Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Tittet på forsiden og må bare si det: HELT HULL I HODET OM IKKE ROSICKY FÅR NY KONTRAKT. Ved siden av Per er det svært få som blir så glad som Rosicky når laget scorer, og han har virkelig hjerte. I tillegg er vel han den som har vært lengst i klubben!

 

Det er faktisk dansken (!) som er lengstjenende i klubben hvis ikke jeg har sett feil. Hvis en tenker på førstelagsdebut.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk dansken (!) som er lengstjenende i klubben hvis ikke jeg har sett feil. Hvis en tenker på førstelagsdebut.

 

Det er faktisk Djourou som er den som har vært lengst i klubben slik sett. Han debuterte så langt tilbake som i 2004. Han er dog på lån for øyeblikket så lett å overse han. :P

 

Diaby og Walcott har forøvrig vært i klubben lenger enn Rosicky også. Bendtner debuterte vel i Ligacupen i 2005 og har vært i klubben siden 2004. Ikke så aller verst det heller slik sett. Et tiår til sommeren, men han forsvinner trolig i sitt jubileumsår dog. :P

Link to comment
Share on other sites

Danny Ings er spennende han, men han har plutselig "klikket" denne sesongen og bøttet inn mål i Championship. Er mer enn et lite hopp opp til ligalederen i Premier League og kan ikke akkurat si jeg er overbevist om at han kommer til å ta Premier League med storm. Er utallige spillere som er gode i Championship og faller totalt igjennom i Premier League. Tipper han ender opp i en av klubbene som rykker opp neste sesong (hvis Burnley selv ikke rykker opp) eller en av middelhavsfarerene.

Link to comment
Share on other sites

Har sett det mange ganger før, ja. Men er endel gode målscorere der nede, som for eksempel Jordan Rhodes som putter uansett hvilken klubb han spiller i. Det er rett og slett noen med skikkelig nese for mål. Om det er bra nok for oss er kanskje som du sier litt mere tvilsomt. :(

Link to comment
Share on other sites

Fjørtoft (som ifølge nettavisen alltid har meget troverdige tweets) sier vi har blitt enige med Schalke om en overgang for Draxler.

 

"Re: Draxler

I understand that Schalke and Arsenal have agreed a fee. If he will leave now I don't know. But this is latest info #afc"

 

 

​… Og Wenger sier dette er en ilusjon

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke Jan Åge Fjørtoft noe særlig, men han var blant annet først ute med Özil og veldig tidlig ute med Podolski før det. At han har kontakter i Tyskland er utvilsomt og han er en anerkjent personlighet innenfor fotballmiljøet i Tyskland. Har også en tilknytting til SkySports Germany hvis jeg husker riktig da Gary Neville og han korresponderer en del blant annet.

 

Han har også vært en av de få som har sagt at Arsenal ikke har lagt inn noe bud eller noe, men at Schalke virker å være klare til å selge Draxler samt at Draxler selv virker å være villig til å forlate Schalke nå i januar. Er først i går at han har sagt noe om et bud.

 

At det er interesse fra Arsenal i Draxler er hvertfall soleklart. Det røyker jo så mye at halve London er røyklagt. Kommer til å bli en frusterende siste uke av vinduet tenker jeg!

 

http://vimeo.com/84976656

 

Verdt å se den 10 min lange videoen av Draxler fra årets sesong forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Fikk lyst til å starte litt synsing rundt ryktene om Draxler og de siste uttalelsene til Wenger. Først og fremst kan man aldri vite helt hva som foregår inne i hodet til Wenger når han snakker om overganger, og avfeier det ene ryktet etter det andre. I dette overgangsvinduet har han vært ganske klar på at det kun er på spissplassen at han er interessert i å hente inn forsterkning/back up om den riktige spilleren skulle dukke opp. Og under denne kategorien kan man ikke putte inn Draxlet som har vært foretrukket på kant eller bak spissen i Schalke 04. Så kan man ta med seg at Wenger elsker å forme og skape sine egne spillere og har mange eksempler på suksess med akkurat dette. Henry er kanskje det beste eksemplet på omskoleringen fra kantposisjon til en spiss i absolutte verdensklasse.

 

"We have no need on the flanks, we have Chamberlain coming back, we have many players on the flanks" - Wenger etter gårsdagens kamp. Han kan selvfølgelig ha rett i at det ikke er noen stor krise på kantplassen selv med Walcott ute for sesongen, siden Chamberlain og Podolski er tilbake og Gnabry stadig får mer tillit. Men igjen på synsingens side, så har Wenger sagt at Chamberlain skal omskoleres til sentral midtbane i ren Steven Gerrard stil. Da vil et kjøp av Draxler både gi et alternativ ekstra på kanten samtidig som det frigir Chamberlain til å få prøvd seg oftere sentralt.

