Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

For å si det slik: Källström er ikke det verste lånet vi kunne gjort. Men, mtp. at Berbatov var tilgjengelig på lån så mener jeg vi burde ha vært der. Hadde også vært smart å låne en midtstopper av grei kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Tenkte jeg skulle fundere litt på posisjoner der jeg ønsker/forventer at det kommer inn nye fjes før neste sesong. I den sammenheng så blir det absolutt noe synsing fra min side vedrørende spillere som også forsvinner fra klubben i det samme vinduet.

Jeg tar derimot ikke hensyn til eventuelle "talenter" på ungdomssiden i Arsenal som kan være aktuelle.

 

Utgangspunktet mitt er den troppen som pr. dato står oppført på nettsidene til Arsenal.com, og alle meninger er hva jeg tror kommer til å skje. (Noen kontraktslengder finner jeg ikke bekreftet lengde på)

 

Målvakter:

Szczensy - Blir i klubben, men kan få større konkurranse om plassen neste sesong.

Fabianski - Kontrakten utløper til sommeren. Blir ikke forlenget av spilleren, som ønsker seg til en klubb der har får være førstekeeper.

Viviano - er på ett års lån. kontrakt blir ikke forlenget.

 

Hva jeg forventer:

En ny keeper som kan være ett reelt alternativ til Szczensy + en ny tredjekeeper (eventuelt opprykk fra egne rekker).

 

Forsvar:

Sagna - Kontrakten utløper til sommeren. Blir ikke forlenget av spilleren, som ønsker seg til en ny klubb (gjerne Frankrike). Det blir hans siste klubb og Sagna vil prøve å få en siste god kontrakt.

Jenkinson - Er på langtidskontrakt, men tvilsom som førstevalg de neste årene. Kanskje aktuell utlånskandidat hvis Sagna blir og ekstra høgreback blir kjøpt.

Mertesaker - Kontrakt til sommeren 2015. Forventes å skrive ny kontrakt. Førstevalg også neste sesong.

Koscielny - Kontrakt til 2017 (antatt). Førstevalg sammen med Mertesacker også neste sesong.

Vermalen - Kontrakt til sommeren 2015. Ønsker seg sannsynligvis bort til sommeren p.g.a. situasjonen som tredjevalg.

Gibbs - er på langtidskontrakt. Forblir førstevalg på venstreback, men i rotasjon med Monreal.

Monreal - Kontraktslengde ukjent. Andrevalg på venstreback, men i rotasjon med GIbbs.

 

Hva jeg forventer:

Ny høgreback som skal erstatte Sagna, Hvis Sagna (mot fomodning blir) så kan det også være aktuell med en ny backup, slik at Jenkinson kan gå på utlån og få mer spilleerfaring.

Ny midtstopper som skal erstatte Vermalen og helst en som kan være aktuell til å ta over en av de to faste plassene på relativt kort sikt. I tillegg så må det inn et greit fjerdealternativ som midtstopper.

 

Midtbane: (vinger, se under angrep)

 

Arteta - Kontrakt til sommeren 2015. Jeg forventer ikke at den blir forlenget. Blir en viktig brikke også neste sesong.

Flamini - Kontrakt til sommeren 2016 (antatt). I alternering med Arteta på defensiv midtbane også neste sesong,

Diaby - Kontrakt til sommeren 2015. Jeg blir ikke forbauset om Diaby blir "kjøpt ut" av kontrakten kommende sommer.

Ramsey - Langtidskontrakt. Blir viktig spiller også neste sesong.

Wilshere - Langtidskontrakt. Blir viktig spiller også neste sesong

Rosicky - Kontrakt til sommeren 2014. Forventes å signere en ny (ett års?) kontrakt.

Cazorla - Kontrakt til sommeren 2016. Mange kamper fra start neste sesong,

Zelalem - Ungt talent. Det forventes at han skriver under sin første proffkontrakt snart. Vil kunne få innhopp neste sesong, men vil sannsynligvis ikke starte kamper (unntak kan være ligacup)

Özil - Langtidskontrakt. Sikker i førsteelver

 

Hva jeg forventer:

Ikke så mye. Men klubben bør starte å se seg etter en spiller som skal ta over ansvaret på den defensive midtbane, Jeg tviler derimot at det skjer denne sommeren, selv om jeg gjerne hadde sett en slik spiller inn allerede da. (PS!! noen andre "midtbanespillere" vurderes under angripere.)

 

Angrep (på arsenal.com er vingene tatt med her)

 

Podolski - Er på langtidskontrakt, men jeg blir ikke forbauset om han drar tilbake til Tyskland allerede kommende sommer.

Giroud - Er på langtidskontrakt. Blir ikke førstevalg som angriper neste sesong.

Walcott - Er på langtidskontrakt og blir en viktig brikke også neste sesong.

Oxelade-Chamberlain - Er på langtidskontrakt og kommer til å bli benyttet en del neste sesong.

Sanogo - Er på langtidskontrakt. Blir lite benyttet på førstelaget kommende sesong.

Bendtner - Kontrakten utløper sommeren 2014 - Hverken klubb eller spiller vil forlenge kontrakten.

Miyaichi - Kontrakt til sommeren 2015 (antatt). Tvilsom fremtid i Arsenal. Jeg forventer salg i sommer.

Gnabry - Er på langtidskontrakt og har en fremtid i klubben. Kan muligens bli utlånt neste sesong for å få mer spilletid.

 

Hva jeg forventer:

Jeg forventer en ny spiss som kommer inn som førstevalg og som er av en annen type enn Giroud.

Draxler er fremdeles sterkt ryktet for en overgang kommende sommer. Om han er tenkt brukt som spiss eller offensiv midtbane er jeg usikker på.

Jeg ser gjerne at vi får inn en "dedikert" ving til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Trist, men jeg nå er 80% sikker på at vår stabile back Sagna forlater oss til fordel for Monaco eller psg. Håper for Guds skyld at ikke Wenger ikke ser Jenkinson som en verdig erstatter. En spiller om noen år kan bli en god back, men ikke pds.

 

Jeg blir overrasket dersom vår kaptein (!) Thomas vermaelen ikke forlater oss i sommer. MÅ da hente inn en god midstopper.

 

Hvis vi skal som i år også kjempe om gullet, så MÅ vi hentet inn en spiss i verdensklasse. Sorry, Giroud er ikke god nok. Og det vet også Wenger. * Higuain* * Suarez*.

 

Det blir en del utskiftner.

 

Podolski tror jeg også forlater oss, hvis vi får inn Draxler.

Link to comment
Share on other sites

Håper for Guds skyld at ikke Wenger ikke ser Jenkinson som en verdig erstatter. En spiller om noen år kan bli en god back, men ikke pds.

 

 

Når Wenger valgte å ikke bruke Jenkinson mot Palace slik at Sagna kunne få hvile, så begynner jeg å "ane" at Wenger ikke har den største tiltroen til Jenkinson. Hvis det hadde vært en kamp denne sesongen det hadde vært naturlig å hvile vårt førstevalg så var den kampen et relativt greit valg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De er billige, og etter ôzil må det spares. (satt på spissen, men tror ikke det er så langt fra sannheten).

 

Til tross for Walcott skaden som kom lenge før januarvinduet sluttet hadde Wenger bestemt seg for å droppe noen storhandel. Han er imot januarvinduer og det ser vi til tross for enkelte utskeielser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...