Jump to content

30.01.21 Manchester United (H)


Simbad

Recommended Posts

16 minutes ago, Ben Elfen said:

Her ser dere statistikken fra sistt kamp. Morsomt å se at Bellerin traff på to av innleggene mot Soares på 0. Mitt inntrykk er at folk ble blendet at den fantastiske pasningen i forkant av Laca sitt mål. Det var en fantastisk pasning og han spilte en ok kamp. Men at hans innlegg blir fremhevet fremfor Bellerin sine er altså ikke riktig. Legger man da i tillegg til at Soares hadde en treffsikkerhet på 56% og Bellering på 78% samt possesion lost så er det ikke veldig vanskelig å forstå hvorfor både Arteta og jeg foretrekker Bellerin. 

 

bilde.png.5296c7102b7533745c3ae74d38c1ae7a.png

Er som å sammenligne Christer Basma med Cafu. 😀. Bellerin er bedre 1 mot 1 defensivt mens Cedric har bedre fotballforståelse og bedre innlegskvalitet og ballfølelse en spanjolen offensivt. Bare bra at det blir konkurranse på hver posisjon.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

29 minutes ago, sas2002 said:

Er som å sammenligne Christer Basma med Cafu. 😀. Bellerin er bedre 1 mot 1 defensivt mens Cedric har bedre fotballforståelse og bedre innlegskvalitet og ballfølelse en spanjolen offensivt. Bare bra at det blir konkurranse på hver posisjon.

 

Jeg mener det er som å sammenligne Bellerin med Soares, men du vet vel best. Ja klart det er flott at det er konkurranse og Soares er god i rollen han er - back up.

Viktig med offensive bidrag (og de kommer fra Bellerin også) men det kan ikke gå på bekostning av det defensive som jeg hele tiden mener det har gjort med Soares.

Link to comment
Share on other sites

On 1/27/2021 at 9:38 PM, Tapapa said:

Den som tilsa at selv om spiller krabbet i offside, så kunne han bli blåst av? Du var ikke alene, tror du fikk hjelp av @bergkampjeeller noen med tilsvarende navn. 

Haha, dette husker jeg ikke, men husker mange, mange diskusjoner hvor Chez gjerne ville ha siste ordet, uansett hva. Savner ikke Chez, til tross for enorm kunnskap. Men den kan man også finne på Arsenal Norge face.

Jeg håper selvfølgelig på seier i kampen, vi har vært ganske gode i drt siste, selvom vi ikke er helt friskmeldt. United vært gode, effektive, noe som gjør at de kjemper om seriegullet i motsetning til oss. Ønsker selvfølgelig ikke noe seriegull til United, så her må der bare vinnes. Hadde vært gøy med Ødegård. Vi trenger også en Auba i toppslag, jeg tar gjerne et Auba-hattrick :D

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bergkampje said:

Haha, dette husker jeg ikke, men husker mange, mange diskusjoner hvor Chez gjerne ville ha siste ordet, uansett hva. Savner ikke Chez, til tross for enorm kunnskap. Men den kan man også finne på Arsenal Norge face.

Jeg håper selvfølgelig på seier i kampen, vi har vært ganske gode i drt siste, selvom vi ikke er helt friskmeldt. United vært gode, effektive, noe som gjør at de kjemper om seriegullet i motsetning til oss. Ønsker selvfølgelig ikke noe seriegull til United, så her må der bare vinnes. Hadde vært gøy med Ødegård. Vi trenger også en Auba i toppslag, jeg tar gjerne et Auba-hattrick :D

Ja , ser gjerne begge to stor spille i morgen 🙂 Hva er mulighetene for å se disse i morgen egentlig ? Står det såpass bra til på familie fronten til Auba at det er en mulighet for å se ham i morgen ? Ødegård kan kanskje få noen minutter mot slutten av kampen eller det for tidlig ?

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha noen forhåpninger om å kapre en plass i europa så har vi ikke råd til så mange poengtap på hjemmebane. Vi skal ut i en del tøffe kamper nå fremover. Seier i dag vil løfte selvtilliten enda høyere i spiller gruppen.

