Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ryktene om Jovetic, Williams og Fazio virker å være sterkest for øyeblikket, både Jovetic og Williams ville vært kjempesigneringer. Robben og Gomez ser også ut til å ture vekk fra München, men jeg tviler på at vi har råd til lønningene, kanskje det dog skjer en dominoeffekt så vi får sikret oss en Real Madrid-spiller eller noe slikt? Tror at det vil skje mye i Chelsea og City i sommer og at United vil være overraskende stille til tross for at de sier de vil handle.

 

Vi vil nok ikke handle så mye, heldigvis har vi ingen nøkkelspillere jeg er redd for å miste i år. Cazorla blir nok og de britiske unggutta er forhåpentligvis lojale. Eneste jeg virkelig ikke har lyst til å miste bortsett fra de er Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Arsenal ‘open talks with Lyon over summer Maxime Gonalons transfer’

 

Samtidig som AFCamden meldte dette over twitter i går (hans nye konto):

 

Dean H ‏@DeanLDN22 Protected account 3m

Arsenal are currently in negotiations for a striker and a goalkeeper.

 

Confirmed.

 

Dette skal "visstnok" være Jovetic og Adler. Selv om Camden har truffet med veldig mye tidligere (førstemann ute med Podolski, Giroud og Cazorla) så var det også noen spådommer han ikke var 100% på.

 

Uansett: Spennende sommer frem til sesongkortene er fornyet. Da blir det vel stille igjen :P

Link to comment
Share on other sites

Kommentar til noen av overgangsryktene i januar:

 

Er meget glad vi holdt oss langt unna Debuchy og Mbiwa. Ikke uten grunn at de kostet lite, og at det var en klubb som Newcastle som fikk tak i dem.

 

Som regel så pleier jeg personlig å gi spillere mer enn 2 måneder på å få vist seg frem fra sin beste side.

 

Hva med Moussa Sissoko som kostet £2m? Har da vært mer enn brukbar han for å si det slik. Selv om Newcastle har spilt som søppel i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hva med Moussa Sissoko som kostet £2m? Har da vært mer enn brukbar han for å si det slik. Selv om Newcastle har spilt som søppel i dag.

 

Sissoko har vært brukbar han, men han har på ingen måte vist noe som skulle tilsi at han utkonkurrerer noen av de spillerne vi har på midten pr. dags dato.

 

Det var et hysteri her inne i januar fordi vi ikke var med i kampen om å sikre oss noen av franskmennene som Newcastle hentet. Absolutt ingen av januarkjøpene til Newcastle har vist noe som tilsier at de hadde utkonkurrert noen av spillerne i samme posisjon i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

 

Sissoko har vært brukbar han, men han har på ingen måte vist noe som skulle tilsi at han utkonkurrerer noen av de spillerne vi har på midten pr. dags dato.

 

Det var et hysteri her inne i januar fordi vi ikke var med i kampen om å sikre oss noen av franskmennene som Newcastle hentet. Absolutt ingen av januarkjøpene til Newcastle har vist noe som tilsier at de hadde utkonkurrert noen av spillerne i samme posisjon i Arsenal.

Man kan vel bare konkludere med at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet. Husker også at det var mye snakk om Mohamed Diame fra West Ham. Har ikke sett mye av han som tilsier at han skulle tilført midtbanen vår noe annet enn kilo. Mye av grunnen til hypen rundt disse spillerne var vel vår dårlige form rundt årsskiftet. Når våre egne underpresterer så ser andre spillere mye bedre ut. Heldigvis har vi en manager som klarer å holde hode kaldt på overgangsmarkedet. Se og lær Pardew.

 

Forøvrig kan vel dette tolkes som positive uttalelser fra Adler:

 

http://metro.co.uk/2013/04/27/rene-adler-hints-at-arsenal-move-by-admitting-transfer-would-be-an-honour-3669113/

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel bare konkludere med at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet. Husker også at det var mye snakk om Mohamed Diame fra West Ham. Har ikke sett mye av han som tilsier at han skulle tilført midtbanen vår noe annet enn kilo. Mye av grunnen til hypen rundt disse spillerne var vel vår dårlige form rundt årsskiftet. Når våre egne underpresterer så ser andre spillere mye bedre ut. Heldigvis har vi en manager som klarer å holde hode kaldt på overgangsmarkedet. Se og lær Pardew.

