Jump to content

2013.04.20 Fulham B


Mr Chapman

Recommended Posts

Det virker ikke til å finnes noe angrepsmønster. Før hadde vi liksom en plan med det hele, nå er det bare tilfeldigheter om noen å gidder å gå på løp.

Vi mangler også en spillende spiss som river og sliter i forsvaret, går på smarte løp som kan åpne opp midten.

 

Podolski har jeg villet prøvd på topp lenge nå, mot United er jeg jaggu ikke sikker på om han kommer til sitt rette iallefall ikke som ensom spiss.

Jeg tipper Gervinho kommer til å spille spiss neste helg (grøss)

 

Cazorla har spillt ALT til nå. Ikke rart han merker kjøret, det er rovdrift som kun Wenger holder med på. Wilshere er ikke matchfit, men jeg vedder på han starter mot United. Håper han gjør enorme fremskrit frem til den kampen. OX slipper ikke til, til tross for gode innhopp. Podolski benyttes litt feil, og er nok litt enbeint. Men herregud for en slagkraft han gir oss i langskudd som nesten ingen andre utfører. Denne tråkklingen inn til 5m uten en plan med spillet er frustrerende.

 

Huff for en kamp, men herregud og deilige poeng.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Hun er den beste linjedommeren i ligaen ja, men det må hun jo også være mtp. kjønnsfokuset.. Synd og skam at Marriner ikke stolte på henne når Berbatov mottar ballen etter å ha vært halvannen meter i offside.

 

Det er verken synd eller skam, fordi det Marriner gjør er helt korrekt. Han ser at ballen blir taklet bakover av Ramsey og dermed er det ikke offside på Berbatov.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Returen var rett og slett elendig. Innlegget han bokset over og skuddet som han ga corner på er jeg også enig i at er svakt. Likte også utboksingen hans, men syntes også han fortjente litt skryt for en rask reaksjon når Mertesacker prøvde å heade tilbake til keeper og det ble for kort. Szczesny hoppet rett inn i situasjonen der uten at han visste om Berbatov var offside eller ikke.

 

Trenger dog å forbedre seg på alle mulige områder.

 

Enig. Han gjorde en god innsats på tilbakespillet til BFG.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Podolski ble kjøpt som spiss (i følge AW), fikk nummer ni for så å ta veien via kanten til benken. Der har han sittet en evighet og sett på Olivier Giroud.

Så blir han kastet inn mot Man.Utd. (hvis ikke Gervinho kommer inn der da, doh). Motivasjonen er nok bra, men forutsetningene for å lykkes kunne vært bedre.

 

Vel, vi får finne en eller annen til å stå i mål. Forsvaret bør bli Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs. Den sentrale midtbanen er i øyeblikket uten alternativer, Arteta/Ramsey. Cazorla er vår beste spiller og hører hjemme i 10'er rollen. Podolski må få sjansen, og Chamberlain bør vel også få starte. Da er det igjen en posisjon på en kant som må gjøres opp mellom Walcott, Gervinho og eventuelt Rosicky. Jeg tror faktisk jeg ville forsøkt Gervinho hvis han er kampklar.

Link to comment
Share on other sites

Podolski ble kjøpt som spiss (i følge AW), fikk nummer ni for så å ta veien via kanten til benken. Der har han sittet en evighet og sett på Olivier Giroud.

Så blir han kastet inn mot Man.Utd. (hvis ikke Gervinho kommer inn der da, doh). Motivasjonen er nok bra, men forutsetningene for å lykkes kunne vært bedre.

 

Vel, vi får finne en eller annen til å stå i mål. Forsvaret bør bli Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs. Den sentrale midtbanen er i øyeblikket uten alternativer, Arteta/Ramsey. Cazorla er vår beste spiller og hører hjemme i 10'er rollen. Podolski må få sjansen, og Chamberlain bør vel også få starte. Da er det igjen en posisjon på en kant som må gjøres opp mellom Walcott, Gervinho og eventuelt Rosicky. Jeg tror faktisk jeg ville forsøkt Gervinho hvis han er kampklar.

 

Det er sant, vi vet alle at han har kvalitetene inne! Håper bare han er mentalt klar til å jobbe sokkene av seg neste helg.

Walcott bør benkes, har vært dårlig siden han skrev under på ny kontrakt. De eneste gangene han lager trøbbel er når han en sjelden gang får bakrom å løpe i, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man tro? To forskjellige påstander om hva en og samme mann har sagt, og jeg tenker da på Fulhams Manager Martin Jol.

 

Fra VG som henviser til BBC som kilde: " Jeg ville aldri gitt rødt der. Jeg mener det var en tøff takling, men han mente ikke å treffe spilleren. Det ødela kampen for oss, sier Jol ifølge BBC."

