Jump to content

Serge Gnabry


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det finnes vel ingen tvil at vi trenger variasjon i angrepet og det representert med fart slik som mot Tottenham,en ren nytelse å se på var det! Tror Gnabry kan erstatte Walcott,men om treige Giroud skal samarbeide med ham så kommer det til å gå for sakte

Link to comment
Share on other sites

Det finnes vel ingen tvil at vi trenger variasjon i angrepet og det representert med fart slik som mot Tottenham,en ren nytelse å se på var det! Tror Gnabry kan erstatte Walcott,men om treige Giroud skal samarbeide med ham så kommer det til å gå for sakte

 

Det jeg tror også. Giroud kan tidvis gjøre det utrolige innenfor en-touch spill, men generelt sett så er han veldig treg og "seig". Den eksplosiviteten og hurtigheten som vi spilte med mot Tottenham (Gnabry, Rosicky, Cazorla og Walcott) var noe helt annet enn hva Giroud vanligvis behersker. Tar man også med at det var første gangen de spilte sammen i en ordentlig kamp + at vi har Özil som alltid speeder opp angrepet som regel. Særlig med løp i bakrom.

 

Jeg liker selvsagt en spiss som har mer høyde enn hva Walcott (og Gnabry) besitter samt fysikk, men han må ha teknikk og spilleforståelse som matcher det og gjerne litt fart i beina. Derfor var Jovetic den spilleren jeg virkelig ønsket meg sommeren som var. Som midtspiss i vårt system tror jeg han ville vært helt outstanding hvis han holdt seg skadefri i mesteparten av sesongen(e), men så langt i City så har han hatt megauflaks med skader og slik sett så "dodga" vi en kule der selv om det i Arsenal selvfølgelig kunne vært helt annerledes.

 

Uansett: Jeg foretrekker heller en lav spiller på topp med fysikk, fart og teknikk fremfor en stor spiller på topp uten fart og teknikk, men med mye fysikk og enkelte øyeblikk med gode flikker og god form (omtrent 1 hver 6 kamp eller mindre).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Serge Gnabry tapte desverre OL finalen i går kveld/Natt...

 

Det gikk så langt som til straffespark, der Serge Gnabry var andre mann ut og satt den kaldt i mål :)

Neymar fikk seiersmålet.

 

Gnabry har vel hatt en sinnsyk statistikk under OL? Er han mannen vi bør gi sjansen på høyrevingen?

Link to comment
Share on other sites

Gnabry er for meg litt i samme situasjon som f.eks. OX, Campbell, Walcott m.fl.. Der er et ganske stort potensiale, men prestasjonene er svært variable. han har vel heller ikke hatt så stor suksess i de klubbene han har vært utlånt til.

 

Kanskje kunne han fått sjansen å kanten, men jeg tror egentlig ikke at vi får noe stort løft med Gnabry. Hvis målet er en heving av nivået på kantene i Arsenal så er jeg redd for at det må inn nytt og "utprøvd" blod.

(Dog kommer kantspiller litt ned på pri.lista mi)

Link to comment
Share on other sites

Håper vi gir Gnabry sjansen på kanten. Ja han er som alle andre variabel, men han har alltid vært en skikkelig måltrussel. Noe han har bevist i OL for å si det mildt.

 

Han slo gjennom veldig tidlig før han ble skadet og har lidd lenge pga. det. Deretter ble han utlån til WBA (under Pulis) hvor offensive spillere ikke har nubbsjans til å skinne. Har sakte, men sikkert kommet seg opp på det nivået han var igjen før han ble skadet. Et veldig stort talent som kan spille over hele den offensive linja (til og med spiss).

 

Ser han gjerne over både Theo og Chamberlain.

Link to comment
Share on other sites

Ser frem til at Gnabry får noen sjanser jeg også. Men jeg klarer ikke se at det skal spille så stor rolle når vi spiller som vi gjør for tiden og de siste årene. Det har gått fra rask attraktiv fotball til tråkling forran 16meteren. Jeg tror flere spillere ville hevet seg betraktlig om bare en kvalitetsspiss med andre kvaliteter enn Giroud dukket opp.

Link to comment
Share on other sites

Det spørs om ikke Campbell ble utlånt for å gjøre plass til Gnabry.

 

Kan hende, men burde vitterlig vært enten Walcott eller Chamberlain som burde ha gjort plass for Gnabry. Ikke Campbell i mine øyne. Han er et vesentlig bedre alternativ enn begge de to over en hel sesong.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan hende, men burde vitterlig vært enten Walcott eller Chamberlain som burde ha gjort plass for Gnabry. Ikke Campbell i mine øyne. Han er et vesentlig bedre alternativ enn begge de to over en hel sesong.

Eg har ikkje heilt enda gitt opp håpet på Chamberlain og meinar at dersom han får spele seg "varm" utan skadeavbrekk så kan han bli meget meget god. Walcott derimot hadde eg ikkje hatt med i speidertroppen til KFUM IL eingong. Han har fått ti år på seg og, som ein fortalde til Arsenal TV etter Leicesterkampen, alt han har utretta er å gro litt skjegg.

