Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

Jan Aage Fjortoft @JanAageFjortoft 2h

Arsenal still favourite to get Draxler (Clause: summers-45 mill euro) - Impressed by Arsenal training ground - German players #afc crucial

Sammen med Pogba en av mine absolutte favoritter utenfor Arsenal. Har ikke vært like "outstanding" så langt denne sesongen mtp. mål og målgivende, men han har scoret mange avgjørende mål for Schalke. Problemet er vel bare at han visstnok selv har sagt han vil spille som en "nummer 10" sentralt og i Arsenal så ville nok venstrekanten vært posisjonen han fikk mest spilletid i.

Folk har dog snakket om å konvertere han til spiss, men som jeg tidligere har påpekt så er ikke dette en posisjon Draxler er kjent med såvidt jeg vet da han aldri har spilt denne posisjonen for ungdomslaget til Schalke eller førstelaget. Han har dog ingrediensene til å lykkes der, men det er som sagt visse instinkter en spiss i verdenklasse bare er født med og spørsmålet er vel om Draxler har det.

Uansett: Han har jo van Persie "tendenser" som man kan se rimelig tydelig innimellom, men jeg tror han ville vært helt fantastisk ute på venstrekanten vår. Problemet er bare at det også er posisjoner hvor Cazorla og Podolski spiller. Hadde lett sett at vi solgte Podolski for å gjøre plass til Draxler, men Cazorla er annerledes da han holder et adskillig høyere nivå enn tyskeren og er langt mer inflytelsesrik på spillet vårt. Det er hvertfall utvilsomt interesse fra Arsenal ennå når det gjelder Draxler. Hvorvidt Wenger kjøper han eller ikke gjenstår å se, men han er utvilsomt det man kaller et supertalent.

http://www.youtube.com/watch?v=pj_ERKpktKI

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Er ikke lenger sikker på om det er så kritisk å få inn en ny spiss i januar. Er enig i at spissplassen er vår svakeste lagdel men så langt har Oliver gjort jobben bra på topp. Med Bendtner som også har vært bra når han spiller, så er det etter min mening ikke nødvenig å kjøpe en spiss som ikke er soleklart bedre enn Giroud. Vi bør forsterke men det er ikke krise å vente til sommeren og heller hente en storfisk da.

Heller Costa/Benzema i sommer enn Pato/Mandzukic nå.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lenger sikker på om det er så kritisk å få inn en ny spiss i januar. Er enig i at spissplassen er vår svakeste lagdel men så langt har Oliver gjort jobben bra på topp. Med Bendtner som også har vært bra når han spiller, så er det etter min mening ikke nødvenig å kjøpe en spiss som ikke er soleklart bedre enn Giroud. Vi bør forsterke men det er ikke krise å vente til sommeren og heller hente en storfisk da.

 

Heller Costa/Benzema i sommer enn Pato/Mandzukic nå.

 

Jeg er heller ingen tilhenger av storhandling og panikkjøp, men i år har vi en gylden mulighet til å vinne ligaen. Det kan det hende vi gjør uten forsterkninger og, men skader på Giroud, Bendtner og Walcott er ikke ideelt, for å si det mildt. Med en god spiss inn øker vi mulighetene for gull i en sesong der konkurrentene har vist seg ustabile. Liverpool, Chelsea og City kommer garantert til å handle til sommeren og gjøre konkurransen hardere neste sesong. United kommer nok også sterkere tilbake neste sesong. I år har vi alle muligheter, spesielt mtp motstanderlagene. Dersom Wenger henter en spiss og ett stoppertalent skal jeg si meg meget fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ingen tilhenger av storhandling og panikkjøp, men i år har vi en gylden mulighet til å vinne ligaen. Det kan det hende vi gjør uten forsterkninger og, men skader på Giroud, Bendtner og Walcott er ikke ideelt, for å si det mildt. Med en god spiss inn øker vi mulighetene for gull i en sesong der konkurrentene har vist seg ustabile. Liverpool, Chelsea og City kommer garantert til å handle til sommeren og gjøre konkurransen hardere neste sesong. United kommer nok også sterkere tilbake neste sesong. I år har vi alle muligheter, spesielt mtp motstanderlagene. Dersom Wenger henter en spiss og ett stoppertalent skal jeg si meg meget fornøyd.

 

Aye. Det er nettopp dette jeg argumenterte for før sesongen startet også. Vi har en gylden mulighet når det gjelder gull i år. Ikke bare har samtlige av de andre topplagene i ligaen byttet manager, men de har også hatt store utskiftninger i stallen de siste 2-4 årene og er ikke i nærheten av å være like samspilte som oss. Samtidig har vi ei heller ingen spillere som for alvor er på vei ned som de andre lagene har (minus City egentlig bare), men neste sesong så vil det trolig være annerledes med Arteta og trolig Rosicky da de vil være henholdsvis 32-33 og 33-34 år gamle.

