Jump to content

28.08.21 Manchester City (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5 hours ago, Ben Elfen said:

Ser det er mange som kritiserer Leno. Klarer ikke å se hva han gjorde feil, ei heller på det første målet. Ikke der skoen trykker

Faktisk ganske enig med deg. Leno er ikke SÅ dårlig i dag. Gjør også veldig mange store redninger utover kampen. 

Fryktelig dårlig press på ballfører av førsteforsvarer som får slått ballen inn.  tragisk dårlig press på ballfører. Virkelig frustrerende å se på.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Robbi said:

Faktisk ganske enig med deg. Leno er ikke SÅ dårlig i dag. Gjør også veldig mange store redninger utover kampen. 

Fryktelig dårlig press på ballfører av førsteforsvarer som får slått ballen inn.  tragisk dårlig press på ballfører. Virkelig frustrerende å se på.

 

Enig. en svært frustrerende kamp. Tipper det er sånn passe rævva stemning i leiren nå og sikkert noen som prøver å få presset seg ut de siste dagene. 

gleder meg til Gabriel og White er tilbake. Det samme med Partey og Pepe, så får vi håpe at AMN tenker at jeg kan gjøre høyrebackplassen til min likevel. Da har vi en meget god førsteellever. 

Skal bli godt med landslagspause nå

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Enig. en svært frustrerende kamp. Tipper det er sånn passe rævva stemning i leiren nå og sikkert noen som prøver å få presset seg ut de siste dagene. 

gleder meg til Gabriel og White er tilbake. Det samme med Partey og Pepe, så får vi håpe at AMN tenker at jeg kan gjøre høyrebackplassen til min likevel. Da har vi en meget god førsteellever. 

Skal bli godt med landslagspause nå

Det er virkelig trist å innse at vi liksom ikke henger med i det hele tatt når vi møter di «topp 4 lagene» og vi ikke er i nærheten av å være i det sjiktet. 

Siste 30 årene har vi vært et lag som kunne vinne alle slike kamper og andre lag var nervøse for å møte oss. Slik er det ikke lenger å det er veldig vanskelig å godta. 

Virker for meg som at spillerne ikke har tro på dette heller, og det mener jeg er Arteta som sjef sitt ansvar. Total mangel på innsats.  Jeg må bare si jeg har mistet troa på han desverre. 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Robbi said:

Det er virkelig trist å innse at vi liksom ikke henger med i det hele tatt når vi møter di «topp 4 lagene» og vi ikke er i nærheten av å være i det sjiktet. 

Siste 30 årene har vi vært et lag som kunne vinne alle slike kamper og andre lag var nervøse for å møte oss. Slik er det ikke lenger å det er veldig vanskelig å godta. 

Virker for meg som at spillerne ikke har tro på dette heller, og det mener jeg er Arteta som sjef sitt ansvar. Total mangel på innsats.  Jeg må bare si jeg har mistet troa på han desverre. 

 

Det er det mange som har. Like mange hadde mistet troen på Wenger og det samme med Emery. Jeg heller fortsatt mer på ukulturteorien og ønsker ikke at vi skal bli en klubb som bytter manager annethvert år, men ser Jonat skipet synker nå. Skal bli godt led landslagspausen den trenger vi

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Det er det mange som har. Like mange hadde mistet troen på Wenger og det samme med Emery. Jeg heller fortsatt mer på ukulturteorien og ønsker ikke at vi skal bli en klubb som bytter manager annethvert år, men ser Jonat skipet synker nå. Skal bli godt led landslagspausen den trenger vi

Et hederlig tap for Norwich, så er vi optimister igjen 😎

Link to comment
Share on other sites

Regner med at med et par ikke akseptable resultater de neste ukene, så er Arteta ute. 

Virker som om hele laget har mistet troen på hva Arteta prøver å få til(Jeg klarer heller ikke se noe forbedringer)

Har sett endel replays fra kampen i går, og forstår ikke hva vi driver på med på noen av målene igrunn, det er junior feil fra start til stopp..