 

Forøvrig kan vel dette tolkes som positive uttalelser fra Adler:

 

http://metro.co.uk/2...honour-3669113/

Omrokkeringer i forsvaret har ikke akkurat hjulpet Newcastle, men forsvarsspillet i går var ELENDIG! Vil fremdeles ha Mbiwa dog, knallspiller! Diamé har jeg aldri vært særlig hypp på, er en grunn til at mannen ofte sitter på benken for West Ham, ett par fine scoringer så trodde alle plutselig at han var et anker i verdensklasse..

Link to comment
Share on other sites

Omrokkeringer i forsvaret har ikke akkurat hjulpet Newcastle, men forsvarsspillet i går var ELENDIG! Vil fremdeles ha Mbiwa dog, knallspiller! Diamé har jeg aldri vært særlig hypp på, er en grunn til at mannen ofte sitter på benken for West Ham, ett par fine scoringer så trodde alle plutselig at han var et anker i verdensklasse..

Diame er vel mer boks-til-boks enn et anker. Han er ikke verdensklasse, men tror allikevel at han kunne bidratt mer enn Rosicky og Diaby over en hel sesong. Når det er sagt så tror jeg ikke Diame er løsningen på alle våre problemer og en signering av manne hadde neppe gjort meg ekstatisk. Slik jeg mente forrige sesong og sesongen før, ligger det største forbedringspotensialet framover på banen. Såkalte "enkle-grep" er en floskel som har blitt diskutert mye her inne. Jeg vil allikevel foreslå at Wenger foretar seg et "enkelt grep" i form av å anskaffe seg en ekstra spiss. Da vi var gode hadde vi Henry, Bergkamp, Wiltord, Kanu, Jeffers og en fremadstormende Aliadiere å velge mellom på to plasser. United har denne sesongen hatt fire (+ Macheda?) på en plass, med spillere som kan bekle flere offensive posisjoner med hell. De to siste sesongene har vi hatt èn (1!) spiss på en posisjon. Denne ene spilleren må brukes uke ut og uke inn, uavhenging av form. Konkuranse om plassen er et ikketema. At Wenger ikke ser nytteverdien i å ha mer enn én spiss er forbløffende. Jeg skjønner det bare ikke...

Link to comment
Share on other sites

Diame er vel mer boks-til-boks enn et anker. Han er ikke verdensklasse, men tror allikevel at han kunne bidratt mer enn Rosicky og Diaby over en hel sesong.

Siden Rosicky spiller offensiv midt så ser jeg ikke på det som en reell problemstilling, i såfall måtte du satt Diamé opp mot nytteverdien av å ha Wilshere og Ramsey i troppen. Jeg er klar over at han er boks til boks, men han ble hyllet som anker HER. Vi trenger i alle fall en spiss til som kan prestere og det er litt håpløst at Poldi, Gervinho og Walcott er ansett som spisser og vinger og at de skal inn og bidra nå som Giroud har problemer - i en helt annen rolle enn de bruker å ha. Vil ha en spiss som er ulik Giroud slik at vi har flere stringer å spille på offensivt, mot lag som er gode på dødballer trenger vi en Giroud, men mot lag som ikke satser alt på dødballer tror jeg laget ville blitt mer dynamisk med en rask, teknisk god spiss med nok styrke til å holde motspillere bak seg, denne spillertypen har vi ikke pdd.(Walcott alt for uklok og svak, Poldi virket tung i kroppen siste månedene og bommer på for mange førstetouch

Link to comment
Share on other sites

Omrokkeringer i forsvaret har ikke akkurat hjulpet Newcastle, men forsvarsspillet i går var ELENDIG! Vil fremdeles ha Mbiwa dog, knallspiller! Diamé har jeg aldri vært særlig hypp på, er en grunn til at mannen ofte sitter på benken for West Ham, ett par fine scoringer så trodde alle plutselig at han var et anker i verdensklasse..

