Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Makan til idiotisk utsagn skal man leke lenge etter.

Høyst sannsynlig hadde mange 5 divisjonskeepere her i landet reddet det skuddet.

 

BE

 

Jepp. For i fjor var de fleste her inne enige om at Song og Eboue ikke ville vært gode nok for Adeccoligaen. Et utrolig nivå på norsk fotball for tiden. Helt merkelig at vi har et så dårlig landslag og at våre toppklubber blitt slått ut av europacupene før de starter... :-|

Link to comment
Share on other sites

 

Høyst sannsynlig hadde mange 5 divisjonskeepere her i landet reddet det skuddet.

 

BE

Til og med jeg kunne reddet dette skuddet. Rart at jeg ikke har kontrakt med Arsenal da?

 

Helt klart at Klovmunia ikke er god nok for klubben. Men som sagt, det er Wenger som skal ha mye av skylden for å ikke anskaffe skikkelig kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Makan til idiotisk utsagn skal man leke lenge etter.

Høyst sannsynlig hadde mange 5 divisjonskeepere her i landet reddet det skuddet.

 

BE

 

Makan til idiotsik utsagn skal man iallefall lete lenge etter. Dette føyer seg inn i rekken av usaklige og latterlige innlegg fra deg i denne debatten.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at hugo drar noe sted med det første jeg :)

 

Hvertfall ikke for 120 millioner kroner. Ganske sikker på at han kommer til å koste rundt £20M, så i underkant av 200 millioner kroner.

 

Når det gjelder Almunia i går på første målet så skjønner jeg ikke hvordan det kan diskuteres at det var en klar tabbe/feilaktig avgjørelse av Almunia. Greit nok at boksingen hans går forholdsvis langt unna, men når han deretter snubler og bruker såpass lang tid på å komme seg opp at han ikke klarer å treffe ballen. Noe som igjen er utrolig svakt av en førstekeeper i Premier League. Skuddet går RETT på Almunia, det er heller ikke snakk om et volleyskudd som går over Almunia for deretter å duppe. Nei, skuddet stiger hele veien mot Almunia, og han bommer regelrett på ballen.

 

En tabbe/vanvittig svak inngripen av Almunia, dog var han helt sjanseløs på andremålet, hvor Sagna gjorde det utrolig svakt ved å stå 2 meter bak Silvestre for å oppheve offsiden.

Link to comment
Share on other sites

Almunia eier ikke autoritet i eget felt, det er et stadig tilbakevendende faktum. Den ballen skal ikke bokses, men med enkelhet holdes i fast grep. Det er sakens kjerne. Hvis det er et diskusjonstema, ja da er vi på helt forskjellige planeter.

 

Helt korrekt. Det målet kan ikke skyldes på andre enn han sjøl.

Her gjør han feil fra A-Å. Når han går ut i feltet er han upresset og

bør holde ballen.

Når han bokser og skuddet kommer rett på han tilbake skal det reddes.

Dette er svakt keeperspill.

Link to comment
Share on other sites

Almunia eier ikke autoritet i eget felt, det er et stadig tilbakevendende faktum. Den ballen skal ikke bokses, men med enkelhet holdes i fast grep. Det er sakens kjerne. Hvis det er et diskusjonstema, ja da er vi på helt forskjellige planeter.

 

Ingen tvil om at første målet imot er en keepertabbe. Men tabben gjøres ikke på skuddet. Skuddet kommer i 70 mph samtidig som han kommer i ubalanse da han "kolliderer med Sagna som står bak han. Tabben skjer i det han velger å boske istedet for å holde ballen. Og det er som du sier, han eier ikke autoritet i eget felt.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. For i fjor var de fleste her inne enige om at Song og Eboue ikke ville vært gode nok for Adeccoligaen. Et utrolig nivå på norsk fotball for tiden. Helt merkelig at vi har et så dårlig landslag og at våre toppklubber blitt slått ut av europacupene før de starter... :)

Jeg har alltid støttet Eboue og Song så den trengte du ikke å rette mot meg. Jeg sier ikke at Almunia er en 5. div keeper. Jeg sier at en 5. div keeper høyst sannsynlig hadde tatt den. Det er sikkert andre ting Almunia er bedre på enn en gjennomsnitts 5. div keeper i Norge, ikke det at jeg kom på noe på farta nå men...

 

BE

 

Makan til idiotsik utsagn skal man iallefall lete lenge etter. Dette føyer seg inn i rekken av usaklige og latterlige innlegg fra deg i denne debatten.

