Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

 

Leste den for en stund siden jeg og, var en del ting der som var kjekt å vite der.

 

Er det en spiller jeg kunne tenkt meg inn i januar er det denne mannen: http://sabotagetimes.com/reportage/why-arsenal-have-to-sign-reus-and-a-few-more-germans/?

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å si. Han slo jo gjennom som høyrekant/midtspiss. Deretter har han spilt på venstre for Dortmund. Mye grunnet at de har hatt gode alternativer på høyrekanten fremfor venstre. Hans beste posisjon er vel egentlig som sentral offensiv midtbane, men han er så anvendelig at han kan spille i alle de 4 posisjonene i laget vårt blant annet.

Link to comment
Share on other sites

Var mange som ønsket Begovic inn i sommer og som fortsatt har snakket om han for neste vindu. Etter å ha sett ham i flere kamper i år så er jeg ikke imponert. Slapp inn enkle mål mot oss og direkte svak i dag mot Stoke. Per i dag så syns jeg våre keepere er på et høyere nivå.

Link to comment
Share on other sites

Alle de sesongene Begovic har spilt i Premier League så har han sjeldent gjort noen feil som jeg har sett. I to kamper denne sesongen har han gjort flere feil enn i alle de kampene kombinert siden 09/10 sesongen.. helt tydelig at han ikke er på toppen av spillet sitt for tida i mine øyne. Kan muligens ha mistet litt motivasjon etter å ha blitt værende i Stoke etter at det var såpass mye snakk om han til andre klubber i løpet av sommeren?

 

Ellers må jeg bare pirke..

 

og direkte svak i dag mot Stoke

 

Mot Norwich mener du vel? Han spiller jo for Stoke. ;)

Link to comment
Share on other sites

Alle de sesongene Begovic har spilt i Premier League så har han sjeldent gjort noen feil som jeg har sett. I to kamper denne sesongen har han gjort flere feil enn i alle de kampene kombinert siden 09/10 sesongen.. helt tydelig at han ikke er på toppen av spillet sitt for tida i mine øyne. Kan muligens ha mistet litt motivasjon etter å ha blitt værende i Stoke etter at det var såpass mye snakk om han til andre klubber i løpet av sommeren?

 

Ellers må jeg bare pirke..

 

 

Mot Norwich mener du vel? Han spiller jo for Stoke. ;)

Så ut som han spilte mot Stoke... :-))

Link to comment
Share on other sites

Ny høyreback? Hvorfor?

 

Vi har en glitrende høyreback i Sagna og en fantastisk understudy i Jenkinson. På begge backplassene er vi fantastisk godt forspent.

 

Trenger en kontraktfornyelse på Sagna i mine øyne eller så trenger vi en ny høyreback. Personlig vil jeg helst beholde Sagna i et par år til. Tror han holder koken en sesong eller to til før han uansett er danket ut av Jenkinson som bare blir bedre og bedre.

 

Bak Jenkinson så har vi også Hector Bellerin som jeg syntes er veldig spennende.

 

Når det gjelder midtstoppere derimot og spiss så syntes jeg vi trenger en midtstopper som er så lik Mertesacker i spillestilen som det går ann. Koscielny, Sagna og Vermaelen blir i mine øyne for like i spillestilen til å spille sammen og de trenger alle Mertesacker ved siden av seg for å fungere optimalt.

 

Når det gjelder en spiss så syntes jeg Giroud denne sesongen for det meste har vært meget god, men jeg ønsker en kontrast til han. I motsetning til en treg, sterk og luftsterk spiss så ønsker jeg meg en rask, teknisk djevel som Özil og Cazorla kan tre igjennom. Aubameyang f.eks. hadde vært ypperlig. Synd han forsvant til Dortmund for £11m.

 

Med ny kontrakt på Sagna og de to andre spillerene der inn så syntes jeg vi ville hatt en meget komplett tropp.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Med en ny god høyreback er forsvaret komplett, men vi trenger en konkurrent til Giroud mer enn en "backup". Reus og Azpilicueta inn i januar hadde vært fantastisk.

 

Ja, det er mer riktig med en som kan utfordre, enig i den. Nå har vi utg punktet en såpass bra stall at det blir å finne den ene spilleren eller 2 spillerne som kan heve laget utterligere noen hakk, som jeg har skrevet før her så mener jeg at vi har noe å gå på på sidebackene. En knallgod v-back eller h-back med en giftig innleggs- og dødballfot hadde vært en styrke for laget. jeg er usikker på hvilke dette kan være?

 

Hvem er verdens beste høyreback?

Link to comment
Share on other sites

Men må det være en back som har innleggsfoten? Kunne vi ikke hatt en klassisk ving som tråler kantlinjene opp og ned? Er klar over spillestilen vår, og at ofte kreves det at man trekker inn i banen når man spiller kant. Men en overmars type, som jobber iherdig på sin side og med en god fot ville gitt oss ett annet moment. Om ikke en vi kan sette på når det blir for trangt i midten.

 

Hvem som er verdens beste høyreback aner iallefall ikke jeg p.d.d. Sagna er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte dette utifra hvordan vi spiller nå. Akkurat pr.d.d trenger vi jo egentlig ikke noen nye, men for å tenke litt framover og hvordan vi eventuelt kan bli enda bedre mener jeg at en back med en god innleggsfot (pga at ikke Sagna og Gibbs eller noen av de andre i stallen har dette....) hadde vært noen vi kunne trengt. Akkurat pr oktober 2013 ser det ut som Arsenal er et av de beste lagene i Europa, det er derfor vanskelig å si at noe er dårlig akkurat nå, men jeg synes sidebacker er viktig i spillet vårt og som du skriver til slutt, Sagna er ikke verdens beste høyreback, det er heller ikke Gibbs p åden andre siden.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Gibbs og Sagna lett er blant de mest komplette backene i Premier League jeg. Særlig Gibbs syntes jeg er fantastisk for det meste. Undervurdert defensivt og generelt sett veldig god offensivt. Innleggene derimot er ofte skuffende. Og her må han tydelig forbedre seg. Sagna derimot nærmer seg 31 så innleggskvaliteten hans kommer ikke til å bli noe bedre, men i Jenkinson og Monreal så har vi spillere som innimellom legger knallharde gode innlegg. Ellers vil jeg også påpeke at jeg ikke finner noen andre så komplette backer der ute i verden som Gibbs og Sagna som attpåtil har en god innleggsfot. Så man vil enten ofre defensiv stabilitet og muligens flere av de gode offensive løpene for et godt innlegg eller to i løpet av en kamp. I mine øyne så er det ikke verdt det når Gibbs og Sagna spiller på det nivået de gjør.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...