 

For dem som ikke har fått med seg Wengers glis når han fikk spørsmål rett etter gårsdagens kamp, så sjekk her: pic.twitter.com/e6FYnxPqjp

Link to comment
Share on other sites

For dem som ikke har fått med seg Wengers glis når han fikk spørsmål rett etter gårsdagens kamp, så sjekk her: pic.twitter.com/e6FYnxPqjp

Gliset var vel FØR han fikk spørsmål om Draxler, så legger ikke for mye i det, ikke det han sier heller forøvrig. Både Gnabry og Ox kan spille sentralt mens Podolski nok trives best som en møtende spiss, Theo vil jo helst opp på topp han også(Han er nok den mest naturlige kantspilleren vi har dog)

Link to comment
Share on other sites

Fjørtoft (som ifølge nettavisen alltid har meget troverdige tweets) sier vi har blitt enige med Schalke om en overgang for Draxler.

 

"Re: Draxler

 

I understand that Schalke and Arsenal have agreed a fee. If he will leave now I don't know. But this is latest info #afc"

 

​ Og Wenger sier dette er en ilusjon

 

Fjørtoft sa akkurat det samme i forrige overgangsvindu.

Link to comment
Share on other sites

Typisk West Ham/Sunderland-kjøp..

 

Aye.

 

Går forøvrig rykter om at Sagna har fått et par massive bud fra henholdsvis City, Monaco og Galatasaray. Til gjengjeld så linkes vi til Sebastian Jung. En av de beste høyrebackene under 25 i mine øyne og trolig den beste høyrebacken i Tyskland etter Lahm. Hadde vært en fabelaktig signering tror jeg. Ville selvfølgelig foretrukket Seamus Coleman, men han blir nok veldig dyr i forhold.

 

Ellers er det fortsatt snakk om Draxler til Arsenal, men jeg tviler sterkt på at vi klarer å sikre oss han før vinduet stenger. Er dog redd for at det blir for sent til sommeren hvis vi ikke klarer å få i stand en avtale nå, men man skal aldri si aldri. Wenger har som meg ifølge ryktene lagt sin elsk på den unge tyskeren.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey visstnok ute i 4-6 nye uker. Begynt visstnok å trene for hardt for tidlig. For noen jævla amatører av et fitness team! Er ikke akkurat første gangen de har vært ute å kjøre på det området der og sørget for setbacks på spillere som trenger en rolig oppkjøring.

 

gunnerblog @gunnerblog 19m

AW: "Ramsey is out for longer than we expected. He had a little setback in training. The same muscle."

 

Jaja. Vi har 2 spillere som kan true bakrommet. Ramsey og Walcott. Begge to er langtidsskadd og vi har ingen erstattere for disse i troppen. Fucking awesome.

Link to comment
Share on other sites

Og tredjemann som har vist lovende takter som spillemann etter jul sliter med sine sedvanlige ankler...

 

Wilshere truer dog ikke bakrommet så mye, men han er helt klart et uroelement som kan finne på mye rart i motsetning til Flamini og Arteta. Har også vært involvert i 4 av våre siste 5 mål før kampen i dag og vært adskillig mye bedre enn på lang lang tid. Er selvfølgelig erketypisk at vi skal få mange skader på våre midtbanespillere nå. Ramsey, Rosicky og Wilshere ute allerede. Mangler bare Özil og Cazorla nå.

 

Jeg sa det i august: Troppen vår er såpass tynn at vi på enkelte områder rett og slett ikke takler å få noe særlig med skader. Forrige sesong var vi ekstremt heldige med at vi fikk få skader på nøkkelspillere, men i år er vi tilbake til det samme gamle. Vi er som sagt 1 skade unna makskrise på Mertesacker. Vi er også rimelig kjørt med en eventuell skade på Giroud (selv om jeg syntes Bendtner er på omtrent samme nivå når han bare gidder, men jeg syntes de verste skadene denne sesongen er at vi har mistet Walcott og Ramsey så lenge som vi har gjort. Rett og slett fordi de er et "outlet". Er absolutt ingen i troppen som jeg ser på som har de samme kvalitetene som de to når det gjelder å finne rom og komme til målsjanser.

Link to comment
Share on other sites

Valgte å ta med skaden på Wilshere nettopp fordi han er skiller seg ut fra Arteta og Flamini ved å kunne drive fremover, bryte opp spillet, gå inn i krigen og faktisk produsere noe med ballen. Slik sett så er han i form en svært viktig spiller om vi skal ha tittelambisjoner denne sesongen. Ikke har vi noen erstatter for han heller...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...