Jump to content

2013.10.11 Manchester United B


Mikl02

Recommended Posts

mu-ars.jpg

Manchester United - Arsenal FC

Old Toilet

Søndag 10. november

17:10

Manchester mot London. To storheter. Ett lag har underprestert og ett lag har overprestert (eller? ;) ) Kampene mot United er kanskje en av de viktigste kampene i året. Det handler ikke bare om poeng. Det handler om ære. Det handler om å være frekk i kjeften mot kompiser dagen etter. Det handler om retten til å skryte litt.

 

Til søndagen er det endelig tid for et av årets absolutte høydepunkter; Manchester United mot Arsenal Football Club!

 

 

keown-van-nistelrooy.jpg

 

MANCHESTER UNITED:

 

Det må være lov å si at Manchester Uniteds sesongstart nok er under forventningene til alle de røde djevlene der ute. David Moyes har til tider slitt med å få det beste ut av mannskapet sitt, og de har gått på noen sviende tap allerede denne sesongen, blant annet mot Liverpool og Manchester City. Og hvem kan vel glemme Morgan Amalfitano-luka på Rio og den påfølgende lobben da Utd tapte 1-2 hjemme mot West Brom? Det skal uansett sies at det virker som at United har begynt å få litt sving på sakene sine nå, med flere seiere de siste kampene. Blant annet en flaksekamp mot gigantlaget Stoke. Uansett - tallenes tale på PL-tabellen er at de røde djevlene ligger 8 (!) poeng bak oss, og man trenger ikke være matematiker for å forstå at dette kan ha blitt til et tosifret tall søndag kveld.

 

Både vi og United har spilt CL-kamper denne uken. United klarte ikke å få ballen i nettet borte mot Real Sociedad, men de var nærme. RvC traff stolpen to ganger, en av disse på straffe etter nok en Young-dive. Vi knuste Dortmund, forresten.

 

United borte blir dog ingen walk in the park. De har egentlig et ganske bra grep på oss, og vi skal ikke langt tilbake i tid før vi finner et smertelig 8-2 tap. I fjor endte tilsvarende oppgjør 2-1 til United, og det kunne også blitt stygt den gang. Gode minner fins også definitivt på Old Trafford... Henry-headingen på overtid, Keown vs van Nistelrooy og ikke minst Wiltord-scoring og seriegull. Det er lov å håpe på en god opplevelse nå til søndag også!

 

Mulig lagoppstilling, Manchester United:

 

de Gea

Rafael-Evans-Vidic-Evra

Valencia-Carrick-Jones-Januzaj

RvC-Rooney

<3 ARSENAL <3

 

Arsenal, klubben i vårt hjerte, flyr høyt om dagen. Etter et forsmedelig tap mot Villa hjemme i åpningskampen har vi bokstavelig talt tatt helt av. Seier på seier på seier. Mål på mål på mål. Özil. Ramsey. Koscielny og Per. Giroud. Jeg kunne egentlig nevnt alle sammen. Vi er gode for tiden, og virker ustoppelige. Vi tapte riktignok hjemme mot BvB, men svarte igår med en knallsterk borteseier mot fjorårets CL-finalist. The sky is the limit. Denne kampen blir dog livsviktig, på alle måter. 11 poengs luke, vise kritikerne at vi også kan slå 'kvalifisert' motstand og ære og stolthet. Jeg kan bare snakke for meg selv, men å slå United er den beste følelsen jeg kan tenke meg. Rus.

 

Mulig lagoppstilling, Arsenal:

 

Szczesny

Sagna-Per-Koscielny-Gibbs

Arteta-Ramsey

Rosicky-Cazorla-Özil

Giroud

 

Ryktes også at Flamini og Walcott kan være tilbake til denne kampen. Jeg får vann i kjeften. Men - why change a winning team? ;)

 

 

 

web-live-blog-2-getty.jpg

 

 

 

 

Bare å kjøre debatt nå, mine venner. Søndagen kan ikke komme fort nok!!! :)

 

'We love you Arsenal, we do!'

