Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så det er ikke Jovetic, mao?

 

Visstnok ikke.

 

Har dog ikke særdeles stor tro på Geoff. Hadde selvfølgelig vært latterlig fantastisk om vi sikret oss Jovetic og en annen spiller til £30m (Götze?), men klarer virkelig ikke å se at det skjer.

 

Håpet er dog selvfølgelig der. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jeg kommer ikke til å bruke mye tid i denne tråden i månedene som kommer :proud: Det er rett og slett bortkastet tid. Det å forvente noe annet under Wenger og Kroenke er mildt sagt navit. Isåfall er amerikaneren komplett idiot,da må han snu om på den politikken han har ført de siste 5 årene,det er liksom helt meningsløst.

Så jeg tror mye avhenger av CL eller ikke,uten CL kan ting skje. Men bare for å komme inn i topp 4 igjen,kommer vi med i CL neste år skjer det lite i sommervinduet 2013.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å bruke mye tid i denne tråden i månedene som kommer :proud: Det er rett og slett bortkastet tid. Det å forvente noe annet under Wenger og Kroenke er mildt sagt navit. Isåfall er amerikaneren komplett idiot,da må han snu om på den politikken han har ført de siste 5 årene,det er liksom helt meningsløst.

Så jeg tror mye avhenger av CL eller ikke,uten CL kan ting skje. Men bare for å komme inn i topp 4 igjen,kommer vi med i CL neste år skjer det lite i sommervinduet 2013.

 

 

Så du sier at hvis vi forventer det, så kan vi like godt bare gå å "nav-it" på www.nav.no?

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt plukket med meg en håndfull spillere fra kampen mellom Malaga og Borussia Dortmund. Götze, Reus, Lewandowski, Subotic og Hummels (skadet) fra tyskerne og Isco i første rekke fra Malaga.

 

Av disse har Götze kontrakt frem til sommeren 2016, Reus og Hummels til 2017, Isco til 2018 mens Subotic og Lewandowskis kontrakter går ut sommeren 2014. De fire første er vell bare å glemme, men de to siste inn som erstattere for Bendtner/Chamakh/Park og Squillaci/Djourou hadde vært helt greit.

 

Reus, Hummels, Isco og mest sannsynligvis Götze og Lewandowski kommer nok neppe til oss. De fire første har nylig signert nye kontrakter (Götze sin varer til 2017 mener jeg å huske etter å ha fornyet i høst). Lewandowski skal visstnok være på toppen av Bayern München sin radar og jeg har en følelse av at det er der han spiller neste år.

 

Subotic derimot ville jeg tatt imot med åpne armer. Lenge vært en spiller som har vært på radaren min. Hadde vi klart å få han på billigsalg mtp. kontraktsituasjonen så kunne han vært litt av et knallkjøp.

 

Hadde vært en fantastisk sommer om vi så forsterkninger i form av disse navnene: Begovic, Subotic, Capoue, Jovetic og en eller annen offensiv midtbanespiller/kantspiller inn for Rosicky. Ser også gjerne at Chuks Aneke tar Diaby sin plass i laget og får et innhopp i ny og ne.

-------------------------------------

Begovic

Sagna - Subotic - Koscielny - Gibbs

Capoue

Ramsey - Wilshere

Walcott - Jovetic - Cazorla

---------------------------------------

Brukbart lag i mine øyne. Ramsey/Wilshere (eller begge) ville muligens blitt danket ut av Arteta og den nye offensive midtbanespilleren hvis de ikke opprettholdt formen/nivået sitt. Ellers kan man alltids bytte tilbake til 4-2-3-1 hvis Capoue ikke er tilgjengelig eller i kamper hvor vi møter bedre lag og midtbanen skal være tryggere bakover.

Link to comment
Share on other sites

Begovic

Sagna - Subotic - Koscielny - Gibbs

Capoue

Ramsey - Wilshere

Walcott - Jovetic - Cazorla

Liker laget ditt og er helt enig med prioriteringen av midtstoppere. Midtbanen er spennende, og med de spillerne vi vil ha på benken skal det ikke være noen problemer med å endre formasjon/taktikk alt etter kampforløp og motstander. Jenkinson, Monreal, Arteta, Vermaelen, Mertesacker, Podolski, Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Giroud og Rosicky i bakhånd gir oss god bredde og kamp om plassene. Om vi får inn en ekstra ving/off.midtbane så ville jeg vurdert et utlån av Chamberlain for å skaffe kamperfaring uke ut og uke inn.

Link to comment
Share on other sites

 

Reus, Hummels, Isco og mest sannsynligvis Götze og Lewandowski kommer nok neppe til oss. De fire første har nylig signert nye kontrakter (Götze sin varer til 2017 mener jeg å huske etter å ha fornyet i høst). Lewandowski skal visstnok være på toppen av Bayern München sin radar og jeg har en følelse av at det er der han spiller neste år.

