Jump to content

VM 2014


Ravenghost

Recommended Posts

Godt å se Özil score, men han har ikke værte noe god i dette mesterskapet, Tyskland klarer heller ikke skape nok bevegelse rundt han. Skal vi fortsette å spille kun possesion har vi her kjøpt katta i sekken for selv om han er en glitrende pasningsspiller er ikke forsen hans å trille ball bakover, men å få den til å gå hurtig og presist mot spillere som kommer hurtig fremover.

Jeg synes Özil hadde en meget god kamp i går. Riktignok var det en periode i andre omgang som Tyskland kun spilte på høyrekanten, og han ble litt borte på venstrekanten. Hele tiden ville han kjøre opp tempoet med pasninger på en touch, masse fine flikker og han var fremadrettet. Mer ansvarsfull bakover enn vi er vant til å se ham. Gøy at han fikk et mål også.

 

Pene statistikker hadde han også: http://www.whoscored.com/Matches/836750/Live/International-FIFA-World-Cup-2014-Germany-Algeria

Bare Kroos hadde flere keypasses på banen. Bare Lahm (og Mandi, Alg) hadde flere taklinger. Bare tre spillere hadde flere driblinger enn Mesut.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

morsomt at Özil scoret. Han ble jo matchvinner viste det seg! ;) det meste Özil gjør oser av klasse, men jeg sitter hele tiden med et inntrykk av at han har så mye mer inne. Mulig det bare er nettopp det - et inntrykk - men det ser nesten ut som han går på halv maskin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Özil hadde en meget god kamp i går. Riktignok var det en periode i andre omgang som Tyskland kun spilte på høyrekanten, og han ble litt borte på venstrekanten. Hele tiden ville han kjøre opp tempoet med pasninger på en touch, masse fine flikker og han var fremadrettet. Mer ansvarsfull bakover enn vi er vant til å se ham. Gøy at han fikk et mål også.

 

Pene statistikker hadde han også: http://www.whoscored.com/Matches/836750/Live/International-FIFA-World-Cup-2014-Germany-Algeria

Bare Kroos hadde flere keypasses på banen. Bare Lahm (og Mandi, Alg) hadde flere taklinger. Bare tre spillere hadde flere driblinger enn Mesut.

Han hadde en grei kamp, men fra en verdensklassespiller forventer jeg å se mer dominanse. Synes det er klasseforskjell på Mesut og Müller egentlig, men Müller er hard-working og strålende uten ball og hadde en langt bedre kamp(igjen).

 

Vi må begynne å bygge laget rundt han i sommer, det er jeg helt sikker på hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

USA - Belgia. Atter en fantastisk fotballkamp! Og basert på det som blir vist her, fins det mye annet mer fornuftig å bruke hundrevis av millioner av kroner på, enn Costa, Cesc, Lallana, Shaw, Lambert mv. Kanskje henger det sammen?

--------

for all del, man må ikke nødvendigvis gå etter de som har det største navnet og som derfor koster mest, men også når man skal prøve å kjøpe disse må man faktisk være litt aktiv. Det er MULIG at Wenger er aktiv et eller annet sted i kulissene, men at rivalene allerede har mange kjøp i boks mens Arsenal enda ikke har kjøpt noen, tyder kanskje på noe annet? Og uansett, det er viktig å få på plass nye folk så tidlig som mulig, for å forberede den nye sesongen i god tid, istedenfor å måtte gjøre panikkjøp rett før deadline. Det er utrolig at den som har vært mest kritisk til transfervinduet er den som tilsynelatende aldri lærer dette. Hva Wenger sier og hva han gjør henger rett og slett ikke i hop på dette punktet!

 

og ja det har vært et fantastisk VM så langt med mange nye spennende spillere som viser seg frem, og utrolig god fotball. Det synes som om hele sporten har tatt et laangt steg i riktig retning. Nettopp derfor er det viktig å være med på denne utviklingen fra dag en, og fornye seg. Hvis ikke blir man hengende etter.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm .......

 

Sex-nekt en dårlig strategi?

Hehe, Chile var vel eneste av de lagene som hadde stallen til å kunne komme videre uansett?

Tyskland, Colombia, Belgia og Costa Rica videre ville vært fantastisk nå(Selv om jeg helst skulle sett Belgia ut også, Belgia og Argentina har ikke imponert meg selv om Belgia var gode i går, skuffende for det var lag jeg hadde store forventninger til)

Link to comment
Share on other sites

Hva synes dere om Ozil så langt i vm?

 

Skaper mye, men langt ifra på sitt beste i Tyskland sitt nye oppsett.

 

Ellers: Glitrende innhopp av Giroud. Bygger videre på den fantastiske opptrednen sin mot Nigeria.

Link to comment
Share on other sites

 

Skaper mye, men langt ifra på sitt beste i Tyskland sitt nye oppsett.

 

Ellers: Glitrende innhopp av Giroud. Bygger videre på den fantastiske opptrednen sin mot Nigeria.

Aner en solid dose ironi her :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du vet veldig godt at jeg ikke siktet til Fabianski ;)

 

BE

 

Nei vet, men han er adskillig mer middelådig enn Wojciech hvis man ikke er partisk. ;)

 

Navas ligger visstnok på rundt 90% når det kommer til "shotstopping" i VM. Det er faktisk helt vanvittig. Uten han i mål i den formen han er i så hadde Costa Rica ryket ut av VM for lengst.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett noe særlig av feltarbeidet hans, men 1 mot 1 og på strek er han helt enorm. Har hørt folk har snakket om han tidligere, men aldri sett Levante spille noe særlig da jeg syntes La Liga er kjedelig som bare faen. :P

 

Deilig å se Robben spise litt gress ja. Van Persie og Robben har ødelagt Nederland for meg. Håper så jævlig på Costa Rica.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett noe særlig av feltarbeidet hans, men 1 mot 1 og på strek er han helt enorm. Har hørt folk har snakket om han tidligere, men aldri sett Levante spille noe særlig da jeg syntes La Liga er kjedelig som bare faen. :P

 

Deilig å se Robben spise litt gress ja. Van Persie og Robben har ødelagt Nederland for meg. Håper så jævlig på Costa Rica.

Hvordan kan du hevde at han er middelmådig uten å ha sett ham i Levante? Og det du har sett av ham i vm har jo imponert deg?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du hevde at han er middelmådig uten å ha sett ham i Levante? Og det du har sett av ham i vm har jo imponert deg?

 

BE

 

Hvor har du fått det fra at jeg mener Navas er middelmådig?

 

Tid for briller BE? ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor har du fått det fra at jeg mener Navas er middelmådig?

 

Tid for briller BE? ;)

Har tatt laseroperasjon. Har supersyn. Hva mener du med dette da?

 

Nei vet, men han er adskillig mer middelådig enn Wojciech hvis man ikke er partisk.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har tatt laseroperasjon. Har supersyn. Hva mener du med dette da?

 

Nei vet, men han er adskillig mer middelådig enn Wojciech hvis man ikke er partisk.

 

BE

 

Var snakk om Fabianski da gubbe. Du elsker jo Lukasz og derav den "partisk" kommentaren. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...