Jump to content

Danny Welbeck


Stefanb

Recommended Posts

Gjorde seg absolutt ikke bort i dag på topp. Skapte masse sjanser for lagkameratene sine og er så herlig presis i pasningsspillet sitt kontra Giroud. Er også en langt bedre fit for Özil og Sanchez med sin bevegelighet enn det Giroud er.

 

Fortjener å få sjansen på topp ut sesongen. Tror han vil vise seg tilliten verdig og score en del mål.

Japp!

 

La walcott få prøve i FA. Få han i form og vekk fra det elendige han har vist på slutten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sliter litt med å sette opp et lag mot Hull. Syntes at spillere som Elneny, Campbell og Welbeck har gjort seg fortjent til å starte neste PL kamp, men med såpass mange skader så må nesten noen av disse spille mot Hull også.

 

Ospina

Chambers - Mertesacker - Gabriel - Gibbs

Arteta - Elneny

Campbell - Iwobi - Walcott

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Gjorde seg absolutt ikke bort i dag på topp. Skapte masse sjanser for lagkameratene sine og er så herlig presis i pasningsspillet sitt kontra Giroud. Er også en langt bedre fit for Özil og Sanchez med sin bevegelighet enn det Giroud er.

 

Fortjener å få sjansen på topp ut sesongen. Tror han vil vise seg tilliten verdig og score en del mål.

Han har vel aldri vært, og jeg tror dessverre ha aldri kommer til å bli en notorisk målscorer. Welbeck er fin å ha i stallen, men blir han et førstevalg, så er det et svakhetstegn.

Link to comment
Share on other sites

Han har vel aldri vært, og jeg tror dessverre ha aldri kommer til å bli en notorisk målscorer. Welbeck er fin å ha i stallen, men blir han et førstevalg, så er det et svakhetstegn.

 

Nei han blir nok neppe en notorisk målscorer, men nesten samtlige United fans er enige om at når Welbeck ledet linja så spilte de bedre fotball og scoret mer mål. Er det samme for oss føler jeg. Når han er på topp så er vi et bedre lag. Med pasningsferdighetene sine, innstillingen, farten og bevegeligheten sin. Var når Welbeck var på topp at Alexis var "on fire" også forrige sesong. Han gjorde det bra når Giroud var på topp også, men ikke i nærheten av det samme som når Welbeck var spiss.

 

Artig at du forøvrig sier at om Welbeck er et førstevalg så er det et svakhetstegn, men det er ikke det når Giroud er førstevalget altså? Mannen som ikke kan løpe, knapt nok kan sentre og hans største styrke er at han er jævlig god på defensive cornere?

 

Hvis Welbeck spiller for oss som han gjør for England så ville han vært klasse i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Nope, men igjen så er hele greia med Welbeck at han gjør andre gode. Det gjør ikke Giroud. Giroud må som regel ha ballen på sølvfat for å score mål.

 

Tipper at Welbeck kunne ha scoret nogenlunde likt med mål som Giroud over en hel sesong forøvrig hvis han fikk like mye tillit som franskmannen. Ved siden av at vi ville ha scoret langt flere mål som lag også.

 

Syntes at Welbeck er en latterlig god lagspiller, men Giroud er bedre som spiss. Litt mer målkåt (selv om de siste 11 kampene hans ikke tilsier det) enn Welbeck.

 

Håper også at vi får inn en klassespiss i sommer, men hvis det ikke skjer så håper jeg for Guds skyld at Welbeck er mannen som får sjansen til å utvikle seg på topp.

Link to comment
Share on other sites

Nope, men igjen så er hele greia med Welbeck at han gjør andre gode. Det gjør ikke Giroud. Giroud må som regel ha ballen på sølvfat for å score mål.

 

Tipper at Welbeck kunne ha scoret nogenlunde likt med mål som Giroud over en hel sesong forøvrig hvis han fikk like mye tillit som franskmannen. Ved siden av at vi ville ha scoret langt flere mål som lag også.

 

Syntes at Welbeck er en latterlig god lagspiller, men Giroud er bedre som spiss. Litt mer målkåt (selv om de siste 11 kampene hans ikke tilsier det) enn Welbeck.

 

Håper også at vi får inn en klassespiss i sommer, men hvis det ikke skjer så håper jeg for Guds skyld at Welbeck er mannen som får sjansen til å utvikle seg på topp.