 

Subotic derimot ville jeg tatt imot med åpne armer. Lenge vært en spiller som har vært på radaren min. Hadde vi klart å få han på billigsalg mtp. kontraktsituasjonen så kunne han vært litt av et knallkjøp.

 

Hadde vært en fantastisk sommer om vi så forsterkninger i form av disse navnene: Begovic, Subotic, Capoue, Jovetic og en eller annen offensiv midtbanespiller/kantspiller inn for Rosicky. Ser også gjerne at Chuks Aneke tar Diaby sin plass i laget og får et innhopp i ny og ne.

-------------------------------------

Begovic

Sagna - Subotic - Koscielny - Gibbs

Capoue

Ramsey - Wilshere

Walcott - Jovetic - Cazorla

---------------------------------------

 

Brukbart lag i mine øyne. Ramsey/Wilshere (eller begge) ville muligens blitt danket ut av Arteta og den nye offensive midtbanespilleren hvis de ikke opprettholdt formen/nivået sitt. Ellers kan man alltids bytte tilbake til 4-2-3-1 hvis Capoue ikke er tilgjengelig eller i kamper hvor vi møter bedre lag og midtbanen skal være tryggere bakover.

 

Satan for et lag:P

Link to comment
Share on other sites

Liker laget ditt og er helt enig med prioriteringen av midtstoppere. Midtbanen er spennende, og med de spillerne vi vil ha på benken skal det ikke være noen problemer med å endre formasjon/taktikk alt etter kampforløp og motstander. Jenkinson, Monreal, Arteta, Vermaelen, Mertesacker, Podolski, Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Giroud og Rosicky i bakhånd gir oss god bredde og kamp om plassene. Om vi får inn en ekstra ving/off.midtbane så ville jeg vurdert et utlån av Chamberlain for å skaffe kamperfaring uke ut og uke inn.

 

Nå må jeg innrømme at jeg skrev i innlegget mitt at Rosicky kunne gå. :P Elsker tsjekkeren, men hvis det er noen som vil kjøpe han til sommeren så mener jeg at det ikke burde være noe i veien for å gi slipp på han. Så med Rosicky ut og en ny spiller inn så ville vi ha sittet med like mange erfarne førstelagsspillere som tidligere. Et lån av Chambo samtidig som vi selger unna Rosicky ville i så fall vært lite smart. Beholder vi Rosicky derimot, kjøper inn enda en spiller til som kan spille sentralt og ute på kanten så burde han kanskje lånes ut.

 

Dog vil jeg helst se hva som skjer med han ut sesongen. Syntes han har vært veldig livlig og i god form de siste to kampene våre. Hvis han fortsetter på et slik nivå så skal man ikke se bortifra at han kanskje presser seg inn på laget neste sesong uansett.

 

Ellers:

 

En av grunnene til at jeg liker Capoué kan man se i denne videoen under her. En skikkelig DM som faktisk holder igjen og gjør jobben sin.

 

http://www.youtube.com/watch?v=WyeA0nCzUEU

Link to comment
Share on other sites

Capoue er en genial DM uten behov for å gjøre det lille ekstra, ligger igjen og gjør jobben sin, litt som Makelele i sin tid, men synes Mavuba er bedre. Inn med Subotic, en av de to og en offensiv spiller så vil jeg være fornøyd. Tror ikke det vil skje noe på keeperplassen, men det ville være en ekstra bonus.

Link to comment
Share on other sites

Capoue er en genial DM uten behov for å gjøre det lille ekstra, ligger igjen og gjør jobben sin, litt som Makelele i sin tid, men synes Mavuba er bedre. Inn med Subotic, en av de to og en offensiv spiller så vil jeg være fornøyd. Tror ikke det vil skje noe på keeperplassen, men det ville være en ekstra bonus.

 

Syntes Capoue er hakket bedre enn Mavuba selv. Og i motsetning til Mavuba har han også nesten 20cm ekstra på strømpelesten og en fysikk Mavuba ikke har. Ting som selvfølgelig ikke er helt nødvendig som DM, men det er kvaliteter jeg selv liker at en DM besitter. Og med spillere som Wilshere, Ramsey, Cazorla og Walcott på banen så trenger man å kompensere litt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal leading the chase to move for £15 million Stoke City goalkeeper Asmir Begovic in the summer window

 

 

£15m er en litt stiv pris, men han er jo bare 25 år gammel og allerede en av ligaens beste keepere. Tipper vi kan få han for £10-12m uansett. Håper han ender opp i Arsenal.