Syns midtbanen var like begredelig som forsvaret. Couthino fikk jo boltre seg i et hav av plass.

Link to comment
Share on other sites

Nei du har ett poeng.. Jeg tror heller ikke vi har en eneste spiller som hadde konka ut første 11'eren til United.

Dessuten hadde de en særdeles dårlig dag idag (kanskje ikke så rart m.t.p ligaen)

 

Uansett klarer vi altså nok en gang ikke slå ett top 4 lag på hjemmebane iår, og det når motstanderen spiller med krabbegir.

Vi evnter ikke ha klare bevegelsesmønstre i angrep og alt blir for stillestående. Jeg så store rom for feks Walcott flere ganger i dagens kamp men han løper inn i befolket område istedefor å bruke disse rommene. Eneste grunnen til 1 poeng idag er aggressitivitet og fokus av 10 spillere. Det betalte seg med 1 poeng mot en motstander på lavgir.

Link to comment
Share on other sites

Tempo og fysikk. Vi treng spelarar som kan gå av ein mann og som kan vinne nokre duellar framover på bana!
enig. Bortsett fra Walcott, cazorla, Wilshere, Oxlade, Rosicky, Gervinho, Sagna og Gibbs har vi ingen som kan gå av en mann.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

enig. Bortsett fra Walcott, cazorla, Wilshere, Oxlade, Rosicky, Gervinho, Sagna og Gibbs har vi ingen som kan gå av en mann.

 

BE

 

Nå er det vel ikke fullt så ofte at Walcott eller Sagna får forbi noen grunnet nærteknikk, men spørsmålet er vel heller hvor mange av disse som holder det nivået vi burde sikte oss inn på?

 

Syntes forøvrig at Chamberlain har vært frisk denne våren. Håper han får starte en kamp snart.

Link to comment
Share on other sites

Syntes forøvrig at Chamberlain har vært frisk denne våren. Håper han får starte en kamp snart.

 

Så absolutt. Men tror ikke Wenger starter han før neste sesong.

Nå har Chamberlain vært flink å komme innpå mot slutten av kamper med høy energi og utfordret slitne føtter. Men i likhet med andre unge spillere(Eldre spillere også for den saks skyld) så sliter han med å ta de riktige avgjørelser i siste fase av et angrep(Everton hjemme hvor han burde avsluttet selv istedet for å sentre til en Giroud med 2 mann på seg) Mot United så blir han også meget ubesluttsom.

Så tror nok Wenger fortsetter og bruke han som en mer 'Impact player'. Men hadde ikke gjort meg noe om han hadde startet en kamp, men støtter Wenger mht et system som "virker" enn så lenge.

 

Neste sesong tror jeg vil bli et bra år for unge Chamberlain!

 

Link to comment
Share on other sites

enig. Bortsett fra Walcott, cazorla, Wilshere, Oxlade, Rosicky, Gervinho, Sagna og Gibbs har vi ingen som kan gå av en mann.

 

BE

 

Tja, Walcott går vel stort sett aldri av ein mann, men kan springe frå ein om ingen klarer å få kontakt på han slik at dett saman, Cazorla går av ein mann med sin teknikk, men blir som oftast innhenta grunna manglande tempo, Oxlade har potensiale men er framleis veldig lite effektiv i spelestilein, ditto med Wilshere i den forma han er no. Rosicky er litt som cazorla, med kanskje litt dårlegare nærteknikk men litt meir tempo?. Gervinho kanskje, men er også noko lett. Alt i alt syns eg at vi i forhold til dei beste laga er mykje svakare, tregare og dårlegare 1 mot 1. Dette kan også i stor grad henge saman med lite plan framover slik at vi stort sett jobbar 1 og 1 og at det er lite hjelp av medspelarar til å dra med seg ein mann, få ein mann å finte mot...