 

 

Jeg kommer til å oppdatere skader etc når den tid kommer, naturligvis!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Det skal bli godt med en enkel interlude før toppkampen mot Southampton. Kanskje vi skal hvile våre nøkkelspillere denne helgen?

 

Hovmod står for fall! Paul Merson har som deg Tapapa, klokketro på våre gutter. Jeg er som alltid veldig skeptisk når vi reiser til OT, selv om forutsetningene før kamp er bedre enn på veldig, veldig lenge.

 

http://www1.skysports.com/football/news/15205/9013477/paul-mersons-premier-league-predictions-week-11

Link to comment
Share on other sites

Måtte vi knuse United og RVP til helgen. Da hadde det vært en av tidenes uker i PL i mitt minne. Først liverpool, så Dortmund også avslutte med United. Hadde levd lenge på den :)

Viktig å ikke være for kjepphøye, men med dagens form og selvtilitt i laget kan hva som helst skje. Tror Arteta og Flamini sammen skal nøytralisere United, skulle ønske Walcott kom på så Özil kunne tredd igjennom. Når vi endelig får klart mannskap så tror jeg det blir vanvittig!

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli godt med en enkel interlude før toppkampen mot Southampton. Kanskje vi skal hvile våre nøkkelspillere denne helgen?

 

Nå hørtes du ut som det en ekkel (gjennomsnittlig) United supporter ville sagt før et møte med oss.. not good Tapapa!

Link to comment
Share on other sites

Haha huff.. :P

 

Men, du vet som de fleste av oss at vi som oftest er på vårt beste når vi er underdogen. Personlig tror jeg drittlaget United vinner ufortjent eller fortjent. Er så erketypisk at de får et resultat mot oss.

Link to comment
Share on other sites

For første gang på mange mange år tror jeg vi har en mulighet for å få med oss noe fra OT. Et tap er selvsagt ikke overaskende og faktisk mest sannsynlige utfall, men jeg blir heller ikke sjokkert hvis vi klarer ett eller tre poeng. Tidligere så hadde vi på en måte tapt før kampen var spilt da Sir Rednose alltid klarte å finne korrekt taktikk mot oss.

 

Tipper 2-1 som i fjor etter billig straffe, der Judas scorer, men at vi denne gangen gir dem kamp til døra.

Link to comment
Share on other sites

Tror Arteta og Flamini sammen skal nøytralisere United

Ønsker du helt seriøst å flytte Ramsey ut av posisjon/benke han etter den sesongstarten han har hatt? Viser seg gang på gang som en matchvinner og når de andre begynner å bli slitne de siste 10/15 minuttene så tar han de harde løpene fremover og presser motstander til å spille støttepasninger. I slutten av kampen mot Dortmund var han over hele banen og presset og tvang de til å slå langt inn mot våre 3 midtstoppere.

 

Arteta derimot synes jeg sliter mer i kamper der midtbanen til motstander har hurtighet og forflytter seg klokt. Mot Gerrard, Henderson og Lucas var det svært stillestående og "enkelt" å spille defensiv midtbane. I førsteomgangen mot Dortmund var han helt ute av det og på etterskudd i de fleste situasjonene, noe som førte til gult kort og rom til motstanderen - da representerte Mhiktarian (eller noe slikt), Reus, Kuba og Lewandowski fart og stor bevegelighet. Akkurat dette er mitt store ankepunkt mot Arteta i forhold til Flamini som er hakket raskere og smartere i den defensive jobben, og han gambler ikke på å bryte foran når en evt. miss etterlater store kontringsrom.

