Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tror ikke på Wenger drar i land noen av disse jeg heller, men etter en slik oppvisning som de har levert må man få drømme. Lewandowski har lenge vært min Jovetic, om du skjønner. ;)

 

Ellers vil det være spennende å se hvordan Klopp bruker de 290 millionene han fikk for Götze og de 200 millionene (+++) han får for Lewandowski. Går han "all in" og erstatter verdensklasse med verdensklasse, eller tar han en Wenger og henter inn fra et par hyller lavere?

 

Skjønner selvfølgelig. Blir litt som jeg hadde med Benzema og Hazard tidligere. Samt Götze. Selv om jeg la vekk tanken om han her da jeg skjønte det aldri var håp i havet om at han kom til å ende opp hos oss.

 

Vel slik han gjorde det med Kagawa i fjor så hentet han jo inn Reus for pengene han ville få for japaneseren. Tipper han kommer til å se seg ut de spillerene han faktisk trenger og kjøpe de. Blir interessant. Tipper at Draxler bla. er på blokka hans.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jeg synes ikke ryktet om Lewandowski er like troverdig som ryktene rundt Gotze var. Dessuten føler jeg det er helt naturlig at de ryktene dukker opp etter en slik kamp! Jeg tviler ikke på at han godt kan havne i Bayern, og da syns jeg vi kan være frampå for en gangs skyld og sikre oss Gomez,men fra mitt ståsted så er Lewandowski Dortmund-spiller til noe annet er sagt fra offisielt hold.

Link to comment
Share on other sites

Lewa stikker mest sanmsynlig fra Dortmund, og det hele minner egentlig litt om van Persie sagaen. Har valgt å ikke skrive under på ny kontrakt, leverer en fantastisk sesong som fortsatt kan krones med CL-seier og toppscorertittel i både Bundesliga og CL. Vil være meget attraktiv for toppklubbene rundt om i Europa, men kommer til å gå på "billigsalg" fordi kontrakten går ut neste år. Lewa kan velge og vrake hvor han ender opp, og jeg tror ikke det blir Arsenal. MEN som andfje sier, her kan vi være på hugget å sikre oss f.eks. Gomez om han går til Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke ryktet om Lewandowski er like troverdig som ryktene rundt Gotze var. Dessuten føler jeg det er helt naturlig at de ryktene dukker opp etter en slik kamp! Jeg tviler ikke på at han godt kan havne i Bayern, og da syns jeg vi kan være frampå for en gangs skyld og sikre oss Gomez,men fra mitt ståsted så er Lewandowski Dortmund-spiller til noe annet er sagt fra offisielt hold.

 

Ryktene dukket ikke opp etter kampen, de dukket opp tidlig på formiddagen i går. Altså rundt 8-9 timer før kampen ble spilt.. så hvorvidt de stemmer eller ikke kan man lure på, men at Bayern har interesse for Lewandowski har vært rimelig kjent i 2-3 år nå og mtp. kontraktsituasjonen så er de nok trolig der for å sikre seg polakken.

Link to comment
Share on other sites

Går forresten masse rykter om at Jovetic er nærme Arsenal nå. Håper så jævlig at det stemmer. I så fall er det boner-alert her i heimen, men har dessverre ikke troen før han faktisk står der med Arsenaldrakta på eller det er annonsert på Arsenal.com.

Link to comment
Share on other sites

Joveticryktene tror jeg ikke på i det hele tatt. Jeg ser ingen grunn til at han skal forhandle ferdig med oss i disse dager når han om en måned får se om vi spiller i CL eller EL.

 

BE

 

Bra at du er negativ BE. På den måten så senker jeg forventningene mine selv og når drømmen blir knust er det ikke like forferdelig.

 

Klarer heller ikke å se for meg at Jovetic er ferdig med å forhandle med oss før han ser hvorvidt det blir CL eller EL neste sesong. Storparten av disse ryktene har ofte nevnt at hvis vi kvalifiserer oss for CL så er han "i praksis klar", men jeg har store tvil om at det stemmer.

 

Tipper vi er meget interesserte, men at han blir £10m for dyr for oss uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jovetic ville vært en bra signering, som kan bekle alle roller fremover. Men tross din elsk på han Stefan B, så blir jeg skuffet om vi ender opp med kun en skadeplaget montegriner som spissforsterkning. Men som offensiv midtbane ville han vært en bra forsterkning, men er ikke en klassisk spydspiss i mine øyne. Ikke har han scoret så forferdelig mye for Fiorentina heller.

