Jump to content

2013.10.11 Manchester United B


Mikl02

Recommended Posts

Ingen av lagene hadde en god kamp. Et av lagene har en oppstilling på corner det stinker mål imot på... Det ble avgjørende

For meg er det fullstendig uforståelig at man velger den oppstilingen, det har jeg sagt helt fra vi begynte med det tullet der.

Synes vi har sluppet meget billig unna på cornere lenge, idag blir vi knallhardt straffet. Ramsey på første stolpe-sonen, you must be joking......

 

Slitt med dødballer imot i mange år, at ikke grep blir gjort.. Pokker ta, dette var surt !!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Dette ville egentlig være den rette anledningen for oss (påståtte) "Wengerhaterne" til å lage et langt innlegg om alt som er galt. Nå er jeg ikke "Wengerhater" bare skeptiker og skal oppsummere mitt i to enkle ord:

 

Hvis bare ......

Link to comment
Share on other sites

Syns vi dominerer 2. omgang, da viser vi spillet vi har gjort de siste kampene. Gode pasningskombinasjoner, og god bevegelse. Synd at Gnabry ikke kom inn tidligere, hans egenskaper til å gå bredere er noe vi manglet i dag. Hadde Walcott vært på banen, er jeg overbevist om at vi hadde vunnet.

 

Ikke kritiserer laget i øst og vest nå, det er viktig. Özil spilte en grei kamp, vi kan ikke forvente at han skal briljere så lenge vår lagoppstilling er så opptatt av den sentrale banen, da er det omtrent umulig å spille igjennom. Løpene må komme fra kant og inn i boks, i kombinasjon med løp fra den dype midtbanen. I de situasjonene er Özil fantastisk, i dag har vi 3 spillere som liker å spille på samme måte som han, da blir vi litt for statiske. Dessverre.

 

Forskjellen i dag ligger enkelt og greit i Van Persie. De har målscoreren i storkampene, som vi mangler. Giroud er en god spiss, men han har nok ikke enda funnet nivået til å matche Unitedforsvaret.

 

Syns forøvrig alle kritikerne av Sagnas innlegg bør kikke litt ekstra på det han leverte i dag. Hadde ihvertfall 2 innlegg som burde ha resultetert i mål.

 

Vi slår tilbake, det er lenge siden vi har matchet United så godt som vi gjorde i dag!

 

(Forøvrig så er vi nå inne i November, vi veit hvordan den måneden pleier å være. Hittil har vi gjort det bedre enn vi kunne forventet basert på historien. Seier over Liverpool og Dortmund, tap mot United, er fortsatt en god samling resultater.)

Link to comment
Share on other sites

Surt, surt, surt, men jeg var forberedt på at det kunne bli tøft på Old Trafford.

 

Dette lignet på mange kamper vi har hatt mot United: De scorer først, og så kontrollerer de det greit inn. Ikke så greit kveld som de ofte har gjort, men allikevel.

 

Synes vi godt kunne fått med et poeng fra denne kampen, såpass javn var den, men hvis et lag skulle vinne var det riktig at det var United. Vi skapte rett og slett for lite skikkelige sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi dominerer 2. omgang, da viser vi spillet vi har gjort de siste kampene. Gode pasningskombinasjoner, og god bevegelse. Synd at Gnabry ikke kom inn tidligere, hans egenskaper til å gå bredere er noe vi manglet i dag. Hadde Walcott vært på banen, er jeg overbevist om at vi hadde vunnet.

 

Ikke kritiserer laget i øst og vest nå, det er viktig. Özil spilte en grei kamp, vi kan ikke forvente at han skal briljere så lenge vår lagoppstilling er så opptatt av den sentrale banen, da er det omtrent umulig å spille igjennom. Løpene må komme fra kant og inn i boks, i kombinasjon med løp fra den dype midtbanen. I de situasjonene er Özil fantastisk, i dag har vi 3 spillere som liker å spille på samme måte som han, da blir vi litt for statiske. Dessverre.

 

Forskjellen i dag ligger enkelt og greit i Van Persie. De har målscoreren i storkampene, som vi mangler. Giroud er en god spiss, men han har nok ikke enda funnet nivået til å matche Unitedforsvaret.

 

Syns forøvrig alle kritikerne av Sagnas innlegg bør kikke litt ekstra på det han leverte i dag. Hadde ihvertfall 2 innlegg som burde ha resultetert i mål.

