Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

Det var fem timer fullstendig bortkastet på meningsløs venting på noe vi forsåvidt ikke regnet mef skulle skje. Så nært, men dog så fjærnt. Om dette holder inn til tredjeplass, et det ikke annet enn imponerende. Klarer ikke å se at dette på noe som helst vis kan holde mot cfc og manc. Håper selvsagt, men må nok være realistisk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Synes Källström er en god signering. Var det så mange realistiske alternativer sentralt på midten? Draxler hadde vært gøy, men når man stikker fingeren i jorda så har vi jo plenty med spillere i hans posisjon. Er primært på spissplass det skorter og der er det ikke allverdens å velge i når det er VM til sommeren

Link to comment
Share on other sites

Det var fem timer fullstendig bortkastet på meningsløs venting på noe vi forsåvidt ikke regnet mef skulle skje. Så nært, men dog så fjærnt. Om dette holder inn til tredjeplass, et det ikke annet enn imponerende. Klarer ikke å se at dette på noe som helst vis kan holde mot cfc og manc. Håper selvsagt, men må nok være realistisk.

 

Tror nok ikke jeg følger neste overgangsvindu for å si det sånn...

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til neste overgangsvindu jeg. Ikke noe som gir mer glede enn å se voksne menn syte mer enn en unge som blir fratatt leken sin i barnehagen. Å lese om alle spillerne ekspertene her inne mener vi MÅ hente, og hvorpå man kan stadfeste at Wenger ikke har peiling dersom han ikke ser det samme som ekspertene. Å lese om alle spillerne som ender opp i Tottenham, hvorpå det påpekes at det er en skandale at Wenger ikke ga Tottenham kamp om disse spillerne. Etter hvert som de andre lagene forsterker, og Wenger nok engang bedyrer at han har full tillit til at spillerstallen vi har er god nok til å kjempe i toppen, vil det nok engang stadfestes at Arsenal er sjanseløs, og er heldige dersom vi i det hele tatt klarer å sikre oss Europacup. Silly season på Arsenal Norway sitt diskusjonsforum er jo det som får tiden mellom sesongene til å fly avgårde.

Link to comment
Share on other sites

Peil eller ikke, men vi er vel sårbare lengst frem? Kjipt hvis får en skade/formsvikt/karantene på Giroud. Redd et slikt scenario kan skape trøbbel for Arsenal. Husk at Ramsey og Walcott har vært viktige bidragsytere på målfronten. Det er tynt på topp ellers.

 

Uansett, jeg setter pris på svensken. Med sin erfaring har han helt sikkert noe å bidra med :-)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til neste overgangsvindu jeg. Ikke noe som gir mer glede enn å se voksne menn syte mer enn en unge som blir fratatt leken sin i barnehagen. Å lese om alle spillerne ekspertene her inne mener vi MÅ hente, og hvorpå man kan stadfeste at Wenger ikke har peiling dersom han ikke ser det samme som ekspertene. Å lese om alle spillerne som ender opp i Tottenham, hvorpå det påpekes at det er en skandale at Wenger ikke ga Tottenham kamp om disse spillerne. Etter hvert som de andre lagene forsterker, og Wenger nok engang bedyrer at han har full tillit til at spillerstallen vi har er god nok til å kjempe i toppen, vil det nok engang stadfestes at Arsenal er sjanseløs, og er heldige dersom vi i det hele tatt klarer å sikre oss Europacup. Silly season på Arsenal Norway sitt diskusjonsforum er jo det som får tiden mellom sesongene til å fly avgårde.

Du har nok rett i at vi er litt patetiske som legger såpass energi i å ha en mening om det som skjer i klubben, vi kunne selvsagt bare gitt F** og holdt på med andre ting. Men jeg er svært så usikker på hvem som er mest patetisk av oss og en som finner det så viktig å påpeke hvor store idioter vi andre er som setter klubben over enkeltpersoner som er der for en kortere/lenger periode. Men det er godt å høre at du har så god tro på alt det Wenger foretar seg og jeg mener oppriktig at jeg håper at du får rett i at "Wenger knows" også når det gjelder det han har foretatt seg vedrørende det spillermateriellet.

