Jump to content

28.08.21 Manchester City (B)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, sas2002 said:

Det klippet var før han var Arsenal spiller visst. Jeg trur personligheten ikke matcher Arteta. Hva går igjen i personligheten til Elneny, Chambers, Mari f.eks. Snill, høflig. Blir en snillismekultur hvis klubben er gjennomsyra av dette. 

Det kan godt hende at det er personlighetskonflikt ja. Jeg er helt enig i at vi trenger tøffe spillere, som setter frykt i motstander. I kontrast trenger vi ikke spillere som ikke følger reglene i laget, og som ikke respekterer hierarkiet. Det går an å være tøff på banen, uten å være en rebell i garderoben. 

Jeg tror vi er ganske enige, men vi ser på snillisme fra forskjellige perspektiver. Jeg tenker at klubben gjør rett i å sette krav til spillernes holdninger og oppførsel. Dersom spillerne får gjøre som de vil, uten konsekvens, er klubben ute å kjøre. Elneny, Chambers og Mari er sikkert høflige herremenn. Jeg tipper også de er profesjonelle og følger reglene. Derfor har de kanskje fått flere muligheter i laget, enn ferdighetene skulle tilsi. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Verminator5 said:

Det kan godt hende at det er personlighetskonflikt ja. Jeg er helt enig i at vi trenger tøffe spillere, som setter frykt i motstander. I kontrast trenger vi ikke spillere som ikke følger reglene i laget, og som ikke respekterer hierarkiet. Det går an å være tøff på banen, uten å være en rebell i garderoben. 

Jeg tror vi er ganske enige, men vi ser på snillisme fra forskjellige perspektiver. Jeg tenker at klubben gjør rett i å sette krav til spillernes holdninger og oppførsel. Dersom spillerne får gjøre som de vil, uten konsekvens, er klubben ute å kjøre. Elneny, Chambers og Mari er sikkert høflige herremenn. Jeg tipper også de er profesjonelle og følger reglene. Derfor har de kanskje fått flere muligheter i laget, enn ferdighetene skulle tilsi. 

Kanskje vi skal se på logistikken i treningsapparatet også. Dette minner meg om når Martin Andresen skulle ta over Enga. Var flere trenere en spillere😀

Screenshot_20210830-132701_Twitter.jpg

Link to comment
Share on other sites

Maint.Niles vil til Everton. Arteta vil han skal bli. Maint.Niles vil spille høyreback. Arteta mener at Chambers og Cedric er bedre og nekter han å dra. 

Han poster ting på inst. 

Dette er bare rør.

Virker som at troppen er splittet og da er det kort vei til spillerne kaster Arteta under bussen.

 

 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Maint.Niles vil til Everton. Arteta vil han skal bli. Maint.Niles vil spille høyreback. Arteta mener at Chambers og Cedric er bedre og nekter han å dra. 

Han poster ting på inst. 

Dette er bare rør.

Virker som at troppen er splittet og da er det kort vei til spillerne kaster Arteta under bussen.

 

 

Niles har tidligere uttalt at han ikke vil spille høyreback. Han ser seg selv som en sentral midtbanespiller, men både Partey, Lokonga og til og med Xhaka er bedre enn ham. Elneny er bedre enn ham defensivt. Både ESR og Ødegaard er bedre enn ham i 10-errollen. Hadde han bøyd hodet og jobbet hardt og gitt totalt F i hvor han spilte så lenge han får spille, tror jeg han enkelt kunne gjort høyrebacken til sin egen. Men når han selv ønsker å spille i en posisjon vi har langt bedre spillere i, så kan han ikke klage på at han ikke får spilletid når han bare sutrer. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Niles har tidligere uttalt at han ikke vil spille høyreback. Han ser seg selv som en sentral midtbanespiller, men både Partey, Lokonga og til og med Xhaka er bedre enn ham. Elneny er bedre enn ham defensivt. Både ESR og Ødegaard er bedre enn ham i 10-errollen. Hadde han bøyd hodet og jobbet hardt og gitt totalt F i hvor han spilte så lenge han får spille, tror jeg han enkelt kunne gjort høyrebacken til sin egen. Men når han selv ønsker å spille i en posisjon vi har langt bedre spillere i, så kan han ikke klage på at han ikke får spilletid når han bare sutrer. 

Ornstein postet nettopp at han ønsker å spille høyreback. Der han fikk muligheten sist han fikk kamper for England.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Verminator5 said:

Til de som vil fortsette å diskutere taklingene til Pogba og Xhaka, samt kvaliteten på den britiske dommerstanden: 

https://www.skysports.com/football/news/11661/12395175/reece-james-red-card-paul-pogba-foul-and-granit-xhaka-red-card-analysed-ref-watch 

Helt utrolig.