 

Ellers angående den DM diskusjonen litt tidligere: Glemte jo å nevne Maxime Gonalons. Han er jo et brukbart alternativ også, men usikker på om han passer til jobben i den formasjonen jeg satt opp ovenfor. Legger ved en liten sammenligning mellom Gonalons, Pirlo, Busquets, Carrick, Arteta og Yaya Touré (Xavi og Cazorla er også med, men de spiller i en annen rolle enn de andre på lista).

 

bgtyiqscmaahvp5jpglarge.jpg

 

Ikke verst det der.

Link to comment
Share on other sites

Nesten umulig å forutsi hva Wenger finner på. Kan godt tenkes han henter en keeper, men dersom Fabianski fortsetter å stå bra så blir det nok ikke hentet noen. Har dog trua på at Wenger kommer til å handle ganske aktivt til sommeren

Link to comment
Share on other sites

Ingen tro på noe kjøpefest. Eneste positive er at vi ikke har noen stjerner å selge til sommeren. Vi får frigjort endel dyre kontrakter som går ut også, så noe nytt må det være plass til. Men kjøpefest blir det neppe med nåværende eier og manager. Dessuten har vi jo lyktes om vi får top4.

Link to comment
Share on other sites

Wenger lokker Fabianski til å skrive ny kontrakt. Mannone forsvinner og Martinez rykker opp. Ingen ny keeper. Det er min spådom.

 

Fasiten. Sagt dette en stund nå også.. frykter at dette blir realitet.

Link to comment
Share on other sites

Tror absolutt ingenting stort skjer, har det litt på følelsen, men det hadde jeg i fjor også. Vil bli viktig å signere hvertfall 2 spillere som kan gå inn i troppen og ta 20+ kamper ila sesongen. Helst en spiss i alle fall. Trenger egentlig forbedringer over hele fjøla og vi får vel et par kontrakter på spillere som ikke deltar som går ut i sommer som åpner for forsterkninger, men skjer det? Tviler.

Link to comment
Share on other sites

Tror absolutt ingenting stort skjer, har det litt på følelsen, men det hadde jeg i fjor også. Vil bli viktig å signere hvertfall 2 spillere som kan gå inn i troppen og ta 20+ kamper ila sesongen. Helst en spiss i alle fall. Trenger egentlig forbedringer over hele fjøla og vi får vel et par kontrakter på spillere som ikke deltar som går ut i sommer som åpner for forsterkninger, men skjer det? Tviler.

Jeg tipper vi henter 2-3 solide spillere. Trenden tilsier dette. Wenger har forandret innkjøpspolitikk. Arteta, Gervinho, Mertesacker, Santos (som så spennende ut på papiret), Podolski, Giroud, Cazorla og Monreal var alle spillere med rutine og gode ferdigheter. Ingen av ypperste verdensklasse men gode fotballspillere. Jeg tipper vi får inn en sentral midtbanespiller (ryktes noe om en herremann fra St.Etienne), en spiss og en stopper/keeper. Jeg tror ikke vi henter spillere som stjeler de største overskriftene men jeg håper jeg spår rett. Bygg opp ett lag som kan heve bunnivået vårt. Da har vi ett godt fundament å bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper vi henter 2-3 solide spillere. Trenden tilsier dette. Wenger har forandret innkjøpspolitikk. Arteta, Gervinho, Mertesacker, Santos (som så spennende ut på papiret), Podolski, Giroud, Cazorla og Monreal var alle spillere med rutine og gode ferdigheter. Ingen av ypperste verdensklasse men gode fotballspillere. Jeg tipper vi får inn en sentral midtbanespiller (ryktes noe om en herremann fra St.Etienne), en spiss og en stopper/keeper. Jeg tror ikke vi henter spillere som stjeler de største overskriftene men jeg håper jeg spår rett. Bygg opp ett lag som kan heve bunnivået vårt. Da har vi ett godt fundament å bygge videre på.

Det er jeg helt enig i, å forbedre spillerstallen sakte, men sikkert med de rette spillertypene vil være bedre enn å splash the cash på en storsignering som det ikke er sikkert vil levere. Jeg håper vi fortsetter å hente gutter i 24-28-årsalderen - altså når de har fått litt rutine og er modne nok til å bidra uke på uke hele sesongen. 3 nye A-lagsspillere ville gjort meg overlykkelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i, å forbedre spillerstallen sakte, men sikkert med de rette spillertypene vil være bedre enn å splash the cash på en storsignering som det ikke er sikkert vil levere. Jeg håper vi fortsetter å hente gutter i 24-28-årsalderen - altså når de har fått litt rutine og er modne nok til å bidra uke på uke hele sesongen. 3 nye A-lagsspillere ville gjort meg overlykkelig.

Jeg tror dette kan være en bærekraftig måte å utvikle laget på ja. Det skal mye til å konkurrere med Manchester-lagene per i dag. Enn så lenge er jeg fan av den modellen vi ser en kontur av nå. Det vil gjøre oss slagkraftig både sportslig og økonomisk i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...