 

Vi slår tilbake, det er lenge siden vi har matchet United så godt som vi gjorde i dag!

 

(Forøvrig så er vi nå inne i November, vi veit hvordan den måneden pleier å være. Hittil har vi gjort det bedre enn vi kunne forventet basert på historien. Seier over Liverpool og Dortmund, tap mot United, er fortsatt en god samling resultater.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Veldig greit skrevet.

 

Link to comment
Share on other sites

Stats:

 

http://www1.skysports.com/football/live/match/295739/stats

 

 

 

Total Shots (inc. blocked shots)

 

5-10

 

Shots On Target

 

2-2

 

Possession (%)

 

39.9% -60.1%

 

 

 

Manchester United Arsenal
  • 40%Ballbesittelse60%
  • 5Avslutninger10
  • 2Avslutninger på mål2
  • 0Avslutninger i stengene0
  • 5Cornere6
  • 344Pasningsforsøk541
  • 261Vellykkede pasninger438
  • 11Frispark for12
  • 29%Ballbesittelse siste 5 min71%
Link to comment
Share on other sites

Leit!

 

Ingen veldig god kamp idag av noen av lagene egentlig. Svir å se RvP stange inn 1-0 og juble hemningsløst. Det kom non gloser i stua her hvertfall. Uansett hever vi oss i andre omgang, men skaper ikke det heeelt store.

 

Backene er våre beste idag sammen med Arteta. Özil, Ramsey og Giroud er utrolig skuffende idag.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke mangelen av Per som ble vår bane i dag, men United ville det mer enn oss og vi har en manglende balanse i laget. Arteta og Flamini samtidig er smør på flesk. Vi har for mange sentrale spillere og vi er syltynt besatt på topp. Det første er et valg vi gjør, det andre ordner seg når Walcott spesielt kommer tilbake og det siste MÅ det gjøres noe med i januar.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner fortsatt ikke hvorfor Gnabry ikke ble introdusert tidligere. Samtlige kamper siden West Brom har egentlig vist at kantspillet har vært vårt største problem. Vi har dog på tross av dette kompensert med klassespill og allikevel klart å få til gode resultater, men i dag så møter vi et kynisk lag som visste å utnytte dette.

 

At Wenger derimot spiller inn i deres hule hånd med å stille med 5 midtbanespillere er ikke akkurat smart. Enda mindre smart blir det å flytte rundt på vårt farligste våpen i Ramsey som ender opp med å være generelt sett ræva frem til Flamini gikk av banen og han kom seg inn hvor han hører hjemme.

 

En annen ting som Wenger må klare å få til er samspillet mellom Cazorla og Özil. De to beste playmakerene i Premier League. Får vi de to til å fungere skikkelig så kan det bli gull. Problemet er bare at de ikke funker og de skaper i dag (og mot Dortmund) praktisk talt ingenting. Og jada.. jeg vet Özil var tredjesist på ballen mot Dortmund :P

Link to comment
Share on other sites

Vi er bedre enn i fjor, men framleis ikkje gode nok. Utrulig skuffa over kor naive vi er i starten og at vi ikkje er mrd k første 20 minutta. Dette var ei svakhet også j fjor. Vi blir også litt enkle å forsvar oss i mot med lite fart på topp, og eg gleda meg til Walcott/podolski kjem tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Etter landslagspausen skal Walcott være klar igjen og vil gi spillet vårt en helt ny dimensjon. Som flere har vært inne på, til tross for seire mot Liverpool og Dortmund den siste uken, er angrepspillet vårt veldig trangt og forutsigbart. Ramsey, Cazorla, Rosicky, Arteta, Wilshere og Özil angriper i det samme rommet og går sjelden på løp uten ball som truer motstanderen. Nå har vi vært veldig avhengig av at backene blir med fremover og skaper bredde, noe Sagna og Gibbs har klart til en viss grad - problemet er bare at når innleggene kommer så står Giroud på hælene alene inne i boksen. Ideelt sett vil vi med Walcott kunne få noen motstatte bevegelser når Giroud dropper dypt for å være oppspillspunkt der Walcott stikker i rommet bak. Med slikt bevegelsesmønster tror jeg også Özil kommer mer til sin rette der han "slipper" og få for mange lagspillere trampende på tærne og kan tre pasninger i rom.

