Jump to content

2013.23.12 Chelsea H Emirates Stadium


Stefanb

Recommended Posts

Terry summerer det bra: Vi har hjemmebane, det er opp til oss.

 

Det er jeg dønn enig i, og vi feiler igjen. Wenger gjorde heller ikke ett eneste bytte i hele dag. Merkelig at Ramsey fikk 90min, hadde det vært Wilshere med den opptrednen ville hele forumet hyylt her.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Det motsatte av matchvinnere for oss i dag:
-Giroud. Vi trenger en spiss i januar. Håper virkelig Wenger og styret også ser dette. Joda, han er god i linkupspillet og kan vinne dueller på lange baller, men er dessverre for dårlig foran mål.

-Wenger, hvorfor pokker gjør han ikke ett eneste bytte? Med Cazorla, Poldi og Bendtner på benken?!

-Dean(Ikke like mye som tidligere, men!) Mikel og Ramires kunne begge fort hatt røde kort. Walcott blir soleklart felt, selv om han er i litt ubalanse. Skuffende at verken Dean(selvfølgelig) eller linjemann ser det!

 

Veldig skuffet over måten vi går inn i denne kampen, akkurat det samme var jeg borte mot Manscum. Får vi ikke inn noen ny spiss i januar, eller Giroud plutselig skulle blomstre igjen, har jeg ingen tro på seriegull i år. Til det er Chelskij for solide, Suarez for god og City altfor farlige fremover...

Link to comment
Share on other sites

Nok en toppkamp uten seier. Som forventet det.

 

Skuffet over at Giroud ikke putter. Synes også det er rart at ikke Wenger gjør noen skikkelig grep.

 

Vi henger med, men det er surt at vi har rotet bort ledelsen vi hadde til de andre. Nå venter to knalltøffe bortekamper mot West Ham og Newcastle. Pokker :-(

Link to comment
Share on other sites

Forsøke meg på en enkel oppsummering igjen:

 

- to lag som tenker mer på å ikke tape enn å vinne

- små marginer begge veier og flaks at Lampards skudd ikke går inn eller at Giroud får chippet over Cech

- ergelig, men sant: dommeren var elendig og burde gitt ut minst et rødt kort på taklingen til Mikel. Ramires var også svært nære, og Ivanovic høye fot burde gitt gult.

- Arteta er for treg på de første meterne, noe som vises godt når han slipper løpet til Lampard inn i boksen. Han oppfatter det fort, men klarer ikke å holde følge.

- Vermaelen lever godt og har så langt ikke spilt seg ut av laget.

 

Til slutt så skulle jeg likt å vite hva som går rundt i hodet til Wenger siden han ikke benytter seg av Cazorla, Podolski eller Bendtner for å jage scoringen som ville ført oss på topp.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende kamp mot et topplag igjen! Fornøyd med at vi ikke tapte, men skuffet over at vi ikke har mer å by på.. Synes også det er veldig rart at Wenger ikke gjør noen bytter, vi har Cazorla, Podolski, Flamini og Bendtner på benken og Wenger gjør ingen ting.

 

Nå er det bare håpe vi vinner våre neste to kamper og at vi faktisk har planer om å hente en spiss som scorer mål

Link to comment
Share on other sites

Vi skaper nesten ingenting. Det kan hverken Mike Dean eller Giroud få aleneansvar for.

 

22 grinete spillere utpå der i dag. Vanskelige forhold. Jeg synes faktisk dommeren gjør en ålreit innsats med tanke på å holde styr på det hele. Mulig Walcott skulle hatt straffe. Men han overdriver noe så vanvittig at det hele kjennes ut som skuespill. Mikel kunne vært utvist, men her blåser ikke dommer. Altså har han ikke sett det. Ellers er det ikke så mye å si på Dean. (Jeg vet at default-settingen her er alltid å skjelle ut ham, men men.)

 

Desember har ikke vært vår måned. Men vi er likt med lederen. Det kan bli hva som helst for 7-8 lag denne sesongen. Bare å gruglede seg til fortsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

Mikel burde vel ikke vært utvist? Arteta gikk jo inn på akkurat samme måte. Burde hatt straffe dog.

