Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Schneiderlin er vel ikke engelskprodusert? Kom til Southampton i 2008 og er født i 89. Man må vel ha 3 år i England før fylte 20 år for å bli regnet som "home-grown"?

Stemmer :P Er vel innen de fyller 21 dog, men oppfyller fremdeles ikke kravet. Han er det på FM så var sikker på at han var det IRL også siden det er ganske reliable når det gjelder slikt vanligvis.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Skjønner virkelig ikke disse homegrown reglene altså.. Schneiderlin hadde jo bare vært i England i 2 år før han var 21. I så fall så burde jo Miyaichi også bli homegrown?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke disse homegrown reglene altså.. Schneiderlin hadde jo bare vært i England i 2 år før han var 21. I så fall så burde jo Miyaichi også bli homegrown?

I Juni 2008 var Schneiderlin 18år. I juni 2009 var han 19år. I juni 2010 var han 20 år. I og med at han har bursdag i november var han derfor i Southampton i 3 år før han fylte 21 år.

Link to comment
Share on other sites

I Juni 2008 var Schneiderlin 18år. I juni 2009 var han 19år. I juni 2010 var han 20 år. I og med at han har bursdag i november var han derfor i Southampton i 3 år før han fylte 21 år.

 

I 2009 så var det 1 år siden han kom til Southampton. I 2010 var det 2 år. I 2011 så ville det vært 3 år, men da ville han allerede vært over 21 år. Så i så fall må jo dette regnes på sesonger? Som U21-regelen? At så lenge man er 21 år eller under når sesongen sparkes igang så vil man regnes som home-grown hvis man er på sitt tredje år?

Link to comment
Share on other sites

 

I 2009 så var det 1 år siden han kom til Southampton. I 2010 var det 2 år. I 2011 så ville det vært 3 år, men da ville han allerede vært over 21 år. Så i så fall må jo dette regnes på sesonger? Som U21-regelen? At så lenge man er 21 år eller under når sesongen sparkes igang så vil man regnes som home-grown hvis man er på sitt tredje år?

"A home-grown player will be defined as one who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the Season during which he turns 21)."

 

Da havner jo Schneiderlin helt i grenseland. Avhengig av når en sesong slutter.

Link to comment
Share on other sites

Bare tenk hvis Fabregas kom hjem igjen...Tror han hadde fått en helt ok mottakelse av fansen!!

Måtte prestert over tid før han hadde spilt seg inn i hjertet mitt igjen.Tror nok ikke det er trolig selv om det er spennende at han skal ha svart med "ingen kommentar" og at Wenger byttet emne på pressekonferansen. Selvfølgelig vil det gi spillet vårt en ekstra dimensjon, men på bekostning av at han stikker igjen med en gang Iniesta og Xavi begynner å se seg ferdig? Vil ikke ha en spiller jeg er usikker på om vil spille for oss.

Link to comment
Share on other sites

Digger Fabregas som spiller. Har ikke den samme lidenskapen rundt han som tidligere, men han er verdensklasse tvers igjennom.

 

Skal dog sies at jeg foretrekker Fabregas i en dypere rolle enn hva vi har sett han siden 2009/2010. Han har bedre statistikker i en fremskyvet rolle med 2 spillere bak seg, men jeg syntes han spilte sin beste fotball og var på sitt beste som playmaker når han spilte ved siden av Gilberto/Flamini som sentralmidtbanespiller. Arsenal fungerte rett og slett bedre som lag og vi var ikke avhengige av en ekstremt enkeltspiller som Fabregas for at laget skulle "tikke". Det samme gjelder måten vi la formasjonen rundt van Persie i fjor også. Er slett ikke noe fan av det.

 

Igjen når det gjelder Fabregas så er jeg usikker. Hjertet mitt og delvis hodet skriker ja, men den gamle sjarmen til Arsenal er noe jeg har lyst til å se igjen. Et kjøp av Fabregas vil neppe signalisere at dette er i ferd med å skje. Da er jeg redd vi ender opp med et "lag full av dverger" og med Giroud som midtspiss neste sesong også grunnet at vi ikke hadde penger igjen til en skikkelig spiss.

 

Ser heller at vi kjøper Jovetic eller en annen klassespiss fremfor å kjøpe en ny kreativ sentralmidtbane som Fabregas (han kommer jo også til å koste kolossalt mye og lønningen hans blir jo også den høyeste i klubben hvis han returnerer) samtidig som vi fokuserer på Gonalons og en toppkeeper.

 

Skal forresten nevnes at jeg ikke har noe tro på at Fabregas forsvinner i sommer. :P

 

Edit:

 

Burde forøvrig nevne at Gonalons ryktene og Jovetic ryktene fortsatt sirkulerer rimelig greit. Adler ryktene har dog dødd en del. Julio Cesar ryktene har dukket opp. Håper virkelig ikke vi går for Cesar. Det er en billig løsning og en dårlig løsning. Dessverre står det mer i stil til hvordan vi opptrer på overgangsmarkedet enn de to første navnene.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ender med Jovetic, Gonalons og en dyktig keeper til sommeren, samtidig som vi ikke mister noen fra førstelaget så vil det i mine øyne være den første sommeren på mange år vi faktisk kan se på laget som styrket framfor å støtt måtte starte på nytt med et lag som har mistet en eller flere av sine beste.

