Jump to content

2013.04.20 Fulham B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply
Giroud vinner mange høye baller på hodet, men de bidrar ikke til å dra ned pasningsprosenten hans såvidt jeg husker riktig. Dette går på "aerial sucess" og ikke "passing accuracy". Som oppspillspunkt syntes jeg han er veldig oppskrytt. Ikke er han sterk nok til å holde spillere unna når han har ballen i beina og ikke er han teknisk god nok til å kompensere for mangel på styrke heller. Pasningsprosenten hans blir dratt ned kraftig grunnet at han i 9 av 10 tilfeller absolutt skal flikke ballen videre på førstetouch uten at han egentlig sikter på noen.

Ok, det var ikke jeg klar over. Takk for info. Likevel mener jeg at den lave pasningsprosenten hans (delvis) reflekteres i at han sjeldent har noen gode alternativer å sentre til. Men jeg er stort sett enig i kritikken din om at han er treg og teknisk begrenset. Likevel er han ikke lat, selv om godt kan slutte med å bruke tid på å fakte og fjase når han ikke får det til.

Ja, Arsenal har faktisk laget mange mål denne sesongen. Noe av denne "gode" målforskjellen skyldes gode resultat mot enkelte dårlige lag, men vi sliter noe så innforjævlig der framme og da har jeg store problemer med å forstå at Wenger har tviholdt på Giroud som spiss i 90 minutt hver kamp. For meg er ikke Giroud den største syndebukken, men derimot Wenger som vegrer seg for å prøve andre alternativ når "førstevalget" har dårlige dager.

Her er jeg enig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Arsenal har faktisk laget mange mål denne sesongen. Noe av denne "gode" målforskjellen skyldes gode resultat mot enkelte dårlige lag, men vi sliter noe så innforjævlig der framme og da har jeg store problemer med å forstå at Wenger har tviholdt på Giroud som spiss i 90 minutt hver kamp. For meg er ikke Giroud den største syndebukken, men derimot Wenger som vegrer seg for å prøve andre alternativ når "førstevalget" har dårlige dager.

 

Her er vi veldig enige. Det samme sa jeg om Ramsey når jeg kritiserte han når han spilte på kanten. Det er jo tross alt ikke han sin skyld, men Wenger som tviholder på å spille han ute på kanten. Eller som sesongen før når man så at Ramsey trengte en pause, men Wenger tviholdte på han i hver bidige kamp.

 

Spillerene gjør som oftest det beste de kan når de først spiller. Problemet er bare når manageren ikke evner å se at de ikke er gode nok.

 

Synes dere virkelig at Giroud ikke fortjente det røde? Jeg synes det er et helt greit rødt kort. Klønete måte å gå inn i en takling på!

 

Syntes det var bittelitt strengt der og da, men det var ikke akkurat ufortjent. Man går rett og slett ikke inn i en takling på den måten.

Link to comment
Share on other sites

Synes dere virkelig at Giroud ikke fortjente det røde? Jeg synes det er et helt greit rødt kort. Klønete måte å gå inn i en takling på!

Giroud hadde ingen stygge intensjoner, men det er dessverre utfallet av taklingen det kommer an på. Og sånn sett var det farlig spill. Og sånn sett var det riktig.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange må inn for at vi skal ha sjans til å i det hele tatt utfordre neste år?

Jeg mener det er MANGE.

Interessant å høre argumentasjonen fra de som mener det skulle gå bedre neste år med samme spillergruppe.

Det skal hentes inn rundt 25 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange må inn for at vi skal ha sjans til å i det hele tatt utfordre neste år?

Jeg mener det er MANGE.

Interessant å høre argumentasjonen fra de som mener det skulle gå bedre neste år med samme spillergruppe.

Det skal hentes inn rundt 25 poeng.

 

Hvis vi kvester van Persie til helgen sånn at han ligger og griner i ca 400 dager i strekk så trenger vi ikke å hente inn mer enn 15 poeng max.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...