Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Aldri hørt noe særlig om Gomis, så ut som en Gervinho på bildet jeg fant.

 

Edit: En sterk utgave :) Hadde litt mer kjøtt på kroppen

Rask, sterk, men ikke beste spilleforståelsen eller en mester i teknikk/avslutninger. Minner litt om Adebayor..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Noen som har noen oversikt eller formening om hva Di Maria har i lønn i Real Madrid?

Lønn i kroner og øre er en ting, en annen ting er at det er 50% skatt i England mot 25% i Spania..

Link to comment
Share on other sites

Lønn i kroner og øre er en ting, en annen ting er at det er 50% skatt i England mot 25% i Spania..

 

Da kan man iallefall ikke beskylde en spiller som Cazorla for å komme til Arsenal for pengene sin del. Har garantert ikke fått noe høyere lønn i Arsenal enn han hadde i Malaga. I tillegg må han betale dobbelt så mye i skatt

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik: Jeg klikka meg inn her og det første jeg tenkte var "bullshit" :P

 

Jeg håper som faen, men jeg tror ikke Jovetic ender opp i Arsenal dessverre. Alle twitter ryktene rundt han går veldig mye i det samme også så før det faktisk blir bekreftet/kommer ny info så gidder jeg ikke å forvente så mye. :P

Link to comment
Share on other sites

Går rykter om Remy også. Og hvis det stemmer at vi kan få ham for £8mill sier ikke jeg nei takk iallefall! Det er en rimelig grei sum for en spiller som på 11 kamper har scoret 5 mål for QPR... Han viste også glimt(veldig små kanskje) mot oss. Skuddet som Szczesny reddet greit(mesterlig?) var iallefall på vei inn mellom stengene.

 

Når det gjelder Jovetic' ryktene vet jeg jaggu ikke hva jeg skal tro. Var visst en facebookfeed/twitterfeed som startet det hele. Andre skriver at han egentlig har signert for City. Silly Season FTW!

 

Personlig mener jeg vi trenger en ving/spiss som er målfarlig og kan skape farlige situasjoner på egenhånd. Mener vi mangler en siste lille "snert" i angrepet. I tillegg føler jeg at vi trenger en sentral midtbanespiller som er enda mer "defensive minded" enn de vi allerede har. Kanskje Coquelin/Yennaris tar steget opp? Aller helst skulle jeg sett en med bedre fart og fysikk enn Arteta som kan kjempe med spanjolen, Ramsey og Wilshere om de to plassene. Diaby har jeg gitt opp...

 

 

Føler jeg også at det er på tide å erstatte Sagna som virkelig virker å synge på siste verset. Han har gått fra middelmådig til rett og slett elendig i flere kamper denne sesongen. Noe som er synd, er bare et par sesonger siden han var PL's soleklart beste høyreback. Virker som om han har mista alt av fart og posisjoneringsevne etter benbruddet... Tror ikke Jenkinson er helt klar til å ta steget opp enda, men potensialet er der.

Link to comment
Share on other sites

Det skal sies at Sagna spilte veldig godt mot QPR. Han må gjerne fortsette hos oss. Da vil vi ha glitrende dekning på begge backplassene,

 

Vil helst beholde Sagna. Vi kan i så fall rullere Jenkinson og Sagna. Samt at vi sakte, men sikkert kan integrere Bellerin inn i førstelagsoppsettet.

 

Forsvinner Sagna så må vi ha en høyreback hvertfall. En som er rundt 30 og er erfaren.

Link to comment
Share on other sites

Remy vil jeg ikke ha. Var litt å tro på nissen at vi hadde signert Jovetic nå som CL kan bli vanskelig..

 

Heller ikke spesielt keen på Remy, men hvis vi kan selge unna Gervinho for £11m til Galatasaray som det har vært snakk om å kjøpe inn Remy for £6m så ville det ikke vært så ille i mine øyne.

 

Ellers tenkte jeg bare at jeg skulle nevne noe i henhold til pratet om Sagna og en ny høyreback. Sagna står med 0 målgivende og 0 mål i ligaen etter 23 kamper eller 0/0 etter 29 kamper i alle turneringer. Philipp Lahm (verdens beste høyreback i mine øyne) står til kontrast med 10 målgivende og 0 mål etter 27 ligakamper og 1/17 etter 52 kamper i alle turneringer.

 

Et område hvor vi kan forbedre oss? Helt klart. Det samme gjelder med venstrebacken(e) (Gibbs står med 3 målgivende etter 25 ligakamper mens Monreal har 1 mål og 1 målgivende på 10). Slik jeg ser det er bevegelsene fra kantspillerene, den offensive midtbanebanen og spissen kun tilfeldige og de følger sjeldent noe mønster. Dette har jeg følt siden Cole, Vieira, Pires, Bergkamp, Ljungberg og Henry ble borte egentlig. "Telepatien" er rett og slett borte. Man kan ikke slå en pasning inn i et rom fordi man vet aldri om en spiller er på vei dit eller ikke. Dette er altså et område hvor det burde jobbes knallhardt i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Lønn i kroner og øre er en ting, en annen ting er at det er 50% skatt i England mot 25% i Spania..