 

Fra Daily Mails Nettavis: "Fulham boss Martin Jol admitted the 30-year-old, who has also been booked eight times this season, deserved to go.

'I can't defend him because that would only sound ridiculous,' Jol said."

Link to comment
Share on other sites

Rimelig sikker på at Ferguson hadde gitt spillerne sine en skikkelig hårføner i pausen etter en så flau forestilling, og at han sannsynligvis hadde fått en positiv respons i andre omg. Det begynner snart å bli mitt sterkeste ankepunkt mot Wenger, det virker ikke som han har evnen til å inspirere eller motivere spillerne sine eller komme med endringer i spillestilen for å løse et altfor omstendelig spillmønster. Et annet ankepunkt er både de byttene han gjør og de han ikke gjør og alt rundt det er veldig likt fra kamp til kamp!

Link to comment
Share on other sites

Rimelig sikker på at Ferguson hadde gitt spillerne sine en skikkelig hårføner i pausen etter en så flau forestilling, og at han sannsynligvis hadde fått en positiv respons i andre omg. Det begynner snart å bli mitt sterkeste ankepunkt mot Wenger, det virker ikke som han har evnen til å inspirere eller motivere spillerne sine eller komme med endringer i spillestilen for å løse et altfor omstendelig spillmønster. Et annet ankepunkt er både de byttene han gjør og de han ikke gjør og alt rundt det er veldig likt fra kamp til kamp!

 

Tja. Den senere tid er det vel nettopp svake førsteomganger som har vært problemet. Her på forumet har det vært mye murring over at vi er for trege ut av startblokkene. Andreomgangene har vært bedre. Det tyder på en viss evne til å gjøre endringer underveis, motivere i pausen etc.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som driter i hvordan selve kampen var, og velger å kun fokusere på at vi tok 3 poeng? Faktum er at for noen måneder siden ville tapt denne kampen. Moralen og samholdet i laget virker å være på et helt annet nivå enn tidligere i sesongen. Nå vinner vi endelig kampene selv om vi spiller dårlig.

 

Det røde kortet til Giroud er en brøler av dommeren. Han har ikke godt nok innsyn i det som foregår, og dømmer kun utifra reaksjonen til Fulhamspilleren. Selv om mange her inne jubler fordi vi blir tvunget til å spille med en annen spiss, så er jeg faktisk redd for at dette røde kortet kan få innvirkninger på de neste kampene. I neste kamp møter vi United, som kanskje er ligaens beste på dødball. Med en spiller som van Persie til å slå cornere og frispark, skal vi få store problemer med å forsvare oss på dødball i denne kampen. Uten Giroud på banen er det i praksis kun Mertesacker, Koscielny og Sagna som er gode nok hodespillere til å forsvare oss i slike situasjoner.

 

Man kan kritisere Giroud så mye man vil for hans offensive bidrag, men hans bidrag på deffensive dødball skal ikke undervurderes. Jeg tror nok også dette er en av grunnene til at Wenger har valgt å fortsette med Giroud på topp fremfor Podolski/Walcott/Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som driter i hvordan selve kampen var, og velger å kun fokusere på at vi tok 3 poeng? Faktum er at for noen måneder siden ville tapt denne kampen. Moralen og samholdet i laget virker å være på et helt annet nivå enn tidligere i sesongen. Nå vinner vi endelig kampene selv om vi spiller dårlig.

 

Jeg har tidligere lettere harselerende kalt dette "depresjonens forum".

Blir litt sliten av alt det negative. Jeg ønsker at fotball og supporterliv skal gi meg oppturer og oppbacking av alle knyttet til Arsenal.

Vi har en manager alle misunner oss, en spillestil alle beundrer, en stadion alle ønsker seg og en klubb med en unik historie. Jeg er lei av det jeg opplever som litt ensidig "finn-fem-feil-lek".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere lettere harselerende kalt dette "depresjonens forum".

Blir litt sliten av alt det negative. Jeg ønsker at fotball og supporterliv skal gi meg oppturer og oppbacking av alle knyttet til Arsenal.

Vi har en manager alle misunner oss, en spillestil alle beundrer, en stadion alle ønsker seg og en klubb med en unik historie. Jeg er lei av det jeg opplever som litt ensidig "finn-fem-feil-lek".

Slik er det egentlig på de fleste fotballforum. Man er i overkant negativ til eget lag. Jeg var inne på et ManU-forum en gang i tiden, og til og med der var det en masse negative kommentarer rundt Ferguson. Likevel vitner det jo om et stort engasjement, og jeg tror det hadde blitt kjedelig om alle backet hverandre opp hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Slik er det egentlig på de fleste fotballforum. Man er i overkant negativ til eget lag. Jeg var inne på et ManU-forum en gang i tiden, og til og med der var det en masse negative kommentarer rundt Ferguson. Likevel vitner det jo om et stort engasjement, og jeg tror det hadde blitt kjedelig om alle backet hverandre opp hele tiden.

