Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

4. 5 hvis man tar med Ivanovic. Terry, Cahill, Luiz og Kalas.

 

Ellers kan også Mikel og Matic spille midtstoppere. Vi har Mertesacker, Koscielny, Vermaelen og Sagna. Ingen av midtbanespillerene våre kan spille som midtstoppere.

Tull. De har 3 som duger og en høyreback som kan spille stopper

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Tull. De har 3 som duger og en høyreback som kan spille stopper

 

OK. I så fall så har vi bare 2 da mtp. hvordan Vermalen har prestert de siste 2 sesongene og en høyreback som kan spille stopper?

 

Herregud så tåpelig.

Link to comment
Share on other sites

 

OK. I så fall så har vi bare 2 da mtp. hvordan Vermalen har prestert de siste 2 sesongene og en høyreback som kan spille stopper?

 

Herregud så tåpelig.

Nei, nå er det du som er ute og sykler. Chelsea er i akkurat samme situasjon som oss. Vi klarer oss helt fint. De klarer seg helt fint.

Link to comment
Share on other sites

Nei, nå er det du som er ute å sykler. Chelsea er i akkurat samme situasjon som oss. Vi klarer oss helt fint. De klarer seg helt fint.

 

De har 4 midtstoppere og 1 midtstopper som har blitt konvertert til høyreback. At du av en eller annen grunn har en forvridd tankegang som nekter å la deg se det kan ikke jeg gjøre noe med, men at det er du som er ute og ror er utvilsomt.

 

At Chelsea er i samme posisjon som oss er heller ikke riktig. De har kanskje et problem på backplassen, men Azpilicueta kan spille på begge backene samt at de har Cole og Ivanovic og nylig sendte Ryan Bertrand ut på lån. Attpåtil har de David Luiz som er midtstopper (uten at jeg blir imponert) som kan spille både på høyrebacken og defensiv midtbane.

 

Men, bare ro deg lenger ut på sjøen du. Kanskje du har flaks så kan jeg plukke deg opp på sykkelen min når du når land.

Link to comment
Share on other sites

 

De har 4 midtstoppere og 1 midtstopper som har blitt konvertert til høyreback. At du av en eller annen grunn har en forvridd tankegang som nekter å la deg se det kan ikke jeg gjøre noe med, men at det er du som er ute og ror er utvilsomt.

 

At Chelsea er i samme posisjon som oss er heller ikke riktig. De har kanskje et problem på backplassen, men Azpilicueta kan spille på begge backene samt at de har Cole og Ivanovic og nylig sendte Ryan Bertrand ut på lån. Attpåtil har de David Luiz som er midtstopper (uten at jeg blir imponert) som kan spille både på høyrebacken og defensiv midtbane.

 

Men, bare ro deg lenger ut på sjøen du. Kanskje du har flaks så kan jeg plukke deg opp på sykkelen min når du når land.

Du prøver å konstruere problemer. Dersom atte, hvis atte osv. Vi har 4 spillere som kan spille stopper. Det at man sender spillere på lån handler om spillerne som sendes på lån også. Når du er i begynnelsen av 20 åra så er det ikke veldig utviklende å være 4. valg. De ønsker seg på lån, eller vil selges. Skal man da svi av titalls millioner pund i dagens marked på et 4. valg?? Eller skal man se hva man har og hva man kan få til.

Link to comment
Share on other sites

At det kommer inn en eller flere spiller(e) i løpet av det neste døgnet tar jeg for gitt, men det store spørmålet for meg er om det er veloverveide handler tilpasset våre behov eller panikkjøp etter det som ble vist på tirsdag.

 

Draxler har det vært mye snakk om enten nå eller til sommeren, om det er medieskapt eller har rot i virkeligheten vet jeg ikke. Men ellers så florerer ryktene, og som vanlig så er vel det meste "pisspreik" diktet opp av media og salgskåte agenter.

 

At det først skjer en del handler de siste timene før et vindu stenger er ganske normal og det er mange faktorer som skal på plass før en overgang er i boks, men det synes å være få klubber som er så konsekvent "sendrektig" på overgangsmarkedet som nettopp Arsenal. Det har selvsagt vært unntak, som f.eks. Podolski, men er det bare "gnienhet" som gjør at vi ofte (tilsynelatende) kun er ute etter "restene" på overgangsmarkedet når de andre store er ferdig med sine handler.

