Jump to content

Danny Welbeck


Stefanb

Recommended Posts

Hehe, ifølge LvG kunne han visst ikke vise til samme statistikk som Rooney og Van Persie de siste tre sesongene og ble derfor solgt. Merkelig påstand mtp. at Welbeck spilte kant og de to andre på topp, samtidig som han hentet inn en Falcao i tillegg til de to de hadde fra før.

 

Welbeck har noe av det Henry hadde, men den fantastiske teknikken i fart og de deilige innsideavslutningene som bare han kunne gjøre har vi nok sett for siste gang på Emirates. Klarer Welbeck å prestere en fjerdedel av det Henry gjorde har vi gjort en meget god signering og jeg tror han er kapabel til det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, ifølge LvG kunne han visst ikke vise til samme statistikk som Rooney og Van Persie de siste tre sesongene og ble derfor solgt. Merkelig påstand mtp. at Welbeck spilte kant og de to andre på topp, samtidig som han hentet inn en Falcao i tillegg til de to de hadde fra før.

 

Welbeck har noe av det Henry hadde, men den fantastiske teknikken i fart og de deilige innsideavslutningene som bare han kunne gjøre har vi nok sett for siste gang på Emirates. Klarer Welbeck å prestere en fjerdedel av det Henry gjorde har vi gjort en meget god signering og jeg tror han er kapabel til det.

 

Vi har en unggutt ved navn Akpom som liker å trekke ut på venstrekanten for så å kutte inn, dra av et par-tre spillere før han forsøker å avslutte. Minner veldig mye om Henry slik sett og skal ikke se bortifra at han har modellert spillet sitt en del etter Kongen.

Link to comment
Share on other sites

Så så veldig mye positivt med Welbeck i dag at jeg ikke skal klage så veldig mye. Ja han har en del områder han må bli bedre, men jeg har ingen tvil om at han vil bli bedre på så og si alt nå som han endelig får tillit i sin beste posisjon. Tegnene i dag mot Manchester City var veldig gode og når vi spilte i høyt tempo i starten så var Welbeck mildt sagt fantastisk. Han var rett og slett veldig uheldig som ikke scoret i dag. Chippen var herlig utført og bare en cm lenger til siden så ville han trolig ha scoret i debuten. Han hadde også skuddforsøket like før han ble tatt av banen som gikk like utenfor venstresiden til Hart i City målet.

 

Liker virkelig det spillet vi spilte når alt klikket tidlig i førsteomgang. Kast inn en Özil i godform og en lynhurtig Walcott der så tror jeg vi vil se et Arsenal som kan være dødelige fremover. Noe vi kanskje trenger å være tatt i betraktning måten målene kom på i dag. :P

Link to comment
Share on other sites

Det som gleder mest med Welbeck, er at han ser ut til å ha alle de samme kvalitetene som Giroud har (duellstyrke, god på hodet, gode flikker), men i tillegg så har han tempo og er mye mer bevegelig.

Link to comment
Share on other sites

Samt at han er en vesentlig bedre pasningsspiller enn Giroud som konstant roter bort ballen på vanlig simple baller samt flikker.

 

Welbeck hadde en pasningsprosent på 86% etter førsteomgang og jeg regner med han endte på noe lignende når han gikk av banen. Giroud derimot pleier som regel å ligge på under 60% mot de beste lagene.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med kampen til Welbeck i dag. Knallgod med ballen i beina, jobber veldig hardt og enten han har ballen feilvendt eller rettvendt så mister han ekstremt sjeldent ballen. Flere ganger i dag hvor han er alene mot 1-3 Aston Villa spillere, men fortsatt beholder han ballen og evner å sende denne videre til medspillere. 1 målgivende og 1 mål i dag. Og i dag var han også rimelig klinisk. Kommer bare til å bli bedre og bedre.

 

Welbeck with 97% pass accuracy. Impressive.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Likte ikke at han dro seg så mye ut på kanten utover kampen, greit, det var det Henry gjorde og han har noe av det samme over seg, men langt fra samme teknikken og drivet samt avslutningsferdighetene.

 

Kommer til å score en del mål tror jeg dog, kommet seg til sjanser i hver kamp og for en spiss er det nok enklere når man har scoret sitt første for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det var greit at han dro seg ut på kanten utover i kampen. Når Ramsey er i form vil det hjelpe ham å kunne ta de dype løpene, i tillegg til at når vi får Walcott i form og kan bruke ham og Sanchez på kantene, vil det bli rom å løpe i for disse to. Greit nok at han ikke har samme drivet og avslutningsferdighetene som Henry, men hvem har egentlig det?

 

Likevel så klarer Welbeck å dra av et par mann og komme til avslutning fra utenfor 16. Da får vi noe jeg mener vi har manglet, nemlig variasjon i angrepsspillet(Hvem andre trekker inn fra kanten og avslutter utenfor 16?). Og da blir vi med ett plutselig litt vanskeligere å forsvare oss mot.