Hadde ikke gjort noe om TV 2 dempet den enorme Solskjær interessen. De har faktisk nevnt at ødegård har gått til Arsenal og har til og med laget noen reportasjer fra London. Avgjør Ødegård kampen i kveld så kan det til og med hende de nevner det. Tapet deres mot Sheffield kom beleilig. De fikk et skikkelig skudd for baugen der.

Seier i dag så er vi med og kjemper om plasser i europa. 

Link to comment
Share on other sites

Dagens oppdatering på utilgjengelige/tilgjengelige spillere:

Auba er fremdeles ute av tidligere nevnte personlige årsaker.

Ceballos er fremdeles ute, vil bli vurdert de nærmeste dagene
Mari er tilbake i trening, men spiller ikke lørdag.
Ryan (vår nye målvakt) fikk en "trøkk" i trening og er forhåpentligvis tilbake i trening i løpet av de nærmeste dagene.

Tierney har fremdeles litt ubehag i leggen, men her blir det ikke tatt noen avgjørelse før tett oppunder kamptidspunktet.

Partey og Smith Rowe er spilleklare.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Etter en kvalifisert gjetning så tipper jeg at vi stiller med følgende lag:

Leno

Bellerin - Holding - Luiz - Cedric

Partey - Xhaka

Pepe - ESR - Saka

Laca

 

Så hvorfor kaller jeg dette en "kvalifisert gjetning"? 
Jeg var innom arsenal.com og kikket på den siste videoen de hadde lagt ut fra treningsfeltet og det som slo meg var at alle de nevnte spillerne ikke var med på den delen av treningen de viste video fra. De var selvsagt ikke de eneste som manglet, men de andre manglende er i hovedsak spillere som er bekreftet "skadet".

De som var med på treningen var spillere som er "faste" på benk (eller tribune) samt noen av de usikre på skadelisten som f.eks. Tierney og Ceballos. Ødegaard var også med så derfor tipper jeg han på benken.

Alt er selvsagt bare en gjetning fra min side, men .....

Link to comment
Share on other sites

Saka sliter med hofta og Arteta har valgt å hvile han for sikkerhets skyld. 

Får bare håpe at Martinelli har kviknet til og gjør savnet av vår nr 7 minst mulig. 

 

Ødegaard er på benken, tipper vi får se han på banen ute i andre omgang. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Saka sliter med hofta og Arteta har valgt å hvile han for sikkerhets skyld. 

Får bare håpe at Martinelli har kviknet til og gjør savnet av vår nr 7 minst mulig. 

 

Ødegaard er på benken, tipper vi får se han på banen ute i andre omgang. 

La utd ha ballen så kan vi kontre

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

La utd ha ballen så kan vi kontre

Hvorfor det? La oss bare male dem i stykker. Det er slik vi vinner kamper om dagen 

 

synd med Saka, men på tide han får hvile. Har vært litt rovdrift på gutten. 
 

tipper vi sliter med Soares på venstreback i dag. United har nok adressert han som vårt svake punkt i forsvar og kommer til å angripe vår venstreside. Håper Soares har en god kamp i dag. 
 

tipper Pepe og Laca scorer i dsg

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvorfor det? La oss bare male dem i stykker. Det er slik vi vinner kamper om dagen 

 

synd med Saka, men på tide han får hvile. Har vært litt rovdrift på gutten. 
 

tipper vi sliter med Soares på venstreback i dag. United har nok adressert han som vårt svake punkt i forsvar og kommer til å angripe vår venstreside. Håper Soares har en god kamp i dag. 
 

tipper Pepe og Laca scorer i dsg

Saka er en bedre kombinasjonspiller og bedre mot etablert. Martinelli er ren kontringspiller.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Saka er en bedre kombinasjonspiller og bedre mot etablert. Martinelli er ren kontringspiller.

Martinelli har flere ferdigheter enn raidet mot Chelsea. Han er først og fremst en fantastisk avslutter. Han har gode bevegelser. Han er intelligent og har svært god arbeidsmoral, men Saka er for tiden viktigere for laget enn det Martinelli er. Begge er svingode

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...