Jump to content

VM 2014


Ravenghost

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Kan ikke si jeg er sjokkert over Spania egentlig! Overraskende at de røk ut av gruppespillet med glans, men jeg trodde aldri de skulle nå særlig langt uansett. Lurer på hvordan dette kommer til å påvirke de spanske lagene og fotballspillerne kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si jeg er sjokkert over Spania egentlig!

Veldig godt! :)

Liker Iniesta og Pedro ekstremt godt da jeg mener de er fantastiske spillertyper, men spesielt med alt Veland har sagt i pressen om at spansk liga og spansk landslag er klart best er det her godt.

Tullete å proklamere at en liga er best slik jeg ser det, at det var Bundesliga som i følge pressen holdt et høyt nivå og at det nå er spansk liga som er bedre enn alle er tull og de tre store ligaene er fremdeles jevne(Med sjanse for italiensk og franske underdogs)

 

Samtidig må man hylle Chile, fantastisk press gjennom hele kampen og lekent offensivt spill. Chile, Costa Rica, Mexico og Tyskland er lagene som har fenget meg mest hittil. Sistnevnte muligens fordi de er mitt favorittlag og Costa Rica delvis pga. Campbell.(Pluss at de er massive underdogs)

Link to comment
Share on other sites

På samme måte som toppklubbene fant ut hvordan de skulle stoppe Arsenal når vi var på vårt beste mellom 2002 og 2005, så har verden funnet ut hvordan man stopper tiki taka fotball.

Link to comment
Share on other sites

Unner han ikke en dritt og han var så godt som klar for Chelsea, etter en lang tids flørt. Han bare var for feig til å signere. Så lojal er han.

 

BE

+1.

 

Gerrard er også en diving, cheating cunt bare for å ha sagt det.

Link to comment
Share on other sites

Unner han ikke en dritt og han var så godt som klar for Chelsea, etter en lang tids flørt. Han bare var for feig til å signere. Så lojal er han.

 

BE

 

Den logikken kjøper jeg ikke. Han ville vekk, men han var altså for trofast til å reise? :)

Til tross for stygge taklinger, lette fall i 16m og flauser er det nå en spiller som iallefall holdt seg trofast til klubben til tross for at han nærmest kunne gått hvor han ville. Er ganske mange andre jævler som ikke går innunder samme kategori for å si det slik...

Link to comment
Share on other sites

 

Når begynnte du å tro på alt som står i den avisa? Da kunne man jo trodd på alle stjernene som skal til oss også. Nei, poenget mitt er ikke å forsvare Gerrard, mulig han har gjort noe dumt han også i sin karriære. Mulig han har gjort MYE dumt. Men lojal ovenfor klubben har han nå uansett endt opp med å bli. Det er ganske unikt ifht dagens suppegjøker som har null klubbfølelse. Jeg tror han er en utdøende rase som vil bli savnet i det lange løp.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han feiget ut fordi følelsene for klubben overtok fornuften. Er man ikke da lojal ovenfor klubben sin? Sviket ville da vært mye større om han faktisk gjennomførte skiftet. Uansett, om det kanskje var realiteten (jeg personlig kjenner ikke detaljene her) skjønner jeg ikke helt hva man vil frem til her? Han evt flørtet med en rival og vurderte overgang. Derimot droppet han det når han fikk tenkt seg om engang eller to, og skal da bli kaldt en sviker? Da er jo RvP djevelen i forhold (noe han selvfølgelig er).

Link to comment
Share on other sites

Hvis han feiget ut fordi følelsene for klubben overtok fornuften. Er man ikke da lojal ovenfor klubben sin? Sviket ville da vært mye større om han faktisk gjennomførte skiftet. Uansett, om det kanskje var realiteten (jeg personlig kjenner ikke detaljene her) skjønner jeg ikke helt hva man vil frem til her? Han evt flørtet med en rival og vurderte overgang. Derimot droppet han det når han fikk tenkt seg om engang eller to, og skal da bli kaldt en sviker? Da er jo RvP djevelen i forhold (noe han selvfølgelig er).

 

Det er vel i utgangspunktet umulig å få tak i fasiten (med mindre man har BE for hånden). Det store spørsmålet var om det var frykt eller lojalitet som gjorde at Gerrard trakk sin overgangssøknad. Det får vi nok aldri svar på, men det generelle inntrykket mange satt igjen med på den tiden var at det var frykt som holdt han igjen. Ikke ulikt den frykten som hindret Rooney fra å gå til byrival City.

Link to comment
Share on other sites

Handling sier mer enn 1000 ord. Ingen Gerrard fan men han har vært i Pool siden han debuterte i 1998. Er jaggu meg ikke mange som kan skilte med slike spillere

i dag.

Lurer jo litt på om Tony Adams kan betegnes som lojal som sier selv han hadde forlatt Arsenal hvis ikke lønnskulturen ble oppjustert?

Spillere som Lampard,Giggs,Terry,Gerrard,Adams kan det sies mye om...men en ting definerer dem alle ...lojale mot klubben sin. Ikke sant BE;-)

Link to comment
Share on other sites

å flørte vilt med en rival, være så godt som klar, men ikke tørre å skrive under av ren frykt er alt annet enn lojal. Mannen led jo faen meg nesten av Stockholmsyndromet.

 

Terry er lojal mot sine venners hustruer.

Giggs var lojal i årevis ovenfor sin svigerinne.

Lampard var illojal mot west Ham.

Adams var lojal mot Arsenal, oss og den lokale pubeieren.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sa faktisk før VM at jeg hadde tro på Les Bleus. Og Giroud netter. Du må gi det til ham: han netter en god del, og er en fin type som alltid er først til å gratulere når andre lykkes også.

Og for en scoring nummer tre! Giroud vinner hodeduellen i egen boks på corner i mot og spurter i angrep. Er helt aleine på venstresiden og slipper ballen perfekt til Valbuena. Spilt bra i denne førsteomgangen godeste Giroud.
Link to comment
Share on other sites

Sa faktisk før VM at jeg hadde tro på Les Bleus. Og Giroud netter. Du må gi det til ham: han netter en god del, og er en fin type som alltid er først til å gratulere når andre lykkes også.

Etter å ha spilt en omgang pluss ett innhopp, synes jeg Giroud har vært bedre i VM enn både Costa og Balotelli.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...