Link to comment
Share on other sites

Var en forferdelig lidelse å se laget vårt tape i går. Vi ble fullstendig avkledd på alle måter. Flere av spillerne våre viste hvorfor de hører hjemme i gruppen middelmådigheter. Vi spilte mot et av ligaens beste lag og så ut som et pub lag. Vi blir latterliggjort av media . Gamle legender er sjokkerte. På toppen av all elendighet går Xhaka på en ny hjerneblødning og gjør det extra vanskelig når vi blir redusert til 10 spillere.

Vi har ingen unnskyldninger å komme med lenger som forsvarer noe av det som skjer i Arsenal for tiden. Seieren mot WBA betyde ingenting for kampen  i går. Vi var tilbake til en elendig forfatning. 

Det var dommer avgjørelser som gikk oss i mot , men vi tapte 5  - 0 . Det kunne ha vært mye mer.

Det er et par dager igjen av vinduet. Blir vi kvitt mer daukjøtt. Kanskje hvis vi betaler dyrt for å bli kvitt de , for ingen kjøper våre spillere. 

Det er fult mulig å snu det mot Norwich. Vi har klart det før , men nå virker det som absolutt ingen lag frykter Arsenal. Vi kan tape for hvem som helst. Frykter at spillerne har mistet troen på Artetas opplegg. Arteta har sikkert tatt til seg mye  lærdom fra Guardiola , men du kan ikke bruke det når du ikke har spillertypene til å gjennomføre det. Dette kan bli en jævlig lang sesong. 

Link to comment
Share on other sites

William Saliba vs Saint-Étienne

97 passes
• 71 passes (own half)
• 22 passes (opp half)
96% pass accuracy
6/6 successful dribbles
2/2 accurate long balls
1 tackle won
1 interception
5 clearances
8/10 duels won 

Ikke nok med at Saliba hadde en fantastisk kamp, Guendouzi var man of the match. Vi hadde trengt disse gutta mot city. Vi er alt for snille. Trenger gutter med guts og fandenivoldsk innstilling. Det har Saliba og Guendouzi. 

20210829_102737.jpg

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett West Ham mot Crystal Palace så tror jeg det har vært lurt å hente Vieira til Arsenal som ny manager. Spillerne hans blør for drakta og emblemet på drakta. Tenk om de spillerne vi har kunne vist samme entusiasme som CP spillerne. 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Tony said:

William Saliba vs Saint-Étienne

97 passes
• 71 passes (own half)
• 22 passes (opp half)
96% pass accuracy
6/6 successful dribbles
2/2 accurate long balls
1 tackle won
1 interception
5 clearances
8/10 duels won 

Ikke nok med at Saliba hadde en fantastisk kamp, Guendouzi var man of the match. Vi hadde trengt disse gutta mot city. Vi er alt for snille. Trenger gutter med guts og fandenivoldsk innstilling. Det har Saliba og Guendouzi. 

20210829_102737.jpg

Arteta klarer ikke sterke personligheter. Bare snille gutter. 

Link to comment
Share on other sites

Leno - kjøpt av Emery 2018
Chambers - kjøpt av Wenger 2014
Holding - kjøpt av Wenger 2016
Kolasinac - kjøpt av Wenger 2017
Cedric - kjøpt av Arteta 2020
Ødegaard - kjøpt av Arteta 2021
Xhaka - kjøpt av Wenger 2016
Tierney - kjøpt av Emery 2019
Saka - akademiprodukt
Aubameyang - kjøpt av Wenger 2018
Smith Rowe - akademiprodukt

Majoriteten av dette laget er fortsatt Wenger spillere. Og den "generasjonen" hvor ting begynte å gå nedover.

Ingen White, Gabriel eller Partey som Arteta selv har ønsket kjøpt av klubben. Kanskje en annen manager hadde klart å få mer ut av disse spillerne pdd., men som Edu, Josh Kroenke og Arteta selv sier: Dette er et prosjekt som tar litt tid. Planen er nok å kvitte seg med så og si samtlige av disse Wenger-spillerne som er igjen.

