Jump to content

2012.09.23 Man City B


Mr Chapman

Recommended Posts

Man City - Arsenal

Søndag 23. september

Etihad Stadium

Avspark 17:00

 

Dette kan vel kanskje betegnes som "eksamen" for "nye Arsenal". Da tenker jeg først og fremst på forsvaret vårt, som uten tvil får sin største test til nå, når David Silva, Sergio Aguero, Yaya Toure og Mario Balotelli kommer med alt de har på Etihad på søndag. City og Arsenal har omtrent hatt de samme motstanderne i PL til nå, og det er Arsenal som er øverst på tabellen av de to lagene. De lyseblå har ikke imponert i noen av sine kamper, og er det dermed en reell mulighet for å dra til Etihad på søndag og hente tre poeng?

 

MASSIVE GAME

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg. Vi har hatt brukbart tak på City de siste årene, og det er ikke utenkelig at vi kan vinne dette - selv om jeg ville vært veldig fornøyd med uavgjort. Likevel er City storfavoritter, så dette blir tøft. Jeg er spent på laget og hvordan de vil fremstå mot de aller beste.

 

Hvem står i mål? Mannone har gjort sakene sine bra, men dette er en stor match - blir Szczesny satt i buret dersom ankelen hans blir bra igjen i tide? Han er en spiller for de store anledningene syns jeg. Jeg forventer at backfireren og midtbanen er uforandret fra midtuka, men spiller Giroud, Chamberlain eller Walcott sammen med Podolski og Gervinho i angrepet? Wenger har nok litt å gruble på, kanskje han kommer med en liten overraskelse?

Link to comment
Share on other sites

Dette blir spennende.

 

Har dessverre ikke veldig trua, men hvem vet? Vi kan slå hvem som helst.

 

Jeg vil ha Koscielny inn for Mertesacker, grunnet alle de hurtige offensive spillerne til Shitty - tror ikke Per vil henge helt med her. Ellers vil jeg benke Giroud og ha Walcott eller Chambo inn fra start.

 

Mannone i mål, det fortjener han!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha Koscielny inn for Mertesacker, grunnet alle de hurtige offensive spillerne til Shitty - tror ikke Per vil henge helt med her. Ellers vil jeg benke Giroud og ha Walcott eller Chambo inn fra start.

 

Mannone i mål, det fortjener han!

 

Ser poenget ditt med Koscielny. Tenker det samme, men det eneste aberet er at jeg mistenker at Mertesacker er helt sentral i den nyvunne defensive disiplinen. Jeg er ikke så sikker på at Koscielny er så defensivt smart selv om han kanskje har individuelle ferdigheter som tyskeren mangler. Close call !!

Hvis vi skal gå for en ving som spiss igjen så foretrekker jeg Walcott foran Chamberlain. Kontringsfortball med ekstrem hurtighet høres ut som noe som er gangbart i denne kampen. Blitz !!

Mannone er det i øyeblikket ingen alternativ til. Scary thought !!

Link to comment
Share on other sites

Walcott hadde ikke vært så dumt pga. farta. Kjør han til høyre med Poldi til venstre og Gervinho på topp og vi kan kontre hvem som helst i senk på få sekunder.

 

Er en kamp hvor Walcott burde trives hvertfall. Mye rom å boltre seg i trolig. Allikevel så syntes jeg Chamberlain, Cazorla, Podolski og Gervinho kvartetten fungerte noe vanvittig godt mot Southampton til tross for at Chamberlain ikke var helt på toppen av spillet sitt.

 

Gutten har rett og slett flere strenger enn Walcott å spille på og mtp. hvordan Clichy igjen fremstår som en veldig god venstreback så vil jeg helst se Chamberlain.

Link to comment
Share on other sites

Her MÅ midtbanekrigen vinnes. Diaby må være bedre enn Yaya og forsvaret må spille godt sammen. Vinner vi midtbanekrigen tror jeg vi vinner kampen, målene vil helt sikkert komme i form av Cazorla/Poldi eller kanskje Giroud. Blir uansett et jevnt og tett oppgjør vil jeg tro, der man ikke har råd til å begå forsvars/keeper tabber. Er fornøyd med uavgjort her, men skulle gjerne sett en seier og dermed komme seg opp på en 2.Plass :D

Link to comment
Share on other sites

Walcott vs Gervinho? Walcott er raskere enn Gervinho og Walcott er en bedre avslutter enn Gervinho, men Gervinho er en bedre driblefant enn Walcott. Hvis ikke det er noe annet (kontraktssituasjonen eller skader) som tilsier noe annet kan jeg ikke skjønne annet enn at Walcott i utgangspunktet burde være minst like egnet som Gervinho til en sentral rolle. Chamberlain? Hører egentlig til litt lengre bak på banen tror jeg.

