Jump to content

Serge Gnabry


Umlaut

Recommended Posts

47. Serge Gnabry
gnabry_nextgen_29445.JPG
Fullt navn: Serge Gnabry
Kallenavn:
Nasjonalitet: Tysk
Født: 14. Juli 1995
Fødested: Stuttgart, Tyskland
Posisjon: Midtbane, ving
Høyde: 173 cm
Overgang: 17. mai, 2004 fra Feyenoord
Arsenal-debut: 26 September 2012 i Carling Cup, mot Coventry.
Klubber:
2012- Arsenal
Ungdomsklubber:
VfB Stuttgart
2011–2012 Arsenal

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er ikke bare Gnabry som offisielt er førstelagsspiller, men også Zelalem. Zelalem elsker jo Özil. Tror begge guttene syntes dette er helt vanvittig. Ditto det samme med Eisfeld!

 

Forøvrig litt snålt at Eisfeld ikke blir satt opp på førstelaget når Zelalem hopper rett opp, men men.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Et år etter sin debut i ligacupen, fikk Gnabry nå starte sin første PL-kamp i seieren mot Stoke.

 

Den første halvtimen virket han litt preget av alvoret, og konsentrerte seg om å ikke gjøre feil. Han tok også sitt defensive ansvar på stort alvor. Når han fikk ballen på høyrekanten trakk han inn i banen nesten hver gang. Spilte på det trygge. Utover i kampen løsnet han opp litt og var ofte spillbar i gode posisjoner på kanten, og han fikk også fyrt av et par skudd.

 

Serge måtte ta i mot en unødvendig kraftig kroppstakling fra Huth, men han virker sterk nok til å tåle den fysiske delen av PL-fotball. Ble byttet ut mot Ryo da det var 20 min igjen.

 

Alt i alt en god kamp for Gnabry, som var et stykke unna å gnistre men gjorde langt ifra en dårlig kamp.

Link to comment
Share on other sites

absolutt godkjent debut. Spilte litt mye på det trygge, og gikk litt for lenge med ballen i offensive situasjoner. Men gjorde ingen alvorlige feil, tok de defenisve oppgavene på alvor, og

han virker fysisk robust. Slike spillere trenger jo et alt for skadeutsatt Arsenal... en mann for fremtiden som allerede er en god squad-player.

Link to comment
Share on other sites

Likte det jeg så av Gnabry, rangerer han som langt bedre enn Ryo. Hadde helst sett at han var LITT mer direkte og turte å prøve selv og når vi kunne kontre på stillingen 1-1 rev jeg meg i håret når han valgte en støttepasning når vi var ca like mange som Stoke i angrep.(Tror til og med den ble brutt, uten at det ledet til noen farligheter)

Med litt tid blir nok denne gutten kjempegod. Synes dog han var litt all-over, Walcott ligger som regel på høyresiden sin og skrår innover mot kassa når vi får bakrom mens Gnabry var en del inne i midten og hjalp til å rydde opp og lå sjeldent helt ute mot linja som Theo bruker å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes Gnabry var ganske forsiktig i PL-kampen mot Stoke. I hvert fall i innledningen. Gårsdagens kamp mot WBA var helt motsatt. Han prøvde på mye rart som ikke gikk helt veien hverken for ham eller laget. Utvilsomt et stort talent, men litt under pari i går. Flott at han får litt spilletid, og jeg blir ikke forundret om han utvikler seg til å bli en fullblods PL-spiller allerede neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 months later...

Serge med en fantastisk kamp mot Tottene. Livlig, bevegelig, innsatsfull. Nydelig forarbeid og assist.

 

Whoscored.com har han som MoM med god margin. Her er noen tall:

- 6 av Arsenals 10 Key passes kom fra Gnabrys føtter

- Han sto for 3 av Arsenals 4 nøyaktige gjennombruddspasninger

- Serge og Nacho toppet lista over taklinger med 5 hver

- Det var bare Jack (3) som hadde flere driblinger enn den unge tyskeren.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Walcott er ute i en lengre tid så er det hvertfall utvilsomt at Gnabry fortjener litt mer spilletid enn det han har fått så langt denne sesongen. Syntes han generelt sett har vært veldig god. Var en av de få som faktisk spilte godt mot Crystal Palace og konstant var en måltrussel. Endret også kampen en god del på Old Trafford når han kom inn, men dessverre så kom han i mine øyne inn litt for sent til å endre på resultatet.