Problemet er bare at ingen vil ha de. Hvorfor? Høye lønninger som ble gitt når Wenger/Gazidis var "in-charge"? Eller rett og slett at kvaliteten ikke er der?

Jeg er ikke fornøyd med resultatene eller det som blir vist på banen, men jeg anerkjenner også at igjen.. kjernen er spillere som trolig ikke Arteta ville valgt selv. Med god grunn. Nemlig at de er en gjeng med tapere.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Stefanb said:

Leno - kjøpt av Emery 2018
Chambers - kjøpt av Wenger 2014
Holding - kjøpt av Wenger 2016
Kolasinac - kjøpt av Wenger 2017
Cedric - kjøpt av Arteta 2020
Ødegaard - kjøpt av Arteta 2021
Xhaka - kjøpt av Wenger 2016
Tierney - kjøpt av Emery 2019
Saka - akademiprodukt
Aubameyang - kjøpt av Wenger 2018
Smith Rowe - akademiprodukt

Majoriteten av dette laget er fortsatt Wenger spillere. Og den "generasjonen" hvor ting begynte å gå nedover.

Ingen White, Gabriel eller Partey som Arteta selv har ønsket kjøpt av klubben. Kanskje en annen manager hadde klart å få mer ut av disse spillerne pdd., men som Edu, Josh Kroenke og Arteta selv sier: Dette er et prosjekt som tar litt tid. Planen er nok å kvitte seg med så og si samtlige av disse Wenger-spillerne som er igjen.

Problemet er bare at ingen vil ha de. Hvorfor? Høye lønninger som ble gitt når Wenger/Gazidis var "in-charge"? Eller rett og slett at kvaliteten ikke er der?

Jeg er ikke fornøyd med resultatene eller det som blir vist på banen, men jeg anerkjenner også at igjen.. kjernen er spillere som trolig ikke Arteta ville valgt selv. Med god grunn. Nemlig at de er en gjeng med tapere.

Ser poenget ditt. Hvorfor bruker ikke Arteta spillerne han har kjøpt da? Det satt 4 spillere på benken som Arteta har kjøpt. Lakonga som etter min mening var den beste spilleren i de 2 første kampene. Tavares som han kunne brukt som venstre vingback eller høyreback siden han er tofota. Mari satt på benken og Ramsdale satt på benken. Skjønner hvorfor sistnevnte ikke var på banen siden han nettopp har kommet. 

Virker nesten som han vil spare sine egne spillere for ydmykelse. 

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Tony said:

Ser poenget ditt. Hvorfor bruker ikke Arteta spillerne han har kjøpt da? Det satt 4 spillere på benken som Arteta har kjøpt. Lakonga som etter min mening var den beste spilleren i de 2 første kampene. Tavares som han kunne brukt som venstre vingback eller høyreback siden han er tofota. Mari satt på benken og Ramsdale satt på benken. Skjønner hvorfor sistnevnte ikke var på banen siden han nettopp har kommet. 

Virker nesten som han vil spare sine egne spillere for ydmykelse. 

Ja hvorfor kommer Elneny inn for Samba og Maint.Niles når du kunne satt inn Tavares. Kampen var uansett tapt. Problemet er at Arteta ikke vet hans beste lagoppstilling. Det blir null kontunitet når det konstant blir formasjonsendringer og spillerbytter. 

Nå slipper vi xhaxa i 3 kamper og da regner jeg med at Partey og Samba er vårt par framover på midten men ikke lett å vite med Arteta.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tony said:

William Saliba vs Saint-Étienne

97 passes
• 71 passes (own half)
• 22 passes (opp half)
96% pass accuracy
6/6 successful dribbles
2/2 accurate long balls
1 tackle won
1 interception
5 clearances
8/10 duels won 

Ikke nok med at Saliba hadde en fantastisk kamp, Guendouzi var man of the match. Vi hadde trengt disse gutta mot city. Vi er alt for snille. Trenger gutter med guts og fandenivoldsk innstilling. Det har Saliba og Guendouzi. 