Jeg vet at det nok er som du sier, at det er mye frustrasjoner hele tiden. Og enig med deg at det vitner om stort engasjement.

Men savner litt vekting av det negative med mer positivitet. Jeg vet at det er lenge siden - eller en stund siden - vi har vunnet noe, men hver lørdag sitter jeg med en frydefull glede over at nå er det kamp. Og jeg gleder meg til å se verdens beste lag igjen og igjen og igjen.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som driter i hvordan selve kampen var, og velger å kun fokusere på at vi tok 3 poeng? Faktum er at for noen måneder siden ville tapt denne kampen. Moralen og samholdet i laget virker å være på et helt annet nivå enn tidligere i sesongen. Nå vinner vi endelig kampene selv om vi spiller dårlig.

 

Det røde kortet til Giroud er en brøler av dommeren. Han har ikke godt nok innsyn i det som foregår, og dømmer kun utifra reaksjonen til Fulhamspilleren. Selv om mange her inne jubler fordi vi blir tvunget til å spille med en annen spiss, så er jeg faktisk redd for at dette røde kortet kan få innvirkninger på de neste kampene. I neste kamp møter vi United, som kanskje er ligaens beste på dødball. Med en spiller som van Persie til å slå cornere og frispark, skal vi få store problemer med å forsvare oss på dødball i denne kampen. Uten Giroud på banen er det i praksis kun Mertesacker, Koscielny og Sagna som er gode nok hodespillere til å forsvare oss i slike situasjoner.

 

Man kan kritisere Giroud så mye man vil for hans offensive bidrag, men hans bidrag på deffensive dødball skal ikke undervurderes. Jeg tror nok også dette er en av grunnene til at Wenger har valgt å fortsette med Giroud på topp fremfor Podolski/Walcott/Gervinho.

Trådens beste innlegg!

Link to comment
Share on other sites

Så grunnen til Giroud er hans defensive tilnærminger på dødball imot? Derfor han spiller med elendig form? Hva med å hente en DM som ikke er 1.60 og elendig på hodet? En spiss kan absolutt bidra på dødball imot, men det skal ikke være hovedargument for å starte spilleren. Da er det andre lagdeler som må i fokus.

 

En evt anke på det røde kortet kunne man vel gjort om det virkelig er så feil?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Kim!

 

Og når det gjelder anken på Giroud så tror jeg vi forsøker på det, men jeg er ikke så sikker på om vi får medhold da måten Giroud kommer inn i taklingen på kan se veldig stygg ut og egentlig ikke kan forsvares. Han hevder han sklei men jeg veit ikke helt om jeg tror på dette. Noen dommerbrøler vil jeg ikke si det er, men syns det virker strengt. Uansett vil jeg heller ha Giroud i troppen de neste tre kampene enn å ikke ha han.

Link to comment
Share on other sites

Et ran! Her fortjente vi ikke 3 poeng!! Enten er det formsvikt eller så skjønner ikke spillerne alvoret. At Giroud ble utvist er en gevinst, maken til elendig spiss skal man lete lenge etter. Kanskje PL`s dårligste.......og Ramsey er tilbake på bakoverpasninger og labert tempo. Heller ikke han er god nok forlaget. Og med samme sytingen er i gang; Wengers innbytter er en gåte.

Link to comment
Share on other sites

Forsåvidt enig med deg Kim, 3 viktige og deilige poeng.

Feilaktig rødt kort(men litt deilig, med tanke på vi slipper Giroud. Håper det går riktig vei uten han selvfølgelig)

 

Men jeg er også enig med Marius, at grunnen til at man spiller med Giroud er hans defensive bidrag på dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Håpløst at man har en spiss på banen som stort sett ikke gjør annet enn å bidra på defensive dødballer.. da kan man jo like så godt spille uten spiss og heller kaste innpå en midtstopper til?

 

At vi trenger en ny spiss er blindende klart. Ditto det samme med en keeper og en svær bauta på midten.

 

At vi vant i går var usannsynlig deilig. Særlig når vi praktisk talt alltid taper kamper som dette til tross for at vi som regel aldri er så dårlige som vi var i går.

Link to comment
Share on other sites

Jeg deler mye av frustrasjonen mot Giroud her, men i bunn og grunn er han jo en ganske god spiller? Han har putta 17 i alle turneringer i år, 11 i ligaen. Kanskje ikke nok til å bli blåst av banen av, men pretty decent. I tillegg greier jeg ikke helt å fri meg fra tanken om at kritikken mot ham hadde stilnet en del om han hadde puttet det stolpeskuddet i går. Det er snakk om små marginer her.

