Jump to content

30.01.21 Manchester United (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Manchester United   Manchester United  crest
Lørdag 30. januar 2021, kl. 18:30. Emirates Stadium
Premier League, 21. serierunde.

 

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sport Premium 2 / TV2 Sumo 
 
Kampprogrammet er tett og mot gode lag fremover. Vi sliter med mange småskader og spillere som ikke er helt klare for 90 min enda.
Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Tapapa said:

 Misliker United mer enn jeg misliker Tottenham. 

Oi Oi..... Hadde gamle Chaz sett dette så hadde du virkelig fått en overhøvling 😝

 

PS! Jeg deler dine følelser når det gjelder Manure (selv om jeg nok er hakket mer anti-Tott) 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Polljen said:

Oi Oi..... Hadde gamle Chaz sett dette så hadde du virkelig fått en overhøvling 😝

 

PS! Jeg deler dine følelser når det gjelder Manure (selv om jeg nok er hakket mer anti-Tott) 

Chaz er nå aktiv på Facebook, hvor han vekselvis skriver veldig gode og informative innlegg, ispedd en del nedlatende og belærende kommentarer. Slik som at det ikke er lov å mislike noen mer enn Tottenham. 

Den første gangen jeg var i London, så reiste jeg med to Totter. Vi så Arsenal mot Villa og noen dager senere dro de to til White Hart Lane. Jeg nektet å bli med inn der. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Tapapa said:

Chaz er nå aktiv på Facebook, hvor han vekselvis skriver veldig gode og informative innlegg

Da jeg kom til dette forumet så var Chaz en av de som virkelig imponerte meg med kunnskap om Arsenal, han inspirerte meg slik at jeg valgte å gå grundig inn i klubbens historie. Han er vel den mest kunnskapsrike Arsenalsupporteren jeg har vært bort i i mitt "lange" liv.

Dessverre så drev han vel bort noen supportere fra forumet også, fortrinnsvis unge supportere som ikke var like opphengt i det historiske som det undertegnede er.

Var du for "snill" med Tottenham eller for negativ til AW så fikk du passet påskrevet (over grensen) 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Polljen said:

Da jeg kom til dette forumet så var Chaz en av de som virkelig imponerte meg med kunnskap om Arsenal, han inspirerte meg slik at jeg valgte å gå grundig inn i klubbens historie. Han er vel den mest kunnskapsrike Arsenalsupporteren jeg har vært bort i i mitt "lange" liv.

Dessverre så drev han vel bort noen supportere fra forumet også, fortrinnsvis unge supportere som ikke var like opphengt i det historiske som det undertegnede er.

Var du for "snill" med Tottenham eller for negativ til AW så fikk du passet påskrevet (over grensen) 

Jeg lærte ham offsideregelen. Den diskusjonen glemmer jeg aldri. 
 

jeg har veldig sans for personen Chaz

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Jeg lærte ham offsideregelen. Den diskusjonen glemmer jeg aldri. 
 

jeg har veldig sans for personen Chaz

Den som tilsa at selv om spiller krabbet i offside, så kunne han bli blåst av? Du var ikke alene, tror du fikk hjelp av @bergkampjeeller noen med tilsvarende navn. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Jeg tar æren men hadde mange medhjelpere. Utrolig morsom diskusjon - men det var ampert

Startet det ikke med at en spiller prøvde å unngå offside ved å gå ut over dødlinjen? Skulle på den måten ikke være involvert. 
 

Fra der eskalerte det voldsomt😂

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Startet det ikke med at en spiller prøvde å unngå offside ved å gå ut over dødlinjen? Skulle på den måten ikke være involvert. 
 

Fra der eskalerte det voldsomt😂

Jo. Det startet med at en back takla og føyk ut av banen. Det tok helt av etter det

Link to comment
Share on other sites

Med en "lettet" Auba tilbake i London onsdag kveld så ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få vise hva den lettelsen betyr mot Manure på lørdag. 

Tierney skal være tilbake i trening så sjansen er stor for at også han er klar. 

Jeg har ikke sett noe som tyder på at Partey og ESR har skader som holder de ute av den kampen. Om de klarer 90 minutter er en annen sak men der har vi Elneny og Ødegaard på benken som kan ta over utover i kampen. 

Det største spørsmålet for meg er hvem som skal spille bak sammen med Holding. Gabriel manglet kamptrening og var litt rusten i Soton-kamp nr 1. Luiz var til tider noe ukonsentrert i Soton-kamp nr 2.

Er også usikker på om Bellerin eller Cedric skal spille høyre back, ingen av de spilte seg ut av laget på tirsdag. 