Link to comment
Share on other sites

Mye Fabregas-rykter om dagen. Selvfølgelig fabrikkert. Skjer aldri i verden. Han bak spissen, Cazorla, Walcott og Jovetic rundt og Ramsey+Arteta bak(Eventuelt en mer disiplinert Wilshere) med Kosc-Vermaelen bak og en av venstrebackene på venstre ville det sett meget bra ut. Ny høyreback med litt rutine som kan veksle på med Jenkinson og en eventuell ny keeper samt en litt mer ren DM til toppkampene og vi ville vært en gullkandidat i både CL og PL da. Skjer det? Neppe.

 

Tror dog ikke Fab er helt fornøyd i Barca, de har mistet litt av det de hadde og han har ikke spilt så mye som jeg tror han ville, men disse ryktene dukket nok kun opp fordi han kjøpte seg ett hus i London(et sted han har bodd en tredel av livet..)

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker Fabregas, men han står for den type fotball som jeg egentlig ønsker å gå litt vekk fra. Jeg vil gjerne ha teknikk, men jeg vil gjerne ha det koblet sammen med litt styrke og fart. Spørsmålet er vel om Wenger ønsker det samme..

 

Tror uansett ikke han ender opp hos oss. Tror han blir i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker Fabregas, men han står for den type fotball som jeg egentlig ønsker å gå litt vekk fra. Jeg vil gjerne ha teknikk, men jeg vil gjerne ha det koblet sammen med litt styrke og fart. Spørsmålet er vel om Wenger ønsker det samme..

 

Tror uansett ikke han ender opp hos oss. Tror han blir i Barcelona.

Skrev vel det to ganger selv om jeg ikke husker feil; tror ikke han kommer. Personlig har jeg vært fascinert av det Tyske landslaget et par år og måten de har kombinert ekstremt bra fysikk med gode tekniske spillere som krydrer laget(Schweinsteiger, Özil og i det siste spillere som Götze og Draxler)

Bayern driver på å lager ett mesterlag nå utifra kombinasjonen. Spillestilen er utrolig variabel, men har et fokus på kontringer og det er på mange måter som å se Arsenal i glansdagene når jeg ser Bayern eller Tyskland spille. Når jeg ser spillere som Theo/Ox/Gervinho spille sitter jeg som regel og savner Pires og Ljungberg fordi spillet deres var så intelligent og løpene var så helhjertet at Gervinho, Theo og Ox ikke kan kompensere for det med all verdens hurtighet.

 

Jeg ønsker meg nesten Draxler mer enn Fabregas - han er ung, han er sulten, han har den tyske vinnerånden og han er god til direkte spill, kontringer og skaper rom for medspillere. Greia er den at vi trenger mer enn to spillere i sommer, vi trenger en ving, en eventuell keeper(Fabianski har imponert, men er jo skadd hele tiden), en ny høyreback om Sagna forsvinner og mest av alt en ny spiss. Dessuten har vi behov for ett midtbaneanker selv om jeg føler at det fungerer veldig bra med Ramsey og Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og ønsker meg veldig veldig gjerne Draxler. Ønsker meg dog Jovetic mest i sommer, men jeg håper vi går for "storeslem" og ønsker meg Adler, Gonalons, Draxler og Jovetic (Subotic er en annen jeg også ønsker meg, men Dortmund kommer neppe til å la han gå på tross av at han bare har 1 år igjen på kontrakten).

 

Gonalons ville gått rett inn som førstevalg på midtbanen utifra hva han har prestert og utifra kvalitetene han har. Han er som en oppgradert Arteta for å si det slik. Høyere, sterkere og hakket bedre defensivt. Pasningsfoten hans er ikke helt der, men ikke langt unna. Plassen ved siden av Gonalons blir utkjempet mellom Arteta, Ramsey og tidvis Wilshere (som også vil konkurrere med Rosicky og Cazorla om offensiv midtbane). Draxler vil spille på venstre og Walcott/Chamberlain vil ta høyresiden. Jovetic vil selvfølgelig spille på topp, men ved skader/rotasjon/taktiske trekk så kan han alltids spille på venstrekanten eller bak Giroud f.eks.

