Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Med mindre ikke Liverpool bestemmer seg for å cashe inn på Suarez, så ser jeg ingen større grunn til å hente inn nye spillere når transfervinduet åpner, med mindre vi henter inn noen "for the future". Podolski er snart klar for førstelaget igjen og da har vi brått dekning på spissplassen også.

Link to comment
Share on other sites

Podolski er snart klar for førstelaget igjen og da har vi brått dekning på spissplassen også.

 

Syntes ikke Podolski er i nærheten av å være god nok på spissplass. Aldri sett maken til stillestående spiss som når han fikk prøve seg forrige sesong..

 

Ellers:

 

Chris Wheatley @GoonerTalk 4m

Wenger: "I am not concerned about that (buying a striker in January). We have at the moment Sanogo, who is coming back from injury soon."

Diaby 2.0. er godt på vei!

Link to comment
Share on other sites

 

Syntes ikke Podolski er i nærheten av å være god nok på spissplass. Aldri sett maken til stillestående spiss som når han fikk prøve seg forrige sesong..

 

Ellers:

 

Chris Wheatley ‏@GoonerTalk 4m

Wenger: "I am not concerned about that (buying a striker in January). We have at the moment Sanogo, who is coming back from injury soon."

 

Diaby 2.0. er godt på vei!

 

Han fikk jo prøve seg i noen kamper på rad i sesonginnspurten i mai, og noterte seg for ett tilfredsstillende antall scoringer. Han er ikke like god som Giroud som targetspiss (av åpenbare fysiske årsaker), men har en bedre målteft og avslutningsteknikk enn Giroud. Hvis han klarer å finne seg til rette, og finner ut hvordan han kan tilpasse seg rollen, så tror jeg Podolski blir en meget habil back-up for Giroud. Om det er ideelt er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Han fikk jo prøve seg i noen kamper på rad i sesonginnspurten i mai, og noterte seg for ett tilfredsstillende antall scoringer. Han er ikke like god som Giroud som targetspiss (av åpenbare fysiske årsaker), men har en bedre målteft og avslutningsteknikk enn Giroud. Hvis han klarer å finne seg til rette, og finner ut hvordan han kan tilpasse seg rollen, så tror jeg Podolski blir en meget habil back-up for Giroud. Om det er ideelt er en annen sak.

 

Han scoret noen mål som du nevner, men han var generelt sett ikke akkurat mye til midtspiss. Vant nærmest ingen hodedueller. Kunne ikke holde på ballen og på tross av at han er rimelig kvikk så var det ingen bevegelse fra han ut på kant eller i rom bak midtstopperene.

 

Slik sett er jeg mer hypp på å bruke Walcott som midtspiss hvis vi først skal bruke en annen enn Giroud. Som Podolski så vil han ikke vinne hodedueller, men han er faktisk i stand til å holde på ballen i ny og ne. Derimot er han veldig bevegelig og da særlig i bakrom.

 

Ikke ideelt det heller, men i mine øyne et bedre valg enn Podolski..

Link to comment
Share on other sites

Om Giroud skulle pådra seg en skade så kan godt Podolski gå inn og vikariere på et akseptabelt nivå. Forrige sesong var den første i Premier Leauge også for tyskeren og jeg tror at han som med Giroud har tatt et steg videre denne sesongen - selv om han selvfølgelig vil være litt rusten i de første kampene nå etter skaden. I tillegg må vi huske på at resten av laget har blitt sterkere, og vi er ikke like avhengige av den ene spilleren på topp for å score mål. Med Walcott tilbake på kanten så har vi enda en større trussel som står for mange målpoeng.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hentet fra football.com på Twitter

 

RUMOUR: Luis Suarez' release clause is £60million if Liverpool qualify for the Champions League, lower if not. #lfc

 

Sannhetsgehalten går jeg ikke god for. Ergo, godt mulig han forsvinner til sommeren når pool ikke blir kvalifisert til cl.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra football.com på Twitter

 

RUMOUR: Luis Suarez' release clause is £60million if Liverpool qualify for the Champions League, lower if not. #lfc

 

Sannhetsgehalten går jeg ikke god for. Ergo, godt mulig han forsvinner til sommeren når pool ikke blir kvalifisert til cl.