 

Frem til Oxlade-Chamberlain og Podolski returnerer kan det være greit å bruke Cazorla på den andre kanten, men da må han bli mer fremoverrettet og bruke færre berøringer på ballen enn det som har vært tilfellet etter skadeavbrekket. Alternativet er å bruke Rosicky som er mer temposterk eller Monreal som holder linjen og er løpsvillig. Og til slutt så vil jeg bare at Wenger skal bestemme seg for å bruke bare en av Arteta og Flamini om gangen. Begge to blir for like i spillestilen og roter det mer til for hverandre enn det hjelper, samtidig som Ramsey blir skjøvet ut av komfortsonen og blir tafatt på kanten. Mot Southampton blir jo dette et enkelt valg siden Flamini er suspendert pga. 5 gule kort, og Arteta har en oppsving i formen.

 

Til slutt så må jeg gi litt ros til Vermaelen som sammen med Koscielny gjør en nært prikkfri kamp defensivt og er sikker i pasningene. Var litt skeptisk på forhånd mer fjorårets kamp i minne, men mye tyder på at belgieren har gjort en solid jobb på treningsfeltet. Ser ikke på det som noen ulempe om det blir litt rotasjoner på midtstopperplass i fremtiden når kampprogrammet blir for tett. Den eneste i forsvarsfireren som må spille til enhver tid er Sagna, ellers dekningen grei.

 

Mot Southampton så ønsker jeg å se dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Özil - Rosicky

Giroud

Benk: Fabianski, Vermaelen, Monreal, Wilshere, Cazorla, Gnabry og Akpom

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med 49 nnbeaten!

 

Vermaelen gjorde seg ikke bort i dag. Skulle da nesten bare mangle. Vi vet hvor god han kan være på sitt beste.

Mener også at det er viktig at vi slipper til han, Monreal m.fl. Viktig å holde disse gode og varme. Ser dog i likhet med deg at Sagna bør spille mest mulig da alternativet Jenkinson rett og slett ikke holder mål.

 

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt en begredelig førsteomgang. Andreomgangen er mye bedre, men der sliter de med effektiviteten. Blir noe halvhjertede forsøk på å lobbe ballen inn i sekstenmeteren. Det blir bare dumt mot en spiller som Vidic. De aller fleste, bortsett fra Arteta og Vermaelen, slet med å foreta de riktige valgene i denne kampen. Da at Bendtner kastes inn mot slutten, viser at klubben har noen mangler. Først, på spissplass, men også på lederfronten. Dansken burde vært sparket ut av klubben for lenge siden. Totalt ubrukelig, og med holdninger som gjør at han aldri vil nå sitt potensiale.

Arsenal leder fortsatt ligaen, men om de skal være med å kjempe om tittelen, må det til mer effektivitet på siste tredjedel og en helt annen form for markering på defansiv dødball. Sonemarkering er vel og greit det, men da må det markeres i sonen det finnes motspillere. Ikke bare i den sonen de kommer til å løpe inn i!

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig med 49 nnbeaten!

 

Vermaelen gjorde seg ikke bort i dag. Skulle da nesten bare mangle. Vi vet hvor god han kan være på sitt beste.

Mener også at det er viktig at vi slipper til han, Monreal m.fl. Viktig å holde disse gode og varme. Ser dog i likhet med deg at Sagna bør spille mest mulig da alternativet Jenkinson rett og slett ikke holder mål.

 

 

 

 

Vermaelen gjorde seg ikke bort nei, men som jeg nevnte tidligere i tråden så var han tilbake på godt og vondt. I dag var det heldigvis mest godt. De susende taklingene satt og bruddene hans høyt i banen ble ikke straffet i dag. Allikevel så man tydelig tendensen til at han blir for heit i toppen, spesielt i en situasjon med RvC der han prøver å bryte ballbanen ca på midtstreken. Han er uheldig og mister så ballen igjen, men dommeren blåste heldigvis av. Jeg syns det kun er disiplinen det står på for TV5. Teknikken, duellstyrken, hodespillet og pasningsfoten har han allerede. Kanskje han hadde hatt godt av en håndfull kamper med BFG?