 

Nja, nå glemmer du litt av hva Giroud faktisk har gjort når det gjelder spill, han har VÆRT veldig god i linkup spill osv.

 

Dog enig i at han ikke er god nok som førstevalg. Han hadde vært god med f.eks 2 spisser. Giroud og Welbeck/Walcott hadde ikke vært feil.

 

Men håper vi henter en klasse spiss. En overgang på størrelse med Özil og Sanchez. Kan vel legge til Cech også i den listen men.

Link to comment
Share on other sites

Elx, akkurat slik som vi har slitt den siste tiden skulle jeg gjerne sett en skjev 4-4-2 med Coq og Elneny som de to sentrale på midten og Özil i en fri rolle på høyre. Tror det kunne fungert hvis den sentrale som spiller mer mot høyre kan dekke opp rommet som Özil etterlater. Da kunne vi hatt Giroud-Welbeck/Walcott på topp og mest sannsynlig truet motstanderens forsvar mer enn vi har gjort de siste kampene. Er iallefall en tanke jeg har hatt etter at Elneny ble hentet inn og både Walcott og Ramsey har vært så dårlige som de har.

Link to comment
Share on other sites

Nja, nå glemmer du litt av hva Giroud faktisk har gjort når det gjelder spill, han har VÆRT veldig god i linkup spill osv.

 

Dog enig i at han ikke er god nok som førstevalg. Han hadde vært god med f.eks 2 spisser. Giroud og Welbeck/Walcott hadde ikke vært feil.

 

Men håper vi henter en klasse spiss. En overgang på størrelse med Özil og Sanchez. Kan vel legge til Cech også i den listen men.

 

Dette har jeg gått gjennom flere ganger, men Giroud er ekstremt oppskrytt på det området her. Han har en pasningsprosent på rundt 60% over en sesong. Altså 4 av 10 pasninger går "skeis".

Majoriteten av disse balltapene er nettopp disse velkjente "flikkene" som har ført til fantastiske mål, men generelt sett så driter han seg ut og bortsett fra disse flikkene så har han veldig lite å tilføre pasningsspillet vårt. Blir litt som at hvis man prøver på noe 100 ganger så lykkes man til slutt. Sånn er det for Giroud.

 

Welbeck til gjengjeld har som regel ligget på rundt 80-88%. Noe som er rimelig "outstanding" for en offensiv spiller. Prøver seg som regel ikke så ofte på disse flikkene som Giroud gjør, men den store forskjellen er at majoriteten av Giroud sine 6/10 pasninger går bakover, mens Welbeck sine er fremover da han ofte er rettvendt når han spiller disse pasningene. Noe som igjen er rimelig vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

Giroud er så absolutt vår mest målfarlige spiss, når alt rundt han stemmer. Giroud er en formspiller, en "dødelig" effektiv spiss inne i boksen når ting går på skinner, så da blir vi imponert til tusen og han får selvsagt mye fortjent ros. Han gjør til tider også en brukbar jobb ute på banen og av og til også defensivt.

 

Samtidig så har han perioder (ofte litt lange) i sesongen der han rett og slett er elendig, han er også en humørspiller som til tider er mer opptatt av å slå oppgitt ut med armene i situasjoner, forsåvidt ofte med rette, men der andre spillere ville satset videre og ikke gått rundt og sutret. Han mangler fart og kan av og til være for "fiks" i sin spillestil.

 

Giroud er ikke en spiss på øverst hylle, men han er en god spiller å ha i troppen, problemet i Arsenal har vært at i mangel på alternativer så har han i stor grad hatt klippekort selv når han har sine dårlige perioder. Han bør ikke være et førstevalg neste sesong og han burde ikke vært vårt førstevalg i inneværende sesong, men jeg har ingen problemer med å ha Giroud med videre som et alternativ offensivt.

 

Når det gjelder Welbeck så er det en spiller jeg har stor sans for, men det er vanskelig å vite om han er over den målvegringen han hadde før skaden. Pr. dato så anser jeg ikke Welbeck som et opplagt valg som et førstvalg i spissrollen i Arsenallaget, men samtidig virker han å ha så mange kvaliteter at jeg vil absolutt han han med i vår offensive lagdel i sesongene som kommer.