Du har helt rett i at begge går inn i situasjonen på samme måte. Forskjellen er at Arteta kommer "rent" inn i situasjonen tar ballen og er ikke nær motspiller, mens Mikel er altfor sent inne og har ingen mulighet til å ta ballen. Om det kvalifiserer til rødt kort er jeg usikker på, men det burde uten tvil vært blåst og et gul/oransje kort skulle vært utdelt.

 

Når det gjelder straffen så er jeg også usikker, men for å bruke kommentatorspråket "Jeg har sett dommere blåse straffe i lignende situasjoner".

 

Den andre "utvisningssituasjonen" er ikke pen, men ikke så stygg som taklingen til Mikel.

 

En kamp der vi spiller mot et lag som ligger relativt defensivt og da fungerer "klikk klakk" spillet dårlig. Min største skuffelse de altfor mange unødvendige balltapene og også for mange duelltap. Uavgjort er greit ut fra kampens gang, men vi er på ingen måte dårligere enn dette laget og begge lag viser at de mangler en "angriper". Problemet for Arsenal i motsetning til Chelsea er at vi ikke har noen reelle alternativ for Giroud, Chelsea har alternativ for Torres.

Link to comment
Share on other sites

Podolski og Cazorla ville gjort forskjellen i dag.

 

Podolski har ikke spilt siden månedsskifte august/september og Cazorla har med få unntak vært begredelig hele sesongen. Hvorfor skulle deres innhopp hatt en revolusjonerende effekt akkurat i dag? Og for ikke å snakke om matchvinneren Bendtner som enkelte har ønsket inn.

 

Edit: jammen synd at det går rett vest med tanke på ligaen. Vi ligger jo bak ligaleder på målforskjell etter halvspilt sesong. Det kan jo kun tyde på at denne sesongen ender med katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke trodd at vi hadde hatt fri i 9 dager, for dette var tamt og begredlig. Isolert sett helt greit med 1 poeng mot Chelsea, men på toppen av de andre reslutatene vi har levert i det siste så er jeg missfornøyd. Vi er ferdig med det verste nå, og ligger på andreplass pga målforskjell. Newcastle borte er tøff, men skal være 3 poeng. Noen som vet om vi har 4 kampen på Boxing day, noe annet ville vært særs skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Heldige som ikke ligger under til pause. Da kunne Mou`s 6-3-1 fort blitt til 8-2-0 i andre omgang

 

Vi skaper vell egentlig absolutt nada og niks før 60-70 min er spilt (?) Når et lag ligger så kompakt burde man etter mitt syn bruke rommet på kantene mer ! Vi kommer oss enkelte ganger ut til siden, men innleggene er meget variable og vi fyller så og si ikke på… Vi har kanskje ikke typene. Synd.

Link to comment
Share on other sites

Når var det forresten sist at et lag som ledet serien ved juletider tok PL-gullet? Noen som har noe statistikk?

I fjor, året før det helt tilbake til sesongen 08-09. Da ledet Pool, men ManU vant. Dette hentet fra hukommelsen, mulig jeg husker litt feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer i hvert fall ikke at vi vinner ligaen hvis det skal dømmes mot oss i så stor grad som i de to siste kampene. Det blir sannsynligvis jevnt i toppen i år og feildømming kan fort ha utgjort mange poeng i løpet av sesongen. Vi har all grunn til å skylde på dommeren i går, men det utelukker naturligvis ikke at vi også må se på hvordan vi skal forbedre spillet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer i hvert fall ikke at vi vinner ligaen hvis det skal dømmes mot oss i så stor grad som i de to siste kampene. Det blir sannsynligvis jevnt i toppen i år og feildømming kan fort ha utgjort mange poeng i løpet av sesongen. Vi har all grunn til å skylde på dommeren i går, men det utelukker naturligvis ikke at vi også må se på hvordan vi skal forbedre spillet.

Dommerene kan vi dessverre gjøre lite med, og jeg er helt enige i at vi kan ha tapt poeng p.g.a. dommerfeil. Samtidig så klarer jeg ikke å se at dette er et problem som "utelukkende" rammer oss. Jeg kan forstå at noen mener at enkelte lag er "heldigere" med dømmingen enn andre, ja jeg sitter selv med den følelsen av og til.