 

Er nok en slik klausul i kontrakten hans nå ja. Men, så lenge Suarez og Liverpool opprettholder formen så tror jeg de kan klare topp 4 og CL spill. Tipper dog denne klausulen er rundt £40-50m hvis Liverpool ikke havner i CL og £60-70m hvis de havner i CL.

 

En spiller som Suarez burde spille for et lag som kvalifiserer seg for topp 4 i det minste. Trolig verdens tredje beste spiller for øyeblikket og han spiller ikke engang i CL. Rimelig utrolig..

Link to comment
Share on other sites

£60 millioner for Suarez er i dagens marked et godt kjøp når man ser på prisene i overgangene til C. Ronaldo, Kaka, Neymar, Bale, Zlatan fra Inter til Barcelona og ikke minst Torres' overgang til Chelsea. £40 millioner for Özil og £60 millioner for Suarez så er vi på samme sum som Tottenham kastet bort i sommer, bare at vi ville vært stor utfordrer til pokalene fremover.

Link to comment
Share on other sites

£60 millioner for Suarez er i dagens marked et godt kjøp når man ser på prisene i overgangene til C. Ronaldo, Kaka, Neymar, Bale, Zlatan fra Inter til Barcelona og ikke minst Torres' overgang til Chelsea. £40 millioner for Özil og £60 millioner for Suarez så er vi på samme sum som Tottenham kastet bort i sommer, bare at vi ville vært stor utfordrer til pokalene fremover.

i etterpåklokskapens navn kan vi kanskje si at Tottenham kastet bort penga. Men de aller fleste vil nok si at tottenham gjorde et skikkeligg kupp for noen mnd siden.

Link to comment
Share on other sites

£60 millioner for Suarez er i dagens marked et godt kjøp når man ser på prisene i overgangene til C. Ronaldo, Kaka, Neymar, Bale, Zlatan fra Inter til Barcelona og ikke minst Torres' overgang til Chelsea. £40 millioner for Özil og £60 millioner for Suarez så er vi på samme sum som Tottenham kastet bort i sommer, bare at vi ville vært stor utfordrer til pokalene fremover.

 

Kommer aldri til å være enig i at summer opp mot £60m er gode kjøp, men la oss bare si det slik:

 

Først skal man ut med £60m i overgangssum og deretter trolig £160-200k i uka over 4-5 år. La oss si at han tar til takke med £160k og at han signerer en 4-årskontrakt og vi beholder han ut disse 4 årene. Det er £33m i lønn alene. Plusser man på overgangssummen så er man oppe i £93m. Altså £23,3m ÅRLIG for å ha Suarez i laget. Hvordan kan man rettferdiggjøre så mye penger? Den eneste måten er vel om vi som Liverpool ikke var en klubb som kvalifiserte oss for CL og Suarez alene tok oss dit (noe han ennå ikke har gjort forøvrig), men det er ikke vår situasjon om dagen.

 

Når det gjelder Ronaldo og Bale så er/var de henholdsvis en god del yngre enn Suarez. Hvis Suarez forsvinner til sommeren vil han være 27 år gammel. Når Ronaldo forsvant til Madrid var han til sammenligning 24 år gammel som Bale også var. Nå har dog Suarez en spillestil som gjør at han trolig ikke må tilpasse spillestilen sin like mye som det de to andre der må gjøre pga. at han ikke er spesielt kjapp, men samtidig har han også brukt langt lenger på å etablere seg på det toppnivået som Ronaldo gjorde allerede som 22-åring. Eller Bale som 23-24 åring (ikke at Bale er på samme nivå som Suarez nå forøvrig).

 

Jeg er så og si 100% sikker på at vi ikke kommer til å få se et storkjøp som Özil igjen i Arsenal under Wenger igjen. Han gikk "all in" i sommer og Özil var andrevalget bak Suarez. Det er rett og slett altfor mye penger i dagens fotball og jeg kan ikke akkurat si jeg er uenig med Wenger om at disse summene her er helt vanvittige. Det er kun PSG, City, Chelsea, Monaco eller Real Madrid som kan tilby slikt fordi de ikke trenger å stå til rette for sin økonomi.

