Jump to content

2013.04.20 Fulham B


Mr Chapman

Recommended Posts

Per viser seg fram med godt spill i forsvar og angrep, må også gi creds til Lolo for assist og herlig spill ellers. Backene og Ramsey er under forventet nivå, Walcott er mye nesten(men herlig innlegg) og må skjerpe seg litt. Rosicky, Cazorla og Giroud er helt borte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Kort oppsummert, en litt vanskelig omgang. De bakerste spiller stort sett godt. Sagna må kjøpe seg fotballsko. Ser ut som han har på seg tøfler når han skal legge inn. Rosicky, Cazorla og Arteta er svært intelligente spillere, som operer på et annet nivå enn de andre. Ramsey jobber godt bakover, men er for treig og unøyaktig i sine offensive bidrag. Samarbeidet mellom Walcott og Giroud fungerer svært dårlig. Min teori, er at det grunnes Walcotts mangel på fotballintelligens , og Girouds "på-lykke-og-fromme" forsøk, og hans manglende egenskaper og avner til å komme seg inn i farlig område i rett tid. Ut med Walcott, og inn med Podolski. Gjerne tvært!

Link to comment
Share on other sites

Joda vi leder, men det måtte to midtstoppere til. Offensivt er Arsenal en gedigen skuffelse i dag. Svake innlegg, manglende spisskompetanse. Fulham har totalt sett vært farligere offensivt enn det Arsenal har vært med sitt "power play".

Ramsey har ikke levd opp (defensivt) til sine foregående kamper, slurvete og "klønete" bakover. Giroud, til tross for et stolpeskudd, bør ut snarest og erstattes med en spiss som vil noe der framme.

 

Jeg føler meg foreløpig ikke trygg på tre poeng, men Berbatov viser tendenser på at han snart går sur og da går faremomentet litt nedover.

 

PS!! Det røde kortet var soleklart og det har tydeligvis Fulhamfansen forstått siden jeg ikke har registrert en eneste pipekonsert mot Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Viktig med ledelse inn til pause!

Her må uansett Wenger gjøre noen endringer i pausen! Vi kan fint legge oss lenger tilbake på banen, og ingen behov for dobling på kant når kampbildet er slik det er.

Er fortsatt litt for mange playmakere på banen som liker å ha ball i beina. Her må de bli mer direkte når de først får ballen i beina. Savner en bedre spiss og noen som kan ta seg forbi mann. Ser vi mer av det vil Fulham få store problemer med en mann mindre!

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp som vinnes, slik ting har utviklet seg. En bedre mulighet for 3 poeng får vi rett og slett ikke.

 

Utvisningen er det ingenting å si på. Dommeren er 1,5 meter unna situasjonen. Reglene er soleklare. Sidwell har tydeligvis litt tungt for det..

 

Ellers synes jeg Rosicky har vært vår beste offensive spiller. Kanskje fordi han spiller i posisjonen "alle" vil ha. Men, likevel.

Link to comment
Share on other sites

Ros for å ta tak i kampen fra avspark. Arteta/Ramsey er blitt et meget godt par sentralt. Ris for å skape tilmærmet null og nothing. Ris for å miste ball gjentatte ganger i overtall og skape livsfarlige kontringer mot. Vi har 70% ball og vi kunne like gjerne vært ett mål bak. Giroud har samme utvikling som Chamakh. Etter noen kampers innkjøring virker han litt lovende for så å la det meste gå i stå. Et stolpetreff til tross, han er noe treg og tenker litt for langsomt. Derfor ingen løp i boksen på instinkt. Cazorla/Rosicky? Jeg vet ikke. Synes liksom de trør oppå hverandre litt og begge forsøker å gjøre den samme jobben. Sagna er både fremste og bakerste mann på høyresiden og gjør manns jobb. Stopperparet gir oss ledelsen.

 

Vel vi er en mann mer og ett mål foran. Godt utgangspunkt, men her er der mer jobb igjen å gjøre før 3 nødvendige poeng er i boks.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har ikke sin beste kamp :/ Mye rart utpå der idag må jeg si. Og 1 omgangens tendens fortsetter. Vi står ikke opp og er for dårlige i duellene. Rett og slett for trege i beina.

Inn med podolski og OX. Få litt sprut og muligheter for langskudd.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg bare påpekte at Ramsey ikke hade sin beste kamp. Vil ikke nødvendigvis ha han ut :)

 

Det er noe svakt over dagens lag. Motivasjonen burde være det, men virker trøtte og tregt.

Giroud utretter ingen ting, walcott går i offside. Og rossa og cazrola løper i hverandre.

 

Edit: nok ett eksempel på Giroud. Flikker til Sagna og blir stående å se på en ball han kunne angrepet når innlegget endelig kommer.

Link to comment
Share on other sites

Ut med Arteta nå, Wenger! Ikke noe repeat av fjoråret!!!

 

Wenger venter som vanlig. Han er reaktiv.. ikke proaktiv..

 

Vi har 1 mann mer. Og vi har hatt det siden det niende minuttet, men allikevel er vi elendige. Walcott er elendig og ditto det samme med Giroud. Hvorfor ikke få innpå litt fart og målfarlighet? Ta Fulham på kontringer?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...