Jump to content

22.08.21 Chelsea (H)


Simbad

Recommended Posts

7 minutes ago, Ray1955 said:

Synes ikke vi skal bytte manager nå igjen, vi har de spillerne vi har og vi må nok dessverre instille oss på at det kommer til å ta tid å bygge et. nytt lag etter forsømmelsene på slutten av Wenger perioden.

Enig med deg. Gadd ikke å lese kommentarene her under kampen. viste hvor negative de ville være. Arteta tok over et makkverk av et lag. Får ikke solgt spillere, endet opp med å kjøpe de ut av kontrakten. Skade og covid på viktige spillere. Må spille med stort sett de samme spillerne som var her for 3 år siden og lengre. Det tar tid å bygge nytt lag. Liker profilen på spillerne vi henter inn. Unge og sultne. Er lei av å lese hva våre egne supportere lirer ut av seg. Stå bak laget. Det mest negative med Arsenal er supportere som sutrer hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

40 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg synes det er litt vanskelig men jeg er fortsatt tålmodig. Jeg gir ham sesongen nærmest uansett. 
samtidig ser jeg rykter om at Conte lurer i kulissene. Hmmm

Det er vanskelig, jeg vil jo helst at vi vinner absolutt alt. Men i realiteten er vi ikke der. Enda. Men det jobbes med å komme oss tilbake til toppen. Om vi klarer det, gjenstår å se, men enn så lenge velger jeg å støtte Arteta, nettopp fordi han viser at han prøver.

Tviler sterkt på ryktene om Conte. Han fikk ikke penger til å forsterke i Inter og gikk. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Synes det var en god 2 omgang. Skapte 3 gode sjanser og med soleklar straffe i 1 omgang, tar jeg med meg mye positivt. Når vi får spillerne tilbake fra skader kommer spillet, målene og poengene.

Jeg har trua.

❤️

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Synes det var en god 2 omgang. Skapte 3 gode sjanser og med soleklar straffe i 1 omgang, tar jeg med meg mye positivt. Når vi får spillerne tilbake fra skader kommer spillet, målene og poengene.

Jeg har trua.

Får vi i gang Ødegaard (var kun De Bruyne som hadde flere nøkkelpasninger i fjor), kan det veldig godt være vi får Auba skikkelig i gang igjen også. Får han nok sjanser, vil han nok også vise hva slags målscorer han egentlig er igjen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rosicky07 said:

det vi stiller til start med på stopper plass idag er ikke topp 15 stopperpar i pl engang. Skremmende og tenke på

Det må nevnes at vi hadde det fjerde beste forsvaret i ligaen i fjor, og Holding og Mari spilte mange kamper. En nyanse eller to, kan man vel koste på seg selv på en sørgelig dag?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Enig med deg. Gadd ikke å lese kommentarene her under kampen. viste hvor negative de ville være. Arteta tok over et makkverk av et lag. Får ikke solgt spillere, endet opp med å kjøpe de ut av kontrakten. Skade og covid på viktige spillere. Må spille med stort sett de samme spillerne som var her for 3 år siden og lengre. Det tar tid å bygge nytt lag. Liker profilen på spillerne vi henter inn. Unge og sultne. Er lei av å lese hva våre egne supportere lirer ut av seg. Stå bak laget. Det mest negative med Arsenal er supportere som sutrer hele tiden.

Hør hør 👍

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Verminator5 said:

Det må nevnes at vi hadde det fjerde beste forsvaret i ligaen i fjor, og Holding og Mari spilte mange kamper. En nyanse eller to, kan man vel koste på seg selv på en sørgelig dag?

Var det ikke det tredjebeste a’?

Link to comment
Share on other sites

Arteta sier at når Laca, Martin, Partey og Ben White er tilbake vil du se et helt annet lag

Da stoler jeg på deg Arteta selv om jeg er svært usikker på om du vil få ut potensiale til spillergruppa du har til rådighet. Jeg vet ikke hva slags retning og spillestil du foretrekker.

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sas2002 said:

Arteta sier at når Laca, Martin, Partey og Ben White er tilbake vil du se et helt annet lag

Da stoler jeg på deg Arteta selv om jeg er svært usikker på om du vil få ut potensiale til spillergruppa du har til rådighet. Jeg vet ikke hva slags retning og spillestil du foretrekker.

 

Håper han mener Gabriel å, for Holding og Mari Holder ikke mål, hvis vi spiller med 4 bak. 

Link to comment
Share on other sites

Vi får stikke fingern i jorda. Arsenal har vært en god middelhavsfarer i 3-4-5 år nå. Det har vært dårlig stemning på tribunen og mange utskiftninger på spiller- og lederside. Topp 4 er lite realistisk i år.

Med mindre vi er innblandet i nedrykksstrid halvveis, mener jeg at Arteta bør få hele sesongen. Og han bør bedømmes etter blant annet:

  • Om signeringene han har vært med på slår til.
  • Om han evner å utvikle og gjøre spillerne bedre (slik f.eks. Bielsa åpenbart har fått til i Leeds).
  • Om vi ser en positiv utvikling både når det stemning i og rundt klubben, prestasjoner og resultater. 

Da jeg så lagoppstillingene i dag, var jeg overbevist om tap. Lukaku vs Martinelli, Havertz vs Smith Rowe, Jorginho vs Lokonga, Rudiger vs Mari, Cedric vs James osv. Det er klasseforskjell og gutter mot menn. Tapet mot Brentford, derimot, var en stygg ripe i lakken, og et tap som Arteta ikke har råd til å få for mange av.

