Jump to content

2014.16.08 Crystal Palace


Polljen

Recommended Posts

Arsenal FC 738.png crystalpalace.png?2012-13 Crystal Palace FC

Lørdag, 16. August 2014, kl. 18.30, Emirates Stadium

Det nærmer seg slutten på Silly Season og snart er vi i gang med det som virkelig betyr noe for mange av oss. Første hjemmekamp er mot Crystal Palace og burde være en smal sak, men det trodde vel de fleste av oss før møtet med Aston VIlla da foregående sesong startet for et år siden.

 

P.g.a. skader og noen tyske turister som nettopp er tilbake så tror jeg at Wenger velger følgende:.

 

 

 

Szczesny

Debuchy - Koscielny - Chambers - Gibbs

Arteta - Ramsey

Alexis - Wilshere - Cazorla

Sanogo (Giroud)

Spissplassen er den jeg er mest usikker på når det gjelder Wengers valg, jeg tror jeg ville startet med Sanogo og med Giroud på benken.

Personlig så foretrekker jeg Cazorla i den sentrale offensive rollen, men jeg tror Wenger forsetter med spillerne i den rollen de hadde i første omgang mot City.

Koscielny har slitt litt med akillesen men iflg Arsenal.com så er han tilgjengelig på lørdag. Jeg ser ikke bort fra at (alle eller noen av) de tyske verdensmesterene sitter på benken og får litt kamptrening utover i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til mye til årets seriestart!

Når Tony Pulis nå har tatt capsen sin å gått, kommer ikke Crystal Palace inn med riktig fokus til denne kampen, jeg vil ha en storseier!

Håper det er uten et unødvendig rødt kort, har vell sett rødt i 3 av dei 4 siste seriestartene?

La det bli vårt år!!

Link to comment
Share on other sites

Håper Giroud starter på topp i kamper som dette. Normalt sett skal vi ha mye ball, og kjøre matchen fullstendig. Palace kommer til å ligge lavt, da e det bra å ha han på i boksen! Også en god linkup spiller i siste tredjedelen.

Jeg tipper Sanogo starter selv om jeg også ønsker å se Giroud. Veldig spent på denne kampen, hadde trua, men etter Pullis kan dette tippe begge veier. Selv om det er et stort tap for klubben føler jeg at førstekampen mot klubber som har sparket manager alltid er vanskelig(Selv om jeg tror statistikken er uenig med meg).

 

Tror virkelig at en Sanchez kan skinne her mot et treigt Crystal Palace-lag, men er litt redd for Pullis sitt defensive system kombinert med Hangeland(Som er den perfekte spiller i et slikt system)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært kult å prøvd!

Troppen vår er definitivt bygget opp etter en 4-2-3-1(4-3-3, kommer an på hvordan du ser det). Lanserte selv ideen for 1-2 år siden når vi hadde tre stoppere som var for gode til å slite benk(at vi selger vårt tredjevalg til Barca sier mye om laget vårt pdd. skal innrømme at jeg ikke er helt klar i hodet, men møtte MANGE som lanserte oss som tittelkandidat i kveld.(Og jeg sa nei, 2.plass maksimum, desverre..))

 

Personlig ønsker jeg følgende lag:

Wojciech

Debuchy-Koscielny-Chambers-Gibbs

---------------Arteta-----Ramsey----

-Sanchez--------Rosicky----------Campbell

---------------------Sanogo---------------

 

Vil mao. ha et veldig direkte lag med Rosicky som PM, evnen hans til å forsere ledd er undervudert og jeg tror den kan bli vital mot et lag som Palace. Campbell og Sanchez vil jobbe hardt for laget og vi vill ligge nesten som en 4-3-3, med tre spisser som jager hver ball, Sanogo var litt hipp som happ, men føler han er i form og til tross for at han ikke har kapasiteten til å jobbe så hardt som Giroud vil han stikke mellom når de andre prøver å presse høyt, som kan bety mange store sjanser. Spent på seriestarten!

Link to comment
Share on other sites

Merker jeg begynner å glede meg! Forventer seier, og tror også det skjer. Regner med giroud på topp fra start. Ellers blir det spennende å se hvilket lag som sendes utpå der. Ønsker egentlig bare ikke å se monreal i midtforsvaret. Lykke til folkens, måtte det bli episk storseier!