20210829_102737.jpg

Vi er vel ikke altfor snille? Guendouzi er ikke i laget fordi han er en kranglefant med disiplinære problemer. Han har kommet på kant med tre klubber på rad. At vi hiver han ut pga. dårlig oppførsel er jo det motsatte av å svære snill. Saliba-saken kjenner jeg ikke godt nok til. Poenget er at vi ønsker en manager som setter ned foten. Dette har vi ønsket oss lenge. Sir Alex var knallhard på dette, noe blant annet Beckham kan skrive under på. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Verminator5 said:

Vi er vel ikke altfor snille? Guendouzi er ikke i laget fordi han er en kranglefant med disiplinære problemer. Han har kommet på kant med tre klubber på rad. At vi hiver han ut pga. dårlig oppførsel er jo det motsatte av å svære snill. Saliba-saken kjenner jeg ikke godt nok til. Poenget er at vi ønsker en manager som setter ned foten. Dette har vi ønsket oss lenge. Sir Alex var knallhard på dette, noe blant annet Beckham kan skrive under på. 

Det er en drøy påstand. Matteo har kranglet med etablerte spillere i garderoben som 19-åring og det ble ikke godt tatt i mot. Trolig derfor han ble sendt bort. Samtidig det eneste som klubben trenger og han var merkelig nok (sammen med Özil) Arsenals beste spiller frem til ligaen ble stoppet. Deretter var begge to ute i kulden. Helt katastrofe

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RP7 said:

Det er en drøy påstand. Matteo har kranglet med etablerte spillere i garderoben som 19-åring og det ble ikke godt tatt i mot. Trolig derfor han ble sendt bort. Samtidig det eneste som klubben trenger og han var merkelig nok (sammen med Özil) Arsenals beste spiller frem til ligaen ble stoppet. Deretter var begge to ute i kulden. Helt katastrofe

Du skal få lov til å mene at det er en drøy påstand. Jeg tar forbehold om at det er flere detaljer jeg ikke kjenner til, men det vi vet er: 

1. Matteo ble filmet på en nattklubb under sin første pre-season, sterkt beruset på lystgass. Auba, Mustafi m.fl var involvert.

2. Matteo utviste problematisk adferd på treningsleir i Dubai, og ble irettesatt av Edu. 

3. Matteo kranglet med en annen spiller på treningsfeltet. 

4. Matteo skal ha snakket nedsettende til Brighton-spilleres inntektsnivå, og ble senere utvist pga hånd rundt hals. 

Ingen av disse hendelsene er veldig alvorlige i seg selv, men man ser en tydelig tendens i adferdsmønsteret. Videre vet vi at Matteo kom på kant med ledelsen i Lorient. Manager i Hertha kommenterte også Matteos adferd i media. Hva som var den utløsende faktoren for at han blir frosset ut av klubben vet jeg ikke, men basert på de dokumenterte hendelsene ovenfor, ser jeg ingen problemer med å hive han ut. Dette til tross for at han er en svært talentfull spiller, med kvaliteter klubben skriker etter. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Verminator5 said:

Du skal få lov til å mene at det er en drøy påstand. Jeg tar forbehold om at det er flere detaljer jeg ikke kjenner til, men det vi vet er: 

1. Matteo ble filmet på en nattklubb under sin første pre-season, sterkt beruset på lystgass. Auba, Mustafi m.fl var involvert.