Nå venter nytt tap mot City, og så begynner sesongen. På 0 poeng og 0 mål scoret. La oss senke forventningene og backe laget. Det er mange spennende unggutter der, blant annet en nordmann. Tenk om han skulle slå ut i full blomst i våre farger...

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Safe Hands said:

Vi får stikke fingern i jorda. Arsenal har vært en god middelhavsfarer i 3-4-5 år nå. Det har vært dårlig stemning på tribunen og mange utskiftninger på spiller- og lederside. Topp 4 er lite realistisk i år.

Med mindre vi er innblandet i nedrykksstrid halvveis, mener jeg at Arteta bør få hele sesongen. Og han bør bedømmes etter blant annet:

  • Om signeringene han har vært med på slår til.
  • Om han evner å utvikle og gjøre spillerne bedre (slik f.eks. Bielsa åpenbart har fått til i Leeds).
  • Om vi ser en positiv utvikling både når det stemning i og rundt klubben, prestasjoner og resultater. 

Da jeg så lagoppstillingene i dag, var jeg overbevist om tap. Lukaku vs Martinelli, Havertz vs Smith Rowe, Jorginho vs Lokonga, Rudiger vs Mari, Cedric vs James osv. Det er klasseforskjell og gutter mot menn. Tapet mot Brentford, derimot, var en stygg ripe i lakken, og et tap som Arteta ikke har råd til å få for mange av.

Nå venter nytt tap mot City, og så begynner sesongen. På 0 poeng og 0 mål scoret. La oss senke forventningene og backe laget. Det er mange spennende unggutter der, blant annet en nordmann. Tenk om han skulle slå ut i full blomst i våre farger...

 

helt enig i dine betraktninger Safe Hands. Det var gutter mot menn. Men nettopp dette er det store dilemmaet for Arteta. Han har satset på fornyelse av laget ved å hente inn mange unge spennende spillere, fremtidens menn. Men har han gjort dette for raskt slik at de ikke har nok "tyngde", illustrert i kampen i går av forskjellen mellom Lukaku og Mari? Arsenal har et spennende lag på gang, men de kommer til å bli spist og havne i nedrykksstrid hvis de ikke tar det fysiske nivået i PL. Sånn sett er det ikke kampen i går som er bekymringsverdig, men den mot Brentford, som du skriver. For Arsenal kommer til å bli møtt med samme taktikk og kjemping mot  Burnley, Norwich, Watford osv. Jeg har begynt å tvile på Artetas taktiske evner, men det hjelper ikke å ha god taktikk, hvis spillerne ikke klarer å gjennomføre den... og mange unge spillere vil også gjøre laget mer sårbart for skader.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, piscator said:

helt enig i dine betraktninger Safe Hands. Det var gutter mot menn. Men nettopp dette er det store dilemmaet for Arteta. Han har satset på fornyelse av laget ved å hente inn mange unge spennende spillere, fremtidens menn. Men har han gjort dette for raskt slik at de ikke har nok "tyngde", illustrert i kampen i går av forskjellen mellom Lukaku og Mari? Arsenal har et spennende lag på gang, men de kommer til å bli spist og havne i nedrykksstrid hvis de ikke tar det fysiske nivået i PL. Sånn sett er det ikke kampen i går som er bekymringsverdig, men den mot Brentford, som du skriver. For Arsenal kommer til å bli møtt med samme taktikk og kjemping mot  Burnley, Norwich, Watford osv. Jeg har begynt å tvile på Artetas taktiske evner, men det hjelper ikke å ha god taktikk, hvis spillerne ikke klarer å gjennomføre den... og mange unge spillere vil også gjøre laget mer sårbart for skader.

Vi må toppe laget mot WBA eller så ryker vi

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Arteta vert her i 18 mnd, synes ikke han har fått til noenting. Forsvaret dårlig, midtbanen svak og vi scorer ikke mål. Rot med å prøve å spille seg ut bakfra. Ser ingen plan med spillet hans. Nytter ikke at unggutta skal klare dette. Kommer laca og auba tilbake så er det ut med auba på vingen.

Er ikke lenge før plakater med arteta out kommer på stadion.

Link to comment
Share on other sites

Moyes bruker en frontlinje av spillere som kom fra Hull, Brentford, Villarreal og Nottingham Forest, og folk vil fortsatt snakke om at Arteta trenger spillere i verdensklasse i alle posisjoner for å spille god fotball

Trur Liverpool kampen blir hans siste.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, sas2002 said:

Moyes bruker en frontlinje av spillere som kom fra Hull, Brentford, Villarreal og Nottingham Forest, og folk vil fortsatt snakke om at Arteta trenger spillere i verdensklasse i alle posisjoner for å spille god fotball.

Hvis laget ikke har ekstreme ferdigheter (les fullt av verdensklassespillere) er den eneste måten å overleve på i PL å spille på innsats og fysikk. Slik har det alltid vært, og dette har vel også alltid vært Moyes sin filosofi? Da spiller det ikke så stor rolle hvor du kommer fra. Klart at spillerne til West Ham også har ferdigheter, men fysikk, disiplin og innsats er vel de viktigste styrkene til West Ham?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...