? Det var hverken idiotisk, usaklig eller latterlig. Det var helt oppriktelig og ærlig ment at skudd rett på fra distanse er noe 5. div klarer å redde (iallefall noen av keeperne).

 

BE

 

Til og med jeg kunne reddet dette skuddet. Rart at jeg ikke har kontrakt med Arsenal da?

 

Helt klart at Klovmunia ikke er god nok for klubben. Men som sagt, det er Wenger som skal ha mye av skylden for å ikke anskaffe skikkelig kvalitet.

Skal absolutt ikke se bort fra at du hadde reddet det skuddet nei, men det betyr ikke at du er bedre enn Almunia for det (selv om det ikke ville ha overrasket meg det heller).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

? Det var hverken idiotisk, usaklig eller latterlig. Det var helt oppriktelig og ærlig ment at skudd rett på fra distanse er noe 5. div klarer å redde (iallefall noen av keeperne).

 

BE

 

Og jeg mener at usagnet ditt er bullshit. Takke meg til Sir John som iallefall klarer å holde ett saklig nivå over kritikken sin mot Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg mener at usagnet ditt er bullshit. Takke meg til Sir John som iallefall klarer å holde ett saklig nivå over kritikken sin mot Almunia.

For å fastslå om mitt utsagn er bullshit eller ei så foreslår jeg at du spør din mentor Sir john om han tror at noen 5. div keepere i Norge høyst sannsynlig ville ha reddet skuddet?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For å fastslå om mitt utsagn er bullshit eller ei så foreslår jeg at du spør din mentor Sir john om han tror at noen 5. div keepere i Norge høyst sannsynlig ville ha reddet skuddet?

 

BE

 

Jeg har ikke behov for å spørre noen om noe som helst. Jeg står fast på at ditt utsagn er bullshit. Dette handler ikke om noen 5. div keepere i Norge hadde reddet skuddet. Det handler om at du med ditt utsagn sidestiller Almunia med en keeper fra 5. div i Norge, noe som er fullstendig latterlig. Det finnes keepere som er langt bedre enn Almunia som kunne sluppet inn det skuddet.

 

Om Sir John måtte mene at noen keepere i 5. div kunne reddet skuddet, så må han gjerne mene det. Poenget her er ikke hvem som eventuelt kunne ha reddet skuddet, men hva du prøver å fremprovosere med utsagnet ditt.

 

Og det med at Sir John fremstår som en mye mer saklig debattant i Almuniadebatten enn deg, har ikke bare med dette å gjøre, det er basert på alt du og han har skrevet i denne debatten. Han evner iallefall å ha ett edruelig syn på det hele, noe du tydeligvis ikke evner

 

Synes også det er ganske morsomt at du kaller Sir John for min mentor, med tanke på at jeg og han har vært særdeles uenig i keeperdebatten mange ganger.

Link to comment
Share on other sites

Almunia eier ikke autoritet i eget felt, det er et stadig tilbakevendende faktum. Den ballen skal ikke bokses, men med enkelhet holdes i fast grep. Det er sakens kjerne. Hvis det er et diskusjonstema, ja da er vi på helt forskjellige planeter.

 

Jeg er enig i at en bedre keeper hadde "snappet" den ballen. Men når Almunia er såpass usikker som han er i feltet, så er det en korrekt avgjørelse å bokse den til "helv***" ut av feltet. Det som skjer etterpå er et såpass lykketreff at det er nesten ikke noe poeng i å diskutere om det er en keepertabbe. Ballen kommer som en prosjektil i nesten 100 kmt, og alle som har vært på en fotballbane og har nettopp reist seg opp igjen fra å ha falt ned vet at man ikke har 100% orienteringssans med en gang. Når man i tillegg har en haug med spillere foran seg så er det heller ikke lett.

 

Vi er enige i at ballen burde vært holdt fremfor å ha bokset, men jeg er ikke enig i at det er en soleklar keepertabbe.

 

PS: BE: Jeg har vært keeper både i 4 og 5 divisjon, og tviler egentlig sterkt på at jeg hadde klart å redde det skuddet som kom. Jeg skulle gjerne sett andre gjøre det, men problemet er at man får aldri sett om andre kan gjøre det da jeg er rimelig sikker på at det ikke er noen som klarer å gjøre det samme en gang til. Makan til lykketreff!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at en bedre keeper hadde "snappet" den ballen.