 

Skulle gjerne sett en låneavtale på Pato frem til sommeren med opsjon på kjøp. Lykkes han så er det en no-brainer å signere han med videre og det vil også gitt han en større motivasjon da han faktisk måtte prestert når han fikk sjansen. Er i mine øyne et milevis bedre valg enn Morata uansett. Er også tilgjengelig for spill i Europa (ditto det samme med Berbatov forøvrig).

Link to comment
Share on other sites

Why change a winning team in the middle of the season?

Giroud -> Pato
Bendtner = Berbatov -> Morata

Pato er, hvis ikke jeg tar feil, nettopp ferdig med sesongen i brasil og dermed i ferie-modus. Er med andre ord tilbake i kampform tidligst mars?
På lån kan være en ok deal, men lite sannsynlig.

Berbatov kan være en løsning hvis vi skulle få en langtidsskade på en av spissene

Link to comment
Share on other sites

Why change a winning team in the middle of the season?

 

Giroud -> Pato

Bendtner = Berbatov -> Morata

 

Pato er, hvis ikke jeg tar feil, nettopp ferdig med sesongen i brasil og dermed i ferie-modus. Er med andre ord tilbake i kampform tidligst mars?

På lån kan være en ok deal, men lite sannsynlig.

 

Berbatov kan være en løsning hvis vi skulle få en langtidsskade på en av spissene

Neida, det er ikke lurt å endre ett vinnerlag, men det er også farlig å ignorere potensialet for små justeringer og forbedringer. Kan ikke hvile laubær før man har vunnet dem. Jeg vet ikke hvem den ideelle signeringen men jeg stoler på at Wenger og Rowley har bedre oversikt enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er så morsomt å kødde med Man u "fans"/medgangssupportere om dagen og ønsker meg derfor Shrek.

 

BE

 

29 år gammel i år og vil koste omtrent £10-15m mer enn van Persie fordi han er engelsk. Håper virkelig ikke Wenger har samme tankegang som deg til sommeren Tapapa! Satser på at Chelsea sin kortsiktighet sikrer seg Shrek.

 

Edit: Er forøvrig bare å handle inn i januar nå. Walcott ute i 6 jævla måneder :(

Link to comment
Share on other sites

Satan så surt.. Når er Chamberlain tilbake?

 

Er tilbake i full trening nå, men han har vært ute i nesten et halvt år og har i sine 2 tidligere sesonger vært langt unna nivået. Klarer ikke å se for meg at han plutselig tar steget nå heller, men skal aldri si aldri.

Link to comment
Share on other sites

Chamberlain skal være tilbake i full trening denne uken, men vil nok ta et par/tre uker før han blir i kampform.

 

Walcott ute i 6 måneder som vår beste og mest målfarlige kantspiller de siste par årene må bare få Wenger til å fremskynde sommerkjøpet så lenge det lar seg gjøre, selv til litt høyere pris.

 

De første alternativene jeg ser for meg, og som også vil være smart litt langsiktig i forhold til å hente inn Berbatov på halvårskontrakt er Angel Di Maria, Pedro, Draxler, Griezmann eller Sànchez. Av disse så er kanskje Di Maria og Griezmann de mest utpregede kantspillerne, mens Pedro og Sànchez kan ta alle de tre posisjonene på topp. Draxler vil være den dyreste og minst utpregede kantspilleren, men innehar god fart og bra teknikk som passer inn i vårt spillemønster.

 

En annen mulighet er å hente inn en ren spiss som vil danke ut Giroud og stå for flere mål i den posisjonen. Da kanskje først og fremst Benzema, Costa eller Jackson Martinez.

Link to comment
Share on other sites

Bare ikke Özil ut på høyre igjen nå, Gnabry kan nok spille noe men neppe alt. Wenger bør nok speide hardt nå, men finnes det tilgjengelige kandidater? På topp bør vi også ha inn siden vi nå mistet også en spisskandidat

Ox. Personlig ser jeg gjerne at vi får inn en vingtype til som kan spille på topp. Akkurat nå hadde jeg likt å ha Gervinho igjen, fantastisk god på å strekke motstanderens forskjell selv om han ikke var spesielt målfarlig selv. Pedro ville vært en fantastisk signering, Sanchez ville vært det samme(dersom han kan gjenfinne toppnivået fra Udinese) - om noen av disse vil til oss vet jeg ikke om jeg helt har trua på.

