Jump to content

2014.16.08 Crystal Palace


Polljen

Recommended Posts

Noe positivt, mye negativt.

 

Positivt: 3 poeng og "sesongåpnings-forbannelsen" er brutt. Defensivt fungerer det bra, med unntak av den elendige markeringen på Hangeland ved 0-1.

 

Negativt: Den offensive delen av laget. Alt for mange dårlige pasninger og unødvendige balltap og det å møte forsvarsmurer fra "dårlige" lag bør ikke overraske laget og derfor er nøyaktighet enda mer nødvendig

 

Sesongen er i gang på en bedre måte (poengmessig) enn på mange år, men laget må et hakk opp til bortekampen i Tyrkia på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd jeg, Palace hadde en god kamp defensivt, Wenger gjorde et strålende bytte når Chambo kom inn og satt fart på kampen. Min MOTM er Chambers, til tross for en helt elendig pasning i første omgang som kunne ledet til kontring i mot. Virket som den rutinerte i pairingen med Kosc.

Link to comment
Share on other sites

Rufsete åpningskamp. Mange av spillerne varierte veldig i prestasjonene. Selv om kreativitet og nøyaktighet var mangelvare gjennom mye av kampen, er det deilig å se at alle gutta fighter og prøver å få til noe bra.

 

Trekanten Arteta, Chambers og Koscielny var fantastiske. Kapteinen vår var instrumental, og styrer spillet vårt på en betryggende måte. Chambers? Wow. 19 år og ser ut som en verdensklassestopper. Her må det vel være noe muffens? Koscielny har modnet veldig mye de åra han har vært i klubben. I dag synes jeg han styrte bakre firer med pondus og kløkt. Tidligere har jeg sett på ham som litt løs kanon, men han virker mer komplett nå. Scorer viktige mål.

Link to comment
Share on other sites

Rufsete åpningskamp. Mange av spillerne varierte veldig i prestasjonene. Selv om kreativitet og nøyaktighet var mangelvare gjennom mye av kampen, er det deilig å se at alle gutta fighter og prøver å få til noe bra.

 

Trekanten Arteta, Chambers og Koscielny var fantastiske. Kapteinen vår var instrumental, og styrer spillet vårt på en betryggende måte. Chambers? Wow. 19 år og ser ut som en verdensklassestopper. Her må det vel være noe muffens? Koscielny har modnet veldig mye de åra han har vært i klubben. I dag synes jeg han styrte bakre firer med pondus og kløkt. Tidligere har jeg sett på ham som litt løs kanon, men han virker mer komplett nå. Scorer viktige mål.

Greit oppsummert RastaPinky. Tre poeng er det aller viktigste (som alltid), men ekstra essensielt i åpningskampen. Selv om kampen ikke var spesielt imponerende, så var det også noe positivt å spore. Den nevnte trio leverte godt, men også Debuchy var solid. Han ser ut til å ha funnet seg godt til rette og hvisker nok ut minnet om Sagna utover sesongen. Wenger gjorde også gode bytter i dag.

 

Laget har mye å gå på. Özil vil øke kreativiteten i laget, og Mertesacker vil skubbe vekk Hangeland på corner i neste oppgjør. Walcott er også like rundt hjørnet. Om vi får inn 1-2 defensive spillere for breddens skyld kan dette bli riktig moro.

 

Det var forøvrig utrolig artig å se at Vanchester holder Moyes' gode arbeid ved like.

Link to comment
Share on other sites

Den nevnte trio leverte godt, men også Debuchy var solid. Han ser ut til å ha funnet seg godt til rette og hvisker nok ut minnet om Sagna utover sesongen. Wenger gjorde også gode bytter i dag.

Eneste jeg savnet med Sagna var innleggene, som ironisk nok har vært et av mine store ankepunkt mot han. Var negativ til Debuchy, men viste seg sterk, rask, klok og dyktig med ballen i dag. Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...