 

På den annen side, Giroud kan hamle opp med Kompany og Dzeko både offensivt og defensivt. Det kan ingen av lynvingene.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er raskere enn Gervinho og utvilsomt en langt bedre avslutter når han er i siget, men bevegelsene hans og teknikken generelt sett er dårligere enn Gervinho's. Gervinho er også sterkere i kroppen enn Walcott. Enig med deg angående at han burde få en sjanse på topp hvertfall. Syntes han er bedre egnet til spissplass enn han er egnet til kantrollen, men han blir da ganske avhengig av å gjøre gode løp samt at Cazorla, Podolski og Gervinho/Chamberlain konstant er i bevegelse slik at midtstopperene ikke kun kan konsentere seg om han.

 

Chamberlain virker som en helt annen kantspiller for England, men for Arsenal så virker det ikke som om han helt kommer til rette. Akkurat nå så spiller han på kanten for å utvikle spillet sitt. Fantastisk teknikk og et meget godt skudd, men mangler litt på pasningsfoten og spilleforståelse til å spille sentralt i banen.

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli et nervepirrende oppgjør mellom to lag som begge har som mål å dominere banespillet. Manchester City har den lille fordelen av hjemmebane, samt en på papiret sterkere midtbane med Javi Garcia, Yaya Toure og David Silva(?). Jeg tror nøkkelen i denne kampen for vår del vil bli å ligge kompakt som et lag og nekte spill i mellomrommet mellom midtbane og forsvar. Hvis Wenger har den samme tanken så håper jeg vi fortsetter med Mertesacker i midtforsvaret siden han vil være viktig for å renske unna det som kommer av innlegg mot Dzeko/Balotelli, samt at han er taktisk klokere enn Koscielny til å lede forsvarsarbeidet. Om vi nå skal satse på kompakt forsvar med stor mobilitet og hurtige kontringer, så vil jeg at de tre på topp skal være Podolski, Gervinho og Walcott. Ekstrem fart, dribleferdigheter og arbeidsvilje i disse tre , og i forsvar så vil vi bli liggende i en midtbanefemmer med Gervinho/Walcott på topp som binder opp midtstopperne.

 

Hvis vi ikke skal gå for den taktikken, men fortsette med den gamle "holde-på-ballen" så vil jeg ha Koscielny inn for Mertesacker grunnet det blir større bakrom og flere en-mot-en dueller. Resten av laget får være det samme som mot Montpellier med Giroud på topp og Gervinho og Podolski på kantene, siden han da vil være et bedre oppspillspunkt for å holde på ballen og krige innenfor begge straffefeltene på dødballer/innlegg.

 

Mitt ønskede lag blir dermed slik:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Walcott - Cazorla - Podolski

Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Carlos Tevez og Yaya Toure er helt klart spillerne jeg frykter mest foran søndag. I tillegg hadde det vært kjipt om Vincent Kompany slo tilbake med en kjempekamp etter å ha vært relativt dårlig mot Real Madrid. David Silva er jeg ikke redd for i det hele tatt. Han har hatt en dalende formkurve i over et halvt år nå. Når var egentlig sist han spilte bra i en storkamp? Man Utd borte i oktober i fjor? Overvurdert spiller.

 

Frykter at Yaya skal mose Arteta i midtbaneduellen og at Carlos Tevez skal unytte noen av våre forsvarsspilleres dårlige posisjoneringsegenskaper (blant annet Vermaelen - selv om han har åpnet bra denne sesongen).

 

Men som jeg skrev i åpningsposten så er ikke dette en kamp jeg gruer meg ekstremt til. City har overhodet ikke funnet formen fra forrige sesong og tillot både Southampton og QPR mye rom og tid på Etihad for noen uker siden. Da sa jeg at et bedre lag hadde straffet City mer enn QPR og Soton var i stand til. Vel, vi er et bedre lag. Får vi boltre oss like mye som QPR og Soton? I så fall kan det bli en hyggelig tur til Manchester.

 

Enig med 49 unbeaten hva lagoppstilling angår.

Link to comment
Share on other sites

Har tatt en titt i koppen.

 

Jeg tror City er redd for oss. Jeg tror de kommer til å gå ut veldig defensivt. Vi kommer til å trille ball og forhåpentligvis skape sjanser. City kommer til å krige for hver eneste ball. Og de kommer til å ta oss i ubalanse flere ganger. På meg virker det som våre gutter er 'skrudd på', mens det fusker litt i City-maskineriet. Jeg tror Mancini sover godt med 0-0. Er Wenger mer sulten?