 

Kan se for meg at vi får inn en spiller til £20-30m som krever rundt £100-120k i lønninger, men aldri i livet om vi får inn en Suarez/Falcao/Cavani. Det blir rett og slett "crazy money" for en klubb som Arsenal eller for klubber generelt sett.

 

Edit:

 

Suarez fikk forøvrig visstnok £225k i uka nå. Så da er regnestykket fort litt annerledes. Minimum blir da £225k * 52 * 4 = £46,8m. Altså £106,8m i løpet av de fire årene eller £26,7m i året.

Link to comment
Share on other sites

Soldado og Capoue var de eneste av de spillerne de kjøpte som jeg trodde skulle ta nivået denne sesongen, og førstnevnte har vært elendig mens Capoue lenge har vært skadet. Lamela var jeg smått skeptisk til, og i alle fall til den prisen, men han er fortsatt ung. Paulinho ble det satt for høye forventninger til i forhold til de siste landskampene hvor han scoret, men spilte ganske middelmådig. Eriksen var tidvis god i Ajax hvor han var en sentral brikke uten store forventninger, og kan med tiden prestere for et lag som kjemper om 5-8. plassen. Chichires elns. hadde jeg ingen kjennskap til og en av få som har imponert gjennom sin spillestil.

Link to comment
Share on other sites

I sommer var jeg negativ. I vinter er jeg mer positiv som jeg skrev i et annet innlegg her på forumet. Syntes han har vist bedre form og oppførsel enn på lenge. Har hvertfall alt som skal til for å bli en spiss i absolutt verdensklasse, men det koker ned på hvorvidt han vil passe inn i spillergruppen og om Wenger er interessert i han etter alle skandalene han har vært involvert i siden tiden i Inter og City.

Link to comment
Share on other sites

Perry Groves mener vi bør signere Berba : http://talksport.com/football/exclusive-groves-berbatov-move-arsenal-no-brainer-13122773356?

 

Jeg er ikke spesielt sugen på hverken Berba eller Balo. Kan ikke fordra spillere med dårlige holdninger. Men om det sto mellom en av dem eller ingen

er selvfølgelig valget enkelt...

Link to comment
Share on other sites

Ønsket Berbatov til klubben når han var på vei vekk fra United da jeg så på han som en fantastisk backup for van Persie, men det skjedde ikke og jaggu faen beholdt vi ikke nederlenderen heller.

 

Er ingen tvil om at Berbatov er en fantastisk talentfull spiller. I en alder av 32 har han fortsatt mer å gi hvis han bare gidder. Og det er der det hele ligger ved han. Dog tror jeg at han ville passet ypperlig inn i Arsenal sitt oppsett. I mine øyne ville han vært en meget god januar signering med en kontrakt ut juni med opsjon på forlengelse hvis han presterer.

 

Hvis Berbatov kommer inn dog så ser jeg også at vi henter inn den unge belgieren Michy Batshuayi som vi har vært linket til den siste måneden. Et stor talent som vi ryktes å være "nære" å signere for £6,5m. Med Berbatov, Giroud og Batshuayi + Sanogo, Afobe og Akpom er vi slik sett rimelig godt skodd, men vi er da avhengig av at Batshuayi (eller en av de andre unggutta) tar steget opp og blir en knallspiss.

 

Ønsket er selvfølgelig at vi henter inn en spiss som kan lede linja i 4-5 år uten problemer og prestere på et høyt nivå. Balotelli er slik sett et godt alternativ mtp. talent og prestasjoner allerede på tross av at han er et tiår yngre enn Berbatov. Som Berbatov er han også vant til Premier League og vil trenge liten tid til å tilpasse seg ligaen, men jeg er virkelig skeptisk til mentaliteten hans. Som Suarez er han ofte en kødd på banen, men i motsetning til Suarez så har han jo også vært en kødd utenfor banen. Klarer Wenger å temme han hvertfall så kan vi fort ha en helvetes god spiller i hendene våre til en latterlig lav pris hvis summene det ryktes om stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en helt annen trener enn hva Mancini var og hva Allegri er nå. Spesielt Mancini var en litt spesiell trener som valgte å gå i media med nesten alt av konflikter og hendelser rundt Balotelli, enten det var på banen eller på treningsfeltet. Samtidig tror jeg han passer bedre inn i "vår" spillergruppe enn i de tidligere hvor han har blitt en av flere egoer.