Link to comment
Share on other sites

Eg har ikkje heilt enda gitt opp håpet på Chamberlain og meinar at dersom han får spele seg "varm" utan skadeavbrekk så kan han bli meget meget god. Walcott derimot hadde eg ikkje hatt med i speidertroppen til KFUM IL eingong. Han har fått ti år på seg og, som ein fortalde til Arsenal TV etter Leicesterkampen, alt han har utretta er å gro litt skjegg.

 

Usikker. Greia med Chamberlain er at han har så vanvittig mye bra i spillet sitt (utrolig rykk og fart, generelt sett god teknikk med begge bein, sterk osv.), men han har store mangler på spilleforståelse og konsentrasjon. Hvor ofte ser man ikke Chamberlain ta feil valg etter å ha gjort noe veldig bra? Hvor ofte spiller han ikke plutselig bort ballen helt håpløst?

 

Gutten er nå en mann på 23 år. Har ikke vist noe som helst bedring på noen faser av spillet sitt. Jeg vil gå så langt og påstå at han faktisk er dårligere enn det han først var når han kom inn i laget i 2011. Da var han ekstremt uredd og gikk til "angrep" mot sidebacken hver eneste gang han fikk sjansen. Nå derimot så gjør han det mer og mer sjeldent samtidig som han lykkes mindre enn han gjorde før.

 

Plusser man på at han er håpløst mye skadet så stiller jeg store spørsmålstegn til om han kommer til å bli noe annet enn en ny Stuart Downing (pdd. så ser det ikke så lyst ut engang).

 

Helst skulle Chamberlain ha blitt lånt ut til et lag på nedre del av tabellen hvor han fikk spille hver kamp, men i stedet så sender vi vekk en større bidragsyter og mer komplett spiller på lån mens Chamberlain blir beholdt.

Link to comment
Share on other sites

 

Usikker. Greia med Chamberlain er at han har så vanvittig mye bra i spillet sitt (utrolig rykk og fart, generelt sett god teknikk med begge bein, sterk osv.), men han har store mangler på spilleforståelse og konsentrasjon. Hvor ofte ser man ikke Chamberlain ta feil valg etter å ha gjort noe veldig bra? Hvor ofte spiller han ikke plutselig bort ballen helt håpløst?

 

Gutten er nå en mann på 23 år. Har ikke vist noe som helst bedring på noen faser av spillet sitt. Jeg vil gå så langt og påstå at han faktisk er dårligere enn det han først var når han kom inn i laget i 2011. Da var han ekstremt uredd og gikk til "angrep" mot sidebacken hver eneste gang han fikk sjansen. Nå derimot så gjør han det mer og mer sjeldent samtidig som han lykkes mindre enn han gjorde før.

 

Plusser man på at han er håpløst mye skadet så stiller jeg store spørsmålstegn til om han kommer til å bli noe annet enn en ny Stuart Downing (pdd. så ser det ikke så lyst ut engang).

 

Helst skulle Chamberlain ha blitt lånt ut til et lag på nedre del av tabellen hvor han fikk spille hver kamp, men i stedet så sender vi vekk en større bidragsyter og mer komplett spiller på lån mens Chamberlain blir beholdt.

Eg hadde nesten avskrevet Campbell og før fjorårssesongen, men har fått meir trua på han og spesielt slik laget er samansatt og spelar no skulle eg gjerne ha hatt han på laget og som du seier lånt ut Chamberlain. Eg vil ikkje gi Chamberlain opp heilt enda som eg nemnde, men godt poeng å leige han ut for å sjå om han klarer å komme seg opp igjen på sitt toppnivå og på den måte frigjere plass til Campbell og dermed "ofre" (les: selge) Walcott. Det blir berre utopi når "skaden" allereie er skjedd frå Wenger si side. Skulle gjerne høyrd kva argument han hadde for å låne ut både Debuchy og Campbell sesong etter sesong framfor å selge medan dei har fleire år igjen på kontrakta. Det er tydeleg at han har frøse dei ut alikavel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gitt bort? Tja er litt usikker på om jeg er enig i det. På sikt kan det vise seg at du har rett, men ut fra min oppfatning av Gnabry så tviler jeg på at det var så mye mer å hente.

 

For meg var Gnabry et talent av samme type og til samme tid som OX og Walcott, og han stod egentlig ikke tilbake for noen av de. Det var han som ble "valgt" til å gå på utlån, og han var vel ikke noen stor suksess i låneklubbene. Han har slitt med langvarige skader og derfor ikke fått spilt så mye.

 

Men så hadde han en god OL-turnering i Rio, og kanskje kunne han ha vært et like godt alternativ som OX og Walcott i Arsenal akkurat nå, men selv om han gjorde god figur i Ol så betyr det ikke automatisk at han ville gjort det like godt i "tøffere" turnering som PL.

 

Det var rykter om en overgang til Bayern Munchen, med utlån der i fra til Werder. Nå ble det salg direkte til Werder Bremen. For en spiller som p.g.a skade har vist såpass lite de siste årene, med unntak av noen få OL-kamper, så er det ikke etter min mening "gi bort"-pris. (og husk at denne påstanden kommer fra en "Wenger-skeptiker" ;D ).

Link to comment
Share on other sites

Scora walcott 21 mål fra kanten eller spiss? Jeg snakker som ren kantspiller på HØYRE side har Gnabry imponert meg mer enn OX og walcott, på det lille han har spillt. Men jeg ville jo hatt begge de nevnte solgt også da

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...