Jump to content

2013.10.11 Manchester United B


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Så forbanna typisk... forsvaret vårt var meget bra mot Liverpool og Dortmund og når vi skal møte United på Old Trafford så kommer det en kuk av en forkjølelse og setter ut vårt viktigste brikke baki der.

 

Syntes dog Vermaelen var solid mot Chelsea, men jeg frykter at vi setter forsvarslinja veldig mye høyere uten Mertesacker og at vi kommer til å lide av det.

 

En annen ting er at vi dropper den midtbanen som fungerte så bra mot Liverpool og Dortmund og presser Ramsey opp i en mer ukjent rolle. Tipper det også kommer til å bli merkbart.

Link to comment
Share on other sites

Ingen Merte, det var jævlig trist. Vi får håpe Verm har en bedre kamp i dag enn i tilsvarende oppgjør i fjor. Da startet han med en målgivende pasning til RvP.

 

Det husker jeg alt for godt. Men jeg er ellers 100% fornøyd med lagoppstillingen. Tipper vi vinner 0-2.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at vi dropper den midtbanen som fungerte så bra mot Liverpool og Dortmund og presser Ramsey opp i en mer ukjent rolle. Tipper det også kommer til å bli merkbart.

Rosicky er syk, så midtbanen måtte stokkes litt om. Det er helt forståelig at Wenger velger Arteta og Flamini når BFG ikke spiller.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky er syk, så midtbanen måtte stokkes litt om. Det er helt forståelig at Wenger velger Arteta og Flamini når BFG ikke spiller.

 

Kunne kjørt Monreal på kanten med Cazorla og Özil som skiftet på å spille sentralt og på venstre. Ville gitt oss bedre dekning på venstrekant mtp. at United er glade i innlegg samt litt meget nødvendig fart og innleggskvalitet fremover.

 

 

TV5 er tilbake...på godt og vondt.

 

Jepp.. han er veldig "hot n' cold" for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

At folk trodde denne kampen kom til å bli lett viser bare hvor arrogante folk blir det sekundet vi gjør det bra. United er ALDRI lett. Især borte er de noen jævler. Enten det er Moyes eller Ferguson så Old Toilet et jævlig sted å spille på og vi sliter alltid der.

 

Tipper vi kommer til å få 2-0 i sekken før pause.

Link to comment
Share on other sites

Syntes vi er ufattelig tafatte offensivt og United har full kontroll på oss. Litt som Dortmund hadde i førsteomgang på onsdag og frem til 60'ish minutter.

 

Ramsey i den mer offensive rollen har ikke fungert i år og den fungerer heller ikke i dag. Han blir for rådvill og når han trekker ut på kant blir han ineffektiv. Özil sprudler ikke ennå, men har fortsatt et "touch of class" som få andre har. En annen ting er at jeg syntes Cazorla og Özil sliter med å finne tonen så langt. Det blir mye møting av ball, men få løp av ballen ut i rom.

 

Det største problemet er dog at vi har null "outlets" i bakrom som kan strekke United sitt forsvar. Som mot Dortmund så blir Giroud helt ensom og han har egentlig ingen måte å komme inn i kampen på heller da han er for treg til å fungere som noe annet enn en ren targetman.

 

Skulle gitt så mye for å hatt Walcott på banen.

Link to comment
Share on other sites

Nå ligger vi under og skaper ikke sjanser eller muligheter fremover. Arteta og Flamini blir for statiske og like i spillestilen, samtidig som Ramsey ikke skaper noe som helst på kanten. Mot Liverpool og Dortmund fungerte Ramsey/Arteta optimalt, og jeg er ganske lysten på å se Flamini ut i pausen for å få innpå Wilshere eller Gnabry. Da kan Ramsey få komme på de dype løpene som er vanskelig å plukke opp mens Wilshere sentralt og Özil på kant kan holde på ballen og skape mer trykk mot forsvaret deres.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi snu dette må vi få mer bevegelse og raskere pasningsspill. Det er eneste måten vi har å trekke United ut av posisjonene sine - som de har holdt veldig godt så langt - når vi ikke har noen bakromsspillere å slå på.

 

Ellers en veldig javn omgang der en glimrende corner er forskjellen på lagene. Man kan klage på posisjonering og keeper alt man vil - noen ganger er rett og slett corner, løp og avslutning så bra at det bare er å ta av seg hatten.

 

Men - dette er ikke tapt. United jobber og sliter som ethvert Moyes-lag, men holder vi trykket oppe på dem klarer de ikke det i 45 minutter til uten at vi scorer.

Link to comment
Share on other sites

Nå ligger vi under og skaper ikke sjanser eller muligheter fremover. Arteta og Flamini blir for statiske og like i spillestilen, samtidig som Ramsey ikke skaper noe som helst på kanten. Mot Liverpool og Dortmund fungerte Ramsey/Arteta optimalt, og jeg er ganske lysten på å se Flamini ut i pausen for å få innpå Wilshere eller Gnabry. Da kan Ramsey få komme på de dype løpene som er vanskelig å plukke opp mens Wilshere sentralt og Özil på kant kan holde på ballen og skape mer trykk mot forsvaret deres.

 

Helt enig. Jeg stilte spørsmål ved midtbanen før kampen. Syntes vi viser United ALTFOR mye respekt ved å ha på både Arteta og Flamini + at de tidligere har vist at de ikke fungerer helt optimalt sammen hvis Ramsey også er inne i ligningen.

 

Når det gjelder å bytte ut Flamini så er han veldig god, men han har pådratt seg et gult kort og midtbanen fungerer rett og slett ikke nå. I mine øyne har vi 3 alternativer. Bytte inn Monreal på venstrekant for Flamini, Wilshere inn, eller Gnabry inn. I mine øyne er Monreal og Gnabry de beste alternativene. Wilshere sammen med Cazorla, Özil og Ramsey blir bare overkill.

 

United har hvertfall full kontroll. Et eller annet må skje. Enten må vi skru opp tempoet betraktelig eller så må vi gjøre noe uforutsigbart der ute.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Gnabry kommer innpå, Ramsey flyttes ned og at vi slutter å spille slik vi gjør nå.. Og hvorfor er det ingen som dekker opp RvP eller Vidic for den saks skyld på kontring i mot??? Naivt å spille slik vi gjør. Kanskje sesongens dårllgste omgang? Manure har full kontroll på oss...

Forventer en skikkelig hårføner fra Wenger og offensive grep.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig har Giroud kløna litt i dag også. Han trakk dypt ganske tidlig i kampen og taklet ballen ut på kant til Rooney som la et meget godt innlegg mot van Persie som Vermaelen headet unna. Deretter gjør han noe lignende (dårlig touch/pasning) og det er egentlig bare flaks at vi ikke får en straffe imot. Var bombesikker på at dommeren kom til å blåse på den.

 

Ellers har han generelt sett ikke klart å finne medspillere med pasningene sine de få gangene han har hatt den i beina heller.

 

Giroud var også den som ga bort ballen som førte til corner og deretter tapte corneren mot van Persie som ga mål (selv om Ramsey også hadde en stor skyld her da han ikke klarte å lese vinkelen ballen kom i).

 

Ikke en altfor imponerende kamp av Giroud så langt hvertfall. Det kan/må jo bare bli bedre fra han og Arsenal i andre!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...