
Share on other sites

Absolutt spillere som vil styrke oss, men tviler på de desidert beste vil kommer hvis vi havner utenfor. Eller for å si det slik: Jeg tror vi potensielt har større sjans på virkelig kvalitet ved å være med i det gode selskap.

 

Så kan man jo diskutere om Arsenal FC kanskje har godt av en tur utenfor top4. Da kanskje noe skjer oppover i rekkene også..

Link to comment
Share on other sites

Absolutt spillere som vil styrke oss, men tviler på de desidert beste vil kommer hvis vi havner utenfor. Eller for å si det slik: Jeg tror vi potensielt har større sjans på virkelig kvalitet ved å være med i det gode selskap.

 

Så kan man jo diskutere om Arsenal FC kanskje har godt av en tur utenfor top4. Da kanskje noe skjer oppover i rekkene også..

Hvis man med "de desidert beste" mener spillere med den høyeste stjernestatus, så kommer de ikke til Arsenal uansett om vi er med i CL eller ikke. Jeg er også usikker på om jeg vil ha spillere i den kategorien ikke minst siden de vil "sprenge" et allerede høyt lønnsbudsjett. Det jeg ønsker er å få inn spillere som ligger rett under "stjernesjiktet" og som passer sammen. For meg så virker det som at flere av kjøpene de siste sesongene er ganske vilkårlige og ikke tenkt å passe inn i et system. I Wengers tidlige periode så hadde vi spillere som fungerte sammen der det var rett spiller i rett posisjon, i de siste årene så har det blitt kjøpt spillere som ofte må spille i posisjoner som ikke er den rette for de. og her tenker jeg ikke minst på at det er lenge siden vi (med unntak av Walcott) har hatt spillere som virkelig kan utfylle vingposisjonen.

 

Kjøpet av Özil burde vært en genisstrek, men mangelen av spillere som kan utnytte hans kapasitet har etter min mening gjort kjøpet nesten meningsløst. Det som har kjennetegnet Arsenal i altfor mange kamper er et overtak fram til motstanders sekstenmeter der det meste så går i stå. Uansett hvem som blir kjøpt og i hvilke posisjoner så håper jeg på at kjøpene skal gi en "mening".

 

Har Arsenal FC godt av å havne utenfor topp fire. Jeg er usikker, men jeg kan se "fordelen" med at styrer/eier da må ut av den komfortsonen de nå har vært i der CL-plass og økonomisk gevinst har vært sikret (av og til med et nødskrik) hvert år. Jeg ser ikke bort fra at det å ikke komme med i CL kommende sesong kan være bedre for Arsenal på lang sikt, enn den vanlige "vi er fornøyd med fjerdeplass"-situasjonen vi har vært i alt for lenge.

Link to comment
Share on other sites

Man får alltids tiltrukket seg spillere selv om man ikke spiller i CL, men problemet er da ofte at man må betale høyere overgangssummer for å for utby andre interressenter, og at man må ut med høyere lønninger for å kompensere for manglende CL spill. Så økonomisk sett vil det ikke være bra å havne utenfor CL, da man taper inntekter, og mest sannsynligvis får økte utgifter. En sesong uten CL er ingen krise, men den ene sesongen kan fort føre til flere sesonger.

 

Slik jeg ser det, har det aldri vært viktigere å sikre CL enn det er i denne sesongen.

Edited by Kim
Link to comment
Share on other sites

Aurier ser ut til å være Sagna-erstatteren

Da er 1 av de 5 signeringene vi trenger i boks..

Så gjenstår det å se om han er i nærheten av like god som han er på FM.(Sett han i to-tre kamper og han har gjort en grei figur, men er ingen Sagna enda..)

Link to comment
Share on other sites

Er ganske veike linker til Aurier, men jeg håper det stemmer. Syntes han er veldig god høyreback.

 

Ellers er Matthaus igjen ute (3. gangen nå) om at Drmic er på vei til Arsenal.

 

Chris Wheatley @GoonerTalk 1h

Lothar Matthäus is very confident: "You will see Drmic will go to Arsenal for 8 million – I was right before and I’ll be right again."

2 ganske veike linker, men hvis vi har 2/5 på plass allerede så ser dette veldig lyst ut.

Link to comment
Share on other sites

Man får alltids tiltrukket seg spillere selv om man ikke spiller i CL, men problemet er da ofte at man må betale høyere overgangssummer for å for utby andre interressenter, og at man må ut med høyere lønninger for å kompensere for manglende CL spill. Så økonomisk sett vil det ikke være bra å havne utenfor CL, da man taper inntekter, og mest sannsynligvis får økte utgifter. En sesong uten CL er ingen krise, men den ene sesongen kan fort føre til flere sesonger.

 

Slik jeg ser det, har det aldri vært viktigere å sikre CL enn det er i denne sesongen.

 

Mye riktig her Kim, og det er aldri bra å komme utenfor topp 4. CL er og blir den største klubbturneringen og den som gir mest penger i klubbkassa. Klart Arsenal ALLTID skal være med her!

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/arsenal-news-santi-cazorla-fires-3391667

 

Skal jo tas med en klype salt, men Cazorla legger angivelig ikke mye imellom på hva vi mangler...