Link to comment
Share on other sites

Dette er kamp me skal vinne, men det vil bli ei utfordring å bryte gjennom 10 manns muren til Crystal Palace.

I og med at verdensmestrene og Walcott framleis ikkje er kampklare trur eg dette blir laget;

 

Szczesny

Debuchy - Koscielny - Chambers - Gibbs

Arteta - Ramsey

Alexis - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

Endeleg.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ville jeg gjerne sett det laget her:

 

Szcesny

Debuchy - Chambers - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Chamberlain - Alexis - Cazorla

Sanogo

 

 

Dette er ett sterkt lag, men det er to ting jeg stusser på ved dette ønsket.

 

1. Du har selv kritisert Wenger utallige ganger for å plassere Cazorla på kant. Nå som Özil ikke er tilgjengelig ville det vært en gylden mulighet for Cazorla å skinne i 10'er rolen.

2. Alexis, som da har spilt mest på kant vil du ha i midten? Sanchez klarer helt sikkert å bekle den rollen og, men det å plassere spillere utenfor sine vante

posisjoner har jo vært ett av hovedpunktene i din kritikk mot Wenger.

 

Dersom de to bytter plass støtter jeg laget ditt fullt ut.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ett sterkt lag, men det er to ting jeg stusser på ved dette ønsket.

 

1. Du har selv kritisert Wenger utallige ganger for å plassere Cazorla på kant. Nå som Özil ikke er tilgjengelig ville det vært en gylden mulighet for Cazorla å skinne i 10'er rolen.

2. Alexis, som da har spilt mest på kant vil du ha i midten? Sanchez klarer helt sikkert å bekle den rollen og, men det å plassere spillere utenfor sine vante

posisjoner har jo vært ett av hovedpunktene i din kritikk mot Wenger.

 

Dersom de to bytter plass støtter jeg laget ditt fullt ut.

 

Grunnen til at jeg har Cazorla på kant og Alexis i midten er fordi Alexis er ekstremt bevegelig og i den posisjonen her vil han også kunne presse høyere opp i banen og hjelpe Sanogo og spille av han hakket mer enn på høyresiden. Mot City så hadde han og Sanogo ekstremt mange gode bevegelser sammen og jeg tror at begge to ville vært hakket farligere med Alexis hakket mer sentralt, men selvsagt så ville han og Cazorla + Chamberlain rotert slik at de alle ville vandret inn og ut sentralt og ut på kantene.

 

En annen grunn til at jeg kunne tenkt meg å se Sanchez i den offensive midtbanerollen er fordi han er så vanvittig direkte. Hadde vært utrolig moro å se han bare plukke opp ballen og sette fart mot Palace sitt forsvar + at det kunne vært en grei måte å tilvenne seg en mer sentral rolle hvis han skal spille spiss utover sesongen.

 

Uansett: Laget ble da dette:

 

Szczesny

Debuchy - Chambers - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Alexis - Wilshere - Cazorla

Sanogo

 

Link to comment
Share on other sites

80-20 i ballinnehav første 10.

 

Ballbesittelse betyr ingenting dessverre når man ikke klarer å putte ballen i mål eller skape sjanser i det hele tatt.

 

Går rett og slett for tregt med Arteta, Wilshere og Cazorla på banen.

 

Link to comment
Share on other sites

Få av Wilshere og få på Chamberlain eller Campbell. Det er altfor lite fart i laget her. Skjønner ikke hvorfor Wenger er så jævlig hypp på å spille et lag som er så blottet for fart og tempo..

 

Der var Bosscielny! 1-1!

 

Link to comment
Share on other sites

At Wilshere starter i dag er latterlig. Han er pr dags dato ikke bedre enn at han såvidt får plass på benken. Treig, holder på ballen for lenge og virker ikke som en spiller som nesten alene eide midtbanen mot Barca noen sesonger tilbake.

 

Men Kos fortsetter å putte viktige mål for oss!! Og for en takling han hadde på Campbell tidligere i omgangen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...