 

I dette vinduet håper jeg at vi får inn en eller to reelle forsterkninger/alternativer/backuper og så har jeg et lite håp (enn hvor usannsynlig) at Wenger og Gazidis setter seg ned og planlegger neste års tropp (både ut og inn) i god tid før overgangsvinduet og VM starter. Jeg forventer selvsagt ikke at de får alle sine eventuelle ønsker oppfylt, men en aktiv holdning istedet for den vanlige vent og se ville vært svært velkomment før neste sesong sparkes i gang.

Link to comment
Share on other sites

Du prøver å konstruere problemer. Dersom atte, hvis atte osv. Vi har 4 spillere som kan spille stopper. Det at man sender spillere på lån handler om spillerne som sendes på lån også. Når du er i begynnelsen av 20 åra så er det ikke veldig utviklende å være 4. valg. De ønsker seg på lån, eller vil selges. Skal man da svi av titalls millioner pund i dagens marked på et 4. valg?? Eller skal man se hva man har og hva man kan få til.

 

Forsøk å vri og tvist på absolutt alt du Castor, men du tok feil angående Chelsea sine midtstoppervalg og du kan gjerne prøve å finne noe mer å gå på også.

 

At spillere vil ha spilletid er noe som er klart, men når Djourou blir sendt på lån 2 sesonger på rappen og vi kun har 3 midtstoppere og en høyreback som har spilt midtstopper 4 ganger på 7-8 sesonger så burde det være mulig å få inn et talent som er fornøyd med et innhopp i ny og ne i en sesong eller to uten at det koster allverden.

 

Hvem har sagt noe om titalls millioner pund? Det er det bare du som dikter opp i hodet ditt. Jeg har som regel snakket om et ungt talent til en billig pris fremfor en Luiz til £24m.

Link to comment
Share on other sites

 

Forsøk å vri og tvist på absolutt alt du Castor, men du tok feil angående Chelsea sine midtstoppervalg og du kan gjerne prøve å finne noe mer å gå på også.

 

At spillere vil ha spilletid er noe som er klart, men når Djourou blir sendt på lån 2 sesonger på rappen og vi kun har 3 midtstoppere og en høyreback som har spilt midtstopper 4 ganger på 7-8 sesonger så burde det være mulig å få inn et talent som er fornøyd med et innhopp i ny og ne i en sesong eller to uten at det koster allverden.

 

Hvem har sagt noe om titalls millioner pund? Det er det bare du som dikter opp i hodet ditt. Jeg har som regel snakket om et ungt talent til en billig pris fremfor en Luiz til £24m.

Det er nok du som overvurdere backrekka til Chelsea. Kalas...ikke tving meg til å le. Bare fordi han er midtstopper i FM eller FIFA så betyr ikke det at han uten problemer kan spasere inn i et midtforsvar helt uten erfaring og kamptrening.

 

Du konstruerer problemer. Vi klarer oss fint med forsvaret vi har idag. Jeg ser heller at Sagna kommer inn som stopper enn at man slenger inn en som er helt uten kamptrening og har null erfaring.

 

Eksempelvis så var Carrick midtstopper og Valencia høyreback et par kamper for United forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok du som overvurdere backrekka til Chelsea. Kalas...ikke tving meg til å le. Bare fordi han er midtstopper i FM eller FIFA så betyr ikke det at han uten problemer kan spasere inn i et midtforsvar helt uten erfaring og kamptrening.

 

Du konstruerer problemer. Vi klarer oss fint med forsvaret vi har idag. Jeg ser heller at Sagna kommer inn som stopper enn at man slenger inn en som er helt uten kamptrening og har null erfaring.

 

Eksempelvis så var Carrick midtstopper og Valencia høyreback et par kamper for United forrige sesong.

 

Igjen Castor så dikter du opp ting som du av en eller annen grunn har fått for deg at jeg har sagt. Når har jeg sagt at Kalas ville spasert inn i et midtforsvar uten erfaring og kamptrening? En annen ting er at siden de har Azpilicueta så kan Ivanovic gå inn i midtforsvaret foran Kalas hvis unggutten ikke holder mål uten at laget svekkes noe særlig da spanjolen er en av de bedre backene i ligaen, men Ivanovic foretrekkes på backen fremfor Azpilicueta siden han er bedre defensivt. Vi derimot har Jenkinson som ikke er så aller verst, men som er himmel og hav bak Sagna igjen.

