Jump to content

VM 2014


Ravenghost

Recommended Posts

SUAREZ har gjerne isolert sett fått en streng straff, og jeg håper det er KUN fordi han gjør det for tredje gang. Hvis han får denne straffen kun for denne enkelthendelsen er det helt latterlig.

Isolert sett er Sakho sin albue i ansiktet på Ecuador-spilleren, og vertfall Songs albue i ryggen på Mandzukic, verre. Dessverre kommer ikke Song til å bli utestengt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

I tillegg får godeste Suarez heller ikke delta i noen form for fotballrelaterte aktiviteter ( 4 mnd). Jeg tolker det slik at Suarez ikke engang kan trene med resten av gutta. Det er helt sinnsykt.

 

Ja, Suarez fortjener å få en hard straff, men det er hinsides all fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dessverre denne straffen kan slå positivt ut for Liverpool, da han nå blir mindre attraktiv på markedet. Sjansen for at han nå blir i Liverpool er slik jeg ser det stor. Det er også verdt å merke seg at halvannen måned av straffen er oppkjøringen til ny sesong, så sånn sett er han bare utestengt i 2 og en halv måned

 

Mange viktige pl kamper for liverpool, pluss 3 cl kamper. Liverpool vil defintivt merke tapet.

Link to comment
Share on other sites

SUAREZ har gjerne isolert sett fått en streng straff, og jeg håper det er KUN fordi han gjør det for tredje gang. Hvis han får denne straffen kun for denne enkelthendelsen er det helt latterlig.

Isolert sett er Sakho sin albue i ansiktet på Ecuador-spilleren, og vertfall Songs albue i ryggen på Mandzukic, verre. Dessverre kommer ikke Song til å bli utestengt...

 

 

I tillegg får godeste Suarez heller ikke delta i noen form for fotballrelaterte aktiviteter ( 4 mnd). Jeg tolker det slik at Suarez ikke engang kan trene med resten av gutta. Det er helt sinnsykt.

 

Ja, Suarez fortjener å få en hard straff, men det er hinsides all fornuft.

 

 

Tenk om FIFA og andre organer kunne være like raske til å straffe stygge taklinger.. Dette er jo galskap.

 

For meg så virker straffen totalt sett i strengeste laget. Den "internasjonale" straffen (les:landslag) kunne gjerne vært strengere, men den totale utestengelsen fra fotball virker ikke like rimelig sett fra min side. Hvis deler av straffen (les:den totale utestengelsen) skyldes at at dette er en foreteelse han har begått flere ganger så bør det komme konkret fram i dommen.

 

Når det gjelder det å sammenligne biting med (stygge) taklinger så aksepterer jeg ikke sammenligningen.

At stygge taklinger, albuer i ansikt o.l. bør straffes hardere er jeg enig i, men når det gjelder oppførsel som biting og spytting så er det "usosial" oppførsel som ikke hører hjemme på en fotballbane og som bør straffes ekstra hardt.

 

Når det gjelder taklinger så blir det tross alt en "subjektiv" vurdering og denne er så stygg at den krever ekstra straff. Taklinger er tross alt en del av spillet og om den er innen for regelverket, om den fortjener et gult/rødt kort eller sågar en lenger utestengelse må vurderes i hvert tilfelle. Det samme gjelder albuer i ansiktet, noen er utilsiktet og berører knapt nok ansiktet selv om mottaker gjør sitt beste for å overspille. Det finnes også "straffbare" albuer som er "utilsiktet" men som er så harde at de skal ha en reaksjon, og så er det de åpenbare "viljealbuene" som bør straffes ekstra hardt (gjerne i ettertid etter å ha studert videobevis).

 

Men som sagt taklinger og albuer av varierende grad er noe som kan oppstå i et "normalt" spill, biting og spytting vil aldri kunne defineres som en del av spillet og for meg så er det som sagt totalt feilaktig å blande taklinger inn i "bitedebatten".

Link to comment
Share on other sites

Litt tilbake til fotballen ;D

 

Etter å ha kikket litt på tablået vedrørende sluttspillkampene så er det en kamp jeg virkelig venter på. Hvis alt går "normalt" i 8-dels kampene så møtes Frankrike og Tyskland i kvartfinale fredag 4. juli. To formsterke lag med Arsenalspillere, der det er vinn eller forsvinn og ingen resultat i andre kamper å spille på, det må vel bli bra? Vinneren møter nok Brasil i semien og den andre semien tror jeg blir mellom Argentina og Nederland.

(Men som regel så er det vel ett land som kløner seg ut av turneringen i sluttspillet, hvem det er???)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror han kunne fått mildere straff hvis ikke han og alt annet som tilhører Uruguay kom med de latterligste og mest patetiske uttalelser og sinnsyke konspirasjonsteorier jeg har vært borti. Han har enda ikke kommet ut å innrømt hva han gjorde, og senest idag kom hannes latterlige versjon av hendelsen der han sier at han falt med åpen munn, når absolutt hele verden, inkludert de som ikke vet hva fotball eller TV er, så hoggormen bite som en rabies-infisert kjøter.