 

Det er ikke mer enn det og det er ikke noe "men". Dette er heller ikke noe nytt og det er stadig tilbakevendende og dermed "case closed". Alle feil som andre måtte gjøre på en fotballbane er helt irrelevant i denne saken. Dette er umulig å leve med på nøkkelposisjon nr. 1 i et fotballag, spesielt på et lag med ambisjoner om å være creme de la creme. Det burde dermed hatt en konsekvens for evigheter siden. At så ikke har skjedd har ikke en dritt med Almunia å gjøre, kritikken går direkte på Wenger og ingen andre.

 

Jeg var kun en lokal variant av Theo Walcott i min tid. Hva vet jeg? Likevel er det hele i min legmannsverden så innlysende at det rett og slett går på tilliten til manageren løs. Jeg var for å si det forsiktig skeptisk da Almunia fikk trøye nr. 1. Det har ikke avtatt og i mitt tilfelle er nå nok blitt mer enn nok. Det er, og har alltid vært, innenfor denne klubbens ressurser å forbedre dette med enkelthet.

 

Så får folk definere mitt behov for hoggestabber og syndebukker som de vil, men jeg håper alle forstår at dens navn er Arsene Wenger.

 

PS. Almunia hadde klart seg helt greit i norsk 5. divisjon. Hva det har med Arsenal å gjøre vet ikke jeg.

 

Sånn. Pust ut. :)

Link to comment
Share on other sites

Så får folk definere mitt behov for hoggestabber og syndebukker som de vil, men jeg håper alle forstår at dens navn er Arsene Wenger.

 

Helt enig, alle ser at Almunia ikke er god nok for oss. Han forstår det sikkert selv også. Det eneste vi som supportere kan forvente er at han til en hver tid gjør så godt han kan, og det tviler jeg ikke på at han gjør. men det er når dette ikke er godt nok vi får problemer.

Det hjelper ikke at vi ser det, for det er kun en mann som kan gjøre noe med det, Arsene Wenger.

 

Han kunne hentet ny keeper i sommer, han kunne hentet ny keeper i Januar, men han valgte å ha trua på Manuel. Og dette har fått konsekvenser i kampen om gullet. Jeg sier ikke at Almunia alene har vært grunnen til at vi ikke tar gull, men poeng har blitt tapt pga mangelen på en match vinnende keeper.

 

Men han står nå enda der, og dette velger han ikke selv, det gjør Wenger

Link to comment
Share on other sites

Bale swung in a right wing corner, Almunia punched clear of the area only to see Danny Rose meet the ball with a sumptuous first time volley which flew into the net. I know most Gooners will blame Almunia for the goal (most Gooners would blame Almunia for the British weather), but the punch cleared the area and I think sometimes you have to except the exceptional nature of the strike. It`s fallen perfectly for Rose out of serendipity and his technique and the strike were unstoppable.

 

Jeg forsøker å finne noen nøytrale meninger på førstemålet til Tottenham. Ikke engang engelske sensasjonstabloider kaller dette en keepertabbe. Alle fokuserer på drømmetreffet til Rose.

 

Jeg synes både boksingen og forsøket på å redde skuddet er litt sånn "keeper-kunne-kanskje-gjort-det-bedre" situasjoner. I min verden så er det et sprang fra "keeper-kunne-kanskje-gjort-det-bedre" til keepertabbe. Er virkelig slik at alle prestasjoner som er svakere enn perfekt, skal defineres som tabber?

 

Selv synes jeg at Almunia har spilt seg opp etter nyttår. I mine øyne har han hevet seg fra... la oss si fra 15. beste keeper i PL, til... tja, la oss si 10. beste keeper i PL. Om det er godt nok for Arsenal? Nei, det synes jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mer enn det og det er ikke noe "men". Dette er heller ikke noe nytt og det er stadig tilbakevendende og dermed "case closed". Alle feil som andre måtte gjøre på en fotballbane er helt irrelevant i denne saken. Dette er umulig å leve med på nøkkelposisjon nr. 1 i et fotballag, spesielt på et lag med ambisjoner om å være creme de la creme. Det burde dermed hatt en konsekvens for evigheter siden. At så ikke har skjedd har ikke en dritt med Almunia å gjøre, kritikken går direkte på Wenger og ingen andre.