 

PS!! Hvilke spillere som endte opp i Tottenham har vi klaget over? I det forrige vinduet så endte det noe spillere opp der, men hvor av de kunne vi tenkt oss hit, det var vel en eller to!

 

Jeg vet ikke om målet ditt med slike innlegg er å skape et forum der tilbedelsen av Wenger er hovedsaken, men for min egen del så har jeg tenkt å forsatt være så "patetisk" at jeg roser Wenger der jeg finner det riktig og kritiserer der jeg mener han fortjener det.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok rett i at vi er litt patetiske som legger såpass energi i å ha en mening om det som skjer i klubben, vi kunne selvsagt bare gitt F** og holdt på med andre ting. Men jeg er svært så usikker på hvem som er mest patetisk av oss og en som finner det så viktig å påpeke hvor store idioter vi andre er som setter klubben over enkeltpersoner som er der for en kortere/lenger periode. Men det er godt å høre at du har så god tro på alt det Wenger foretar seg og jeg mener oppriktig at jeg håper at du får rett i at "Wenger knows" også når det gjelder det han har foretatt seg vedrørende det spillermateriellet.

 

PS!! Hvilke spillere som endte opp i Tottenham har vi klaget over? I det forrige vinduet så endte det noe spillere opp der, men hvor av de kunne vi tenkt oss hit, det var vel en eller to!

 

Jeg vet ikke om målet ditt med slike innlegg er å skape et forum der tilbedelsen av Wenger er hovedsaken, men for min egen del så har jeg tenkt å forsatt være så "patetisk" at jeg roser Wenger der jeg finner det riktig og kritiserer der jeg mener han fortjener det.

 

Poenget med innlegget mitt, var å sette ting litt på spissen. Det er til tider unødvendig mye syt her inne når vi ikke får det som vi vil. Og dersom du tror at det er bare de som bruker energi på å si sine meninger her inne som har et hjerte for Arsenal, så tar du veldig feil. Alle er forskjellige, men er et snev av gangsyn for mye å etterlyse?

 

Og bare for å ha det oppklart med engang, så er jeg ikke en av de som mener "Wenger knows". Wenger er kanskje den største manageren i Arsenals historie, men som alle mennesker har også han sine feil. Hans til tider kanskje naive tro på hva spillerstallen kan utrette er en av feilene, men samtidig har han motbevist ekspertene gang på gang. Hvor mange sesonger nå har Arsenal blitt spådd å havne utenfor det gode selskap, både av tidligere fotballspillere som plutselig har blitt "eksperter", og også av klubbens egne spillere?

 

Jeg er ikke fornøyd med at Källström ble eneste spiller inn i januar, men samtidig innser jeg at Wenger og de andre klubben som har ansvaret for spillerkjøp har bedre forutsetninger for å vurdere dette enn meg. Og jeg er også enig i at man ikke skal forsterke til enhver tid. Jeg mener det er riktig å ikke betale 37 millioner pund for Draxler som fortsatt er ganske fersk på dette nivået. Det er samme pris som United betalte for et ferdig produkt i Mata. Det er også bare noen få millioner pund under det vi betalte for Özil.

 

Når det kommer til Tottenhamspillere det har blitt ropt etter, kan man jo nevne både Lloris, Lamela, Dembele, Capoue, Dempsey, Holtby osv.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til neste overgangsvindu jeg. Ikke noe som gir mer glede enn å se voksne menn syte mer enn en unge som blir fratatt leken sin i barnehagen. Å lese om alle spillerne ekspertene her inne mener vi MÅ hente, og hvorpå man kan stadfeste at Wenger ikke har peiling dersom han ikke ser det samme som ekspertene. Å lese om alle spillerne som ender opp i Tottenham, hvorpå det påpekes at det er en skandale at Wenger ikke ga Tottenham kamp om disse spillerne. Etter hvert som de andre lagene forsterker, og Wenger nok engang bedyrer at han har full tillit til at spillerstallen vi har er god nok til å kjempe i toppen, vil det nok engang stadfestes at Arsenal er sjanseløs, og er heldige dersom vi i det hele tatt klarer å sikre oss Europacup. Silly season på Arsenal Norway sitt diskusjonsforum er jo det som får tiden mellom sesongene til å fly avgårde.