La idioten utestenges, og jeg håper Uruguay ryker til helvete ut av vm ikveld. Den latterlige fotballpresidenten har heller ikke klart å fjernet margarinen fra øyene og mener fortsatt at ingenting skjedde, noe som er så latterlig at jeg får tuberkulose av å tenke på det.

Link to comment
Share on other sites

For meg så har Brasil egentlig skuffet i dette mesterskapet. Resultatmessig så har de gjort det meget bra, men det virker som det for en stor del skyldes Neymar. Selvsagt kan laget vakne opp når alvoret blir enda større, men for meg så virker det nesten som at med et gult kort til Neymar så blir laget ganske ordinert.

Link to comment
Share on other sites

For meg så har Brasil egentlig skuffet i dette mesterskapet. Resultatmessig så har de gjort det meget bra, men det virker som det for en stor del skyldes Neymar. Selvsagt kan laget vakne opp når alvoret blir enda større, men for meg så virker det nesten som at med et gult kort til Neymar så blir laget ganske ordinert.

---

ja de må løfte seg mange hakk dersom de skal bli verdensmester.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg tenker på når NRK har sending... Det er deilig å se hva som skjer før feks straffespark og mellom ekstraomgangene. Kontra få servert Coop deal og sminkereklamer. Faktisk mye man går glipp av iform av stemning og spenning med TV2.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg tenker på når NRK har sending... Det er deilig å se hva som skjer før feks straffespark og mellom ekstraomgangene. Kontra få servert Coop deal og sminkereklamer. Faktisk mye man går glipp av iform av stemning og spenning med TV2.

Veldig sant. Og i dag valgte de å sende reklame i kjølepausen (fra 30-33. minutt og 74.-77. minutt) Helt katastrofe!

Link to comment
Share on other sites

Joda vi kan klage over reklamen og forsåvidt med god grunn, men det er en grunn til at NRK og TV2 deler på arrangementet, nemlig prisen.

Jeg tviler på at NRK hadde tatt på seg det løftet alene. Så hva er alternativet? At Viasat tok over? Neppe noe bedre det.

 

Når det gjelder reklamen så klarer jeg "mute" den bort og det positive tross alt ;D er at jeg i de nevnte pausene slipper å høre på forståsegpåerne i studio.

Link to comment
Share on other sites

Joda vi kan klage over reklamen og forsåvidt med god grunn, men det er en grunn til at NRK og TV2 deler på arrangementet, nemlig prisen.

Jeg tviler på at NRK hadde tatt på seg det løftet alene. Så hva er alternativet? At Viasat tok over? Neppe noe bedre det.

 

Når det gjelder reklamen så klarer jeg "mute" den bort og det positive tross alt ;D er at jeg i de nevnte pausene slipper å høre på forståsegpåerne i studio.

 

Her er vi enige! Men jeg liker å se hvordan spillere oppfører seg og føle stemningen feks rett før en straffekonk. Samtidig er det til tider deilig å se mer en 5 sekunder etter fløyta går, om hva som skjer utpå banen. Selve pjattet i studio kan jeg også spares for, det kommer normalt lite konstruktivt. NRK er flinke her til å la blidet gå LIVE på banen, og ikke bryte av som TV2 for å høre på fjottene.

Link to comment
Share on other sites

CR>CR7

Fantastisk med Costa Ricanerene!

Godt å få ut grekerene også, dårlige i etablert spill og en generelt kjip og kjedelig spillestil.

 

Bør stilles spørsmål om hvorfor nasjoner som Costa Rica og Uruguay kan gjøre det så bra mens Norge ikke engang klarer å vinne mot de dårligere lagene.(Noe som bør være enkelt, spesielt i de kaldere månedene når lag fra "syden" kommer på besøk)

 

Har nok større glede av Costa Rica i dette mesterskapet enn jeg ville hatt av Norge uansett, mer og mer lysten på å at Wenger skal bruke pengene våre andre steder for å gi Campbell en sjanse som rotasjonsalternativ til Giroud også.(Reservekeeper, reservestopper, høyreback, DM og ving mer prekært.)

Link to comment
Share on other sites

Holder med Tyskland i år, spilte fantastisk fotball i 2010, er som å se på det som skjedde med oss(og Bayern etter Pep kom), fra å spille brilliant, rask, kontringsfotball med mye bevegelse til å gå tregt og sakte med lite gjennombrudd.

 

Godt å se Özil score, men han har ikke værte noe god i dette mesterskapet, Tyskland klarer heller ikke skape nok bevegelse rundt han. Skal vi fortsette å spille kun possesion har vi her kjøpt katta i sekken for selv om han er en glitrende pasningsspiller er ikke forsen hans å trille ball bakover, men å få den til å gå hurtig og presist mot spillere som kommer hurtig fremover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...