Jump to content

2013.05.19 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

Det er merkelig å være glad for at Wenger tok oss med nød og neppe til Cl-kvalliken, men jeg er glad.

 

Det beste med sommerens transfervindu i år er at vi for første gang på flere år ikke har noen toppspillere å selge til klubber vi pleide å rivalisere med.

 

Med et par fransk-afrikanske tenåringer inn så skal vi nok klare 4.plassen neste sesong også. Tvi tvi.

 

 

Bortsett fra santi og kos...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Syns det bør nemnast at Gioroud gjorde ein god figur då han kom inn igår. For meg blei det då tydeleg kvifor han passar betre som midtspiss enn Poldi.

 

Syntes han var strålende defensivt. Offensivt er det mye som lugger for han også, men han har en klart større tilstedeværelse enn det Podolski har for å si det slik.

 

Det beste eksempelet på hva jeg trodde Podolski ville gjøre støtt og stadig som midtspiss var det løpet i bakrom hvor han feilaktig ble avblåst for offside. Perfekt timet og en meget god førstetouch som gjorde at han var helt alene med Harper. Bommet dog, men hvis han hadde gjort slike bevegelser oftere så ville det blitt mange slike muligheter. Syntes dog bare at han fremstår som småskadet/lat. Er ikke mye villig til å løpe og slite på jobb denne tyskeren vår.

Link to comment
Share on other sites

Hjertet sier ja og hodet sier også ja. For første gang på lenge har vi et bånnsolid forsvar. Og der har vi fundamentet vi trenger for å sloss om seriegullet neste sesong.

 

Nå skal jeg kose meg med å lese på www.tottenhamhotspur.no. Vi må ikke glemme at de har satt to rekorder i dag og jeg regner at stemningen på deres forum et på topp.

 

Og akkurat det er et bunnsolid poeng. Er lenge siden vi har hatt et så solid forsvar som nå. Skulle vært artig å se PL tabellen fra januar og ut sesongen. Jeg tipper vi er kanskje det laget som har plukket mest poeng. Wenger har gjort en solid jobb med dette laget. Nå gleder jeg meg til neste sesong hvor jeg er mer optimistisk enn på flere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

 

Og akkurat det er et bunnsolid poeng. Er lenge siden vi har hatt et så solid forsvar som nå. Skulle vært artig å se PL tabellen fra januar og ut sesongen. Jeg tipper vi er kanskje det laget som har plukket mest poeng. Wenger har gjort en solid jobb med dette laget. Nå gleder jeg meg til neste sesong hvor jeg er mer optimistisk enn på flere sesonger.

 

Her er iallfall tabellen for dei siste 16 kampane. Tenk hadde vi starta sesongen litt betre...

http://weekendfootball.co.uk/analysis/form.asp?l=1&season=13&formtype=&gamescount=16

Link to comment
Share on other sites

Offensivt er det mye som lugger for han også, men han har en klart større tilstedeværelse enn det Podolski har for å si det slik.

 

Det beste eksempelet på hva jeg trodde Podolski ville gjøre støtt og stadig som midtspiss var det løpet i bakrom hvor han feilaktig ble avblåst for offside. Perfekt timet og en meget god førstetouch som gjorde at han var helt alene med Harper. Bommet dog, men hvis han hadde gjort slike bevegelser oftere så ville det blitt mange slike muligheter. Syntes dog bare at han fremstår som småskadet/lat. Er ikke mye villig til å løpe og slite på jobb denne tyskeren vår.

 

Nettopp. Vi kan ikke ha en midtspiss som gang etter gang "lunter" inn i boksen når innlegget kommer / Når vi er iferd med å finne en vei gjennom. Jeg synes han er fryktelig slapp på dette. Mot Wigan sto han flere ganger nærmest med hoftefeste på 25 meter når andre spillere gjorde et initiativ og trengte bevegelse der fremme. Han er enormt god på visse aspekter av kombinasjonsspillet ved at han er fantastisk sikker med venstrelabben. Finner alltid en medspiller under hardt press. Men denne pasningen er som regel alltid en støttepasning. Han har for dårlig evne til å vende opp, ta med seg ballen fremover og finne en mann på kant eller inn mot målet.

Link to comment
Share on other sites

 

Nettopp. Vi kan ikke ha en midtspiss som gang etter gang "lunter" inn i boksen når innlegget kommer / Når vi er iferd med å finne en vei gjennom. Jeg synes han er fryktelig slapp på dette. Mot Wigan sto han flere ganger nærmest med hoftefeste på 25 meter når andre spillere gjorde et initiativ og trengte bevegelse der fremme.

 

Nøyaktig dette slet Giroud med også når han spillte. Vi rev oss i håret at han aldri var på plass. Ingen av Giroud eller Podolski spiller på den måten. Jeg er enig i at Giroud gir mer tilstedeværelse, men Podolski kompanserer med avsluttningsferdighetene. Uansett, er ingen av de gode nok til å være hovedSPISS. Podolski passer bedre i mellomrommet (noe han oppsøker hele tiden også), og Giroud er fin å benytte som en plan B i spillet.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tja, jeg synes Giroud er langt mer helhjertet i sine løp i boksen jeg da

 

Kontra Podolski den siste tiden så er jeg helt enig. Totalt sett syntes jeg ikke han er det. Har vært utrolig mange ganger Giroud har gått/småjogget mot 16-meteren mens Gibbs/Sagna/Walcott/Jenkinson har stormet nedover mot dødlinja for å slå innlegg. Hvis han hadde løpt så hadde han trolig fått en stor sjanse på flere av disse innleggene.

 

Det jeg misliker mest ved Giroud er at han ikke virker å ha et brennende ønske om å score mest mulig mål. Når han bommer så er det mer enn mine som sier "oi så nære! Kanskje den går inn neste gang?" fremfor et helvetes sinne fordi han ikke presterte godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Både Podolski og Giroud kunne fungert i 4-4-2 som en del av et spisspar, men som "enslig" spiss blir de for svake. Jeg savner ikke Adebayor som aldri klarte å lære seg offsideregelen, men jeg savner en spiss som kan ligge å lure på offsidegrensen når spillet tillater det. Walcott (kanskje også Gerv) er kanskje spilleren som ligner mest på en slik type spiss, når han en sjelden gang får lov til å ikle seg den rollen. Både Tyskeren og Franskmannen blir ofte liggende for lavt på banen og det er vel en sjeldenhet at de går i offside når laget er i angrep og motstanders forsvarere ligger langt inne i feltet. Både Podolski og Giroud har sine gode dager, men å være et konstant "farlig" punkt i angrep er de ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ingen stor kamp fra Arsenal sin side, men laget beviser for alvor at de nå også vinner på dårlige dager. Det er egenskap jeg har savnet lenge.

Stort sett grei kontroll bakover, men laget skaper altfor lite fremover. Heldigvis går det rykter om betydelige summer som kan brukes på spillerkjøp når overgangsvinduet åpner. Det blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...