 

Vår tredje "spiss" Theo Walcott, en en spiller jeg har vært svak for i mange år men som jeg nå i stor grad har gitt opp. Walcott har briljert med enkelte storkamper inn i mellom (de siste sesongene), men virker veldig ustabil. For meg så startet problemene med "drømmen" han hadde om å ta spissplassen i Arsenal. Det var nok litt opp og ned også da han var fast på kanten, men det er der jeg mente (og fremdeles mener) at han har sin styrke, men jeg tviler mer og mer på om Walcott har noen plass i en kommende Arsenaltropp. Han har i allefall ikke noe å gjøre som et "fast" spissalternativ i fremtiden.

 

Uavhengig av de spissene vi har nå så trenger vi en de vi ynder å kalle en "klassespiss" og det er virkelig synd at dette ikke skjedde i sommervinduet 2015.

Link to comment
Share on other sites

Spillertypen Walcott er "ut", her har du en spiller med ekstremferdigheter, men dårlig arbeidsinnsats og middelmådig teknikk... Spillere som Alexis/Joel er fremtiden, spillere som kan bidra begge veier og gir alt de har hele kampen, Welbeck er et annet eksempel på den typen og Ox fremstår i mine øyne som et langt større talent (Men han gjør alt for mange feil..)

Theo kunne vært interessant som spiss i en 4-4-2 på topp med Giroud, men alene, eller på vingen blir han for veik og dårlig teknisk og til å være så rask er han overraskende statisk.

 

 

Giroud har "alt" som skal til for å putte 20+ en sesong, han jobber hardt og er flink til å involvere seg i spillet og er tidvis en fantastisk avslutter, men det går for langt mellom formperiodene og hadde det ikke vært for at de andre alternativene til Frankrike har vært dårlige (Med unntak av Griezmann og suspenderte Benzema) hadde han nok ikke blitt tatt ut i EM-troppen til Frankrike i sommer...

 

Welbz har den perfekte blanding av styrke og fysikk, det stopper litt ved teknikken i blant (Gjør også tidvis mye bra) og han har ikke noen av ekstremferdighetene til de to andre. Avslutningene hans er også middelmådige. Likevel er jeg fan av at vi bruker Danny mest mulig fremover. Han er sterk i kroppen og rask, ikke like ekstrem som de to andre er på hver sin ting, men like fullt: Ikke svak i noe av det, slik som de to andre er. Welbz er også en "ekspert" på å stresse forsvarere og å bruke fysikken sin til å holde på ballen.

Får han de først til å sitte tror jeg han kan bøtte inn fremover, aggressiviteten og fysikken hans gjør også at det blir mer plass til resten av de offensive gutta.

Hadde vært interessant å se dette laget fremover:

 

--Alexis-------Welbz---Campbell

---Ramsey----Özil----Coquelin

Monreal-Gabriel-Koscielny-Bellerin

Siden vi allerede mangler temposetteren Cazorla bør vi kompensere for løpssterke gutter med litt fysikk og en Özil som kan spre pasninger til de. Å spille mot noen med den intensiteten som de gutta har i spillet vil være vanskelig for enhver motstander.

Ville også likt å se oss i en mer 4-3-3 med Özil i en avansert midtbaneposisjon og de andre dypere enn 4-2-3-1/4-4-1-1-formasjonen vi bruker i dag, som blir litt for treig, omstendelig og lite målfarlig om dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ute i 9 måneder ifølge arsenal.com

Triste nyheter. Det føles av og til som at vi (Arsenal) er ekstra utsatte for slike langvarige (gjentatte) skader, men det er vel bare noe jeg innbiller meg.

 

Uansett så gjør denne nyheten behovet for å styrke laget offensivt enda mer aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Unner selvsagt ingen dette, men samtidig blir det nå mer press på å få inn noe nytt offensivt. Tviler på at det hadde skjedd hvis Welbeck var skadefri, noe som hadde vært synd fordi heller ikke han er noen målgarantist.

 

Vi har et par bra backupspisser som kanskje kunne fungert fast i en 4-4-2, men mangler den ene.

Link to comment
Share on other sites

Unner selvsagt ingen dette, men samtidig blir det nå mer press på å få inn noe nytt offensivt. Tviler på at det hadde skjedd hvis Welbeck var skadefri, noe som hadde vært synd fordi heller ikke han er noen målgarantist.

 

Vi har et par bra backupspisser som kanskje kunne fungert fast i en 4-4-2, men mangler den ene.

 

Vi har vel kun Giroud og Welbeck, egentlig ??

