Jump to content

VM 2014


Ravenghost

Recommended Posts

Latterlig det Suarez gjør, er det mulig? Hele 3 ganger altså! Det er jo noe som er galt i verden når du til og med kan tippe på

at Suarez skal bite igjen!

 

Alllikevel synes jeg det er vel mye styr rundt dette, han burde så absolutt bli utestengt, men spillere som takler på den måten

at de nesten kvester noen eller faktisk kvester noen burde også få strengere straffer. Vanskelig å sammenligne dette,

biting er alvorlig og egentlig bare merkelig at voksne folk driver med. Men om dette slås ned på med feks 10-15 kamper

utestengelse. Hva burde kvestetaklere få da?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Taklinger er endel av spillet, mer eller mindre. Det finnes unntak der man ser noen går etter å skade feks langt fra ballen o.l. Ellers har man situasjoner som man går altfor hardt etter ball og konsekvensen blir ille. Uansett er det for meg komplett umulig å forstå at Suarez bare snur seg rundt og biter han, itillegg lang fra der ballen befinner seg. Det snodige er at han gjør dette for tredje gangen på relativt kort tid. Liverpool fansen (glad han ikke er vår nå) er delt virker det som, enkelte mener han må få en sjanse til (akkurat som de sa sist), mens for mange andre er begeret nådd.

 

Personlig ville jeg bare hatt Özil vekk om han beit en motspiller ut av det blå hele to ganger som Arsenal spiller. Men det er sikkert noen som mener det er værre med en fatal sklitakling.

Link to comment
Share on other sites

Barton har jo et poeng, uansett hvor kontroversiell han er. Jo, tacklinger er en del av fotballen, men samtidig er jo en del av det noen gjør mye farligere enn et bitt (medmindre den som biter er smittet av Aids eller rabies, eller noe annet farlig). Et bitt truer neppe karrieren, men vi kan prise oss lykkelig for at Shawcross ikke ødela Ramsey for godt...

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/premierleague/--kast-ham-i-fengsel-pa-livstid/8459617.html

 

stadig nye forslag om hva som er passende straff for "Hannibal" Suarez... ;)

Link to comment
Share on other sites

Barton har jo et poeng, uansett hvor kontroversiell han er. Jo, tacklinger er en del av fotballen, men samtidig er jo en del av det noen gjør mye farligere enn et bitt (medmindre den som biter er smittet av Aids eller rabies, eller noe annet farlig). Et bitt truer neppe karrieren, men vi kan prise oss lykkelig for at Shawcross ikke ødela Ramsey...

Det blir for dumt å sammenligne. Hva med spytting? Er jo enda mindre farlig det enn å bite.

Link to comment
Share on other sites

Det blir for dumt å sammenligne. Hva med spytting? Er jo enda mindre farlig det enn å bite.

----

det spørs jo hva målet med sammenlikningen er. Hvis det er å bagatellisere biting, spytting eller andre absurditeter, så blir det feil, men hvis målet er å eliminere grisespill så er det innafor. Men i sistnevnte tilfelle er det jo mildt sagt ironisk at det kommer fra Barton... ;)

Link to comment
Share on other sites

----

det spørs jo hva målet med sammenlikningen er. Hvis det er å bagatellisere biting, spytting eller andre absurditeter, så blir det feil, men hvis målet er å eliminere grisespill så er det innafor. Men i sistnevnte tilfelle er det jo mildt sagt ironisk at det kommer fra Barton... ;)

Hvordan kan målet ved en slik uttalelse være å eliminere/redusere grisespill?
Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan målet ved en slik uttalelse være å eliminere grisespill?

---

jo, når man hevder at grisespill er minst like ille som biting, da er det jo ganske ille. Og jeg mener begge deler bør straffes hardt! Ingen av delene har noe på en fotballbane å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Barton sier han heller ville blitt bitt enn å få brukket benet, det er etter min mening ikke det samme som å si at "grisespill er minst like ille". Det er etter min mening å bagatellisere bitingen, siden et bitt ikke vil kunne brekke noens bein mens en takling derimot kan føre til et brekt bein. Til og med en 'uskyldig' takling kan føre til et brukket bein. John Arne Riise brakk jo feks også beinet til Alan Smith ved et skudd. Altfor mange bruker en lignende uttalelse som Barton til å bagatellisere Suarez' biting. Om de mener bevisst eller ubevisst å bagatellisere er en annen diskusjon, men det blir uansett å sette to totalt forskjellige situasjoner opp mot hverandre. Taklinger er en del av fotballen, det er ikke biting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn til å sammenligne biting med stygge taklinger. Det er ikke slikt at det ene ikke er så farlig mens det andre er fyfy. Man kan like gjerne si at det er greit å gå rundt og spytte på motstanderen så lenge man er "snill" når det kommer til "fysiske" regelbrudd.

 

Stygge taklinger skal slås ned på og det som kan kalles stygge "viljetaklinger" som medfører at den videre fotballkarrieren står på spill må gjerne straffes hardere for meg.

Samtidig så har ikke "usosial" oppførsel som f.eks.biting og spytting noe å gjøre i fotballen. En engangsforeteelse skal ha en "preventiv" straff som gjør at den aktuelle spiller og andre i sporten tenker seg litt mer om, men den skal på ingen måte sette en stopper for en spillers karriere. Men når slik "usosial" oppførsel starter å gjenta seg så er det på tide å sette foten ned og gi hardere straffer.

Man kan gjerne forklare enkelttilfeller med provokasjon og lignende, men de kan uansett ikke unnskyldes.

 

Hva straffen til Suarez skal være vet jeg ikke, og om den skal være total eller kun gjelde hans internasjonale (landslag) karriere er jeg litt usikker på. Men den må være hardere enn de foregående straffene.

 

Jeg tviler uansett om noen som helst straff vil fjerne muligheten for at Suarez gjentar dette på fotballbanen, for meg så virker det som et øyeblikks kortslutning som når som helst kan skje igjen.

Selv om jeg var en av de som ikke hadde noe imot Suarez i Arsenal sist høst, så er jeg sjeleglad i dag for at han er Liverpools problem og ikke våres.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig strengt.

 

Fifa vil definivit vise seg fram som den "høyeste organ her". Vil statuere et eksempel. Massiv press fra "omverden" ( spesielt fra England og Italia).

 

Det er hevet over enhver tvil at de har gitt ham en hardere straff fordi han har bitt tidligere.

 

Zidane fikk 3 kamper liksom...

 

 

Suarez som gjort dette mot seg selv, men straffes er temmelig hard i forhold til hans "forbrytelse".

Link to comment
Share on other sites

Tom nordli: mertesacker har 100% pasninger så langt, han som normalt er dårlig på pasninger. Makan til vrøvl, han var vel ofte den med høyest rate i PLogså.

 

Så irriterende!!!

 

Utrolig mange "eksperter" som kommer med en slik ubegrunnet påstånd!!

 

Bortsett fra engelske eksperter da...Hvertfall etter denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dessverre denne straffen kan slå positivt ut for Liverpool, da han nå blir mindre attraktiv på markedet. Sjansen for at han nå blir i Liverpool er slik jeg ser det stor. Det er også verdt å merke seg at halvannen måned av straffen er oppkjøringen til ny sesong, så sånn sett er han bare utestengt i 2 og en halv måned

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...