 

Jeg var kun en lokal variant av Theo Walcott i min tid. Hva vet jeg? Likevel er det hele i min legmannsverden så innlysende at det rett og slett går på tilliten til manageren løs. Jeg var for å si det forsiktig skeptisk da Almunia fikk trøye nr. 1. Det har ikke avtatt og i mitt tilfelle er nå nok blitt mer enn nok. Det er, og har alltid vært, innenfor denne klubbens ressurser å forbedre dette med enkelthet.

 

Meget bra skrevet Sir John!

 

Almunia holder ikke mål. Det har han vel egentlig aldri gjort. Også jeg var skeptisk når han tok over etter Lehmann. I mine øyne var Lehmann mange hestehoder foran Almunia, selv om også Lehmann hadde en dårlig periode der tabbene kom i fokus.

 

Uansett keeper (og laget ellers), så er det Wenger som har det siste ordet. Han bør ha sett at keeperplassen har vært et svakt punkt de siste årene. Ingenting har blitt gjort, og vi har omtrent tre stykk jevne keepere.

 

Jeg beundrer mye av Wengers arbeid, men akkurat her føler jeg at det nesten går litt prestisje i saken. Er det fordi han er hentet for en billig penge? At Arsenal skal klare å bygge et storlag uten å "sprenge" banken?

Link to comment
Share on other sites

Så får folk definere mitt behov for hoggestabber og syndebukker som de vil, men jeg håper alle forstår at dens navn er Arsene Wenger.

 

Dette stiller jo forsåvidt diskusjonen i ett helt nytt lys. Men jeg er jaggu ikke sikker på at alle som er her inne kritiserer Wenger når de kritiserer Almunia

 

Det er enkelte her inne som virker sykelig opptatt av å finne noe å ta Almunia på etter hver eneste kamp. Dette fremstår ikke for meg som en kritikk av Wenger for å stille med Almunia, eller for ikke å ha gjort noe med keeperplasse, men rett og slett som kritikk/personhets av Almunia.

 

Bare for å presisere Sir John, så er ikke du en av disse, da jeg mener faktisk du er en av de som er veldig kritisk til keeperplassen, som har ett veldig edruelig forhold til dette

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid støttet Eboue og Song så den trengte du ikke å rette mot meg. Jeg sier ikke at Almunia er en 5. div keeper. Jeg sier at en 5. div keeper høyst sannsynlig hadde tatt den. Det er sikkert andre ting Almunia er bedre på enn en gjennomsnitts 5. div keeper i Norge, ikke det at jeg kom på noe på farta nå men...

 

BE

 

Den var heller ikke rettet spesielt mot deg, men syns alle slike kommentarer og sammenligninger blir litt for useriøse. Denne gangen kom du med sammenligningen og derfor kom også min kommentar som svar til deg.

Link to comment
Share on other sites

Fant en side med statistikk på skudd i mot og innslupne mål, nedenfor kommer redningsprosentene på premierleague keeperne

De som er merket rødt har spilt færre enn 10 kamper.

Konklusjoner skal dere få lov til å trekke selv

 

Mannone (Ars) 78.3%

Almunia (Ars) 66.3%

Friedel (Villa) 79.0%

Maik taylor (b.ham) 58.3%

Joe Hart (b.ham) 79%

Jason Brown (b.burn) 64.3 %

Paul Robinson (b.burn) 69%

Jaaskelainen (Bolton) 67.7 %

Penny (Burnley) 33.3 %

Jensen (Burnley) 65.5 %

Turnbull (chelsea) 66.7%

Hilario (chelsea) 50%

Cech (chelsea) 70.4%

Howard (everton) 69.5 %

Stockdale (fulham) 75%

Schwarzer (Fulham) 76.2%

Duke (Hull) 62.5%

Myhill (Hull) 68.5%

reina (liverpool) 72.3%

Given (City) 70.1%

Kuszczak (Man U) 80.6%

Foster (Man U) 75.8%

Van der Sar (Man U) 81%

Ashdown (p.mouth) 82.1%

Begovic (p.mouth) 66.7%

James (p.mouth) 61.3%

Simonsen (stoke) 75%

Sørensen (Stoke) 78.6%

fulop (sunderland) 57.9%

Gordon (S.land) 77.2%

Cudicini (tottene) 76.1%

Gomes (tottene) 79%

Kurucz (WHU) 1 kamp ingen skudd mot seg

Green (WHU) 68.2%

Stojkovic (wigan) 62.5%

Pollit (Wigan) 63.2%

Kirkland (wigan) 65.1%

Hahnemann (wolves) 80.6%

Hennessay (wolves) 66.2%

 

Kilde:

http://hosted.stats.com/epl/teamstats.asp?team=21

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Fant en side med statistikk på skudd i mot og innslupne mål, nedenfor kommer redningsprosentene på premierleague keeperne

De som er merket rødt har spilt færre enn 10 kamper.