Link to comment
Share on other sites

Jovetic ville vært en bra signering, som kan bekle alle roller fremover. Men tross din elsk på han Stefan B, så blir jeg skuffet om vi ender opp med kun en skadeplaget montegriner som spissforsterkning. Men som offensiv midtbane ville han vært en bra forsterkning, men er ikke en klassisk spydspiss i mine øyne. Ikke har han scoret så forferdelig mye for Fiorentina heller.

 

Le Prof linket denne artikkelen på et annet forum. Har ikke sett denne før, men det er mye av det samme som jeg skrev når jeg argumenterte for han for godt over et halvt år siden nå.

 

Han er ikke heller spesielt skadeplaget. Han hadde 1 langt skadeopphold og i etterkant har han slitt litt med typiske muskelskader som er vanlig etter langtidsskader. Tipper han vil nå sitt peak fysisk om et par år og vil trolig være tilgjengelig for rundt 30 ligakamper i snitt per sesong.

 

Jeg tror jo faktisk at Guroud får en knallsesong neste år jeg da.

 

BE

 

Nå er du jo håpløst optimistisk. :P

Link to comment
Share on other sites

Jovetic ville vært en bra signering, som kan bekle alle roller fremover. Men tross din elsk på han Stefan B, så blir jeg skuffet om vi ender opp med kun en skadeplaget montegriner som spissforsterkning. Men som offensiv midtbane ville han vært en bra forsterkning, men er ikke en klassisk spydspiss i mine øyne. Ikke har han scoret så forferdelig mye for Fiorentina heller.

 

The number 10 role is widely regarded as the position in which Jovetć is most comfortable. Much of his career has been divided between there and time on the left wing, which has allowed him to develop his creative tendencies and hone his ability to beat players. This year looked as if it was to be the breakthrough campaign for his goalscoring which has been solid, if not prolific, through his time in Tuscany.

Link to comment
Share on other sites

 

The number 10 role is widely regarded as the position in which Jovetć is most comfortable. Much of his career has been divided between there and time on the left wing, which has allowed him to develop his creative tendencies and hone his ability to beat players. This year looked as if it was to be the breakthrough campaign for his goalscoring which has been solid, if not prolific, through his time in Tuscany.

Jeg tar det der som at du er enig

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere leser artikkelen så påpeker den at Jovetic er i ferd med å gjennomgå overgangen fra kantspiller, til offensiv midtbane til en "false number 9". Og de siste to sesongene så har han scoret godt med mål og man ser at Jovetic er i ferd med å bli mer og mer vant til å score mål.

 

Husker ikke om Cavani ble brukt som eksempel i den artikkelen der, men det er bare å se på statistikkene hans i Palermo. De var ikke akkurat spesielt imponerende før han tok steget og gikk til Napoli hvor han hadde bedre medspillere. Han hadde henholdsvis 13 og 14 ligamål i sine to sesonger med Palermo og etter det scoret han 26 ligamål i sin første sesong med Napoli.

 

Jeg garanterer ikke at Jovetic vil komme inn i Arsenal og smadre rekorder, men han ville gitt så mye til laget i form av kreativitet, bevegelse og kvalitet. Jovetic er i mine øyne en slags kryssblanding av Suarez og van Persie. Det er få andre spillere ute på markedet som ville passet oss bedre i mine øyne.

 

En annen ting som er veldig positivt med Jovetic er at han er i stand til å spille praktisk talt over hele den offensive linja (som van Persie og Suarez). Så utifra skader/suspensjoner/rotasjon o.l. så har vi mange muligheter på hvordan vi kan sette opp laget.

 

Kjøper vi Jovetic så tror jeg det blir den beste signeringen Arsenal har gjort siden vi kjøpte Henry.

 

Håper forøvrig laget vårt ser slik ut til sesongstart:

Begovic

Sagna - Subotic - Koscielny - Monreal

Capoue - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Draxler

Jovetic

------------------------------------------

Subotic i kursiv da jeg ser på han mer som en luksussignering, men de 4 andre er spillere av det kaliberet i posisjoner hvor jeg mener vi virkelig trenger litt kvalitet.

