Jump to content

28.08.21 Manchester City (B)


Simbad

Recommended Posts

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Man kan ikke synke fra et bunnpunkt?

 

dette var tragiske greier. Tydelig at vi hadde tapt kampen før den var påbegynt. 
jeg hadde ikke trua på poeng i dag og fryktet et stortap så jeg er ikke veldig overrasket. 
 

for meg begynner sesongen nå. 3 tap på rad i løpet av en sesong er forsåvidt ingen superkrise. Jeg er ganske trygg på at vi får en god periode fremover nå så får vi se hvor bra det blir. 
 

av spillere jeg anser som spillere for første elleveren manglet vi følgende i startoppstillingen

Gabriel, White, (Lokonga), Partey og Pepe. 
 

jeg mener vi har premier leagues femte beste tropp. Nå er det på tide å bevise det med resultater

Du er TY i Afctv

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Man kan ikke synke fra et bunnpunkt?

 

dette var tragiske greier. Tydelig at vi hadde tapt kampen før den var påbegynt. 
jeg hadde ikke trua på poeng i dag og fryktet et stortap så jeg er ikke veldig overrasket. 
 

for meg begynner sesongen nå. 3 tap på rad i løpet av en sesong er forsåvidt ingen superkrise. Jeg er ganske trygg på at vi får en god periode fremover nå så får vi se hvor bra det blir. 
 

av spillere jeg anser som spillere for første elleveren manglet vi følgende i startoppstillingen

Gabriel, White, (Lokonga), Partey og Pepe. 
 

jeg mener vi har premier leagues femte beste tropp. Nå er det på tide å bevise det med resultater

Enig. Premier League starter for oss kl 16 lørdag 11. september. Forhåpentligvis unngår vi noen overraskelser med tanke på smitte og skader på nøkkelspillere frem til da. Vi har to uker på å få maskineriet til å svive. Forhåpentligvis får vi ut et par spillere til før onsdag og kanskje et par spillere til inn.

Forhåpentligvis er Gabriel og Partey klare innen den kampen. Det forventes mål og poeng fremover. 

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe at det er nå sesongen begynner , Ben Elfen. Tviler på at noen av oss i det hele tatt håpte på noe mot City. Vi får håpe det kan snu nå. tap mot Norwich så er Arteta ute av jobben. Ingen tvil om det.

Problemet er at vi nå fremstår så dårlig at motstanderne tar seg råd til å hvile spillere når de møter Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Da er vi uenige om akkurat det. Det røde kortet påvirket ikke poengene, men kampbildet ble så klart endret

Nei vi hadde tapt uansett - men ikke ydmyket så FULLSTENDIG, den andreomgangen er det verste jeg har sett i løpet av mine 50 år med Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

At vi taper borte mot city er greit. Men måten det skjer på er urovekkende… Total overkjøring og jeg stiller store spørsmålstegn til den taktiske tilnærmingen til Arteta. Vi står høyt igjen men presset er helt elendig og det blir altfor mye strekk i laget og halvhjerta forsøk på press på ballfører…

Målene i mot kommer av personlige feil der spesielt Chambers og Leno hadde en jævlig dårlig dag på kontoret. Cedric, chambers, kolasinac, Mari holder ikke mål og må ut av klubben fort som faen. Xhaka på ny kontrakt virker også spinnvilt akkurat nå. Virker som Arteta er villig til å dø med det sverdet

Er dog helt overbevis om at kampen hadde sett annerledes ut med gabriel, white, sambi og Partey og derfor så må vi gi Arteta mer tid til å få drilla inn vår beste ellever når alle er tilbake fra skade mener jeg. Men det begynner å haste for Arteta nå…

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Mariu5 said:

At vi taper borte mot city er greit. Men måten det skjer på er urovekkende… Total overkjøring og jeg stiller store spørsmålstegn til den taktiske tilnærmingen til Arteta. Vi står høyt igjen men presset er helt elendig og det blir altfor mye strekk i laget og halvhjerta forsøk på press på ballfører…

