Jump to content

VM 2014


Ravenghost

Recommended Posts

Nå nå. Alle bommer slike innimellom. Satt annuleringen pent

 

Tenker ikke på denne kampen alene. Tenker da på hvordan Higuain har prestert i hele VM (hvor han har vært bedriten), i generelle storoppgjør og i CL f.eks. Der er han som regel veldig usynlig.

 

En god spiller, men som sjeldent står frem når han virkelig trengs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

konklusjonen i studio var at Tyskland var de beste gjennom mesterskapet, men Argentina var best i denne kampen siden de hadde de største sjansene.

 

min konklusjon er at Argentina ikke evnet å lage mål på sine store sjanser, Tyskland klarte det, så fortjent tysk seier!

Link to comment
Share on other sites

Enig i det du skriver Simbad! Så langt i mesterskapet er det Tyskland som har vist mest vilje. Synes Argentina spiller en del kjipt.

 

Hadde dessuten vært gøy med tre verdensmestere i troppen :-)

 

4 med Khedira. :D

Link to comment
Share on other sites

Er veldig uenig med studio om at Argentina var best i denne kampen. Ja, de hadde store sjanser, men det hadde absolutt Tyskland også. Og ifølge vglive hadde begge lag 10 sjanser hver. I tillegg prøvde Tyskland å spille fotball. Argentinerne spilte utrolig kynisk og defensivt. Veldig likt Nederland etter min mening. Ja, det kan diskuteres om Neuer skulle hatt rødt, men han er først på ball. Så kan man ta situasjonen fra førsteomgang som kan ligne litt der hvor tyskeren får hjernerystelse. Blir regelrett løpt ned og det er en stygg kollisjon det også. Også her er motspiller først på ball, men han kommer bakfra i stor fart og dette ville mest sannsynlig midt på banen gitt soleklart frispark og minimum gult kort (dette var inne i 16-meteren til Argentina).

 

Uansett, fullt fortjent at Tyskland vinner, og i følge mitt syn også fortjent utifra denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

@ Simbad

 

Ganske klart at studioet er partiske mot Argentina og Messi. Tyskland var betydelig bedre generelt sett. Store sjanser hadde begge lag, men i motsetning til Argentina så spilte også Tyskland fotball over 120 minutter.

 

Ellers så fikk Messi gullballen som VM's beste spiller. For en faens jævla vits det der er. Har ikke engang vært Argentina's beste spiller og langt ifra VM's beste spiller.

Link to comment
Share on other sites

Özil hadde en god kamp i mine øyne. Løp ekstremt mye, og tok noen sugene løp hjemmover de få gangene de ble tatt på kontra. Håper de kommer med ny giv og glød til oppkjøring og PL start. Podolski var overlykkelig til tross for lite spilletid denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Özil hadde en god kamp i mine øyne. Løp ekstremt mye, og tok noen sugene løp hjemmover de få gangene de ble tatt på kontra. Håper de kommer med ny giv og glød til oppkjøring og PL start. Podolski var overlykkelig til tross for lite spilletid denne gangen.

 

Özil løpte også 14km.

Syntes han var meget god i dag. Skapte 3 store sjanser i kampen alene i dag og jobbet generelt sett knallhardt. Var klasse kampen gjennom og da især etter han ble flyttet inn mer sentralt etter Kramer ble byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

1. Det er latterlig at Messi får prisen for beste spiller

2. Özil spilte en god kamp

3. Nicola Rizzoli er rangert som Serie A sin beste dommer. I finalen var han elendig. Overser et klart rødt kort til Höwedes, samt at han gjør tidenes feilvurdering i situasjonen Neuer/Higuain. Skam! Finalens dårligste!

Link to comment
Share on other sites

1. Det er latterlig at Messi får prisen for beste spiller

2. Özil spilte en god kamp

3. Nicola Rizzoli er rangert som Serie A sin beste dommer. I finalen var han elendig. Overser et klart rødt kort til Höwedes, samt at han gjør tidenes feilvurdering i situasjonen Neuer/Higuain. Skam! Finalens dårligste!

 

Rizzoli er samme dommeren som ga van Persie rødt kort når vi spilte mot Barcelona forøvrig.

 

Du glemmer også situasjonene hvor Schweinsteiger blir meid ned av Mascherano og deretter slått til blods av Agüero i duellen minuttet etter. Begge hendelsene var soleklare gule kort og ville ført til utvisning av begge spillerene hvis dommeren hadde gjort jobben sin.