 

Giroud fungerer også godt som oppspillspunkt da han vinner bra med hodedueller mann mot mann. Dette er noe vi p.d.d. utnytter i veldig liten grad. Altfor sjelden ligger det spillere rundt for å snappe opp andreballen. Ikke så rart da at pasningsprosenten hans er så lav?

Link to comment
Share on other sites

Jeg deler mye av frustrasjonen mot Giroud her, men i bunn og grunn er han jo en ganske god spiller? Han har putta 17 i alle turneringer i år, 11 i ligaen. Kanskje ikke nok til å bli blåst av banen av, men pretty decent. I tillegg greier jeg ikke helt å fri meg fra tanken om at kritikken mot ham hadde stilnet en del om han hadde puttet det stolpeskuddet i går. Det er snakk om små marginer her.

 

Giroud fungerer også godt som oppspillspunkt da han vinner bra med hodedueller mann mot mann. Dette er noe vi p.d.d. utnytter i veldig liten grad. Altfor sjelden ligger det spillere rundt for å snappe opp andreballen. Ikke så rart da at pasningsprosenten hans er så lav?

 

Han er en god spiller, men han er veldig ineffektiv. Som jeg også påpekte i Giroud tråden så har han bare scoret mot 7 (kanskje 8 hvis han får målet mot Norwich) forskjellige lag i ligaen. Mange av gangene han har scoret så har han også scoret 2 mål og sammenlignet med andre toppspisser/gode spisser i ligaen så har han spredd målene sine dårlig utover. Han har også scoret særdeles få "viktige" mål, men som oftest bare spedd på i kamper hvor vi allerede har ledet med et mål.

 

Giroud vinner mange høye baller på hodet, men de bidrar ikke til å dra ned pasningsprosenten hans såvidt jeg husker riktig. Dette går på "aerial sucess" og ikke "passing accuracy". Som oppspillspunkt syntes jeg han er veldig oppskrytt. Ikke er han sterk nok til å holde spillere unna når han har ballen i beina og ikke er han teknisk god nok til å kompensere for mangel på styrke heller. Pasningsprosenten hans blir dratt ned kraftig grunnet at han i 9 av 10 tilfeller absolutt skal flikke ballen videre på førstetouch uten at han egentlig sikter på noen.

 

I mine øyne en meget begrenset spiller, men som selvfølgelig kunne vært utnyttet langt bedre i et lag hvor de spiller på styrkene hans. Dessverre er det i Premier League få slike lag, men West Ham, Stoke og kanskje Everton ville vært gode lag for Olivier. I Arsenal så burde han og forhåpentligvis blir han ingenting annet enn en plan B.

Link to comment
Share on other sites

Jeg deler mye av frustrasjonen mot Giroud her, men i bunn og grunn er han jo en ganske god spiller? Han har putta 17 i alle turneringer i år, 11 i ligaen. Kanskje ikke nok til å bli blåst av banen av, men pretty decent. I tillegg greier jeg ikke helt å fri meg fra tanken om at kritikken mot ham hadde stilnet en del om han hadde puttet det stolpeskuddet i går. Det er snakk om små marginer her.

 

Giroud fungerer også godt som oppspillspunkt da han vinner bra med hodedueller mann mot mann. Dette er noe vi p.d.d. utnytter i veldig liten grad. Altfor sjelden ligger det spillere rundt for å snappe opp andreballen. Ikke så rart da at pasningsprosenten hans er så lav?

At Giroud er en ganske god spiller, tja kanskje det. At han har scoret 17 mål høres flott, på samme måte som at Arsenal (akkurat nå) er det nestmest-scorende laget i ligaen. Ingen av de to "statistikkene" gleder meg når jeg ser det jeg ser på banen.

Giroud skal selvsagt ikke ha all skyld for vårt relativt begredelige angrep, det er mange å skylde på der, men samtidig så er Giroud nede i en bølgedal. Han virker treg, klønete og som jeg tidligere skrev ganske impotent i angrepet. At noen påpeker at han tross alt gjør en god jobb defensivt, noe jeg forsåvidt ikke er uenig i, blir for meg totalt skivebom hvis det skal begrunne hans plass som spiss.

 

Ja, Arsenal har faktisk laget mange mål denne sesongen. Noe av denne "gode" målforskjellen skyldes gode resultat mot enkelte dårlige lag, men vi sliter noe så innforjævlig der framme og da har jeg store problemer med å forstå at Wenger har tviholdt på Giroud som spiss i 90 minutt hver kamp. For meg er ikke Giroud den største syndebukken, men derimot Wenger som vegrer seg for å prøve andre alternativ når "førstevalget" har dårlige dager.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...