Konklusjoner skal dere få lov til å trekke selv

 

Mannone (Ars) 78.3%

Almunia (Ars) 66.3%

Friedel (Villa) 79.0%

Maik taylor (b.ham) 58.3%

Joe Hart (b.ham) 79%

Jason Brown (b.burn) 64.3 %

Paul Robinson (b.burn) 69%

Jaaskelainen (Bolton) 67.7 %

Penny (Burnley) 33.3 %

Jensen (Burnley) 65.5 %

Turnbull (chelsea) 66.7%

Hilario (chelsea) 50%

Cech (chelsea) 70.4%

Howard (everton) 69.5 %

Stockdale (fulham) 75%

Schwarzer (Fulham) 76.2%

Duke (Hull) 62.5%

Myhill (Hull) 68.5%

reina (liverpool) 72.3%

Given (City) 70.1%

Kuszczak (Man U) 80.6%

Foster (Man U) 75.8%

Van der Sar (Man U) 81%

Ashdown (p.mouth) 82.1%

Begovic (p.mouth) 66.7%

James (p.mouth) 61.3%

Simonsen (stoke) 75%

Sørensen (Stoke) 78.6%

fulop (sunderland) 57.9%

Gordon (S.land) 77.2%

Cudicini (tottene) 76.1%

Gomes (tottene) 79%

Kurucz (WHU) 1 kamp ingen skudd mot seg

Green (WHU) 68.2%

Stojkovic (wigan) 62.5%

Pollit (Wigan) 63.2%

Kirkland (wigan) 65.1%

Hahnemann (wolves) 80.6%

Hennessay (wolves) 66.2%

 

alltid artig å se sånne tall, og naturligvis forteller de NOE. Samtidig skal man være forsiktig med å trekke for bastante konklusjoner, fordi tallene avhenger av mange faktorer. For eksempel er det vel en trend at keepere som har et dårlig forsvar (lag) foran seg har en lavere redningsprosent enn de som spiller bak et godt forsvar. Mulig James' dårlige redningsprosent skyldes at han begynner å bli gammel, men kan vel så mye skyldes at Portsmouth har vært et bunnlag denne sesongen. Hahnemann og Gomes har jo oppsiktsvekkende gode tall med tanke på at de spiller på dårlige lag som Spurs og Wolves. Tallene viser vel at Gomes redninger mot oss på onsdag ikke var helt tilfeldig. Almunia befinner seg på den nedre halvdelen, og det skyldes nok delvis hans egne kvaliteter (eller mangel på sådanne) og at han spiller bak et middelmådig forsvar. Men det er interessant å legge merke til at Cech kun har prestert marginalt bedre enn Almunia denne sesongen med tanke på at han tross alt spiller bak et av ligaens beste forsvar... Men at tallene til Almunia - uansett årsak - er for dårlige dersom man har ambisjoner om ligagull er jeg likevel enig i.

Link to comment
Share on other sites

En kan ikke legge alt for mye i slike statistikker etter mitt syn. Det fordi lag forsvarer seg forskjellig. Mot Arsenal blir det ofte dødballer som skaper sjanser, dette fører ikke til at Almunia får noen høy redningsprosent. Vil nok også tro at Arsenal og Chelsea er blant de to lagene med færrest skudd mot eget mål. Men når det er sagt, beviser denne statistikken noe. Personlig er jeg litt delt i dette syntes om man skal slakte Almunia. Vi vet alle hvilke kvaliteter han har/ikke har. Det kan i blant virke som folk sammenligner han med verdens beste keepere og gir han skryt/kjeft i forhold til dette. Det er forsåvidt greit det. Men det er da oppsiktsvekkende at dette skjer ikke med alle spillere. Vi forventer ikke av Bendtner at han skal gjøre ting som Rooney gjør. Og det er vel her vi i forumet er splittet. Noen dømmer Almunia ut fra andre forutsettninger mens andre dømmer han ut fra de egenskapene han har. Hva som er riktig, er det ingen fasit på. Men skal vi bli verdens beste fortball-lag må man gjerne ha verdensklasse spillere. For vi er alle enig om at Almunia ikke er en verdensklasse-keeper.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...