 

 

Gitt at disse uttalelsene stemmer så må jeg innrømme at jeg blir en smule forbauset. Cazorla krever titler. Slik han har spilt denne sesongen så er det ingenting som tilsier at han er god nok for ett mesterlag. Brett heller opp ermene og gå i deg selv Santiago.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel gjerne sånn at enkelte klassespillere kun er det sammen med andre klassespillere. Tror nok Cazorla fint kunne glinset i Athletico feks.

Spillestil og spillergruppe er alfa omega. Selv syntes jeg han slett ikke leverer om dagen, men han er typisk nok ofte god når resten av laget er det samme.

Link to comment
Share on other sites

"Second season syndrome" har nok slått inn en del på Cazorla. I fjor var han ofte det eneste lyspunktet vårt og var generelt sett ligaens beste offensive midtbanespiller, men da var laget bygget rundt han. Denne sesongen har han slitt med en sen oppkjøring (fikk deretter en skade som gjorde at han var ute i 2 måneder) og et lag som ikke er bygd rundt han. Ei heller får han spille i sin sentrale rolle hvor han skinte i fjor.

 

I systemet jeg mener vi burde spille så er ikke Cazorla den optimale spilleren (kontringsfotball med hurtige overganger og kjappe kombinasjoner). Særlig som kantspiller så blir han helt ute å kjøre i et slikt system. Probelmet er bare at Wenger selv sitter sånn midt i mellom begge deler. Han har Cazorla, Arteta og Giroud som passer til en type fotball, men samtidig så har han Ramsey, Walcott, Chamberlain og Özil som passer best til en annen.

 

Jeg sliter veldig med å se en plan fra Wenger når det gjelder sammensettingen av laget dessverre. Syntes vi har et veldig ubalansert lag rett og slett. Og ingen særegen "identitet" heller.

 

Når det gjelder Cazorla så syntes jeg han er en herlig spiller, men ville jeg ha byttet han mot en spiller som passet bedre inn på venstrekanten vår? You betcha. Burde i mine øyne være en backup spiller i dagens lag. En utmerket backup for Özil, men selvfølgelig så kommer han ikke til å like å være en bit part player.

Link to comment
Share on other sites

indykaila News @indykaila 34m

Major breaking transfer news coming up regarding Marco Reus. This is massive for certain English club. Confirmed bid gone in. News at 7pm

 

Clutching at straws.. men, lov å håpe at det er oss. :P

 

Det hadde vært noe ja, men jeg sitter med en dårlig følelse av at det er Manchester United. Men er det sånn å forstå at det kommer mer informasjon kl 19 engelsk tid, altså kl. 20 norsk tid?

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært noe ja, men jeg sitter med en dårlig følelse av at det er Manchester United. Men er det sånn å forstå at det kommer mer informasjon kl 19 engelsk tid, altså kl. 20 norsk tid?

 

Jeg også dessverre. Snakkes også om at Kroos visstnok vil til United også. For å ikke snakke om at William Carvalho visstnok skal være "enig" med køddene fra Manchester om en overgang.

 

Klokken 20:00 norsk tid ja. Reus er hvertfall en spiller vi har råd til. Og vi har hans største idol i klubben vår (Rosicky). Vi burde være rimelig attraktive mtp. at vi har en bøling med tyske spillere også.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg også dessverre. Snakkes også om at Kroos visstnok vil til United også. For å ikke snakke om at William Carvalho visstnok skal være "enig" med køddene fra Manchester om en overgang.

 

Klokken 20:00 norsk tid ja. Reus er hvertfall en spiller vi har råd til. Og vi har hans største idol i klubben vår (Rosicky). Vi burde være rimelig attraktive mtp. at vi har en bøling med tyske spillere også.

 

Kroos vil isåfall bli tatt i en stor løgn dersom han signerer for United, da han gjorde det klart når ryktene oppstod i januar at det var uaktuelt å signere for en klubb uten Champions Leauge. Men det beviser vel bare at spillere ikke er så jævla opptatt av suksess på banen så lenge lønningsposen er stor nok. Når det gjelder Carvalho, så har jeg ikke lest noe sted at han skal være enig med United. Han har jo selv uttalt at drømmeklubben er Arsenal, så hvis Arsenal er interresserte i å kjøpe han, burde det være en mulighet til å kuppe en overgang. Men jeg mener også at det er snakk om svimlende overgangssummer for begge to. United skal visstnok være villige til å legge 40 millioner pund på bordet for Kroos, til tross for at han har bare 1 år igjen av kontrakten etter denne sesongen. Kroos er god, men er ikke i nærheten av å være verdt så mye. Og her ser man fort hvor mye det koster å ikke komme med i CL. Da blir man mye mer desperate med pengebruken

 

Skulle det mot formodning være vi som har sikra oss Marco Reus, så minner det veldig mye om da vi signerte Podolski. Den gangen var også overgangen i boks i lang tid før overgangsvinduet, og den gangen kom det også ut av det blå. I tillegg er det mer typisk Arsenal å hente spillere uten at pressen har fått snusen i det enn United. Men nå griper jeg etter alle halmstrå jeg kan finne. Fint om du holder oppdatert om det dukker opp noe nytt :)

Edited by Kim
Link to comment
Share on other sites

Manchester United have accepted it will be difficult to buy Toni Kroos from Bayern Munich this summer, with one of David Moyes's prime targets expected to stay at the Bundesliga champions.

 

Skjønner godt at han ikke vil til drittklubben Manchester United.

 

http://www.theguardian.com/football/2014/apr/11/manchester-united-signing-toni-kroos-remote-bayern-munich

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...