Hvertfall et stort talent. Ufattelig fysikk på unggutten også.

 

iJBTY1HocLcCB.gif

Link to comment
Share on other sites

Gnabry minnet meg veldig om en slags blanding av Pires og Ljungberg i går. En Pires med tanke på at ballen lå limt til foten når han forserte fremover og pasningen gjennom til Santi var perfekt vektet. En Ljungberg da han kom bak en Tottenspiller som var på vei fremover men likevel klarte å vinne ballen med å sette en fot foran.

Her har vi virkelig et stort talent på papirene! Håper han selv og Wenger klarer å holde ham nede på jorda slik at han kan utvikle seg skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mye å sette finger'n på i den videoen, Stefan! Det han gjorde var enten veldig bra, eller bra nok. Hele veien. Teknikk, fysikk og spilleforståelse på høyt nivå.

 

I kampen mot spurs ble jeg spesielt imponert over spilleforståelsen, som du nevner, og modenheten hans. Han gjør kloke valg med ball. Gjør det enkelt når det er nødvendig og prøver (og fikk ofte til) det vanskelige når muligheten bøy seg. Jeg håper han får sjansen dersom det viser seg at Walcott er ute i fire uker.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om Gnabry kunne vært verdt å prøve på topp egentlig. Jeg vet at han er lavere enn Walcott igjen, men fysikken hans minner ekstremt mye om Agüero sin og teknikken hans er utvilsomt god nok til å spille i posjonen på topp. Han har jo spilt på begge kanter, offensiv midtbane og spissplass tidligere så han kunne vært et interessant valg når Chamberlain er tilbake og hvis Giroud/Bendtner ikke presterer eller er skadet. Han vil da kunne droppet dypt med ballen i beina og kunne spille den videre til midtbanen/kantene. Han kan vende opp og gå selv og få av et skudd eller så kan han bli spilt igjennom i bakrom.

 

Uansett: En forbanna spennende spiller vår Gnabry.

 

 

Edit: Fant forresten noen sitater fra Wenger etter Gnabry spilte litt her i høst:

 

“It’s a fantastic opportunity for him.”

 

“He can play right or left or even behind the striker. He can even play as a striker. I believe against Stoke what I liked in his game is that he grew through the game, he became and better.”

 

“He was a bit timid in the first half but in the second half he made some good interceptions, some good passes and some good first touches that I liked.”

 

“He has the quality to be creative because he can dribble, he can run with the ball, he can be a good passer and he is a great finisher.”

 

“On that front, once the confidence level [rises] he will be alright. His physical qualities, his technical qualities are at a requested level.”

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Enig, Stefan. Tror han kan bekle alle de fire fremste plassene. Et godt oppspillspunkt (på fot) fordi han er såpass sterk i kroppen. Høyden taler vel imot ham i "Giroud-rollen", men vi kan muligens være giftige uten en stor/sterk spiss også? Gnabry er en god avslutter med begge bein. Har veldig trua på ham, selv om jeg er klar over at prestasjonene vil variere. Som det gjør med alle unge spillere.

Link to comment
Share on other sites

Han er nok mer et oppspillspunkt på fot som du sier fremfor på hodet som Giroud, men han vil uansett gå i duellene da han er en tøff liten jævel. Teknikken hans er også overlegen franskmannen sin og pasningsfoten hans er utrolig god (enten som offensiv midtbane, kantspiller eller spiss) og det er også overblikket hans.

 

Personlig syntes jeg vi så langt langt mer giftige ut med Walcott på topp mot Tottenham enn vi har gjort på lenge. Faktisk siden vi spilte mot Hull og Bendtner var på topp. At Gnabry vil spille rollen annerledes enn Giroud er vel utvilsomt. Han vil trolig spille en slik rolle med langt mer energi og være "overalt" som det Tevez, Agüero, Suarez og Rooney ofte er. Jeg har hvertfall troen på at han kunne blitt en suksess der om Wenger våget å gå den veien.

 

Prestasjonene vil dog selvfølgelig variere uansett hvor moden Gnabry fremstår å være nå, men man vet aldri før man faktisk gir de en sjanse. :)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...