Jump to content

2013.05.19 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

newcastle-v-arsenal-mb.png

ST. JAMES' PARK - LØRDAG 19. MAI - AVSPARK 17.00 - TV PL HD 1

 

 

Siste kamp for sesongen. Vet ikke med dere andre, men selv føler jeg at sesongen har gått unna ekstremt raskt. Spenningen lever uansett i beste velgående før morgendagen. Antakeligvis trenger vi tre poeng på St. James' Park for å sikre nok en topp 4-plassering under Arsene Wenger, og hvis resultatet i Chelsea - Everton går vår vei, kan vi faktisk ta tredjeplassen for andre sesongen på rad. Newcastle har ikke noe å spille for i morgen, bortsett fra æren. Dette er noe som kan slå ut begge veier. Enten gir de f i kampen, eller så spiller de endelig uten press på seg og leverer årsbeste.

 

Giroud tilbake, Arteta veldig tvilsom.

 

Tipper:

Szczesny

Sagna, Koscielny, Mertesacker, Gibbs

Ramsey, Wilshere

Walcott, Rosicky, Cazorla

Giroud

 

Har gått med en litt uggen følelse ang. topp 4 denne sesongen, har hatt på følelsen av at vi ikke kommer til å klare det i år. Er skeptisk foran kampen. Håper Sunderland møter opp på WHL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Tror dessverre vi ikke vinner denne kampen. Satt dog med samme følelsen mot Wigan, men statistikken tilsier hvertfall at dette blir en helvetes vanskelig kamp. Dog har vi vunnet 7 av 9 kamper Howard Webb har dømt.

 

Tror også vi får se samme lag som du har satt opp. Skulle dog gjerne sett Chamberlain på venstre med Cazorla bak Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Er det bekreftet at Arteta er ute? Isåfall et veldig dårlig omen. Vi savnet han i siste kamp i fjor også, men ble reddet av Furlop

 

Blir da unge Jack som kommer inn og desverre så ødelegges bakansen i laget med han. Men har vi alternativer.

 

Dette Blir en rysare og jeg er spent på om vi nok en gang har fru fortuna med oss i avslutningen.

 

Lykke til imorgen alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke fru fortuna. Jeg forventer en grei seier for oss. I morgen skal jeg få somlet meg til pøbben. CL plassen må feires og det blir gøy å se triste totter der også.

 

Det eneste jeg er usikker på er om vi kommer tredje eller fjerde plass.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi vinner klart i morgen og tror vi starter med følgende 11:

Szczesny

Sagna, Koscielny, Mertesacker, Gibbs

Ramsey, Rosicky

Walcott, Cazorla, Podolski

Giroud

Jeg håper og tror du har rett både i at vi vinner, og startoppstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke fru fortuna. Jeg forventer en grei seier for oss. I morgen skal jeg få somlet meg til pøbben. CL plassen må feires og det blir gøy å se triste totter der også. Det eneste jeg er usikker på er om vi kommer tredje eller fjerde plass.

 

Det blir pøbben på meg også. Riktignok her nede i 'fjorden, men det er ikke så verst det heller. Klarer ikke å se for meg annet enn en rekordsein St. Totterings Day. Barnevakt i boks. Ut å spise med dama etter kamp. Se på en kompis som har konsert seinere. Tropenatt. Alt ligger til rette for en dundrende sesongavslutning. Du må ikke miste T-banen ^_^ . Kos deg!

Link to comment
Share on other sites

Da er det bestemt at en eventuell "play off" om tredjeplassen skal spilles på Villa Park søndag 26. mai: http://www.premierleague.com/en-gb/news/news/2012-13/may/venue-chosen-for-premier-league-third-place-play-off.html

 

Ellers er Krul, Elliot, Sissoko, R. Taylor og Ameobi skadet for Newcastle, mens Santon er usikker grunnet problemer med hamstringen og Tiote gikk av banen mot QPR med et eller annet problem. Sistnevnte ble dog ikke nevnt i pressekonferansen før kampen så vil tro han er frisk og klar til kamp. Hvis ikke blir det Perch på hans plass.

 

Tipper de vil starte noe slik:

Harper

Debuchy - Williamson - Coloccini - Yanga-Mbiwa

Tiote - Cabaye - Gutierrez

Ben Arfa - Cisse - Gouffran

Svakhetene i dette laget defensivt bør være fart og spill langs bakken. Begge backene deres sliter når de blir utfordret på tempo mens midtstopperne trives best når duellene foregår i luften. På midtbanen har de to fysiske og tøffe spillere i Tiote og Cabaye som sjelden trekker seg om det skulle smelle og Gutierrez som løper mye opp og ned siden. På topp har de derimot noen spillere som kan sluntre unna arbeidsoppgavene hjemover, men dog kan skape det store mot vårt forsvar på egen hånd.