Link to comment
Share on other sites

 

Rizzoli er samme dommeren som ga van Persie rødt kort når vi spilte mot Barcelona forøvrig.

 

Du glemmer også situasjonene hvor Schweinsteiger blir meid ned av Mascherano og deretter slått til blods av Agüero i duellen minuttet etter. Begge hendelsene var soleklare gule kort og ville ført til utvisning av begge spillerene hvis dommeren hadde gjort jobben sin.

Og dette skjedde i ekstraomgangene. På det tidspunktet skulle Tyskland allerede ha spilt lenge med 9 mann. Neuers overfall er ett av de klareste røde kortene i 2014

Link to comment
Share on other sites

... Håper de kommer med ny giv og glød til oppkjøring og PL start. Podolski var overlykkelig til tross for lite spilletid denne gangen.

---------

hvis de ikke er så mette på suksess, at vi opplever det motsatte, at de sliter med å motivere seg etter dette? I sær når de skal ut å gjøre en drittjobb i typisk engelsk januarvær...!? ;) men det burde jo gi inspirasjon, de vil kanskje erfare at det er vanskeligere å vinne PL-gull og CL, enn VM?

 

for øvrig enig med dere som skriver at Özil hadde en god finale, og naturligvis moro med tre nye VM-vinnende goonere. Og en fullt fortjent seier til Tyskland, særlig sett mesterskapet under ett. Men i går skjedde det mye rart; det burde vært et par utvisninger begge veier.

 

EDIT: apropos motivasjonen til våre tre tyskere foran den nye sesongen; leser at Löw skryter av samholdet i den tyske troppen, og den lojaliteten rutinerte spillere som Per og Lukas har vist, på tross av liten spilletid. Her har de utvilsomt noe å ta med tilbake til hverdagen i Arsenal; en positivitet og en ekte oppofrelse for lagets beste, både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Fortjent at Tyskland vant VM!

 

Ellers virker det litt politisk korrekt at Argentina visstnok var det beste laget i finalen i følge media og at Messi ble VMs beste spiller. Uenig i begge avgjørelsene.

 

Ellers håper jeg Stefan B får rett sine antagelser om fire verdensmestere :-)

Link to comment
Share on other sites

Nei det var Massimo busacca fra Sveits, glemmer aldri navnet på den jævla løken, irriterer meg nesten enda.

 

Når jeg ser navnet nå så er det selvfølgelig helt 100% riktig. Ble informert om dette på twitter i går og tok det for gitt at fyren visste hva han preika om. :P

 

Busacca var forøvrig en forferdelig dommer. Og jeg stusser over hvorfor han ble valgt som hoveddommer i returoppgjøret når vi ledet 2-1 etter første kampen. Ga seg etter sesongen var ferdig gjorde han også. Fikk jobb i FIFA som utvikler av dommertalent..

Link to comment
Share on other sites

 

Når jeg ser navnet nå så er det selvfølgelig helt 100% riktig. Ble informert om dette på twitter i går og tok det for gitt at fyren visste hva han preika om. :P

 

Busacca var forøvrig en forferdelig dommer. Og jeg stusser over hvorfor han ble valgt som hoveddommer i returoppgjøret når vi ledet 2-1 etter første kampen. Ga seg etter sesongen var ferdig gjorde han også. Fikk jobb i FIFA som utvikler av dommertalent..

Det siste der er ikke særlig betryggende..Haha.

Synes alltid at han var en svak dommer, uten at jeg kan nevne enkeltkamper bortsett fra farsen på Nou Camp

Link to comment
Share on other sites

Apropos Messi og VM, så er det en ting som for meg er helt klart etter VM. Messi er ikke i nærheten av å fylle skoene til Maradona. Messi hadde betraktelig bedre medspillere enn Maradona hadde i 86. Der Messi viser glimt av magi i løpet av VM, viste Maradona magi konstant i VM i Mexico. Messi er mye mer avhengig av å ha spillere av verdensklasse rundt seg enn det Maradona var. Det viste Maradona både på landslaget og i Napoli.

Link to comment
Share on other sites

Apropos Messi og VM, så er det en ting som for meg er helt klart etter VM. Messi er ikke i nærheten av å fylle skoene til Maradona. Messi hadde betraktelig bedre medspillere enn Maradona hadde i 86. Der Messi viser glimt av magi i løpet av VM, viste Maradona magi konstant i VM i Mexico. Messi er mye mer avhengig av å ha spillere av verdensklasse rundt seg enn det Maradona var. Det viste Maradona både på landslaget og i Napoli.[

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...