Link to comment
Share on other sites

Som fotballspiller er han helt fantastisk når han er "på". Han er helt umulig å hamle opp med. Jeg følger ikke med på Italiensk fotball utenom CL og kanskje et par høydepunkter her og der, men Balotelli anno 31. januar 2013 er ikke en person(merk; ikke spiller) jeg ikke ville hatt i vår tropp. Det må da være grenser på hvor mye han skal ha vokst siden den tid.

 

Minner om at Wenger de siste årene ser ut til å ha kvittet seg med det meste av trøbbelet i garderoben. Gallas, Adebayor og co ble alle sendt på dør, og det virker for meg som at vi har en veldig harmonisk gjeng som jobber hardere enn på lenge for hverandre. Jeg er meget skeptisk til at Balotelli skulle passe inn i dette med all trøbbelet som følger med i smågodt-posen hans.

 

Men fyren er jo så jævla god, at...?

Link to comment
Share on other sites

Som fotballspiller er han helt fantastisk når han er "på". Han er helt umulig å hamle opp med. Jeg følger ikke med på Italiensk fotball utenom CL og kanskje et par høydepunkter her og der, men Balotelli anno 31. januar 2013 er ikke en person(merk; ikke spiller) jeg ikke ville hatt i vår tropp. Det må da være grenser på hvor mye han skal ha vokst siden den tid.

 

Minner om at Wenger de siste årene ser ut til å ha kvittet seg med det meste av trøbbelet i garderoben. Gallas, Adebayor og co ble alle sendt på dør, og det virker for meg som at vi har en veldig harmonisk gjeng som jobber hardere enn på lenge for hverandre. Jeg er meget skeptisk til at Balotelli skulle passe inn i dette med all trøbbelet som følger med i smågodt-posen hans.

 

Men fyren er jo så jævla god, at...?

 

Det vitner ingen tvil om at Ballo er en fantastisk god fotballspiller,og hva Wenger kunne fått ut av ham finnes det vel ingen grenser for..MEN slik som jeg ser det så har Arsenal en godt sammensveiset gjeng med god lagmoral for øyeblikket og jeg tror ikke Ballotelli er rett mann inn i den gruppen.

 

At vi trenger en ny spiss er det ingen tvil om. Hadde vi hatt Suarez eller Van Pussy denne sesongen hadde vi hatt et stort forsprang på konkurrentene allerede! Vi trenger en spiss som kan sette sjansene,noe Giroud har slitt med de siste kampene. Lewandowski og Falcao hadde gjort oss dødelig,men de er dessverre to umulige targets?. Benzema er også en som er nevnt,en spiller i sin beste alder som også har prestert jevnt i Europa,men jeg frykter han blir for dyr. Diego Costa er aktuell,en spiller i sitt livs form,men det er ikke typisk Wenger å hente en spiller som for øyeblikket makser sitt potensiale,derfor blir også prisen drøy?

 

Jeg for min del sikler på to spillere som kan gjøre oss bedre og mere variert i angrepspillet,de spiller begge i Premier Leauge og har vist at de takler nivået på en utmerket måte. Javier Hernendez sliter benken i United,og har gjort det lenge. Han presterer alltid når han får sjansen og virker som en spiller som kan blomstre om han får spille mere regelmessig! Den andre heter Loic Remy og trenger heller ingen nermere presentasjon bortsett fra at han er utleid fra QPR som før øyeblikket ligger godt an ang opprykk. Jeg mener at dette er to spillere Arsenal bør forsøke å hente når Januar-vinduet åpner.

Link to comment
Share on other sites

Hernandez er veldig veldig middelmådig. Remy er langt bedre, men han er på utlån hos Newcastle ut sesongen og vil ikke være tilgjengelig før sommeren 2014. Han er heller ikke så god at han er god nok til å være førstevalg, men han ville vært en fantastisk spiller å ha i laget.

 

Ellers irriterer jeg meg så ekstremt fortsatt over at Hazard endte opp i Chelsea. For en fantastisk spiller han er. Håper vi ender opp med Draxler som kompensasjon. Han kan bli det Hazard er nå for oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...