Har ikke toppskatten i Spania økt til 52%?

Dessuten hadde jeg blitt kvalm av å se Di Maria i Arsenal drakt, ville nok vært PLs mest ufyselige type etter Suarez.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke toppskatten i Spania økt til 52%?

Dessuten hadde jeg blitt kvalm av å se Di Maria i Arsenal drakt, ville nok vært PLs mest ufyselige type etter Suarez.

Mener du at Di Maria er mer ufyselig enn f.eks Patrice Evra? (For å ta et eksempel som ikke involverer mine Arsenalfølelser mot Adebayor eller Cashley)

Link to comment
Share on other sites

Må si at vi har sett et par positive endringer denne sesongen;

* Vi klarer og slite til oss seiere, selv på dårlige dager.

* Wenger har lykkes mer med sine bytter, selv om de muligens er planlagt før kamp og ikke er et resultat av kamphendelser.

* Vi virker bedre defensivt enn vi har vært på mange år.

* Wenger har utrolig nok benket spillere som ikke har prestert, og den ene er til og med kapteinen.

* Endelig et stopperpar vi kan stole på.

* Ikke vært plaget av enormt mange skader.

* Vi har sett en positiv fremgang i spillere som Ramsey, Jenkinson og Walcott for og nevne et par spillere.

* Vi har nok en gang måtte "bygge" laget på nytt, men mot slutten av sesongen så er det lettere og se hva laget kan gjøre sammen i tiden som kommer nå som de er mer samspilt.

 

Med det i bakhodet og ryktene om £70 mill og bruke til sommeren, pluss spillere som er på vei ut. Så ville jeg for en gangs skyld hentet inn en spiller i absolutt verdensklasse. Og det er for meg Edinson Cavani! Han ville sikkert kostet klubben latterlig mye penger, men han alene ville kunne gjøre oss til Premier League utfordrere. Jeg mener han faktisk er så god! Wenger har mangler når det kommer til disponering av spillere og taktikk, og har et stort behov for spillere med ekstrem ferdigheter for og lykkes. Disse spillere finner man ikke lenger "gjemt bort" i Europa til gunstige priser.

 

I Napoli v Inter Milan kampen som gikk nylig, oppsumerte kommentator han ganske så bra;

" Det er spilt 87min, han har nettopp skåret hattrick, og der ser vi han ta et 60 meters løp tilbake for og vinne ballen tilbake! For en

spiller denne Edinson Cavani er!"

 

Han er en fysisk sterk spiller som står med nesten 1.90 på sokkelesten. Ekstremt dyktig i sine bevegelser innenfor 16 meteren, og jobber konstant for laget både offensivt og defensivt!

Han står med hele 33 mål per sesong for Napoli de 2 siste sesongene, mens han i år står med 35 mål så langt! En atletisk spiss det svir mål av, og med ekstrem egenskaper som gjør han farlig til en hver tid.

 

Hvis vi hadde prestert og tilføre han til dette laget som vi har sett ta viktige steg fremover mtp starten av sesongen, samt ta grep på problemer vi har slitt med i flere sesonger nå, så 'tror' jeg vi er på god vei i riktig retning..

La oss si at han koster klubben svimlende £40 mill, så vil det fortsatt være midler igjen til å hente spillere som Gonalons og evt keeper og en forsvarspiller til.

 

Giroud, Cazorla og Podolski vil ha et år i Premier League under beltet, mens unge spillere som Wilshere, Ramsey, Gibbs, Walcott, Chamberlain, Jenkinson etc vil være et år eldre, og forhåpentligvis klar til å ta enda et steg opp. Rutinen til Mertesacker, Arteta, Sagna, Rosicky, samt spillere som Koscielny, Vermaelen og Gervinho med Premier League erfaring er jo også tilstede.

 

Cavani vil nok ikke bare koste mer enn det dobelte av det Wenger og Arsenal er villig til å gi for han, men det er også et problem med hvordan Arsenal lønner sine spillere, og han vil sikkert kunne hente det dobelte hos våre argeste konkurenter.

 

Som nevnt, så er vi et bedre defensivt lag enn vi har vært på lenge. Vi har gode spillere med rikelig erfaring, samt unge spillere med høyt potensiale og erfaring fra både PL og Europa spill. Men det er ingen tvil om at vi mangler en skikkelig verdens klassespiller på topp, og Cavani på snaue 26 år er etter min mening det beste vi kan få tak i hvis vi ser bort fra Messi og Ronaldo.

