Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Det er det ufyselige laget som spiller imorgen som er viktig her. Selv med uavgjort for Chelsea idag måtte vi scoret endel mål imorgen for å gå forbi dem. Det er sjeldent jeg heier på Stoke, men imorgen gjør jeg det. Uansett må vi finne oss i at vi må avgjøre ting selv også. Vi er ikke lenger avhengig av andre, og det må være motivasjon i seg selv. Seier nå i to overkommelige kamper så har vi "reddet" sesongen iår også. Hvis Stoke slår til imorgen så jubler jeg, da vi kan med evt seier på tirsdag være CL klare før bortekampen mot Newcastle.

 

Jeg forventet Chelsea seier idag, og det ble det. Noe annet ville vært en stor bomus.

Link to comment
Share on other sites

Lampard er en legende så god som noen. Forøvrig er alt som før. Kun strake seiere gjelder, og jeg tror ikke noen skal ha noen illusjoner om at Stoke endrer på det.

Det er det som er fordelen med å kontrollere situasjonen selv. Vi er ikke avhengig av hva Stoke gjør. Det er opp til oss selv.

Alt annet er "lua-i-hånd"-mentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå annet enn at Arsenal tar 6 poeng på sine siste to kamper.

 

Et Wigan som er i knallform som vi har slitt mot frykter jeg alltid. Særlig når vi selv har slitt med spillet vårt den siste tiden. Er redd vi blir utkjempet mot Wigan. Tror ikke vi taper, men jeg tror dessverre vi spiller uavgjort. Newcastle kampen kan slå ut begge veier, men statistikken vår borte mot Newcastle de siste årene er heller ikke mye å skryte av.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå annet enn at Arsenal tar 6 poeng på sine siste to kamper.

 

Akkurat det har eg ingen problemer med å se for meg at vi ikke klarer.

Chelsea og Spurs gjør som forventet sine jobber, og presset er nå tilbake hos de mentalt sterke.

Dette er som det har vært gjennom hele sesongen alt annet enn opplagt.

Chelsea er i mål og nå er det fordel Spurs.

Link to comment
Share on other sites

Alt er i våre egne hender og vi skal ut mot to bunnlag.. Det er ikke værre enn at hvis vi ikke vinner de to kampene så har vi ikke fortjent CL-plass. Med det spillet vi har vist i det siste er det jo bra vi i det hele tatt har dette i våre egne hender! Så får vi håpe de dagene vi nå har hatt i ro og fred på treningsfeltet gjør at vi slår ut i full blomst på tirsdag :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi slår Wigan, så er vel Newcastle safe? 6/6 på de to siste bør gå greit.

 

Hvis vi slår Newcastle så vil de også gå inn i kampen med null press. Dette kan selvfølgelig slå ut to veier: Enten så spiller de uten press og med lave skuldere og gjør jobben vår vanvittig vanskelig. Eller så har de allerede tatt en tidlig sommerferie og blir smadret.

Link to comment
Share on other sites

Ingen hjelp å få fra Stoke, regnet egentlig heller ikke med det. Det er fortsatt opp til oss selv, og vinner vi mot Wigan er Newcastle sikret plassen og har ikke noe å spille for i siste seriekamp bortsett fra æren. Mye mer står på spill for oss,

og derfor burde vi gi alt, og vi burde egentlig være storfavoritter i begge kampene, det er en grunn til at de kjemper om å ikke rykke ned, de er passe dårlige og vært det gjennom hele sesongen.

Allikevel blir det spennende å se hvordan FA-cup seieren slår ut for Wigan, tipper de har trua på at de kan slå hvem som helst nå!

Link to comment
Share on other sites

Det som er bra er at Wiganspillerne har spilt 2 kamper siden sist Arsenal spilte. Bør være litt slitne nå. I tillegg er det slik at Wigan MÅ vinne denne kampen, ettersom at Sunderland har mye bedre målforskjell enn Wigan. Dette bør åpne opp for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Tror Wigan blir vår nemesis når det gjelder kampen om 4. plassen, tror nok de desverre har fått en gigant vitaminsprøyte med FA cup seieren over City, som på papiret er det dobbelte av hva vi er...... Og de har vel fått den selvtilliten og troen de trenger, og om de har slitne bein tror jeg de bryr seg fint lite om, de løper til de stuper. Så dette blir skummelt.....Så får vi se hvem som vil dette mest, og den mentale styrken vår er vel ikke vår sterkeste egenskap.

 

Men måtte alle mine spådommer gå til helv....!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...