 

For vår del er Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Ramsey, Walcott og Cazorla bankers på startplass. Spørsmålet er hvem som går inn i rollen/posisjonen til Arteta som er veldig usikker. Alternativene er slik jeg ser det Wilshere og Rosicky, der valget hadde vært enkelt om førstnevnte hadde vært i form. Nå spiller han med smertestillende og skal opereres etter sesongen for å fjerne noen skruver i ankelen. Er han da klar for en tøff kamp med stort press i 90 minutter? Føler Rosicky har prestert nok en god vårsesong og derfor vil være et tryggere valg. Da vil selvfølgelig Cazorla gå inn i den offensive midtbanerollen hvor jeg føler han får ut sitt aller beste - selv om han på papiret spilte kantrolle mot Wigan og noterte 4 assist. Da står vi igjen med to posisjoner, venstre kant og spiss, hvor vi har et valg om fart om teknikk eller duellstyrke - Podolski vs Giroud på topp. Og om vi for en gang skyld skal ta hensyn til motstanderen tror jeg vi bør satse på fart og spille Chamberlain på kant og Podolski på topp. Eneste skumle med å utelate Giroud er den hjelpen han gir på defensive dødballer, siden vi nå står igjen med bare midtstopperne og Sagna med styrke på hodet. Newcastle er sikret ny sesong i Premier League og har ingenting å tape i denne kampen. De spiller helt uten press og vil derfor (kanskje) spille med en annen taktikk enn vanlig mot oss, der de ikke parkerer bussen og faktisk vil forsøke å gi noe tilbake til fansen ved å spille offensivt.

 

Laget jeg satser på at vi starter med blir derfor slik:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Rosicky

Walcott - Cazorla - Chamberlain

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Mike Ashley er vistnok en spudfan og han har lovet bort en million pund til sine ansatte i div støttefunksjoner.

http://www.mirror.co...-offers-1897594

Det er ikke måte på hvor mange klubber Mike Ashley er "fan" av. For noen dager siden så las jeg en kommentar på en blogg fra en "Magpie" (husker dessverre ikke hvilken blogg) som påstod at han var Gunnersfan. Allsidig kar han Ashley altså!

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag er det nærmaste me kjem ein finale i år, og herregud kor eg gler meg til kampstart. Det er kun ein ting som tel og det er siger slik at Tottenham hamnar bak oss på tabellen. Skulle me klatre forbi Chelsea også vil dette være ein flott bonus og avslutningen på ein bra sesong som dessverre hadde ein elendig start. Eg trur kanskje eg ville ha starta med både Giroud og Podolski på bana i dag.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Rosicky

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Vinn eller forsvinn. Dette bør Mr Wenger banke inn i skallen på dagens lag. De som ikke presterer i dag har ikke mye å bidra med neste år heller og kan da få gå. Dette er dagen for vinnere og mange har mye å bevise der.

Forventer at Poldi går ut på venstre med Giroud sentralt og Walcott høyre. Chambo sentral midt med Ramsey og Cazorla. Wilshere har ikke funnet formen etter skaden og bør benkes. De 5 siste er det ingen grunn til å endre på.

Lykke til alle sammen. Dette blir moro:-)

Link to comment
Share on other sites

Vinn eller forsvinn. Dette bør Mr Wenger banke inn i skallen på dagens lag. De som ikke presterer i dag har ikke mye å bidra med neste år heller og kan da få gå. Dette er dagen for vinnere og mange har mye å bevise der.

Forventer at Poldi går ut på venstre med Giroud sentralt og Walcott høyre. Chambo sentral midt med Ramsey og Cazorla. Wilshere har ikke funnet formen etter skaden og bør benkes. De 5 siste er det ingen grunn til å endre på.

Lykke til alle sammen. Dette blir moro:-)

Enig med det aller meste, men Chambo inn for Rosicky?

Link to comment
Share on other sites

Tempo tempo

Spennende, men jeg hadde gått for Rocky. Er i god form nå, selv om avleveringene hans kan variere ;) Beste førsteforsvareren vi har imo, og jeg ville ikke tatt bort 2/3-deler av en midtbane som har fungert godt i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har informasjon om hvem som bærer kapteinsbindet? Mertesacker og Rosicky er vel kvalifiserte kandidater.

Vil tro Rosicky stiller sterkest om han er med fra start. Twitter begynner å surre rundt at Podolski starter på topp og Chamberlain på siden av Ramsey...

Link to comment
Share on other sites

Overraskende syntes jeg at Giroud ikke går rett inn på laget. Er ikke hans største tilhenger, men Podolski har ikke imponert heller i rollene som frontspiss alene. Han passer som nevnt bedre i mellomrommet bak en spiss. Uansett har vi nå alternativer på benken om vi går i stampe. Scoringsformen til Podolski liker jeg derimot veldig godt. Glad han er på banen, selv om han nok er bedre på kanten slik vi spiller for tiden.

Link to comment
Share on other sites

http://www.side3.no/article3625747.ece

Denne Arsenal karen trenger definitivt en oppmuntring.

3 poeng og 3. plass burde gjøre ham glad.

 

BE

 

Skylde på alle andre fordi han ble avhengig. Nei, null sympati fra meg når man er så dum. Skal alle som ikke betaler regninger bli beskyttet for seg selv også?

Uansett, 3p og evt 3plass er nok velkomment både hos han og alle oss andre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...