 

Så et ungt talent kan ikke ha erfaring eller kamptrening altså? Huff. Nei det er tydeligvis ikke mulig for spillere å få erfaring før de eventuelt blir hentet til klubben eller at de får en kamp i ny og ne for å holde seg varme i skjorta. Hadde vi hentet Matthias Ginter f.eks. som har igjen 1,5 år på kontrakten sin til £5-6m så har han allerede 60 kamper for førstelaget under beltet i en alder av 19. Men, i dine øyne så finnes det tydeligvis ikke stoppertalenter der ute som har erfaring i det hele tatt.

 

At du drar frem United er jo bare herlig. De spilte med Carrick som midtstopper fordi de hadde 4 midtstoppere ute med skade. Hadde vi hatt 4 midtstoppere ute med skade så hadde vi ikke engang hatt Sagna i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

 

Igjen Castor så dikter du opp ting som du av en eller annen grunn har fått for deg at jeg har sagt. Når har jeg sagt at Kalas ville spasert inn i et midtforsvar uten erfaring og kamptrening? En annen ting er at siden de har Azpilicueta så kan Ivanovic gå inn i midtforsvaret foran Kalas hvis unggutten ikke holder mål uten at laget svekkes noe særlig da spanjolen er en av de bedre backene i ligaen, men Ivanovic foretrekkes på backen fremfor Azpilicueta siden han er bedre defensivt. Vi derimot har Jenkinson som ikke er så aller verst, men som er himmel og hav bak Sagna igjen.

 

Så et ungt talent kan ikke ha erfaring eller kamptrening altså? Huff. Nei det er tydeligvis ikke mulig for spillere å få erfaring før de eventuelt blir hentet til klubben eller at de får en kamp i ny og ne for å holde seg varme i skjorta. Hadde vi hentet Matthias Ginter f.eks. som har igjen 1,5 år på kontrakten sin til £5-6m så har han allerede 60 kamper for førstelaget under beltet i en alder av 19. Men, i dine øyne så finnes det tydeligvis ikke stoppertalenter der ute som har erfaring i det hele tatt.

 

At du drar frem United er jo bare herlig. De spilte med Carrick som midtstopper fordi de hadde 4 midtstoppere ute med skade. Hadde vi hatt 4 midtstoppere ute med skade så hadde vi ikke engang hatt Sagna i midtforsvaret.

Dikter ikke opp noe. Når du drar fram Kalas som et midtstopperalternativ så sier du indirekte at han er god nok til å spille midtstopper for Chelsea. Det er han ikke.

Jenkinson klarer seg helt fint. Underlig at du mener at man skal ha et ungt talent som er 4. valg og kan spille stopper, men vi kan ikke ha et talent som kommer inn på høyreback når Sagna spiller stopper. Det at United bruker Carrick og Valencia i forsvar viter om fleksibilitet og det faktum at erfaring og kamptrening trumfer hvilken posisjon du har på papiret

Link to comment
Share on other sites

Dikter ikke opp noe. Når du drar fram Kalas som et midtstopperalternativ så sier du indirekte at han er god nok til å spille midtstopper for Chelsea. Det er han ikke.

Jenkinson klarer seg helt fint. Underlig at du mener at man skal ha et ungt talent som er 4. valg og kan spille stopper, men vi kan ikke ha et talent som kommer inn på høyreback når Sagna spiller stopper. Det at United bruker Carrick og Valencia i forsvar viter om fleksibilitet og det faktum at erfaring og kamptrening trumfer hvilken posisjon du har på papiret

 

Når Mourinho selv har sagt at han ville beholde Kalas fremfor å sende han på lån så sier det seg selv at han er tenkt til nettopp en slik rolle.

 

Når det gjelder Jenkinson så syntes jeg han er mer enn god nok som backup, men det du tydeligvis ikke klarer å få inn i hodet ditt er når man plutselig må rokkere på 2 plasser likt i midtforsvaret så skaper det en del uro og usikkerhet. Først skal Sagna dyttes inn i en posisjon hvor han har spilt omtrent 4 ganger for Arsenal. Deretter skal også Jenkinson komme inn ved siden av Sagna igjen.