Mitt lag: (jeg er optimist på skadefronten) 

Leno

Bellerin - Holding - Gabriel - Tierney

Xhaka - Partey

Saka - ESR - Auba

Laca

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

Med en "lettet" Auba tilbake i London onsdag kveld så ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få vise hva den lettelsen betyr mot Manure på lørdag. 

Tierney skal være tilbake i trening så sjansen er stor for at også han er klar. 

Jeg har ikke sett noe som tyder på at Partey og ESR har skader som holder de ute av den kampen. Om de klarer 90 minutter er en annen sak men der har vi Elneny og Ødegaard på benken som kan ta over utover i kampen. 

Det største spørsmålet for meg er hvem som skal spille bak sammen med Holding. Gabriel manglet kamptrening og var litt rusten i Soton-kamp nr 1. Luiz var til tider noe ukonsentrert i Soton-kamp nr 2.

Er også usikker på om Bellerin eller Cedric skal spille høyre back, ingen av de spilte seg ut av laget på tirsdag. 

Mitt lag: (jeg er optimist på skadefronten) 

Leno

Bellerin - Holding - Gabriel - Tierney

Xhaka - Partey

Saka - ESR - Auba

Laca

 

 

Tierny trente lett sammen med Ceballos og Ødegaard i går. Usikker på hvordan jeg skal tolke det. Får håpe han er med på fellestreningen i dag. 

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Med en "lettet" Auba tilbake i London onsdag kveld så ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få vise hva den lettelsen betyr mot Manure på lørdag. 

Tierney skal være tilbake i trening så sjansen er stor for at også han er klar. 

Jeg har ikke sett noe som tyder på at Partey og ESR har skader som holder de ute av den kampen. Om de klarer 90 minutter er en annen sak men der har vi Elneny og Ødegaard på benken som kan ta over utover i kampen. 

Det største spørsmålet for meg er hvem som skal spille bak sammen med Holding. Gabriel manglet kamptrening og var litt rusten i Soton-kamp nr 1. Luiz var til tider noe ukonsentrert i Soton-kamp nr 2.

Er også usikker på om Bellerin eller Cedric skal spille høyre back, ingen av de spilte seg ut av laget på tirsdag. 

Mitt lag: (jeg er optimist på skadefronten) 

Leno

Bellerin - Holding - Gabriel - Tierney

Xhaka - Partey

Saka - ESR - Auba

Laca

 

 

Håper at Cedric spiller i stedet for Bellerin. Cedric spiller bra og slår meget gode innlegg. Bellerin må være den i PL som slår dårligst innlegg. Treffer jo en motspiller omtrent på alle innleggs forsøk.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners77 said:

Ødegård må hvertfall inn før Willian.

 

Fullstendig enig. Førstevalget mitt er Smith-Rowe, men hvis han ikke blir klar så foretrekker jeg utvilsomt en muligens "rusten" Ødegaard fremfor en anonym Willian. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Gunners68 said:

Håper at Cedric spiller i stedet for Bellerin. Cedric spiller bra og slår meget gode innlegg. Bellerin må være den i PL som slår dårligst innlegg. Treffer jo en motspiller omtrent på alle innleggs forsøk.

Cedric Soares sine stats er den med assist 1. Bellerin er den med assist 2. Man ser i fra statistikken at Bellerin er mer pasningssikker enn Soares. Det Soares tar Bellerin på er key passes. På alt annet er han bak.

bilde.png.012eb5a61bbf942fbb376d306d30a1a0.png
bilde.png.025541f16e3fca0b940952e2be075ae4.png

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Cedric Soares sine stats er den med assist 1. Bellerin er den med assist 2. Man ser i fra statistikken at Bellerin er mer pasningssikker enn Soares. Det Soares tar Bellerin på er key passes. På alt annet er han bak.

bilde.png.012eb5a61bbf942fbb376d306d30a1a0.png
bilde.png.025541f16e3fca0b940952e2be075ae4.png

Nå må du passe på å ikke ødelegge en god runde med hakking på en av forumets hoggestabber med fakta. 

Link to comment
Share on other sites

Her ser dere statistikken fra sistt kamp. Morsomt å se at Bellerin traff på to av innleggene mot Soares på 0. Mitt inntrykk er at folk ble blendet at den fantastiske pasningen i forkant av Laca sitt mål. Det var en fantastisk pasning og han spilte en ok kamp. Men at hans innlegg blir fremhevet fremfor Bellerin sine er altså ikke riktig. Legger man da i tillegg til at Soares hadde en treffsikkerhet på 56% og Bellering på 78% samt possesion lost så er det ikke veldig vanskelig å forstå hvorfor både Arteta og jeg foretrekker Bellerin. 

 

bilde.png.5296c7102b7533745c3ae74d38c1ae7a.png

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...