Link to comment
Share on other sites

Wenger har selv sagt at Walcott og sanchez også regnes som spisser. Så vil tro dette står seg. Håpet øker litt med skaden, men tross at trist en spiller må igjennom slikt. Hele neste sesong er over for Welbeck tror jeg nå.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig vi gjør en skikkelig opprensking på topp i sommer. Føler vi trenger en del nytt på topp nå. Giroud er god, men klarer ikke å se for meg at det skal være så vanskelig å finne en spiss av samme kaliber.

 

Et par nye spisser og gi Akpom en liten sjanse kommende sesong for å bevise hva han er god for. Welbeck er tilbake igjen i januar/februar. Hvis Akpom da ikke har kommet seg noen steg videre kan han lånes ut til sesongen er omme.

Link to comment
Share on other sites

Føler vi trenger en del nytt på topp nå. Giroud er god, men klarer ikke å se for meg at det skal være så vanskelig å finne en spiss av samme kaliber.

 

 

Om Giroud skal ut eller ikke er jeg usikker på, men som et førstevalg på topp så er hverken han eller Walcott det vi trenger. Når du skriver en spiss av samme kaliber så håper jeg det er "skrivefeil" ;D , for vi trenger en spiss av et merkbart bedre/større kaliber :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Om Giroud skal ut eller ikke er jeg usikker på, men som et førstevalg på topp så er hverken han eller Walcott det vi trenger. Når du skriver en spiss av samme kaliber så håper jeg det er "skrivefeil" ;D , for vi trenger en spiss av et merkbart bedre/større kaliber :gimme:

 

Tenkte på som backup jeg vet du. Ikke som førstevalg.. der MÅ vi ha en bedre spiller enn Giroud. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ser Welbeck får mye tyn i kamptråden idag og selvfølgelig skal ikke jeg påstå han gjorde noen kjempekamp, langt derifra.

 

Jeg synes kjøpet var feil den gang og 13 PL-mål på 3,5 sesonger senere bekrefter vell bare det faktum at han ikke var spilleren vi trengte/trenger.

Men det er forbaska synd. For jeg liker typen og liker innstillingen. Og skru tiden tilbake til FA-cup finalen i mai og Danny Welbeck var helt enorm. Så at han KAN være god finnes det liten tvil om. Men, tallene han leverer hva gjelder målpoeng holder selvsagt ikke som angriper i en klubb med ambisjoner. Og prestasjonene hans er som oftest langt fra den fine maidagen. Selvtilliten kan umulig være høy, med lite spilltid og stadig nye spisskjøp, men toppfotballen gir lite rom for sympati og tålmodighet. Så han er nødt til å levere når han får muligheten.

Men det skjer dessverre så altfor skjeldent. Idag hadde han en gylden mulighet til å vise seg frem, men avslutningene er i sedvanlig stil bemerkelsesverdig uryddige, touchen dårlig og valgene svake.

 

Det hadde vært moro å fått han i god form igjen. Da er han en spiller som kan gjøre en god jobb for oss og man skal ikke avskrive spillere med et høyt toppnivå, men det begynner vell å brenne litt under føttene på Welbeck ifht sin fremtid i Arsenal hvis ikke han klarer å ta bedre vare på sjansene han får.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Welbeck er nok en spiss i denne klubben som jeg mener faller igjennom fordi vi ikke spiller med to på topp og/eller mer direkte. Fordi vi ikke spiller på styrkene hans. Welbecks styrker er ikke å komme dypt for å skape noe.Hans styrker er når han kan løpe rettvendt mot et ustabilt forsvar men også å finne seg rom inne i boksen. Han har scoret flere viktige mål for oss i sin Arsenalkarriere, men har slitt med skader, spilletid og rollen han har hatt i laget. Han er ingen venstreving, ei heller noen enslig spiss.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Enig, han hadde passet bedre i andre klubber. Så det er først om fremst en feilvurdering av Wenger å kjøpe han i mine øyne.

Likevel hadde jeg håpet på, og forventet, mer av han. Spesielt når han får spille midtspiss. Idag f.eks har han mange muligheter til å bruke farten sin, dra av en spiller og gå på mål, men det blir å vende opp og spille støtte eller til siden. Og når vi er farlig frempå befinner han seg ikke i de rette posisjonene foran mål.

Jeg tror vi vil få se langt bedre prestasjoner av Welbz, helt klart, men synes totalen er for svak. Dessverre. En av få i dagens

Arsenal-stall som i det minste alltid har en god holdning.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...