Jump to content

Danny Welbeck


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tidvis svak for oss ja, men det mener jeg har vært mest pga resten av laget. Han og Sanchez har fått lite hjelp der fremme og Welbeck er ikke en like eksepsjonell spiller som Sanchez og ikke like god til å skape sjanser for seg selv. Likevel mener jeg Welbeck har jobbet vel så hardt på topp som Alexis. Får håpe vi kommer i litt bedre form etter landslagspausen og kan få mer ut av angrepet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Welé har passet godt inn så langt. Ikke helt "klikket" med resten av laget, men det er kanskje ikke så rart når samtlige minus Alexis har vært rimelig svake. Ikke lett å komme inn i et nytt lag som sliter på alle områder og deretter prestere på toppnivå når man selv ikke har "funnet seg selv" som spiller engang.

 

Dette sier forøvrig litt om nivået Alexis ligger på. Welbeck føler jeg passer oss veldig godt, men at han har en del å gå på. Litt mer dødelig foran mål og samtidig som han får litt bedre kjemi med spillere som Özil, Walcott og Alexis så burde det nok bli veldig bra føler jeg. Welbeck er en grovarbeider på mange områder, men han er også en spiller som har ganske så god teknikk, eksplosiv fart og god fysikk. Han blir nok neppe en spiller på nivået til f.eks. Henry o.l., men han kan bli en meget god spiller som passer ypperlig inn i et system sammen med andre talentfulle spillere.

Link to comment
Share on other sites

 

Ifølge Opta noterte Jack seg for sin aller første assist i England-trøye i kveld. I hans landskamp nummer 26.

Mulig det, men det var engelskmenn selv som har stemt han frem til MOM disse kampene jeg nevnte. Såvidt jeg har sett har han en dypere rolle på landslaget der han er førstefordeler. Blir vel naturlig nok mindre mål og assist av den grunn.

 

Uansett underpresterer han for Arsenal og presterer i det minste på landslaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Welbeck med mål mot Litauen. Fikk vel også en assist på målet til Rooney da skuddet hans ble reddet, men returen gikk i beina til Rooney.

 

6 mål i EM kvalikken så langt på bare 5 kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Folk har spekulert i dette mtp. at han har vært ute siden april og Wenger ikke har uttalt noe særlig om det.

Dette er neppe en nyhet for Wenger og det medisinske apparatet. Dessverre Wenger, men dette er for dårlig. Ingen Welbeck frem til jul i det minste og da har vi bare Giroud egentlig på topp. Akpom er lånt ut selv om Wenger sa en uke i forkant at Akpom ikke skulle bli lånt ut.

 

#Skuffa

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet nå er om det blir rovdrift på Alexis istede og at han aldri kommer seg opp i formen han hadde ifjor. Campbell har jeg liten tro på, og utlånet av Akpom ser bare dumt ut. Skal dette bli en slik sesong der man igjen bare skal skylde på skader?

 

Vi har en ren spiss i laget nå, det er Giroud som er bra når han er i form. Ute av form og vi vil slite maks. Frykter vi kan se kamper utover sesongen som i 2013/14 der vi tømmer oss fremover i søken på mål og mister det bakover. De grusomme sifferene vi hadde i enkeltkamper må ikke komme tilbake.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er giroud så og si aldri skadet, 4 uker før han skulle komme tilbake fra benbruddet i fjorårsesongen var han kampklar. Men vi har kun ham, walcott må opp vanvittig mange hakk, fort. For å kunne rullere der fremme, en giroud som er 80% pga overbelastning er ikke kurant.

Link to comment
Share on other sites

Sist sesong så hadde jeg null tro på Coquelin når han ble hentet tilbake fra utlån og gjett om jeg gikk på trynet der :D , så når salget av Campbell gikk i vasken så er det kanskje han som skal ta en Coq denne sesongen og bli den store overraskelsen. Troen min er laber, men jeg har som sagt tatt feil før (og jeg kommer helt sikkert til å ta feil også i fremtiden) :shy:

 

PS!! Siden operasjonen til Welbeck skjer to dager etter at vinduet stenger så finner jeg det lite trolig at dette "kommer som julaften på kjerringa" for Wenger. Det gjør egentlig det enda merkeligere at Wenger låner ut Akpom og viser liten interesse i overgangsmarkedet. Jeg har fremdeles troen på at Wenger gikk inn i overgangsvinduet med ett mål for øyet; Benzema or nobody!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Så lenge Walcott og Giroud holder seg friske går dette fint. Walcott var skarp i vår, og så lenge Newcastle var elleve spillere, og det var bakrom for Walcott, var han skummel igjen nå sist - selv om avslutningene akkurat nå er rustne. Men det endrer seg! Vi er langt bedre skodd på spissplass enn United, for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Walcott og Giroud holder seg friske går dette fint. Walcott var skarp i vår, og så lenge Newcastle var elleve spillere, og det var bakrom for Walcott, var han skummel igjen nå sist - selv om avslutningene akkurat nå er rustne. Men det endrer seg! Vi er langt bedre skodd på spissplass enn United, for eksempel.

Er litt usikker på om en sammenligning med (dagens) ManUre gir meg så mange positive vibber ;D

 

Men får vi Walcott i slag så skal jeg innrømme at mye ser lysere ut, men det spør også på Wenger. Det som for meg synes å være en stor forskjell på Walcott og Giroud er at Giroud kan komme som innbytter fra benken og avgjøre en kamp noe jeg så langt ikke har sett fra Walcott. Derfor tror jeg at vi er avhengige av at Walcott får starte i flere kamper og da ha Giroud i bakhånd hvis det ikke fungerer for Walcott.

Men like viktig er det at vi har en midtbane som også spiller på de egenskapene som den spissen som til enhver tid er på banen. Hvis ikke midtbanen til Arsenal makter å variere mellom det sentrale "klyngeangrepet" og det å bruke bredde så blir vi forutsigbare offensivt og det gjør det lettere for våre motstandere å "nøytralisere" vår spiss.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Gleder meg til Danny Boy er tilbake.

 

Forhåpentligvis har han jobbet med det mentale aspektet mens han har vært på sidelinjen. Håper virkelig han eksploderer og gjør spissplassen til sin egen.

 

Får vi han til å spille som det han vanligvis gjør for England så har vi en meget god spiller på topp.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck viste mange positive sider da han spilte for oss før skaden, men det er alfa og omega at han klarer å kvitte seg med den "målvegringen" han viste innenfor sekstenmeteren (og som det blir påstått at han også hadde et snev av i United).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gjorde seg absolutt ikke bort i dag på topp. Skapte masse sjanser for lagkameratene sine og er så herlig presis i pasningsspillet sitt kontra Giroud. Er også en langt bedre fit for Özil og Sanchez med sin bevegelighet enn det Giroud er.

 

Fortjener å få sjansen på topp ut sesongen. Tror han vil vise seg tilliten verdig og score en del mål.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...