 

Akkurat i kampen mot Manchester United så er det kanskje ikke så stor fare for å bli fraløpt med Cleverly, Fellaini, Jones, Giggs eller Carrick som midtbane. De tre som er farlige med litt tempo og smarte bevegelser er Kagawa, van Persie og Rooney, men mot de føler jeg meg trygg på begge alternativene ved siden av Ramsey. Om Flamini har vært skadefri den siste uken og trent godt så heller jeg litt mot han siden han da er uthvilt og en mer vokal-leder. Ellers tipper jeg samme laget som startet mot Dortmund uansett om Walcott og Wilshere blir med i kamptroppen. Men kjenner det skal bli usedvanlig godt med muligheten til å rotere litt, hvile spillere som er på grensen til skader samt få inn noen vingspillere med tempo.

 

Tipper/håper dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Rosicky - Özil - Cazorla

Giroud

Benk: Fabianski, Vermaelen, Monreal, Wilshere, Arteta, Gnabry, Walcott

Link to comment
Share on other sites

Nei ønsker ikke sette ut Ramsey i det hele tatt. Han kan spille høyere i banen. Cazorla eller Rosicky kan vike, og heller komme inn som innbytter. Med Arteta - Flamini bak der, så kan de offensive spillerene konsentrere seg om å brodere united forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller også mot Flamini. Rooney klarte fint å nøytralisere Arteta i fjor.

 

Ja Rooney klarte nettopp dette, men da hadde også Arteta en litt annen rolle i laget. Den gang var Arteta en meget viktig brikke i oppbyggingen av spillet, noe han fortsatt er men i langt mindre grad. Nå har vi flere strenger å spille på. Ramsey, Özil og Rosicky kan alle droppe litt dypere i banen for å ta seg av denne oppgaven. Vi har en mer dynamisk midtbane enn i fjor, og hvis Rooney skal gjøre samme jobben i år så tror jeg han vil løpe på seg krampe ila første omgang. Hvis Flamini er 100% klar for kamp så heller jeg også mot han. Dersom Kagawa spiller så tror jeg Flaminis tempo og intensitet blir viktig. De øvrige midtbanespillerne til United tror jeg Arteta kan hamle opp med.

Link to comment
Share on other sites

Oh, som jeg gleder meg. Dette blir en kamp med mange interessante dueller. Giroud vs Vidic blir en styrkeprøve hvor resultatet ikke er gitt. Arteta (evt. Flamini) skal få bryne seg på Rooney. Kos vs RvP. Carrick vs Özil/Cazorla. Allikevel er det ikke de duellene jeg ser mest fram til.

 

Sagna er en viktig spiller for oss offensivt, og under Moyes har Evra fått mye tillitt til å gå framover. To meget sterke backer som begge begynner å dra på åra. De har spilt flere titalls kamper sammen for Frankrike og kjenner hverandre godt. Evra har ofte spilt godt mot oss, og jeg sitter med en følelse av at hvis Sagna vinner den duellen, vinner vi kampen.

 

Både midtforsvaret og den defensive midtbanen til United er litt småtrege, så dersom vi får opp balltempoet skal vi ha mulighet til å latterligjøre djevelene på den siste tredjedelen av banen. Selv om jeg er optimist, så tror jeg ikke vi får noe gratis av et Unitedlag som har kommet ut av startblokkene og står ubeseiret på 8 kamper.

 

Odds:

ManU - Uavgjort - Arsenal

2,35 - 3,50 - 3,25

Link to comment
Share on other sites

Carrick er visstnok ute med skade, en bra ting for oss, da mitbanekrigen må vinnes. Blir som alltid tøft mot United på OT, men med selvtilliten som er i laget og de fleste spillerne er meget gode om dagen så har vi gode muligheter. Frykter dog rooney og rvp på topp, men spiller per og kos så bra som tidligere denne sesongen skal de klare å nøytralisere dem. Håper dommern har fått med seg filme-Ashley, orker ikke flere billige straffer i mot oss på OT!

Link to comment
Share on other sites

Det er drøyt to år siden 2-8. Den gang så laget slik ut:

 

Team in full: Szczesny, Jenkinson, Djourou, Koscielny, Traore, Coquelin, Ramsey, Rosicky, Walcott, Van Persie, Arshavin

Subs: Fabianski, Oxlade-Chamberlain, Chamakh, Lansbury, Miquel, Ozyakup, Sunu

 

Wenger da: I'm determined to put things right

van Persie da: "This was the strongest team we had today. We gave our maximum but it was clearly not good enough. I don't think we can hide behind injuries or suspensions. It is no excuse. They had injuries too, this is football."