Er åpenbart noe fryktelig feil. 

1. Tidenes kanskje verste PL-dommer er dommersjef. 

2. Lignende situasjoner kan få helt motsatt resultat, alt etter hvilke lag og spillere som er involvert. 

3. 'Forklaringene' de lirer av seg gir ofte ikke mening.

4. Vi får fryktelig få kontroversielle situasjoner dømt i vår fordel. De fleste går mot oss. 

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at dommerstanden i England er korrupt. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, sas2002 said:

Ornstein postet nettopp at han ønsker å spille høyreback. Der han fikk muligheten sist han fikk kamper for England.

Niles SELV har sagt det motsatte. 

Han ble lånt ut til WBA i fjor nettopp fordi han ikke ville spille høyreback. 

Hvis han har endret mening i nyere tid, hjelper det lite at han evt sier det i intervjuer/på sosiale medier. Da må han ta en prat med Arteta. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Niles SELV har sagt det motsatte. 

Han ble lånt ut til WBA i fjor nettopp fordi han ikke ville spille høyreback. 

Hvis han har endret mening i nyere tid, hjelper det lite at han evt sier det i intervjuer/på sosiale medier. Da må han ta en prat med Arteta. 

Han er nok ferdig i klubben hvertfall nå. 😀

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Simbad said:

Niles SELV har sagt det motsatte. 

Han ble lånt ut til WBA i fjor nettopp fordi han ikke ville spille høyreback. 

Hvis han har endret mening i nyere tid, hjelper det lite at han evt sier det i intervjuer/på sosiale medier. Da må han ta en prat med Arteta. 

100% sant dette.

Han ville ikke spille høyreback for WBA heller. Endte opp med et fåtall kamper sentralt og noen på kantene.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Simbad said:

Niles SELV har sagt det motsatte. 

Han ble lånt ut til WBA i fjor nettopp fordi han ikke ville spille høyreback. 

Hvis han har endret mening i nyere tid, hjelper det lite at han evt sier det i intervjuer/på sosiale medier. Da må han ta en prat med Arteta. 

Ryktene sier han har ønsket å spille høyreback denne ses.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, sas2002 said:

Ryktene sier han har ønsket å spille høyreback denne ses.

Som sagt, det er rykter. Rykter er ikke sannhet.

Så lenge han selv har sagt det stikk motsatte og ikke spiller høyreback(han kom innpå som midtbanespiller mot WBA) så tror jeg ikke på de ryktene. Det hjelper uansett lite at han whiner i sosiale medier fremfor å jobbe knallhardt på trening. Hadde han jobbet hardt nok og imponert på trening ville han med stor sannsynlighet spilt høyreback. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, sas2002 said:

Ryktene sier han har ønsket å spille høyreback denne ses.

Som dere nevner over her så har vi flere spillere som i forskjellig posisjoner er bedre en AMN. Nå vil han plutselig spille høyre back. Det er en plass i laget hvor det trengs en bra mann. Kanskje AMN kunne gi 100 % innsats for å kapre den plassen. Spesielt hvis ikke Arsenal signerer en klasse spiller på den plassen. De øvrige vi har som kan spille der er ikke gode nok.

AMN har en agent som burde gjøre jobben sin og fortelle AMN at det er hans sjanse i Arsenal. Gå for back plassen ellers så sitter du på benken. Agentene håver inn store summer og da bør de gjøre det beste for spilleren de representerer. Ser du en agent i øynene så ser du to kronestykker med hull i. Tenker kun overganger og honorarer.  

Spørsmålet er hvorvidt det har vært sagt ting på kammerset som er vanskelig å rette opp i. Det er i allefall en del ting som ikke er bra om dagen. Merkelige laguttak hvor folk som skal ut av klubben får starte og lovende spillere blir plassert på benk.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Simbad said:

Som sagt, det er rykter. Rykter er ikke sannhet.

Så lenge han selv har sagt det stikk motsatte og ikke spiller høyreback(han kom innpå som midtbanespiller mot WBA) så tror jeg ikke på de ryktene. Det hjelper uansett lite at han whiner i sosiale medier fremfor å jobbe knallhardt på trening. Hadde han jobbet hardt nok og imponert på trening ville han med stor sannsynlighet spilt høyreback. 

