Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Götze med ytterlige 2 mål i dag. Usikker på om han endte opp med målgivende, men en artig liten spiller. Om han er verdt £30-35m derimot er en annen sak, men han er fortsatt bare 20 år gammel (6 måneder yngre enn Wilshere) og hadde i praksis bare en halv sesong forrige sesong.

 

Verdensklasse etterhvert? Trolig.. spiller på et meget høyt nivå allerede, men mangler litt på avslutninger. Kommer dog til ekstremt mange målsjanser og skaper temmelig mye.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jada: Dortmund er i semifinale i Champions League, men ærlig talt: De ligger 20 poeng bak Bayern München. De kommer til å miste Lewandowski til sommeren og de vinner nok neppe CL (selv om jeg heier på de der nå) og det kan fort bli en rask oppløsing av laget om en sentral spiller til forsvinner (Subotic).

 

Arsenal er og blir større enn Dortmund. Det er knappe 8 år siden de var på randen til å ikke eksistere. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er Arsenal et bedre alternativ enn Dortmund. Større liga, mer penger, fast plass i ellveren (sammenlignet med United, City, Chelsea etc), garantist i CL og et lag som er kjent på alles lepper.

 

Det som står i veien er trolig at andre store/større lag er med i jakten på Götze og selvfølgelig prislappen han ligger på. Og for all del så kan det hende at Götze selv vil bli værende i klubben i en sesong eller to til mtp. lojalitet til klubben og Klopp.

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt er vi bak United? Og hvor langt bak city/United ifjor?

Hvor lenge siden var vi i en CL semi?

Tysk liga er stort.

Hvis lewandowski drar og evt Subotic blir de vel på en måte definisjonen på oss? Selge kremen

 

Men for all del, tar han mer enn gjerne imot! Frykter lønn gjør at vi ikke kan konkurrere.

Link to comment
Share on other sites

Fernando Amorebieta ryktes nå å være klar Fulham etter å ha blitt linket kraftig til oss siste måneden. Etter å ha scoutet han litt selv må jeg si at dette ikke er et tap for oss, men en kjempesignering for Fulham. Sterk, god i lufta, god pasningsspiller og trår til i taklingene, men enkelte posisjoneringsproblemer. Da kunne vi like godt brukt Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Fernando Amorebieta ryktes nå å være klar Fulham etter å ha blitt linket kraftig til oss siste måneden. Etter å ha scoutet han litt selv må jeg si at dette ikke er et tap for oss, men en kjempesignering for Fulham. Sterk, god i lufta, god pasningsspiller og trår til i taklingene, men enkelte posisjoneringsproblemer. Da kunne vi like godt brukt Djourou.

 

Enda en spiller som vi går glipp av:

 

Matt Spiro ‏@mattspiro 21s

Capoue tells @beinsport he thinks he's 'very close' to joining PSG. 'There was contact this winter, more since & hopefully more to follow.'

 

Syntes denne er kjip. Tror Capoue hadde vært veldig god som DM i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er helt latterlig at andre navn enn MIgnolet nevnes når det gjelder en evt ny keeper. Han er PLs klart beste keeper. Han har fantastiske reflekser, han gir alt/ofrer alt i duellene, bra i feltet, veldig god på strek osv! Unnskyld meg, men å trekke frem andre keepere enn han, blir å foretrekke KitKat foran Kvikk Lunsj! Sorry, men sånn er det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også mignolet er bedre en Begovic, men begge er gode keepere. Om noen av dem er bedre enn fabianski er jeg litt tvilende til. Mignolet og Fabianski har iallefall svært lik spillestil. Begovic er litt mer Seaman,

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet hvertfall hvem jeg foretrekker mellom Fabianski og Seaman.

 

Helt ærlig: Det er tre keepere jeg kunne tenke meg til Arsenal som er linket. Det er Begovic, Mignolet og Adler. Alle tre er bedre enn hva vi har. Førstnevnte er dog den jeg foretrekker grunnet måten han opptrer i egen boks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg Fabianski er litt Lehmann. Hvem ville du ha hatt av Seaman og Lehmann? Jeg setter en knapp på Lehmann.

 

BE

 

Hjelper ikke å være litt Lehmann. I så fall må man ta den helt ut og det gjør ikke Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

vi får bare være uenige. Det er mange som har diskutert fabianski med meg før, og det er nok en del som har måttet svelge noen kameler. Jeg er temmelig lei av å diskutere keepere her på forumet. Det eneste jeg ønsker er at vi ikke slipper inn pissemål og vinner hver jævla kamp i resten av min levetid. Verre er det faktisk ikke.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke skjønte det så var jeg ikke helt seriøs i siste innlegget der BE :P

 

Faktisk usikker på hvem jeg ville hatt av Seaman og Lehmann. Begge to var fantastiske, men to meget forskjellige keepere. Syntes dog Begovic er hakket mer aggressiv enn det Safehands var i feltet og muligens er det vel derfor jeg har falt såpass for han de siste par sesongene på tross av at han spiller for Stoke.

 

Håper bare at vi går for en ny keeper i sommer. Så lenge det er en av de tre nevnte så blir jeg fornøyd. Ender vi opp med Valdes så spyr jeg. Tror ikke Wenger er så ute å kjøre når det gjelder keepere uansett.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavise...icle3610088.ece

 

Song tilbake? Hmmm, da skal han være billig. God fotballspiller og en av mine favoritter tidligere men han har vel brent brua?

Har ikke vært den verste mot klubben i ettertid, men jeg mener det finnes bedre alternativer til vår spillestil. Kondogbia ble nevnt over her og ville vært en solid og ung forsterkning

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Kondogbia ganske enfotet (venstre)? Liker fysikken og drivet, men vi trenger ikke flere spillere med kun venstrebein.

 

Har absolutt ingenting å tilføre mtp. Kondogbia da jeg bare har hørt om han, men aldri sett han spille. Men som du sier: Vi trenger ikke flere spillere med kun venstrebein. Gibbs, Wilshere, Podolski og Giroud er så enbeinte at det hemmer de/laget.

 

Litt off-topic: Men jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke jobber med dette. Var selv meget avhengig av høyrefoten, men bestemte meg for å trene opp venstrefoten i løpet av en sommer og det tok ikke lange tiden for jeg var merkverdig bedre med "keiva".

Link to comment
Share on other sites

Helt sant Stefan, jeg er merkeverdig dårlig med Venstrefoten selv. Men jeg brukte en sommer + litt til å trente den en hel del opp, så det iallefall gikk å sende enkle pasninger, skudd fra nært hold.

Jeg tjente dog ikke penger på å gjøre det.

Men når du har mellom 50-100k i uka så bør det være O.K å gjøre noe så enkelt som å trene opp en fot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...