 

Når Welbeck får siktet sitt skikkelig innstilt kan han fort finne på å score på de sjansene også, noe han tidligere har vist for Manure at han er fullt kapabel til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Du ønsker altså store navn som Falcao og Balotelli? Eller, kanskje Soldado :)

 

Ingen av de faktisk.

Det er og har vært noen jeg ønsket meg opp igjennom: Reus, Jovetic, Aguero, Higuain, Benzema for å nevne noen. Jeg tror nok alle de ville gjort en minst like god jobb som herr Welbeck.

 

Men nå har vi han, og han skal selvfølgelig støttes! Måtte han bøtte inn

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen av de faktisk.

Det er og har vært noen jeg ønsket meg opp igjennom: Reus, Jovetic, Aguero, Higuain, Benzema for å nevne noen. Jeg tror nok alle de ville gjort en minst like god jobb som herr Welbeck.

 

Men nå har vi han, og han skal selvfølgelig støttes! Måtte han bøtte inn

 

Reus er best som kantspiller, og ønsker heller ikke spille spiss. Jovetic og Agüero var vi sjanseløse på så lenge City stod klar med sjekkheftet. Og jeg mener Arsenal gjør fornuftig i å holde seg til den lønsstrukturen vi har pr. dags dato. Benzema har vi forsøkt oss på, men han ønsker å bli i Real Madrid. Da står vi igjen med Higuain, som vi var i forhandlinger med Real Madrid om. Hva som skjedde der vites ikke, men det ryktes om at Real Madrid plutselig skrudde opp prisen med £10 millioner etter at klubbene i utgangspunktet var enige om overgangssum, og dette var visstnok før Napoli kom på banen. De gjorde det samme med Napoli, men de var tydeligvis desperate nok til å gå med på kravene.

Link to comment
Share on other sites

Rykter eller fakta? Du baserer deg på at ryktene om Higuain er sannhet slik jeg leser det, uten at jeg kan få det bekreftet noe sted.

Reus tror jeg ville fungert glimrende som spiss, han måtte blitt omskolert ala Henry, men grunntalentet der er så stort at man ikke hadde hatt behov for å vente (sanogo) så lenge på resultatet i mine øyne.

Jovetic har jo vært fryktelig skadet, så det kan brukes som argument mot. Nå vet jeg ikke hva han tjener i City men ryktene skal ha det til at vi ikke var interissert. Aguero fikk vi nok ikke pga lønn ja.

 

Hva med feks Draxler, ville folk likt bedre han enn Welbeck inn? Leser at Draxler tok ett år til i Schalke, men tviler på at klubben ville tviholdt på han ved ett godt bud.

Link to comment
Share on other sites

Rykter eller fakta? Du baserer deg på at ryktene om Higuain er sannhet slik jeg leser det, uten at jeg kan få det bekreftet noe sted.

Reus tror jeg ville fungert glimrende som spiss, han måtte blitt omskolert ala Henry, men grunntalentet der er så stort at man ikke hadde hatt behov for å vente (sanogo) så lenge på resultatet i mine øyne.

Jovetic har jo vært fryktelig skadet, så det kan brukes som argument mot. Nå vet jeg ikke hva han tjener i City men ryktene skal ha det til at vi ikke var interissert. Aguero fikk vi nok ikke pga lønn ja.

 

Hva med feks Draxler, ville folk likt bedre han enn Welbeck inn? Leser at Draxler tok ett år til i Schalke, men tviler på at klubben ville tviholdt på han ved ett godt bud.

 

Kan godt hende at Reus hadde passet inn som spiss, men han har selv uttalt at han ikke ønsker å spille spiss. Draxler kunne sikkert også passet inn som spiss, men også han er i utgangspunktet en kantspiller som eventuelt må omskoleres til spiss. Welbeck derimot er spiss, som har blitt kastet bort på kanten i United. Jeg vil tro Welbeck kommer til å bruke kortere tid på å finne seg til rette i spissrollen enn f. eks. Draxler og Reus ville gjort.

 

Når det gjelder Higuain, så har du rett i at jeg baserer påstandene mine på rykter. Men da snakker vi ikke om rykter fra caughtoffside og andre tullesider. Da snakker vi om uttalelser fra seriøse kilder. Og jeg blir ikke overrasket om rapportene skulle stemme, og det ville isåfall ikke være første gang Real Madrid opptrer særdeles uprofesjonelt når det kommer til overganger.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan godt hende at Reus hadde passet inn som spiss, men han har selv uttalt at han ikke ønsker å spille spiss. Draxler kunne sikkert også passet inn som spiss, men også han er i utgangspunktet en kantspiller som eventuelt må omskoleres til spiss. Welbeck derimot er spiss, som har blitt kastet bort på kanten i United. Jeg vil tro Welbeck kommer til å bruke kortere tid på å finne seg til rette i spissrollen enn f. eks. Draxler og Reus ville gjort.