 

Pedro, Griezmann eller Draxler = Ja takk. Spesielt dersom vi kan dyrke Podolski som en ren spiss/spissreserve også, har ikke helt hatt touchet på spissplass for oss og trekker altfor dypt i banen IMO, burde jobbe hardere for å strekke laget kontra å hjelpe midtbanen å holde ballen(Noe de bruker å klare enkelt selv)

Link to comment
Share on other sites

Med Walcott ute resten av sesongen er det bare å finne fram handlekredittkortet! Hvis ikke Wenger innser det blir j meget bekymret! Skulle gjerne sett at det handles inn både en erstatter for Walcott og en reserve for Giroud. Mange nevner di Maria fra RM, høres meget spennende ut spør du meg! Når detgjelder spiss ser Draxler spennende ut for framtida men for de neste 5-6 mnd mener jeg vi bør hente inn som kjenner PL-nivået fra dag 1. Navnet på denne spilleren har j ikke.....

Link to comment
Share on other sites

Skal vi for alvor være med i gullracet så er 1 spiss (som gjerne kan spille på kant også eller visa versa) nødvendig samt en midtstopper. Jeg har sagt det i et år nå siden vi først sendte Djourou ut på lån, men vi er ekstremt sårbare her. Mertesacker og Koscielny er som regel to spillere som er rimelig skadefrie, men vi har bare Vermaelen som backup på stopperplass og han er i tillegg litt uheldig med skader. Vi kan da altså ikke hvile begge våre midtstoppere når det trengs og sist så fikk ikke engang Mertesacker hvile hele kampen.

 

Folk vil derimot påstå at "vi har Sagna som fjerdevalg", men igjen så sier jeg: Hvor lurt er det å ta ligaens beste høyreback (sammen med Coleman) og dytte han inn i midten og bli svekket på høyrebacken?

 

Vi trenger en midtstopper og vi trenger en spiss. Dette er våre to problemområder.

 

Må forøvrig legge til at jeg på tross av å ønske meg en virkelig stjernespiss virkelig kunne tenkt med den 20 år gamle Michy Batshuayi. Tror det er en "star in the making" der. Ryktes å ha en utkjøpsklausul på snaue 8 millioner euro også. 14 mål på 21 kamper i ligaen så langt (snittet var høyere, men har ikke scoret så noe særlig på de siste 5-6 kampene) og hadde 12 mål på 34 i fjor. Rask, sterk, rimelig høy (186cm) og god teknisk. Nok et belgisk talent som virker å være klar for noe større.

 

Ryktes forøvrig at både Dortmund og Everton snuser på han også. Dortmund vil visstnok ha han som Lewandowski erstatter. Skal ikke se bortifra at han ender på det nivået der om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Plukket opp følgende rykte fra SkySports' Transfer Center:

 

Arsenal have been linked with a £12million bid for William Carvalhothis month, with reports also claiming Manchester United are interested in the Sporting Lisbon midfielder. However, Sporting president Bruno de Carvalho insists the 21-year-old won't be sold in the January transfer window.

 

Jeg syns det er merkelig at vi linkes til en sentral midtbanespiller. Det er da virkelig ikke der skoen trykker. På sikt kan han sikkert være en god arvtaker til Arteta/Flamini, men mtp våre kortsiktige behov syns jeg dette virker lite troverdig.

Link to comment
Share on other sites

Mtp. at William Carvalho sin utkjøpsklausul ligger på £45m (noe som er helt latterlig overpriset) så ser jeg ikke på dette som noe som kommer til å skje.

 

Ellers har visstnok Gundogan fått et ultimatum av Klopp i år. Enten så signerer han ny kontrakt og forplikter seg til klubben i minst et par år eller så blir han solgt til sommeren (kontrakten hans går ut i 2015). Pogba som vi vet er også meget "het" på overgangsmarkedet og vi har hatt interesse for begge to tidligere.

 

Går man ikke for noen av disse to i år så kommer vi neppe til å få kloa i de heller. Vil heller være 1 år for tidlig ute enn 1 år for sent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tatt Stadium tours. Fikk ingen kontrakt.

 

BE

Var vell talentet det stod på ? Hehe:)

Neida, trenger nødvendigvis ikke å bety alt verden. Men når spillere som blir linket inn, reiser over kanalen for etter alt å dømme sjekke forholdene syns jeg det er interessant.

Link to comment
Share on other sites

Mtp. at William Carvalho sin utkjøpsklausul ligger på £45m (noe som er helt latterlig overpriset) så ser jeg ikke på dette som noe som kommer til å skje.

 

 

Disse utkjøpsklausulene er noe irriterende tullball. At en liten guttunge skal ha en utkjøpsklausul som gjør han dyrere enn Mesut Özil er jo hinsides all fornuft. Det eneste disse klausulene fører til er jo at spillere som vil vekk ikke kan dra for de andre klubber ikke har råd. Jeg anser det som ett tåpelig forsøk på å tvinge spillere til å være lojale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...