 

Dette vil jo så kart aldri skje, isåfall ikke uten Champions League deltagelse!

Men i min fantasi verden, så er dette det jeg ville gjort med de midlene som angivelig er tilgjengelig til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

 

Har ikke toppskatten i Spania økt til 52%?

Dessuten hadde jeg blitt kvalm av å se Di Maria i Arsenal drakt, ville nok vært PLs mest ufyselige type etter Suarez.

Fotballspillere betaler "kunstnerskatt" på 25%. Det gjorde man i England for inntil få år siden også.

 

En som spurte om man kan være konsulent som fotballspiller og til det er svaret nei. De er nødt til å ha regulerte arbeidsforhold i henhold til en arbeidskontrakt med et ansettelsesforhold i en klubb. Dette pga overganger, forsikringer og div lisenser/sponsorer/eiere av de forskjellige ligaer og forbund.

 

Kellman: problemet rundt å binde opp så mye penger i en spiller er åpenbart; hva om hele investeringen ryker grunnet skade, misnøye, mistrivsel, redusert form etc etc? Har vi som klubb råd til å inngå en så hasardiøs avtale? Vi trenger 3 spillere av høy klasse neste år, vi kan ikke brenne av 400 mill på en usikker investering.

 

Hent Fabregas, hent Dzeko og hent en etablert midtstopper i bytte med Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

En som spurte om man kan være konsulent som fotballspiller og til det er svaret nei. De er nødt til å ha regulerte arbeidsforhold i henhold til en arbeidskontrakt med et ansettelsesforhold i en klubb. Dette pga overganger, forsikringer og div lisenser/sponsorer/eiere av de forskjellige ligaer og forbund.

 

Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Fotballspillere betaler "kunstnerskatt" på 25%. Det gjorde man i England for inntil få år siden også.

 

En som spurte om man kan være konsulent som fotballspiller og til det er svaret nei. De er nødt til å ha regulerte arbeidsforhold i henhold til en arbeidskontrakt med et ansettelsesforhold i en klubb. Dette pga overganger, forsikringer og div lisenser/sponsorer/eiere av de forskjellige ligaer og forbund.

 

Kellman: problemet rundt å binde opp så mye penger i en spiller er åpenbart; hva om hele investeringen ryker grunnet skade, misnøye, mistrivsel, redusert form etc etc? Har vi som klubb råd til å inngå en så hasardiøs avtale? Vi trenger 3 spillere av høy klasse neste år, vi kan ikke brenne av 400 mill på en usikker investering.

 

Hent Fabregas, hent Dzeko og hent en etablert midtstopper i bytte med Vermaelen.

 

Du sier vi ikke kan binde opp så mye penger på en spiller som Cavani, men vi skal brenne av £30-35m på Fabregas + lønninger på 120k (trolig mer) og deretter rundt £20-25m på Dzeko? Dzeko må forøvrig gå ned fra rundt £170k i uka til trolig noe lignende det Fabregas vil ligge på.

 

Ellers syntes jeg fortsatt det er et hull på midten selv om vi henter Fabregas. Han ville ikke vært min førsteprioritet i sommer for å si det slik, men jeg hadde gjerne tatt han imot og dyttet Cazorla ut på kant. En DM/fysisk beist som kan rotere/danke ut Arteta er i mine øyne et stort behov. Er heller ikke overbevist over at Dzeko vil fungere så fantastisk i Arsenal, men det er vel den rette klubben for han mtp. at han trolig vil spille uke inn og ut. Dette er noe han ikke har gjort i City og det har ført til at de ikke har fått det beste ut av han. En midtstopper må trolig inn mtp. at Djourou vil bli i Tyskland og vi da bare sitter igjen med 3 midtstoppere. Går rykter om Ashley Williams, men er heller ikke spesielt hypp på å se han i Arsenal drakta.

 

Ellers syntes jeg keeper er et behov (Fabianski og Mannone ut) samt hvis Sagna forsvinner en ny høyreback.

 

PS: Gonalons kan forøvrig spille både DM og midtstopper hvis han blir hentet inn.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om Erik Lamela forøvrig? Fylte nylig 21 år gammel. Spiller som oftest som offensiv midtbane/kantspiller i Roma og står etter 30 ligakamper med 15 mål og 2 målgivende. Virker som en veldig spennende spiller hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om Erik Lamela forøvrig? Fylte nylig 21 år gammel. Spiller som oftest som offensiv midtbane/kantspiller i Roma og står etter 30 ligakamper med 15 mål og 2 målgivende. Virker som en veldig spennende spiller hvertfall!

Ikke flere? Mener å huske at han sto for 10+ mål før nyttår, dyr spiller som nok ikke vil ankomme..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...