 

 

 

Spot on

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til neste overgangsvindu jeg. Ikke noe som gir mer glede enn å se voksne menn syte mer enn en unge som blir fratatt leken sin i barnehagen. Å lese om alle spillerne ekspertene her inne mener vi MÅ hente, og hvorpå man kan stadfeste at Wenger ikke har peiling dersom han ikke ser det samme som ekspertene. Å lese om alle spillerne som ender opp i Tottenham, hvorpå det påpekes at det er en skandale at Wenger ikke ga Tottenham kamp om disse spillerne. Etter hvert som de andre lagene forsterker, og Wenger nok engang bedyrer at han har full tillit til at spillerstallen vi har er god nok til å kjempe i toppen, vil det nok engang stadfestes at Arsenal er sjanseløs, og er heldige dersom vi i det hele tatt klarer å sikre oss Europacup. Silly season på Arsenal Norway sitt diskusjonsforum er jo det som får tiden mellom sesongene til å fly avgårde.

 

Enig!

Link to comment
Share on other sites

No var det vel ingen av ei konkurrerande klubbane som forsterka laga sine sett vekk i fra Manchester United som kjempar om 4 plassen. Det som er litt fortvilande er at laget vårt er svekka dei siste månadane, (Walcott, Ramsey). Desse er ikkje erstatta, svensken er vel meir eit alternativ til Flamini. I år har me sjansen på å ta 1 plassen, litt surt at me går inn i i innspurten med eit lag som er svekka.

Link to comment
Share on other sites

Jan Aage Fjortoft @JanAageFjortoft 5m

Draxler just been on Sky saying that he could have left, had great offers, but at the end Schalke-boss Heldt said no

 

Får håpe vi var en av de klubbene med "great offers" og at vi kommer tilbake igjen til sommeren. Få spillere jeg ønsker til klubben mer enn Draxler.

 

Edit:

Går forresten rykter om at Källström ble skadet på sin første treningsøkt i dag.. :P

Link to comment
Share on other sites

gunnerblog ‏@gunnerblog 21m

Blimey. “@SamWallaceIndy: AW: "Not signing KK crossed my mind, I wouldn't have signed him if we had 2-3 days more. It was Fri, 5pm'”

 

Wow. Hvis dette stemmer så er det virkelig "a man with a plan" altså. Kan jo umulig stemme?

 

Hadde vell ikke planlagt at Ramsey skulle få setback og Flamini utestengt i flere kamper, bare noen dager før DDL. I tillegg til Jack som har porselensankler

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vell ikke planlagt at Ramsey skulle få setback og Flamini utestengt i flere kamper, bare noen dager før DDL. I tillegg til Jack som har porselensankler

Skader "planlegges" ikke, men spørsmålet er i hvor stor grad man skal ta høyde for sårbarheten i laget når eventuelle spillerkjøp planlegges. Kjøpet av Källström var vel et direkte resultat av at Ramsey fikk et setback. Flaminis utestengelse måtte bare komme før eller senere. Jacks "porselensankler" kom vel ikke som en nyhet på noen rett før overgangsvinduet stengte.

 

Når jeg er kritisk til hvordan Wenger styrte overgangsvinduet så har det lite med konkrete navn som bl.a. Draxler, men mer min (svært subjektive) vurdering av hvilke posisjoner som virker utsatte i laget og som derfor burde vært styrket (ved kjøp eller lån) for å være sterke utfordrere til seriemesterskapet.

 

Selvsagt så rekker jeg ikke opp til Wengers storetå når det gjelder fotballkunnskap, men jeg håper virkelig at vi fansen kan få lov til å lufte våre vurderinger og til og med kunne kritisere professoren når vi mener det er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...