Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg forstår veldig godt at Wenger/klubben ikke vil betale 37 millioner pund for Draxler. Det er ekstrem overprisning av en såpass ung spiller. Dersom det at vi ikke henter han nå i januar fører til at han forsvinner til en annen klubb til sommeren, så er det greit. Selv om vi har midler tilgjengelig, betyr ikke det at klubben skal betale kraftig overpris bare for å tilfredsstille supporterne.

 

Wenger viser jo at han ønsker å forsterke, men jeg er fornøyd med at han ikke er villig til å forsterke til enhver pris.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Jeg forstår veldig godt at Wenger/klubben ikke vil betale 37 millioner pund for Draxler. Det er ekstrem overprisning av en såpass ung spiller. Dersom det at vi ikke henter han nå i januar fører til at han forsvinner til en annen klubb til sommeren, så er det greit. Selv om vi har midler tilgjengelig, betyr ikke det at klubben skal betale kraftig overpris bare for å tilfredsstille supporterne.

 

Wenger viser jo at han ønsker å forsterke, men jeg er fornøyd med at han ikke er villig til å forsterke til enhver pris.

Jeg er fullstendig enig i at vi ikke skal kjøpe enkeltspillere for enhver pris, det har jeg ment i fortid og vil også mene det i fremtiden. Men samtidig så virker det av og til at Wenger ikke er villig til å betale "markedspris" for å skaffe reelle forsterkninger (selvsagt med enkelte unntak), og er kun ute etter såkalt "gode kjøp". Det er selvsagt positivt når klubben gjør et "Kupp" på overgangsmarkedet, men jeg har til tider vært svært usikker på Wengers "vilje" til å forsterke sett i forhold til hans av og til overvurdering (min konklusjon) til den enhver eksisterende tropp.

 

Hvis vi kun får "stallfyll" inn nå de neste seks timene og ikke reell forsterkning av laget så har det lite med å unngå å kjøpe spillere til overpris, men mer en motvilje til å innse at troppen har sine mangler. Det finnes spillere på markedet som ville være gode alternativer/backup i de mest sårbare posisjonene på banen uten at det skal medføre ublu priser.

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger sier på dagens pressekonferanse at han ønsker å hente inn minst en spiller, fordi vi har litt tynn bredde med tanke på skader etc. så er det jo ganske klart at han ser mangelen og faren dette kan føre til utover sesongen. Om han da ikke klarer å fylle opp denne mangelen kan man spørre seg hvor mye han faktisk er villig til å satse for en ligatittel...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår veldig godt at Wenger/klubben ikke vil betale 37 millioner pund for Draxler. Det er ekstrem overprisning av en såpass ung spiller. Dersom det at vi ikke henter han nå i januar fører til at han forsvinner til en annen klubb til sommeren, så er det greit. Selv om vi har midler tilgjengelig, betyr ikke det at klubben skal betale kraftig overpris bare for å tilfredsstille supporterne.

 

Wenger viser jo at han ønsker å forsterke, men jeg er fornøyd med at han ikke er villig til å forsterke til enhver pris.

Wenger sier jo han aldri var interessert. Det var aviser som lagde denne sagaen. Så hvor viser Wenger at vi seriøst vil forsterke? Klar over at ting er hemmelig men Källstrom inn viser evt ikke det for meg. Hvis han tar Dench sin plass så får han ikke spille uansett.

 

Vi er i en fantastisk posisjon for første gang på mange mange år, men nå viser det seg at de vandte skadene på sentrale spillere kommer. I tillegg har vi ett spissproblem som har vært reelt siden sommeren. Da er det snodig å ikke kjøre inn noen forsterkninger i januarvinduet når det først eksisterer (uavhengig om Wenger er tilhenger av det)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha tatt meg en tur innom "ryktebørsen" Newsnow.co.uk så er det forbausende hvor få spillere som er "linket" til Arsenal.

 

Draxler og Kalou skal nå være uaktuelle.

Källstrøm relativ sikker.

Klose (lån) igjen aktuelt.

 

Ellers fint lite, så det virker som at også media og bloggerne ikke har den store trua på at det kommer til å skje noe forsterkninger av laget.

 

Link to comment
Share on other sites

Selv om han ikke kommer til å få mange kamper for Arsenal, må vi vel kunne si at dette er en tåpelig signering. Hva i helvete skal Kim bidra med for Arsenal? Jeg er rett og slett rystet! En god spiller, men klarer ikke å se hvilken plass han skal ta. Backup for backupen er ok det, men hadde det vært bedre å hente en spiller som kunne styrket førstelaget?

Link to comment
Share on other sites

Selv om han ikke kommer til å få mange kamper for Arsenal, må vi vel kunne si at dette er en tåpelig signering. Hva i helvete skal Kim bidra med for Arsenal? Jeg er rett og slett rystet! En god spiller, men klarer ikke å se hvilken plass han skal ta. Backup for backupen er ok det, men hadde det vært bedre å hente en spiller som kunne styrket førstelaget?

 

Vel - akkurat nå er vi faktisk litt tynne på midten med alle skadene. Og Kim på lån vil jo ikke stå i veien for noen når de er tilbake og vil heller ikke lage ugreie for sommerplanene våre.

 

Tåpelig synes jeg er drøyt, men hadde heller sett en spiss på lån. Og det kan jo fortsatt skje.

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig ingen problemer med at svensken hentes på lån. Det som skurrer er at vi fremdeles ikke har hentet noen som vet hvor målet står. Pr dags dato er vi ekstremt sårbare på spissplassen. Håper virkelig på en god nyhet her, ellers tror jeg vi går en tøff tid i møte.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har vell Ramsey, Wilshere, Arteta, Rosicky, Flamini og Chamberlain i den posisjonen fra før, så da går vell Källström inn som 7. valg. Vil dog prioritere svensken foran Chamberlain som er umoden i denne posisjonen.

 

Av de du nevner er plutselig Källström den eneste som er tilgjengelig.. :)

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt stille, sitter og kikker på Tv2 sporten med et minimalt håp, og det eneste "høydepunktet" i kveld har vel vært denne snutten med "Transfer of life".

 

Blir vel sittende og glo til midnatt, og med en forventet skuffelse så blir det vel å sky forumet for ikke å komme inn i "depresjonskarusellen" (det neste halvannet døgn) og glemme fotballen frem til Palacekampen søndag ettermiddag da forhåpentlig alle mine negative tanker blir blåst bort av Wenger og gutta! O_O

Link to comment
Share on other sites

 

#Afc board were happy to meet #Schalke fee for Draxler & keen this month to avoid summer battle, but AW valuation lower & unwilling to budge

 

 

 

Det er det dummeste jeg har hørt... Man skal ikke tro på alt media skriver.

Sannhetsgehalten er nok svært usikker, men sånn i utgangspunktet så bør/skal det være manageren som har det siste ordet når det gjelder om han vil signere en spiller når midlene er bevilget. Styrets rolle er å bevilge nødvendige midler eller å avslå å bevilge midler til et eventuelt kjøp, men styret skal ikke "kjøpe" en spiller mot managerens vilje!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...