 

Med spillere som dette så har man som Bayern et lag som er meget kapabelt når det gjelder fysikk, men også teknisk. Man har også mye fart og uforutsigbarhet (Jovetic, Draxler, Cazorla og Chamberlain er alle meget meget gode på langskudd) så variasjonen i spillet er stor. Dette er i mine øyne et lag som er lagd for Wengerball. Dog ser jeg en liten svakhet i Mertesacker som jeg anser for å være hakket for treg innimellom. Derfor jeg ønsker meg Subotic som er hakket raskere og 4 år yngre.

 

Høyreback er jeg litt usikker på. Jeg mener vi burde beholde Sagna ut kontraktstiden som backup for Jenkinson og la Carl få en sesong som førstevalg. Bellerin kan være tredjevalg og spille i Cupen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi endelig skal få mulighet til å hente en god DM spiller så er jeg enig med Stefan B ang Gonalons! En meget imponerende ung spiller med bra fysikk og evnen til å gjøre ting enkelt og rolig. Synes også Bender på Dortmund er imponerende, men ser det ikke for meg at de vil gi slipp på han!

Ellers ser jeg flere har pratet på Capoue i lengre tid. En spiller jeg enda ikke har sett noe til, men virker som et brukbart alternativ.

 

Utifra de spillere vi har blitt linket med i 2013 så er følgende spillere på min ønskeliste:

 

* Edinson Cavani.

* Maxime Gonalons.

* Rene Adler.

* Gonzalo Higuain.

 

Andre spillere som ryktes men som jeg ikke kjenner mye til::

 

* Stevan Jovetic.

* Etienne Capoue.

* Asmir Begovic.

 

Spillere som ikke nødvendigvis er linket til arsenal samt et par meget usannsynlige og noen tidligere rykter:

 

* Cesc Fabregas :)

* David Villa.

* Michu.

* Christian Benteke.

* Robert Lewandowski.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi endelig skal få mulighet til å hente en god DM spiller så er jeg enig med Stefan B ang Gonalons! En meget imponerende ung spiller med bra fysikk og evnen til å gjøre ting enkelt og rolig. Synes også Bender på Bayern Munchen er imponerende, men ser det ikke for meg at BM vil gi slipp på han!

Ellers ser jeg flere har pratet på Capoue i lengre tid. En spiller jeg enda ikke har sett noe til, men virker som et brukbart alternativ.

Leverkusen/Dortmund, eller er jeg på viddene nå?

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi endelig skal få mulighet til å hente en god DM spiller så er jeg enig med Stefan B ang Gonalons! En meget imponerende ung spiller med bra fysikk og evnen til å gjøre ting enkelt og rolig. Synes også Bender på Bayern Munchen er imponerende, men ser det ikke for meg at BM vil gi slipp på han!

Ellers ser jeg flere har pratet på Capoue i lengre tid. En spiller jeg enda ikke har sett noe til, men virker som et brukbart alternativ.

 

For å pirke: Sven Bender spiller ikke i Bayern. Han spiller i Dortmund :) Lars Bender spiller i Leverkusen ;)

 

Capoue som Gonalons ville vært en oppgradering på den defensive siden. Han er dog en litt annerledes spiller enn Gonalons. Ikke like god på pasningsfronten, men bedre fysikk (de er omtrent like høye, men Capoue har en langt mer imponerende fysikk) så det gjør han til en bedre hodespiller enn Gonalons og på taklingsfronten så er han "litt hardere". Han er dog visstnok i samtaler med PSG allerede.

Link to comment
Share on other sites

Må forøvrig nevnes: Benteke spiller for en dumpekandidat i Aston Villa. Er kun 22 år gammel og er i sin første sesong i Premier League, men han har scoret 17 ligamål på 32 kamper. Rimelig brukbart det sammenlignet med Giroud som har 6 mål mindre på 1-2 kamper mer for et langt bedre lag og som er 4 år eldre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...