Ryktene Ornstein kommer ut med = sannhet

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, sas2002 said:

Mest troverdige der ute når det gjelder arsenal nyheter uten tvil

Romano er mye mer troverdig. Ornstein har vært relativt troverdig når det kommer til londonklubbene, men også han har rapportert feil til tider. 

Uavhengig av om han er troverdig når det kommer til Niles eller ikke;

1. Niles har tidligere sagt han ikke ønsker å spille høyreback. 

2. Han ble lånt ut til WBA nettopp fordi han ikke ønsket å spille høyreback

3. Hvis han har endret mening, hvorfor whiner han i sosiale medier istedenfor å legge ned jobben på treningsfeltet for å overbevise Arteta om at han bør starte på høyrebacken?

Så langt har han fått spilletid i to kamper denne sesongen. Begge som midtbane. Innhopp mot City og WBA.

Med stor sannsynlighet er en av grunnene til at Niles ikke har startet noen kamper på høyrebacken så langt at han ikke gjør nok på trening. Han har tidligere blitt sett på som en arrogant spiller, som har et høyt potensial, men som ikke gjør nok for å realisere det. Jeg ser for meg at både Chambers, Cedric og Bellerin er mer profesjonelle enn ham når det kommer til trening.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Romano er mye mer troverdig. Ornstein har vært relativt troverdig når det kommer til londonklubbene, men også han har rapportert feil til tider. 

Uavhengig av om han er troverdig når det kommer til Niles eller ikke;

1. Niles har tidligere sagt han ikke ønsker å spille høyreback. 

2. Han ble lånt ut til WBA nettopp fordi han ikke ønsket å spille høyreback

3. Hvis han har endret mening, hvorfor whiner han i sosiale medier istedenfor å legge ned jobben på treningsfeltet for å overbevise Arteta om at han bør starte på høyrebacken?

Så langt har han fått spilletid i to kamper denne sesongen. Begge som midtbane. Innhopp mot City og WBA.

Med stor sannsynlighet er en av grunnene til at Niles ikke har startet noen kamper på høyrebacken så langt at han ikke gjør nok på trening. Han har tidligere blitt sett på som en arrogant spiller, som har et høyt potensial, men som ikke gjør nok for å realisere det. Jeg ser for meg at både Chambers, Cedric og Bellerin er mer profesjonelle enn ham når det kommer til trening.

Mye lavkvalitetssynsing Simbad. 
ingen ting av det du skriver over avkrefter at AMN har nektet å spille back i år

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Mye lavkvalitetssynsing Simbad. 
ingen ting av det du skriver over avkrefter at AMN har nektet å spille back i år

Jeg går etter faktaene som er kommet frem tidligere.

Da er han rett og slett dårligere enn de andre alternativene. Eller har ikke gjort nok på trening til å overbevise om at han fortjener plassen.

Hadde han lagt ned nok innsats, samt vist nok vilje og ferdigheter, ville han spilt foran de andre. Hvis ikke er det noe i forholdet mellom Arteta og Niles som gjør at han ikke får sjansen der. Det gir lite mening med tanke på at han har fått to innhopp som midtbanespiller allerede denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Jeg går etter faktaene som er kommet frem tidligere.

Da er han rett og slett dårligere enn de andre alternativene. Eller har ikke gjort nok på trening til å overbevise om at han fortjener plassen.

Hadde han lagt ned nok innsats, samt vist nok vilje og ferdigheter, ville han spilt foran de andre. Hvis ikke er det noe i forholdet mellom Arteta og Niles som gjør at han ikke får sjansen der. Det gir lite mening med tanke på at han har fått to innhopp som midtbanespiller allerede denne sesongen. 

Det er riktig at han forrige sesong sa han ikke ville spille back. Det Ornstein skriver er at han i år har sagt at han gjerne spiller på backplassen. Resten er bare synsing fra din side slik jeg ser det (men jeg må ta forbehold da jeg ikke leser så mye rykter og slikt)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Det er riktig at han forrige sesong sa han ikke ville spille back. Det Ornstein skriver er at han i år har sagt at han gjerne spiller på backplassen. Resten er bare synsing fra din side slik jeg ser det (men jeg må ta forbehold da jeg ikke leser så mye rykter og slikt)

Det er kun Ornstein som har meldt dette. Det kan godt være det er sant, men med tanke på at de minuttene han har fått for oss så langt er på midtbanen virker det lite sannsynlig.

Som sagt, hvis det stemmer at han vil spille høyreback, så har han ikke gjort nok til å overbevise Arteta og resten av trenerteamet om at han er det beste alternativet der. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...