Målene i mot kommer av personlige feil der spesielt Chambers og Leno hadde en jævlig dårlig dag på kontoret. Cedric, chambers, kolasinac, Mari holder ikke mål og må ut av klubben fort som faen. Xhaka på ny kontrakt virker også spinnvilt akkurat nå. Virker som Arteta er villig til å dø med det sverdet

Er dog helt overbevis om at kampen hadde sett annerledes ut med gabriel, white, sambi og Partey og derfor så må vi gi Arteta mer tid til å få drilla inn vår beste ellever når alle er tilbake fra skade mener jeg. Men det begynner å haste for Arteta nå…

Ser det er mange som kritiserer Leno. Klarer ikke å se hva han gjorde feil, ei heller på det første målet. Ikke der skoen trykker

Link to comment
Share on other sites

En nitrist kamp fra ende til annen. Lagets psyke ser ut til å være tynnslitt. Jeg så positive tendenser de første ti minuttene, men målet i mot tok i fra oss all gnist. Spesielt Auba så ut til å miste all tro, motivasjon og vilje. Jeg fatter ikke at et lag som spilte såpass stabilt defensitvt i våres, nå lekker som en sil. Dette skyldes ikke kun skader. Holding, Mari og Chambers spilte en rekke kamper i fjor. 

Jeg frykter at laget igjen har mistet selvtilliten, og at de sakte men sikkert mister troen på Arteta. Uavhengig av spillere og managere, er vi tydeligvis programforpliktet til å ha katastrofalt dårlige perioder og dårlig start, hver eneste sesong. Middelmådigheten sitter som en svulst i denne klubben, og strekker seg helt i fra eierskapet, ned til innbytterbenken. 

Denne trenden er fryktelig tung å snu. Mentalitet, kultur og spillerstall er forstatt i en "shake up" periode. Det er sikkert mange kandidater som er bedre enn Arteta, men hvem er det som ønsker å ta på seg en slik utfordring? Jeg tror vi vil ha igjen for å gi han ut sesongen, men det vil nok gjøre vondt på veien.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

Jo hva er galt med Ty bortsett fra at han er ekstremt naiv positiv  og ja vi er uenig men var ikke ment negativt😀

Da misforstod jeg deg. Ty blir jo ofte fremstilt som en klovn, og latterliggjort i sosiale medier. At Ty og BE begge er optimister, er vel hevet over en hver tvil. Dog tror jeg førstnevnte tar kaka. 

Link to comment
Share on other sites

Du har mange gode synspunkter Verminator , men det virker som om Arteta ikke har peiling på hva han holder på med for tiden. De fleste supporterne forventet 3 poeng mot Brentford. Tap mot Chelsea og City kunne vi leve med. Men , det er måten disse tapene har kommet på som er harde og leve med. I dag kapitulerte vi totalt. 

Vi har ikke gjort det under Arteta så alt for ofte. Vi har hatt mange dårlige kamper under ham , men ikke så alt for mange totale kapitulasjoner.

Kola skal etter alt å dømme ut av klubben. Hvorfor spiller han fremfor Mari - en spiller Arteta selv har signert. Hvorfor spiller Saliba i Frankrike og får bra tilbakemeldinger , når våre klovner i forsvaret spiller som de gjør. Det er en rekke ting å stille spørsmål ved Artets måte å lede laget på. 

Han har vært heldig som har fått læretiden sin som manager i Arsenal. Det gikk til tider bra for ham når vi spilte for tomme tribuner. Nå er fotball hverdagen i ferd med å innhente laget og Arsenal fullstendig.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Verminator5 said:

En nitrist kamp fra ende til annen. Lagets psyke ser ut til å være tynnslitt. Jeg så positive tendenser de første ti minuttene, men målet i mot tok i fra oss all gnist. Spesielt Auba så ut til å miste all tro, motivasjon og vilje. Jeg fatter ikke at et lag som spilte såpass stabilt defensitvt i våres, nå lekker som en sil. Dette skyldes ikke kun skader. Holding, Mari og Chambers spilte en rekke kamper i fjor. 