 

Chamberlain og Arteta starter fremfor Walcott og Ramsey/Wilshere alt utifra hvordan formen deres er. Med spillere av dette kaliberet så har vi nok spillere til å rotere midtbanen uten å miste kvalitet. Andrelaget vil da se slik ut:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Ramsey - Wilshere

Walcott - Rosicky - Podolski

Giroud

-------------------------------------------

 

I mine øyne er førstelaget tittelutfordere og andrelaget står selv støtt på sine egne bein. Tror virkelig at med en tropp som dette (med unntak av en god del spillere som ikke er gode nok) at vi ville gått for gull. Backupen er veldig god i mine øyne. Og hvis man også tar med unge spillere som Eisfeld, Aneke, Yennaris, Bellerin etc. så kan man også sakte, men sikkert integrere disse inn i laget med erfarne spillere.

 

Gjennomsnittsalderen og høyde på førstelaget er forøvrig som følger: 25,4 år er snittet på førstelaget og gjennomsnittshøyden er 183cm. Man har også spillere som Jenkinson, Gibbs og Ramsey som alle ville bidratt til at gjennomsnittshøyden hadde gått opp et par cm. Walcott for Chamberlain ville dratt ned snittet litt, men ikke med veldig mye da er de er ganske like i høyden. Chambo har mer pondus dog.

 

Så dette laget ville vært veldig fysisk, men samtidig veldig godt teknisk. Det er et lag som ville vært i stand til å spille ekte Wengerball, men også et lag som er i stand til å spille med ballbesittelse.

 

Rett og slett et skikkelig drømmelag for nåtid og fremtid i mine øyne da vi har unge og meget talentfulle spillere i Jenkinson, Chamberlain, Draxler, Wilshere, Ramsey og Jovetic, men som alle er såpass gode allerede at de er i stand til å bidra skikkelig.

 

Anyway: Nok drømming. Tilbake til realiteten hvor vi nok ender opp med 2-3 spillere som blir kjøpt inn grunnet at prislappen deres er lav fremfor at kvaliteten er høy.

Link to comment
Share on other sites

Andrelaget vil da se slik ut:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Ramsey - Wilshere

Walcott - Rosicky - Podolski

Giroud

-------------------------------------------

 

 

"2. laget" er da mer eller mindre synonymt med dagens "1. lag" (med noen mindre endringer) :gimme:

Link to comment
Share on other sites

 

"2. laget" er da mer eller mindre synonymt med dagens "1. lag" (med noen mindre endringer) :gimme:

 

Jepp. Artig det? Er jo "kun" 5 signeringer også. Som sagt tidligere: Fundamentet vårt i laget er rimelig godt.

Link to comment
Share on other sites

Savner han hver gang jeg ser han spille, men vi har i det minste Cazorla nå. Så savnet er dempet en del.

 

Var dog i mine øyne de siste par-tre siste årene i Arsenal verdens beste midtbanespiller. Fortsatt knallgod i Barcelona, men han passet bedre med den friheten han fikk i Arsenal kontra disiplinen i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Savner han hver gang jeg ser han spille, men vi har i det minste Cazorla nå. Så savnet er dempet en del.

 

Var dog i mine øyne de siste par-tre siste årene i Arsenal verdens beste midtbanespiller. Fortsatt knallgod i Barcelona, men han passet bedre med den friheten han fikk i Arsenal kontra disiplinen i Barcelona.

Cazorla har ikke vært en fullgod erstatter av det Fabregas var på sitt beste. Dette skyldes ikke nødvendigvis at Cazorla er en dårligere spiller, men mer måten han har vært brukt på og spillermateriellet han har hatt rundt seg i forhold til de Fab spilte sammen med.

 

At Fabregas var en av de beste midtbanespillerne kan jeg være enig i, men ikke siste sesong i Arsenal. Han var selvsagt ikke dårlig denne sesongen, men for meg så tapte Cesc seg siste sesongen og en av årsakene tror jeg var alt "bråket" som kom fra Spania rundt den "forventede" overgangen.

 

Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor tilhenger av å hente tilbake spillere som har forlatt oss, men med Fabregas ville jeg gjerne gjort et unntak. Etter at han har fått opplevd "drømmen" om å spille i hjemtraktene, så tror jeg han er blitt en mye mer moden spiller, i sin beste fotballalder, som virkelig kunne tilført Arsenal mye. Det er få alternativer i fotball-europa som ville vært bedre for Arsenal.

 

Et annet eksempel er Alex Song som jeg ikke har noe spesieltt ønske om å se tilbake i klubben. Han er ikke en dårlig spiller, men selv om jeg ønsker å få inn en erstatter i den rollen han bekledde, så tror jeg at vi kan finne bedre alternativer til defensiv midtbane,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...