Jump to content

Danny Welbeck


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eg må innrømme da eg såg ryktet Falcao til United, Welbeck til Arsenal, tenkte eg; "kven er i CL og skal i så måte kunne kapre dei beste spelarane?" "Kva signalement til våre eigne spelarar er det at vi tar "vrakgodset" til andre lag/utfordrarar?"
Men så hørte eg om lønna Falcao får, og er eigentleg glad vi ikkje følger den lønnsgaloppen. Når det er sagt har eg lenge hatt sansen for Welbeck og meiner han har eit uforløyst potensia. Det er ein spanande signering som verkeleg kan slå an, i værste fall blir han ein ny Giroud, altså ein heilt ok spiss.

Link to comment
Share on other sites

Fine bilder! Jeg tror han kommer til å bøtte inn mål, jeg. 23 er en perfekt alder å ta siste steget. Til en Champions League-klubb. Slå gjennom for alvor.

 

"Proven goal scorer" er en stor bløff. Jeg for min del liker at vi kjøper spillere som fortsatt har litt å bevise. :proud:

 

Matchvinner på lørdag?

Link to comment
Share on other sites

Blir overrasket hvis det skjer, har han EN trening med Arsenal? kanskje ikke det en gang! Tipper vi ser han i det 63. minutt!

 

Usikker på når han er tilbake. Flere av spillerene som var på internasjonal tjeneste er tilbake i trening nå, men på dagens bilder så så jeg ingen av våre England "stjerner". Så meget trolig er gutta tilbake på fredag og da blir det vel bare 2-3 treningsøkter med laget før kampen. For all del så kan dette være nok (når Özil debuterte mot Sunderland hadde han bare hatt 1 dag med trening). Vanskelig å spå hva Wenger gjør, men i mine øyne er en Welbeck som ikke er helt på bølgelengde med lagkameratene sine fortsatt et langt bedre valg på topp enn Sanogo.

Link to comment
Share on other sites

 

I mine øyne er en Welbeck som ikke er helt på bølgelengde med lagkameratene sine fortsatt et langt bedre valg på topp enn Sanogo.

En av få spillere vi har kjøpt som er PL-proven, regner med at han går rett på laget, kjenner jo også en del av gutta og bevegelsene hans er hans styrke.

Link to comment
Share on other sites

Var veldig Henry'ish mål det siste der syntes jeg. Ser han venter ut keeperen etter å ha kommet på løp i bakrom og plasserer den iskaldt i høyre hjørne. Håper vi får se mange lignende mål i Arsenaldrakta også fra Welbeck :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kommer du til den konklusjonen?

Wenger sa at han var ute etter Welbeck og at overgangen var en mulighet selv om Giroud ikke var skadet. Først var Welbeck bare tilgjengelig på lån (hvor Wenger i så fall ville ha lån med opsjon på kjøp), men når han ble tilgjengelig for kjøp så ville han ha han permanent.

 

Attpåtil sa også Wenger at grunnen til at Welbeck overgangen gikk igjennom var fordi han ikke var hjemme og at han dermed var tilgjengelig hele dagen fordi han var oppe klokken 6 om morgenen og senere på kvelden. Noe som passer bra med ryktene om at Wenger allerede klokken halv 7 på deadlineday var i samtaler om å sikre seg Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Det har gått en konspirasjon de siste 5 dagene om at Welbeck ble signert "bak ryggen" til Wenger mens han var i Roma og derfor unnlater mange av avisene å skrive det Wenger faktisk sier og heller skaper "sensasjonelle" artikler som vinkler det slik at det skal se ut som om det er noe mer i det enn det det egentlig er.

 

For å si det slik: Tror noen virkelig at Wenger hadde latt Gazidis/Law kjøpe en spiller bak hans rygg uten at det kom noen konsekvenser ut av det? Eller at han i det hele tatt hadde sagt det på pressekonferansen i dag hvis det faktisk skjedde?

Link to comment
Share on other sites

Rarere ting har skjedd ifølge Wenger. Måtte han snart legge opp så jeg får lest boka han skal skrive ;)

Tror desverre han er en alt for privat person til å skrive en egen bok og vi må nok nøye seg med bøkene om han som er skrevet av andre. Den av Xavier Rivoire er ganske bra hvertfall :)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...