 

Når det gjelder Higuain, så har du rett i at jeg baserer påstandene mine på rykter. Men da snakker vi ikke om rykter fra caughtoffside og andre tullesider. Da snakker vi om uttalelser fra seriøse kilder. Og jeg blir ikke overrasket om rapportene skulle stemme, og det ville isåfall ikke være første gang Real Madrid opptrer særdeles uprofesjonelt når det kommer til overganger.

 

Dette har jeg hørt om tidligere, og det hadde heller ikke forundret meg heller. Håpløs klubb, blir litt som englands Chelsea.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jovetic kunne vi plukket opp langt tidligere før City i det hele tatt var på banen. Var jo mye snakk om at vi hadde gjennomført samtaler med Fiorentina samt Jovetic og agenten hans og at vi praktisk talt var enige om en overgang allerede i mai i fjor, men så et eller annet sted så gikk det skeis og Arsenal trakk interessen for han. Hvorfor har aldri kommet ut, men det var mye rykter om overgangssum/lønning som var problemet, men jeg tror ikke det var det mtp. summen City betalte og ukeslønna Jovetic ligger på hos de lyseblå. Uansett så skjedde ikke overgangen og Jovetic kommer vi aldri til å se i Arsenal drakta.

 

Når det gjelder Marco Reus så kom gjennombruddet hans som spiss/høyrekant i Borussia Mönchengladbach, men det kan godt hende at han har uttalt at han foretrekker en kantrolle/offensiv midtbanerolle fremfor spissrollen. Personlig føler jeg selv at teknikken, pasningsfoten, kreativiteten og innflytelsen hans ville blitt litt bortkastet på topp. Han har også fantastisk god teknikk, men teknikken hans er som oftest best når han kommer i fart med ballen i beina. Ikke fra en posisjon hvor han står stille og skaper seg rom som f.eks. Suarez/van Persie ofte gjør. Han ville nok vært en god spiss også, men jeg tror han er i den rette posisjonen allerede for hvor han som spiller er på sitt beste. Gikk også rykter om at vi forhørte oss om Reus tidlig i år, men at Reus ikke ville forlate Dortmund denne sommeren + at skaden potensielt ødela en overgang uansett hvis han hadde vært interessert. Vi fikk til gjengjeld Alexis Sanchez som er året eldre og som er en spiller på høyde med Reus. Så vil ikke klage så altfor mye her akkurat. :P

 

Når det kommer til Higuain så var det vel slik som dere sier at vi i prinsippet var enige om absolutt alt, men at Real Madrid plutselig økte prisen. Visstnok så var det slik at alt var "klappet og klart", men at Arsenal brukte for lang tid for å bestemme seg for å gjennomføre avtalen grunnet at Suarez visstnok var tilgjengelig og da havnet Higuain litt lengre bak på ønskelisten. Så når Napoli solgte Cavani og Real Madrid så en mulighet til å tjene ekstra mye penger så tok de den. Vi endte uansett opp med Özil fra Madrid senere på året, så jeg tviler på at det var særlig "bad blood" mellom oss og Real Madrid.

 

Benzema derimot var aldri interessert i å forlate Real Madrid. Vi prøvde oss visstnok, men eneste muligheten til at han i det hele tatt kunne tenke seg å forlate Real Madrid var hvis han hadde blitt tvunget vekk. Han elsker rett og slett klubben.

 

Til slutt så er det Draxler. Både Draxler og Schalke har bekreftet at vi prøvde å hente han i januar. Grunnen til at det ikke skjedde var enkelt og greit fordi Schalke ikke hadde noe interesse av å selge han i januar mtp. at de fortsatt var med i Champions League og trengte Draxler for å komme seg lengst mulig i konkurransen samtidig som de trengte han i ligaen for å kvalifisere seg til neste års Champions League turnering. I praksis så måtte det ha kommet et monsterbud for å få tak i tyskeren og Schalke hadde absolutt alt å tape på å selge han i januar. I ettertid har også Draxler uttalt at han gjerne blir lenger i Schalke, men hvis klubben får inn et bud de er villige til å lytte til så bytter han gjerne klubb.

 

Uansett gutter: Dette blir vanvittig off-topic mtp. at dette er Welbeck tråden! :)

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Helt enig at det blir offtopic, men må nesten kommentere:

Draxler er en bra spiller, men tror ikke han ville vært en spesielt effektiv spiss, vil tro at han ville blitt hentet inn som kantspiller der vi heller tok Sanchez i sommer. Draxler scorer ikke veldig mye mål.

 

Jovetic og Benzema hadde passet perfekt inn da de ikke bare scorer mål, er gode på hodet og raske, men også er flinke til å legge opp spillet for andre. Det er Welbeck også og vi fikk han for en lav sum(Dersom han ikke scorer noe mer mål vil sannsynligvis en annen engelsk klubb fort bla opp 10 millioner pund fordi han er britisk.)

Welbeck er ikke i Jovetic eller Benzema-klasse enda, men har vist lovende tegn og kan bøtte inn for oss i mange år.

 

Tror han ender opp som en god signering.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

×
×
  • Create New...