Link to comment
Share on other sites

Personlig ønsker jeg samme startoppstilling som mot Montpellier. Grunnen for dette er at jeg vil ha Podolski og Gervinho på kantene. Jeg mener bestemt at Podolski er den beste vingen defensivt, noe som behøves og Gervinho er betydelig bedre defensivt enn ox og definitivt mer defensiv enn Walcott. Giroud er ikke verdens beste spiss (enda), men synes han virker sterk og som et oppspillspunkt. Alternativt kan man starte Walcott på topp grunnet farten, men ser ikke for meg at Wenger gjør det.

I forsvaret ser jeg poenget med Koscielny, men nå har back 4'rn fungert bra så langt. Vil man endre på dette nå? Veldig åpent for begge deler, men det er kun en god ting at vi har alternativer. Lenge siden vi har hatt det i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Never change a winning team?

 

Ser gjerne vi starter med de samme. Gervinho eller Walcott på topp blir for spett. Så får man se hvordan det utarter seg for

Giroud. Ikke overbevisende så langt, men i det minste jobber, sliter og kriger han bra. Så får man heller gjøre bytter underveis (gjerne

før det 70 min..)

Link to comment
Share on other sites

Fotball er et lagspill, men hadde vært interessant lesning om noen tok seg tid til en analyse posisjon for posisjon for antatte førsteellevere hos de to lagene.. Hvilke posisjon/spiller mener man Arsenal står sterkest og i hvilke posisjoner står City sterkest? Selv sitter jeg planta ned i finansregnskapslesning (YES!), men hadde vært artig lesning å se folks synspunkter her :)

Link to comment
Share on other sites

Hvem ønsker vi egentlig i forsvaret? Vil tro at både Jankinson og Gibbs er bankers, men hvem spiller i midtforsvaret? Vermaelen er kaptein og er dermed også et sikkert kort bak der, men hvem skal ved siden av han? Per som er meget dyktig på dødballer, men som fort kan vise seg å bli for treg mot spillere som Tevez og Aguero, eller ønsker vi Koscielny som har mer fart, bedre pasninger og etter min mening en bedre takler? Jeg har vanskeligheter for å bestemme meg, men tror Koscielny funker bedre til denne kampen faktisk. Andre synspunkter rundt dette?

 

Fremover skulle jeg like å se det samme laget som mot Montpellier, tror det kommer til å funke meget bra! Bare ikke Diaby begynner å drible innenfor egen 16 meter da.

Link to comment
Share on other sites

Hvem ønsker vi egentlig i forsvaret? Vil tro at både Jankinson og Gibbs er bankers, men hvem spiller i midtforsvaret? Vermaelen er kaptein og er dermed også et sikkert kort bak der, men hvem skal ved siden av han? Per som er meget dyktig på dødballer, men som fort kan vise seg å bli for treg mot spillere som Tevez og Aguero, eller ønsker vi Koscielny som har mer fart, bedre pasninger og etter min mening en bedre takler? Jeg har vanskeligheter for å bestemme meg, men tror Koscielny funker bedre til denne kampen faktisk. Andre synspunkter rundt dette?

 

Fremover skulle jeg like å se det samme laget som mot Montpellier, tror det kommer til å funke meget bra! Bare ikke Diaby begynner å drible innenfor egen 16 meter da.

 

Mener også Koscielny bør starte nettopp pga farten hans. Per er meget god på stående taklinger og plasseringer, men de få gangene han ruser og bommer på en takling/brudd så har han ikke noe fart for å rette dette opp.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi sjokkere City?

Visst kan vi det. Med et Arsenal lag som minner om noe stort så kan vi det.

Dette er en kamp hvor spillere som Vermaelan-Cazorla-Arteta og Poldi snur dette til oss.

Det er på tide å vise dette Shitlaget som har kjøpt spillere for over 3 milliarder de siste 3 åra,

og med en income på 990 millioner, hvem som er best.

Jeg har trua.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en innholdsrik dag, dere!

 

Ønsket XI:

Mannone

 

Jenkinson

Vermaelen

Koscielny

Gibbs

 

Arteta

Diaby

 

Chamberlain

Cazorla

Gervinho

 

Podolski

 

Benk: Shea, Mertesacker, Santos, Coquelin, Ramsey, Walcott, Giroud

 

I tilegg er det Liverpool - Man Utd før det, kan bli litt av en stemning på Three Lions i dag.

Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...