Gonalons liker jeg godt, og ang keeper så er jeg usikker på hva vi trenger og hvem klubben ser som løsning.. Begovic er i allefall et godt alternativ i tillegg til Rene Adler.

Jovetic skal jeg se for første gang i morgen kveld når Fiorentina møter Roma. Meget spent. Sett han et par ganger tidligere, men dette blir første store kamp jeg ser i sin helhet.

 

Et annet spørsmål er om vi kommer til og selge Sagna og evt Vermaelen. Da må det inn erstattere der også.

 

Når det gjelder Fabregas, så tviler jeg på at han kommer tilbake. Og synes det er helt greit mtp at vi ser fremover med det laget vi har. Skulle han returnere så er jo det så klart et meget bra kjøp fra Arsenal's side, og vi vet alle hvor god han kan være! Han er jo også en spiller som kan komme rett inn i laget da dette er hans andre hjem.

 

Personlig skulle jeg ønske vi skaffet enda en spiss, selv ved et kjøp av Jovetic. Benteke hadde så klart vært et morsomt kjøp, men muligens et luksus kjøp.. Men alle lag har godt av konkuranse helt på topp, og per dags dato har vi ingen som har tatt verden med storm!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det få kamper hvor Podolski har fått prøvd seg som midtspiss, men han har på langt nær imponert de gangene han har fått tillit. Han blir alt for isolert og rådvill, og de gangene han faktisk får ballen under kontroll er medspillerne for langt borte til at vi kan opprette noe spill. Den rollen som vi i dag bruker Giroud og Podolski i ble skreddersydd van Persie, som med en særegen kombinasjon av duellstyrke, teknikk og erfaring klarte å gjøre nok magi med ballen til at han eller medspillerne kom i scoringsposisjon. Av de spillerne vi har til rådighet i sesongavslutningen er Gervinho kanskje den som mestrer oppgaven best. Han tar løpene for å finne seg rom, teknikken til å dra seg forbi og evnen til å holde på ballen (i alle fall en liten stund).

 

Når det er sagt så håper jeg vi er langt inne i forhandlingene allerede med en spiss som faktisk passer i denne posisjonen, som f. eks Jovetic. Hvis ikke bør det tenkes langsiktig og få inn typiske vingspillere som kan utfordre i bredden ala Bale i Tottenham. Har lenge ønsket å se Wenger ta i bruk en formasjon der vi har to spisser, med f. eks Giroud og Podolski/Walcott der vi kan kombinere ulike egenskaper for å skape mer mot lag som ligger lavt. Hvor mange ganger denne sesongen har vi ikke slått innlegg inn i feltet der spissen vår er alene mot minst 4/5 motspillere?

Link to comment
Share on other sites

Personlig håper jeg vi får inn litt høyde, teknikk og fart. Hei på Jovetic og hei på Draxler. Gonalons sier du? Ja det kan funke.

Mine tre drømmesigneringer. Spesielt Draxler og Jovetic hadde vært elsk, men en Gonalons hadde nok sklidd rett inn på laget også, kan jo spille litt her og der i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Jovetic som spilte 70 min før han ble byttet ut. Så ser jeg hvor sammenligningen til Van Persie ligger. Han var veldig teknisk, flink å spille frem lag kamerater og virker som en meget fotball smart fyr som vet og bevege seg og gjøre de riktige valgene.

Det jeg likte best ved han er han alltid(denne kampen) beveger seg hver gang han avleverer en pasning! Det skaper rom og bevegelser, og er noe av det vi kanskje mangler mest på topp i disse dager.

Så tanken på en Jovetic som virker dyktig til å holde ball og levere den kjapt videre til kantene samtidig som han beveger seg i rom fremover vil skape et mer 'flytende' angrep vi har savnet så langt.

Når laget også manglet pasnings alternativer på motstanderens banehalvdel, var han også flink til å gjøre seg åpen ved å falle tilbake.

Så også flere smarte løp som desverre aldri ble plukket opp av sine ballførende lagkamerater. Disse løpene hadde vært en fryd for en dyptliggende Fabregas, hadde vi hatt begge to..

 

Når det er sagt så fikk ikke Jovetic vist seg så mye frem, mye pga at Fiorentina bruker alt for lang tid med ball i beina. De skal alle føre ball over lengre strekninger før de gir den videre. Noe som da resulterte i et organisert og dypt liggende Roma lag.

 

Spørsmålet er jo hva Wenger vil få til med han, og hvordan vil han fungere i dagens Arsenal lag skulle han ta ferden over til London? Hvis Wenger kan få frem litt mer av disse ekstrem ferdighetene og eksplosiviteten, så har vi da muligens en spiller i yperste klasse!

Ikke fullstendig overbevist enda, men ser absolutt potensialet til noe stort.

 

Den morsomste spilleren var uten tvil Juan Cuadrado! Minnet om en Gervinho i form, men som virket litt mer klar over hva han gjorde og hva som var hensikten :)

Link to comment
Share on other sites

Den morsomste spilleren var uten tvil Juan Cuadrado! Minnet om en Gervinho i form, men som virket litt mer klar over hva han gjorde og hva som var hensikten :)

Meget bra spiller det ja, men han kommer nok til å signere for Fiorentina etter låneoppholdet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...