Jeg frykter at laget igjen har mistet selvtilliten, og at de sakte men sikkert mister troen på Arteta. Uavhengig av spillere og managere, er vi tydeligvis programforpliktet til å ha katastrofalt dårlige perioder og dårlig start, hver eneste sesong. Middelmådigheten sitter som en svulst i denne klubben, og strekker seg helt i fra eierskapet, ned til innbytterbenken. 

Denne trenden er fryktelig tung å snu. Mentalitet, kultur og spillerstall er forstatt i en "shake up" periode. Det er sikkert mange kandidater som er bedre enn Arteta, men hvem er det som ønsker å ta på seg en slik utfordring? Jeg tror vi vil ha igjen for å gi han ut sesongen, men det vil nok gjøre vondt på veien.

Det kommer til å gjøre fryktelig vondt. Men jeg tror som deg at vi vil ha igjen for å beholde ham. Han lærer mens han holder på, men han har også vist positive egenskaper. Enn så lenge virker det som at flesteparten av spillerne har tro på ham. Man kan på mange måter si at han har begynt helt fra 'scratch'. Han prøvde å la flere av spillerne som har sviktet tidligere få en ny sjanse. Det var kanskje der han bommet mest. Men jeg forstår det litt. 

Nå må vi bruke tiden frem mot kampen mot Norwich godt. Få spillere som er nærme klare og ta med det lille fra de siste ukene som var positivt videre. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Verminator5 said:

Da misforstod jeg deg. Ty blir jo ofte fremstilt som en klovn, og latterliggjort i sosiale medier. At Ty og BE begge er optimister, er vel hevet over en hver tvil. Dog tror jeg førstnevnte tar kaka. 

Jeg vetta faen hvem Ty er, men tåler all slags karakteristikker stort sett uten å bli fornærmet. 

 

jeg er optimist, men også realistisk nok til å se at de 4 beste lagene er for langt foran oss. 
viner 3 poeng bak skjema. Det er vel ikke så jævla krise?

Link to comment
Share on other sites

 

11 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg vetta faen hvem Ty er, men tåler all slags karakteristikker stort sett uten å bli fornærmet. 

 

jeg er optimist, men også realistisk nok til å se at de 4 beste lagene er for langt foran oss. 
viner 3 poeng bak skjema. Det er vel ikke så jævla krise?

Vi har en første elver når alle er skadefri som kanskje kan konkurrere om en 6-8 plass. Da er vi avhengig av en oppgradering på høyreback før 1.sept. 

 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

En nitrist kamp fra ende til annen. Lagets psyke ser ut til å være tynnslitt. Jeg så positive tendenser de første ti minuttene, men målet i mot tok i fra oss all gnist. Spesielt Auba så ut til å miste all tro, motivasjon og vilje. Jeg fatter ikke at et lag som spilte såpass stabilt defensitvt i våres, nå lekker som en sil. Dette skyldes ikke kun skader. Holding, Mari og Chambers spilte en rekke kamper i fjor. 

Jeg frykter at laget igjen har mistet selvtilliten, og at de sakte men sikkert mister troen på Arteta. Uavhengig av spillere og managere, er vi tydeligvis programforpliktet til å ha katastrofalt dårlige perioder og dårlig start, hver eneste sesong. Middelmådigheten sitter som en svulst i denne klubben, og strekker seg helt i fra eierskapet, ned til innbytterbenken. 

Denne trenden er fryktelig tung å snu. Mentalitet, kultur og spillerstall er forstatt i en "shake up" periode. Det er sikkert mange kandidater som er bedre enn Arteta, men hvem er det som ønsker å ta på seg en slik utfordring? Jeg tror vi vil ha igjen for å gi han ut sesongen, men det vil nok gjøre vondt på veien.

Godt gjort å se 10 positive minutt, når City scoret etter seks mins. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

 

Vi har en første elver når alle er skadefri som kanskje kan konkurrere om en 6-8 plass. Da er vi avhengig av en oppgradering på høyreback før 1.sept. 

 

Det er så jævelig å se på . Det er som Kabul Airport minutt for minutt

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...