 

Så hvorfor ble da ikke Carrick valgt fremfor spillere som Smalling og Jones da? Det var først ved en ekstrem skadekrise at Carrick ble brukt som midtstopper. Nemlig fordi Vidic, Ferdinand, Smalling og Jones var ute.

 

Skjønner virkelig ikke hvor du prøver å gå hen med den United greia.

Link to comment
Share on other sites

 

Når Mourinho selv har sagt at han ville beholde Kalas fremfor å sende han på lån så sier det seg selv at han er tenkt til nettopp en slik rolle.

 

Når det gjelder Jenkinson så syntes jeg han er mer enn god nok som backup, men det du tydeligvis ikke klarer å få inn i hodet ditt er når man plutselig må rokkere på 2 plasser likt i midtforsvaret så skaper det en del uro og usikkerhet. Først skal Sagna dyttes inn i en posisjon hvor han har spilt omtrent 4 ganger for Arsenal. Deretter skal også Jenkinson komme inn ved siden av Sagna igjen.

 

Så hvorfor ble da ikke Carrick valgt fremfor spillere som Smalling og Jones da? Det var først ved en ekstrem skadekrise at Carrick ble brukt som midtstopper. Nemlig fordi Vidic, Ferdinand, Smalling og Jones var ute.

 

Skjønner virkelig ikke hvor du prøver å gå hen med den United greia.

United forklarte jeg. Spillere med erfaring og kamptrening klarer seg greit i de rollene de blir satt til. Når det gjelder Mourinho og Kalas så snakker vi om samme mann som ikke synes Mata er verdt å beholde. Selfølgelig skaper der uro dersom Per og Kos plutselig er ute samtidig. Uro blir det uansett når man må rokkerer. Blir ikke midre uro dersom en Miguel helt uten kamptrening plutselig blir kastet til ulvene.

 

Du kan forresten spare deg antydningene om at jeg ikke klarere å få ting inn i hodet. Jeg er faktisk relativt oppegående. Jeg er bare uenig med deg.

Link to comment
Share on other sites

United forklarte jeg. Spillere med erfaring og kamptrening klarer seg greit i de rollene de blir satt til. Når det gjelder Mourinho og Kalas så snakker vi om samme mann som ikke synes Mata er verdt å beholde. Selfølgelig skaper der uro dersom Per og Kos plutselig er ute samtidig. Uro blir det uansett når man må rokkerer. Blir ikke midre uro dersom en Miguel helt uten kamptrening plutselig blir kastet til ulvene.

 

Du kan forresten spare deg antydningene om at jeg ikke klarere å få ting inn i hodet. Jeg er faktisk relativt oppegående. Jeg er bare uenig med deg.

 

Var fortsatt en rimelig håpløs sammenligning da United hadde en massiv skadekrise på det tidspunktet. Jeg kunne skjønt det hvis de hadde kun hatt 3 midtstoppere og hadde Carrick som plan B (som vi har med Sagna), men jeg klarer ikke å skjønne hvorfor du dro det inn her.

 

Ingen kan gjette seg til hva Mourinho tenker. Hvorfor han solgte Mata vet jeg ikke, men at han foretrekker Oscar er helt klart. Mata er mer en passensjer enn hva Oscar er. Oscar jobber ræva av seg og det er noe Mourinho elsker. Er også en grunn til at han hentet Willian tror jeg. Chelsea måtte vel også kvitte seg med Mata for å imøtekomme kravene til FFP mtp. at de har kjøpt litt i januar.

 

Ellers er det også verdt å nevne at Chelsea har kjøpt Kurt Zouma også visstnok. Så da har de plutselig 5 midtstoppere. Kanskje Mourinho så at midtstopperplassen var en svakhet allikevel?

 

Så du skjønte tankegangen allikevel altså? Så hvorfor argumenterte du mot den tankegangen tidligere når du sier det er en selvfølge nå?

 

Den kommentaren kom etter at du insinuerte at jeg spilte så mye FIFA og FM + at jeg var ute og syklet. Vel fortjent spør du meg.

 

Til Stefan B og Castor.

Jeg er glad i dere begge.