 

På rent generelt basis så seg jeg situasjoner der feildømmingen er åpenbar, der dommere eller assistenter står så godt til at det ikke finnes noen unnskyldning for feildømmingen. Samtidig så er den tekniske utviklingen på tv-sendingen blitt så god at dommerfeil avsløres lettere nå enn tidligere, problemet er at vi (både oss fans og ikke minst synserne i studio) til tider ikke klarer å forstå et det er en forskjell på en dommer som må ta den avgjørelse der og da og på oss andre som kan "kose" oss med flere repriser av den aktuelle situasjonen før vi skjeller ut dommeren.

Det finnes som sagt situasjoner der det er korrekt å "Klandre" en dommer, men hvis vi trenger å se et par repriser før vi ser at en situasjon er feildømt da bør vi faktisk gå litt stillere i dørene.

I fotballen så har vi to valg, enten å forsette dagens modell der dommeren dømmer ut fra sin oppfatning av en situasjon eller å gå over til et system med videodømming som de har i noen andre lagidretter. Personlig så vil jeg beholde dagens modell med en dømming der vi må stole på dommerens skjønn og akseptere at det skjer feil. Teknologien kan flettes inn i visse situasjoner, "hawkeye"-systemet til måldømming er et godt eksempel på det, og kanskje kan det komme bedre teknologi til å ta f.eks. offside.

 

Ja, vi har sannsynligvis tapt poeng p.g.a. dommerfeil, og med objektive briller på så tror jeg de fleste av oss ville klare å finne avgjørelser der det samme har skjedd med våre konkurrenter. Laget vårt har et klart forbedringspotensiale og det skal nødvendigvis ikke så store grepene til før vi tar full pott i kamper som den mot Chelsea på tross av feilaktige dommeravgjørelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer i hvert fall ikke at vi vinner ligaen hvis det skal dømmes mot oss i så stor grad som i de to siste kampene. Det blir sannsynligvis jevnt i toppen i år og feildømming kan fort ha utgjort mange poeng i løpet av sesongen. Vi har all grunn til å skylde på dommeren i går, men det utelukker naturligvis ikke at vi også må se på hvordan vi skal forbedre spillet.

 

Selvfølgelig har man all grunn til å være misfornøyd med dommeren i går, men hvorvidt det ville gitt oss 2 poeng ekstra nytter det ikke å spekulere i. Dommeren var hvertfall elendig, men vi var generelt sett ikke mye å skryte av uansett.

 

Når det gjelder Mike Dean så utgjør det vel 16 kamper han har dømt oss siden 2010 eller noe og på de 16 kampene står vi med 9 tap, 5-6 tap og 2-3 seiere. Det er jo et eller annet med Dean som gjør at vi ikke fungerer optimalt. Min teori er at hans dommerstil tillater motstanderlaget ekstremt mye fysikk og holding noe som gjør at vår spillestil blir meget ødelagt. Attpåtil at han ikke har en jævla ryggrad heller når det kommer til å ta tøffe beslutninger i favør Arsenal. Han har dog ofte tatt disse beslutningene i mot oss. Virker nesten som om han er vel partisk når det gjelder å dømme mot oss for å være ærlig.

 

Hvordan kan dere mene at Mikel burde vært utvist? Arteta kom jo inn på akkurat samme måte..

 

Nei.. Arteta kom først inn i situasjonen og tok ballen. Ja han viste knotter han og, men i motsetning til Mikel som kom for sent inn i situasjonen med større fart og et høyere bein så skal det litt til å si at Arteta var synderen der.

 

Mikel skulle utvilsomt hatt gult kort bare for å komme for seint inn i situasjonen og det høye beinet koblet med knotter samt stor fart burde resultert i rødt.

 

Når det gjelder Ramires så burde han utvilsomt hatt rødt.

 

Walcott sin straffe derimot.. kunne slått ut begge veier. Det er utvilsomt kontakt, men han hjelper til noe voldsomt og alle vet at Dean ikke dømmer for Arsenal i sånne situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...