2. Matteo utviste problematisk adferd på treningsleir i Dubai, og ble irettesatt av Edu. 

3. Matteo kranglet med en annen spiller på treningsfeltet. 

4. Matteo skal ha snakket nedsettende til Brighton-spilleres inntektsnivå, og ble senere utvist pga hånd rundt hals. 

Ingen av disse hendelsene er veldig alvorlige i seg selv, men man ser en tydelig tendens i adferdsmønsteret. Videre vet vi at Matteo kom på kant med ledelsen i Lorient. Manager i Hertha kommenterte også Matteos adferd i media. Hva som var den utløsende faktoren for at han blir frosset ut av klubben vet jeg ikke, men basert på de dokumenterte hendelsene ovenfor, ser jeg ingen problemer med å hive han ut. Dette til tross for at han er en svært talentfull spiller, med kvaliteter klubben skriker etter. 

at Matteo er borte er nok riktig, men at Saliba storspiller i Frankrike mens vi må se på Chambers, Kolasinac og Holding, Cedric som jeg sammenligner med Jenkinson, Djourou, Koschielny, Traore i kvalitet  blir satset på kan jeg ikke akseptere.

Er det slik Arteta mener vi skal presse? :)

https://twitter.com/FR_MUFC1/status/1431725357565194244?s=20

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, sas2002 said:

at Matteo er borte er nok riktig, men at Saliba storspiller i Frankrike mens vi må se på Chambers, Kolasinac og Holding, Cedric som jeg sammenligner med Jenkinson, Djourou, Koschielny, Traore i kvalitet  blir satset på kan jeg ikke akseptere.

Er det slik Arteta mener vi skal presse? :)

https://twitter.com/FR_MUFC1/status/1431725357565194244?s=20

Som sagt, så vet jeg svært lite om Saliba-saken. Han filmet en lagkamerat på landslaget som onanerte, og publiserte i sosiale medier. Kan det ha noe med saken å gjøre? Basert på det lille jeg vet, skulle jeg gjerne sett han i dagens tropp.

Link to comment
Share on other sites

ad unge spillere. Det er lov å drite seg ut, EN GANG, forutsatt at man ber om unnskyldning, og lærer av episoden. Det virker som Saliba er et kjempetalent klubben bør hente tilbake ved første og beste anledning. Men klubbens største problem er ikke nødvendigvis enkeltspillernes kvaliteter, men at de ikke fungerer som et kollektiv. Vi ser mange klubber med middelmådige spillere, men de kjemper for laget og hverandre, og følger et grundig innarbeidet system. I Arsenal virker det dessverre ikke å være noe defensivt system i det hele tatt. Og dette er det største ankepunktet mot Arteta; hvor er progresjonen? I perioder har man fungert bra defensivt, for så å vende tilbake til gamle synder. Det er ingen utvikling over tid, ingen positiv trend. 

Kampen mot Man C må være et slags bunnpunkt av alt jeg har sett av Arsenal opp gjennom årene. Men det må være lov å si noe om dømmingen, både i denne kampen, og over tid. Kolasinac får gult kort for å veive med hånde i fjeset til en ManC spiller, mens ManC  får godkjent et mål selv om deres spiller gjør en liknende forseelse som ÅPENBART er hakket verre. Og Xhaka blir utvist, kanskje riktig. Men når man ser Pogba slippe unna med en MYE verre forseelse, og vi har sett dette så alt for mange ganger de senere årene. Og all gjennomgang av VAR-praksisen har vist at Arsenal har blitt skjevt rammet av dette. Arsenal hadde tapt kampen mot ManC uansett, men disse tre episodene i første omgang fikk uten tvil stor betydning for hvordan laget fremsto etterpå, og den videre kamputviklingen. Lagets patetiske fremtreden i den andre omgangen må utvilsomt ses i sammenheng med dette.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Verminator5 said:

Som sagt, så vet jeg svært lite om Saliba-saken. Han filmet en lagkamerat på landslaget som onanerte, og publiserte i sosiale medier. Kan det ha noe med saken å gjøre? Basert på det lille jeg vet, skulle jeg gjerne sett han i dagens tropp.

Det klippet var før han var Arsenal spiller visst. Jeg trur personligheten ikke matcher Arteta. Hva går igjen i personligheten til Elneny, Chambers, Mari f.eks. Snill, høflig. Blir en snillismekultur hvis klubben er gjennomsyra av dette. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...