Link to comment
Share on other sites

Wenger nytta vel berre same gameplan som mot Dortmund mot United. Forsjellelen var at United scora på ein av sine få sjansar (Dortmund hadde fleire). Det er små marginar. Moyes brukar same taktikk som dei andre, mest mogleg musklar og store spelarar for å ta oss og lykkast med dette i starten. Dette viste nok Wenger og det kan vere årsaka til Arteta/Flamini sentralt?

Uansett; vi er uheldige som taper kampen. Alle skryt av United, eit lag som knappast hadde 4 pasningar i laget i andre omgang. Dessverre er vi ikkje gode nok/tøffe nok/fysisk sterke nok til å ta den "krigen" som er i starten av desse tøffe kampane. Når det er sagt er vi betre enn tidlegare og på riktig veg, og berre det å få Walcott eller Podolski tilbake gjere at dei andre laga ikkje kan presse oss så høgt i starten av kampane utan at dei risikerer for mykje....

Link to comment
Share on other sites

Wenger nytta vel berre same gameplan som mot Dortmund mot United. Forsjellelen var at United scora på ein av sine få sjansar (Dortmund hadde fleire). Det er små marginar. Moyes brukar same taktikk som dei andre, mest mogleg musklar og store spelarar for å ta oss og lykkast med dette i starten. Dette viste nok Wenger og det kan vere årsaka til Arteta/Flamini sentralt?

Uansett; vi er uheldige som taper kampen. Alle skryt av United, eit lag som knappast hadde 4 pasningar i laget i andre omgang. Dessverre er vi ikkje gode nok/tøffe nok/fysisk sterke nok til å ta den "krigen" som er i starten av desse tøffe kampane. Når det er sagt er vi betre enn tidlegare og på riktig veg, og berre det å få Walcott eller Podolski tilbake gjere at dei andre laga ikkje kan presse oss så høgt i starten av kampane utan at dei risikerer for mykje....

 

 

 

Støttes. Og det beste av alt. Vi leder PL etter over kvart serie. Og vi har møtt tre av de fem andre hovedutfordrerne. Og vi er videre etter neste runde i CL om vi slår Marseilles hjemme og Dortmund ikke slår Napoli borte. Øsil er på plass og jeg regner med at Wenger kommer til å følge opp i januar. Vi er inne i en svært lys tid.
Link to comment
Share on other sites

Støttes. Og det beste av alt. Vi leder PL etter over kvart serie. Og vi har møtt tre av de fem andre hovedutfordrerne. Og vi er videre etter neste runde i CL om vi slår Marseilles hjemme og Dortmund ikke slår Napoli borte. Øsil er på plass og jeg regner med at Wenger kommer til å følge opp i januar. Vi er inne i en svært lys tid.

 

Håper du har rett med at det følges opp. Det er en kvart sesong over forventning, selv om vi i tilsvarende oppgjør tok fler poeng ifjor. Skademarerittet vårt opprettholder seg som alltid, og må snart bare tas høyde for når man skal vurdere troppen.Uansett kommer fler av disse nå tilbake, og selv om de nok er litt kamprustene vil de gi oss mer bredde i dobbelt betydning. Jeg tror vi savner sårt bredde i angrepet vårt. Det blir så mye sentralt og sentraltenkende spillertyper. Jeg tror blandt annet dette er litt av grunnen til de mindre bra kampene for Özil. Med Walcott og til tider landsmannen Podolski vil han nok skinne mer igjen. Samtidig SKRIKER laget etter en alternativ spiss. Giroud leverte godt i starten av sesongen, og har fått bedre "linkup" med medspillerene, men han er treg og truer ytterst sjeldent bakrom. Dermed kan motstandere stå høyere enn normalt og slippe å være livredde for bakromspassninger som jo Özil er sjefen av.

Link to comment
Share on other sites

For de spillelystene finnes det bookmakere der man kan spille på hvilken Arsenal spiller som nå blir skadet i denne landslagspausen.

Ellers er det værre enn å se maling tørke for oss normenn føler jeg. Landslaget er så elendig at det gjør vondt å se på, og neglbitingen når feks England og Tyskland møtes med tanke på våre menn og skader er faretruende. Frankrike skal også ut i ett par matcher som helst bør gå rolig for seg.

 

Dessuten kommer ofte spillere litt slitene hjem fra slike opphold, og våre menn har vel ikke mest overskudd fra før av etter tett kampprogram.

 

Måtte denne pausen gå smertefritt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...