 

BE

 

Er så glad i deg også atte BE! :shy:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC melder: Wenger: "The Draxler situation has been created by the newspapers, not by me. He will stay at Schalke"

 

Latterlig av Wenger. Dette vinduet ender vel opp med at United får Mata + kanskje en avtale om Kroos til sommeren, at City får Mangala, Chelsea får Matic, Salah og Zouma, mens det laget som trenger spillere aller mest, Arsenal (både mtp sårvarheten om Giroud blir skadet og på grunn av skadesituasjonen), maks får inn en avdanket spiller eller en spiller som rett og slett ikke er god nok.

Det Arsenal gjorde med kjøpet av Özil, var ikke å skaffe seg et forsprang ift de andre. Det var simpelthen noe de gjorde for å tette igjen det forspranget de andre hadde. Da ville det være idioti å la de andre IGJEN få forsprang!

 

Edit: Om dette med Kallström skulle stemme, så har det definitivt tørna for Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Det er helt utrolig at Wenger lar dette skje. Arsenal gjør ALT feil nå.

 

Wenger er totalt blindet av tabellposisjon og ser ikke det faktum at laget ikke har spilt mer enn to gode omganger siste 2 mnd (borte mot Villa og borte mot West Ham). Wenger ser tydligvis at laget trenger en spiss, siden han var etter Suarez, men han nekter å kjøpe. Han sier at det ikke er lett å finne tilgjengelige spillere som kan spille for Arsenal, men alle VET at det er lett å finne spillere som er bedre enn Bendtner og bedre enn hva Podolski er som spiss. Sanogo har heller ikke vist noe enda. Park sier seg selv. Hvis Giroud blir skadet, er det god natt, og da mener jeg faktisk at også 4.plassen kan ryke. Spesielt med tanke på kampprogrammet.

 

Det Wenger velger å gjøre, virker det som, er å hente en avdanket spiller i en posisjon Arsenal ikke trenger spillere (offensiv midtbane).

Link to comment
Share on other sites

Hvor er Arshavin som skal fortelle alle oss andre hvordan vi skal tenke og hvor patetiske vi er? Hva sier godeste Arshavin til Källstrom om han skulle komme? :) Lurer på om han finner på noe i sitt hode, og han samtidig kan finne på hva Wenger tenker nå.

Link to comment
Share on other sites

Källström faktisk. Snakk om et hopp i kvalitet fra Mesut Özil til en middelmådig svenske som ikke engang spiller fast for Spartak Moskva. Sier seg selv at fyren aldri tok steget opp når han var i Lyon i 9 sesonger som konstant selger sine beste spillere. Vi har tydeligvis gått fra kvalitet til kvantitet her, men jaja. Bedre enn ingenting. Ramsey er jo ute en stund og jeg vil også tippe at problemet til Wilshere er hakket mer alvorlig enn det Wenger og co har uttalt, men svensken er 31 år og har spilt majoriteten av sin karriere i Frankrike og de siste årene i Russland. Så skal han plutselig til England på feil side av 30 og inn i et lag som kjemper om troféer? Noen nevnte Silvestre.. men fyren der var i det minste vant til tempoet i England og likevel gikk det til helvete.

 

Både James Olley og David Ornstein sier hvertfall at sannsynligheten er stor så.. meget skuffende å gå fra rykter om Julian Draxler, Blaise Matuidi, Jackson Martinez, Mirko Vucinic etc. til Källström.

 

James Olley @JamesOlley 1h

Looks like Kallstrom to Arsenal will happen. He's going to have a medical this afternoon. #afc

David Ornstein @bbcsport_david 3h

Arsenal working to sign Sweden midfielder Kim Kallstrom (31) on loan to end of season from Spartak Moscow. Should get done #afc #bbcfootball

Link to comment
Share on other sites

Tipper han erstatter Frimpong, ikke noe mer enn det. Sånn sett har vi lite å tape på dette. Har bøttevis av erfaring, vært med på å vunnet ulike troféer og alderen tatt i betraktning mener jeg han er perfekt for et låneopphold. Det er helt klart et par ned på stigen mtp hva vi kunne klart å skaffe oss, men jeg ser ingen grunn til å klage over å få han inn som backup fram til sommeren.

 

MEN; er han den eneste vi får inn i dag, vil jeg være skuffa. Vi trenger helt klart en angriper inn. Er Henry klar for en tredje runde?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...