 

 

 

Vi hadde kjent rystelser før. Men 2-8 var det store Skjelvet. Panikken brøt ut kort tid efter: Santos, Park, Benayoun, Arteta og Mertesacker het strakstiltakene. Blandet drops... Overgangen til van Persie var et efterskjelv. Når man leser uttalelsene hans i efterpåklokskapens lys, virker en Arsenal-exit ganske uungåelig efter denne matchen.

 

Sommerens storrengjøring i Arsenal-stallen var siste del av opprydningsarbeidet. Da den røde løperen ble rullet ut for Mesut Özil, markerte dét starten på en ny tid. United har Moyes. Vi har Özil. United har Young. Vi har Cazorla. United har Evans. Vi har Big Fucking Mozart.

 

Det er på tide vi gir dette United-laget litt ordentlig juling. At vi leverer en prestasjon som markerer slutten på den gamle tid, og starten på den nye. Det eneste som kan stoppe oss er den sedvanlige Old Trafford-dømmingen.....

 

Klok av skade tipper jeg derfor en særs ufortjent 2-1 hjemmeseier. (Og så får vi eventuelt kalle det en siste krampetrekning fra den døende kjempen.)

 

Neville.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vinner manU, så vil alle de såkalte ekspertene hevde at de kan vinne gullet ( og de har vel kanskje rett i det ?). Frykter både cunt og Van Cunt.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Ozil - Ramsey - Cazorla

Giroud

eller...

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Rosicky - Özil - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Noen som har fått med seg skadesituasjonen hos United? Rafael, Evans og Carrick skulle vell ha en siste test i dag for å sjekke om de ble klare eller ikke. Om de blir klare så vil det være en gambling å starte med tre spillere som returnerer i siste liten - litt som med Flamini og Wilshere for oss. Rafael og Carrick er derimot veldig viktige for spillet deres og dekningen for disse to er ikke på samme nivå. Rafael er et uromoment defensivt og kan fort pådra seg et par gule kort, men likevel har han farten, teknikk og gir de noe som hverken Smalling eller Jones klarer offensivt. Carrick er limet i midtbanen, og er den som stabilserte midtbanen forrige sesong til ligagullet. Cleverly, Jones og Fellaini er ikke i nærheten av å dekke tapet av han, og vil slite med Özil, Cazorla, Ramsey og Rosicky i mellomrommet.

 

Tipper de starter med dette laget om disse tre blir friskmeldte:

 

De Gea

Rafael - Evans - Vidic - Evra

Jones - Carrick

Valencia - Rooney - Januzaj

van Persie

Om ingen av de blir klare:

De Gea

Jones - Rio - Vidic - Evra

Cleverly - Fellaini

Valencia - Rooney - Januzaj

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg som en nyfødt spekkhogger, jeg har en veldig god følelse foran kampen i dag! Jeg ser for meg den uendelige sutringen på diverse nettaviser av scum-supporterene hvis vi gruser de.

Statistikken er imot oss ja, men dette laget og selvtilliten vi har nå har ikke eksistert på 10 år nesten, så jeg forventer nesten at vi spiller de rundt.

Den sentrale midtbanen og midtstopperne deres har store tempoproblemer, så jeg er sikker på at vi blir å løpe dem ihjel med våre kreative fotrappe spillere.

Eneste jeg frykter er selvfølgelig de de har på topp, og kontringer imot. Noe vi er blitt bedre på, men vi står urovekkende høyt til tider.

 

Mitt tips er 2-4: Giroud x2, Özil og Ramsey. For dem scorer Judas og Valencia.

 

Kjenner det kribler ekstremt i magen, har store forventinger og håp om at dette går veien. Så lenge ikke dommeren faller for diverse diver av Young og Rooney.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...